Crònica D´una Passejada Pel Pirineu, Segona Part Inclosa

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
PEPI600
Presentats
Entrades: 2364
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Crònica D´una Passejada Pel Pirineu, Segona Part Inclosa

Entrada Autor: PEPI600 » ds. jul. 27, 2013 4:39 pm

Més que una crònica de la transpirinaica, seria més aviat un passeig pel Pirineu , per mi era el repte de estar dos dies de molta moto amb la dona, cosa que no havíem fet mai, crec que s´aprovat amb nota força alta, segur que repetim. Amb això vull dir, que no trobareu fotos de molts colls, encara que els hagi fet, ni una ruta espectacular, doncs a banda del problema de no tenir les rutes per culpa del GPS, tampoc podia passar-me alhora de fer revolts. :cat_vergonya :cat_vergonya

Tot comença el dimecres, a les 13:15 ja estic sortint del garatge de casa, i cap amunt pel mateix camí que gairebé tothom, autovia fins a Osca, carretera per Ayerbe i anar alternant autovia i carretera fins a Pamplona, i d'aquí fins a Donostia. La pujada va ser ràpida, amb parada per fer benzina sortint de Lleida i per dinar al poble de Mallos de Riglos, que s'hi arriba des d'un trencant de la carretera que surt d´Ayerbe, les fotos no fan justícia, quedes impressionat de les vistes que hi ha just des del poble.

Imatge
Imatge
Imatge

Doncs bé a les 19:15 ja estava recollint la dona i entrant la moto al pàrquing de l´Hotel-Colegio Mayor Olarain, més aviat residència d'estudiants, però que per 60 € la nit, per dos, amb esmorzar inclòs, no es troben gaires coses a Donosti.

Imatge

Un cop dutxat, moto descarregada, agafem i anem cap al centre a fer uns quants pinxos, recomano la casa Txepetxa al carrer Pescaderia, tots els pinxos tenen com a base les anxoves. Després de tres parades més, dos txacolis i dues "lejias", clares amb llimona per la resta de mortals, era hora de passejar, a veure si baixava tot cap avall i fer quatre fotos nocturnes, al port estan de festes, Mare de Deu del Carme, pel que tot està molt animat, tot i ser un dimecres.

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

Sortim i pugem al Monte Igueldo, tot un seguit de paelles, per acabar a l'hotel que hi ha a dalt de tot, però amb unes vistes impressionants de Donosti de nit, però quan ja baixàvem, vàrem adonar-nos de que no havíem fet cap foto……… :foracat :foracat

Ens llevem d'hora, per ser dels primers a esmorzar i poder sortir, esmorzar justet, que hi farem, carregar la moto i som-hi………..

Aquesta es la ruta que vaig fer

Imatge

I aquí comença el Via Crucis, m'equivoco en una indicació del GPS, i aquest en comptes de recalcular, es penja totalment :foracat :foracat Ja estava més perdut que un guarro en un bassal, o sigui que a palpentes, mirant de no anar a parar a cap autovia de pagament, aconseguim sortir de Donosti :jajacat :jajacat , som-hi cap a Irún, que em semblava que la ruta sortia des d'allà. Evidentment el Garmin seguia sense funcionar i jo no recordava, cap de les carreteres que tenia marcades, o sigui que la mala llet només em passava a mesura que anava fent corbes. Després d'un parell d'hores pujant muntanyes, arribem al coll de Lizaieta, agafo el mapa de paper i sorpresa, estic més lluny del que comptava, a banda d'estar ja dins de França, que hi farem, continuem per una carretereta amb forats, gravillon, tifes...... etc, però molt i molt divertida i agradable, per la temperatura que hi fa.

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

Anem enllaçant carreteres i arribem a la frontera, pel poble de Dantxarinea, Control policial, un dels policies em mira i saluda???? Vaig que la benzinera, siiiiiiiiiiiii, el dipòsit dura més de 500 km, però quan ja s'han fet s'ha de tornar a omplir, :burrucat :burrucat
S'atansa el policia i : Buenos dias, buena moto eh? de donde veniis? a donde vais?.........
Collons faig cara de servei d'informació o que ?
Al final em deixa anar: es que tengo dos adventure, la 1150 i la 1200, i estoy encantado con ellas…….
Després d'això, em va explicar les carreteres que podia fer, per on passar, com saltar-se part de l'autovia de Pamplona…….. Etc. Va ser una anècdota divertida.

Continuem cap avall, fent algun desviament segons m'havia dit el policia, i segons veia en el mapa de paper, i així fins a Yesa, on parem a dinar.

Sortim de Yesa per la carretera antiga i al cap de 1 km escàs, està tallada per obres, o sigui que haig de recular i agafar un tros d'autovia si o si, tirem fins a Jaca, Sabiñanigo i cap a Biescas, per poder fer el Cotefablo. La pluja ens va acompanyant davant nostre, i de moment no ens mullem, però fa que la carretera estigui molla, gairebé tot el trajecte, amb el que no podia anar massa alegre.Parem una estona a Sarvise, sembla que anem més ràpids que la tempesta, serà qüestió de posar-se el tratjo d'aigua......... Que carai, mirem el radar, observem els núvols, comprovem el vol dels ocells i tirem, ja no ens mullarem :cat_vergonya :cat_vergonya Culleres quin xàfec, amb la jaqueta d'estiu, l'aigua està molt i molt freda, menys mal que les quatre rectes que hi han abans d'arribar a Ainsa, fan que s´assequi tot.

Imatge
Imatge
Imatge

Arribem a Ainsa, no teníem res reservat i com que poques vegades puc fer escapades d'aquesta mena, demanem habitació a l'hotel Los Arcos, 90 €, una megahabitació, amb banyera d'hidromassatge inclosa, i que carai, que no es surt cada dia.
Descarreguem moto i la porto a l'aparcament, fins a les deu de la nit no em deixaran que estigui a la porta de l'hotel. L'aparcament de darrera el castell es gratuït per les motos. Dutxa, relax i a donar un vol, per estirar una mica les cames, quan de sobte em trobo de front els Mininos, que havien vingut a donar un vol per Ainsa. Xerrada, salutacions, i cervesa, tot molt formal :birracat :birracat , tempesta impressionant mentre fèiem la cervesa i l'Andrés que estava preocupat per les botes que no eren impermeables :b9 :b9 :b9 Ens despedim i marxem a sopar, ens havien recomanat el restaurant Bodegas del Sobrarbe., el menú de 19€., d'escàndol, molt i molt bó, i el vi encara més. I directes a dormir, l'efecte del vi va fer que no m'atrevís a moure la moto d'allà on estava, millor que la robessin, que intentar mantenir-la estable per l´empedrat de la plaça :cat_vergonya :cat_vergonya

Imatge
Imatge

Em llevo d'hora per no perdre el costum, i vaig a buscar la moto, per poder carregar-la. Esmorzem a l'hotel, força correcte, paguem i carretera, que vull fer el " Cañon de l´Añisclo" abans que s´ompli de gent. Feia catorze anys que no hi passava, però està igual d´espectacular, la carretera igual de malmesa, però vàrem fruïr i molt, gairebé sols tota l´estona i temperatures que no passaven dels 19º graus. Un cop feta tota la volta tirem cap a Bielsa, per poder atravessar pel túnel fins a França, quina meravella circular, el mes de Juliol, un dia no festiu, no hi ha gairebé ningú.........Ruta del segon dia

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

Un cop travessat el túnel, després de bavejar una estona per les vistes impressionants, comencem la baixada, amb el meravellós gravillon gairebé fins baix, i no feia gaire que l'havien tirat :nonocat :nonocat
No em feu dir com es diuen aquestes carreteres o colls o el que sigui, estava disfrutant i tant em feia, no vaig parar per res fins a Col d´Azet. Que divertir es trobar-se cotxes de cara dins els poblets que atravesses, que ample que es el coi de moto…............., però les vistes finals ho valen. Baixem amb l´intenció de fer el Peyresourde, només em vaig trobar ciclistes, pel que el ritme de pujada va ser altet i més tard el portillon una mica més transitat, i així anar a dinar a Bossost, Hostal Batalla.

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

Un cop hem dinat a Bossost sortim cap a Viella, Quedem a Salardú amb el Gran Trencaferro, que sap tot el que passa a la vall, ens fa cinc cèntims de l'estat del port de la Bonaigua, de si trobarem pluges i ell a continuar pescant i nosaltres a pujar la Bonaigua. Es la segona vegada que la faig en sec, sempre l'enganxo plovent, pel que evidentment, amb poc transit, vaig disfrutar i molt.

Imatge
Imatge

Parada a estirar les cames a Sort, un parell de trucades de la feina, ja em toquen la moral, a més altres temes de família, acabem decidint tirar directes cap a casa, passant pel Cantó i després túnel i avall, no es pot tenir tot. El cantó com sempre rapidíssim, i més anant sol, no vaig avançar a ningú, sol de punta a punta.
Un cop passat el túnel, la cosa està molt lletja, sembla que ens mullarem, arribem tot just a Baga i comença a ploure a dojo, trobo un cobert a una nau abandonada i ens posem el tratjo d'aigua. Mirem el radar i no sembla que estigui molt malament, o sigui que cap a casa. Culleres, com plou, ara pedra, la dona anar dient, vas bé, jo siiiiii, aconsegueixo arribar a Berga i ens parem sota un pont, l'aigua ja em puja pantalons amunt, i m'ha entrat per tot arreu, plou molttttttttttt. A l'altre costat de la carretera es paren dos cotxes per la pluja i patam el tercer es para amb ells, decideixo tirar i parar a la Colònia Rosal, en algun lloc més segur. Bufffff, això no ho esperava, la carretera antiga sembla un riu, i hi ha tres punts, que l´atravessa l'aigua que ve de més amunt, apreto les dents i vinga, total si caiem no ens podem mullar més........, en un els passos, l'aigua arriba fins l´estribera :SOS per fi arribem a un cobert a la Colònia Rosal, i allà estem gairebé mitja hora, fins que afluixa la pluja.

Imatge

Amb molt de compte, doncs la carretera es plena de bassals, anem tirant cap a casa i fins aquí hem arribat, un altre dia , ja acabarem la volta.

Espero que no us hagi avorrit massa.
PEPI600 l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. ago. 13, 2013 8:45 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge Imatge

GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Re: Crònica D´una Passejada Pel Pirineu

Entrada Autor: GRUM » ds. jul. 27, 2013 6:31 pm

Ei, gràcies per les fotos i la crònica Pep.
Així que tingui temps me la llegeixo amb més calma per apuntar cosetes a la llibreta dels pendents!!
Per cert, hi ha fotos precioses :okcat
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Jordi Pons
Presentats
Entrades: 714
Membre des de: dg. maig 22, 2011 7:13 pm
Ubicació: Mollerussa

Entrada Autor: Jordi Pons » ds. jul. 27, 2013 6:33 pm

magnifica passejada
el Pirineu sempre té aquell encant atractiu que sembla un iman que ens atregui tant

enhorabona :okcat

Prony
Presentats
Entrades: 3106
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Entrada Autor: Prony » ds. jul. 27, 2013 7:03 pm

Una ruta fantàstica. Sembla mentida que tinguem aquestes coses tan maques tan aprop i que de vegades haguem d'anar a la quinta forca per veure'n d'altres.
La pluja....... Ja saps que si vas allà, la tindràs segur. Es qüestió de tenir-ho assumit. Potser es gràcies a la pluja que aquells paratges son tan bonics.
Jo vaig estar-m'hi dos hores a Fiscal esperant, no que deixes de ploure, sinó que deixés de pedregar. Perquè l'aigua....... però la pedra fa pupeta!!!!!
I a sobre, em confonc i sempre porto el pin-lock ben guardat dins un mitjó per si l'haig de menester. Però vaig agafar el pin-lock del sheoi!!!!! :martell :martell I com que al C·3 hi plou mes a dins que a fora.......

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dg. jul. 28, 2013 12:08 am

Holaaaa,

Pep, no miris mai mes el Radar o la pedra acabarà per fer-te mal !!!

Una volteta molt rapideta i entretinguda, amb algunes fotos molt bones. Merci per compartir-la i per la paciència de penjar-la.

:okcat :okcat
Sort,

Minina
Presentats
Entrades: 2039
Membre des de: dl. oct. 04, 2010 8:07 pm
Ubicació: Cerdanyola del Valles - Nuri

Entrada Autor: Minina » dg. jul. 28, 2013 8:22 am

Una ruta i fotos molt maques. Gràcies per compartir-ho! No ens has avorrit gens :birracat

P.D. Et trobes amb cada individus :b9 :b9

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dg. jul. 28, 2013 10:04 am

una volteta diu :okcat tinc moltes ganas de fer aquesta ruta i el primer tros on hi ha el poble amb aquella montanya al darrere Mallos de Riglos,ja esta apuntat a la llista per no perdrem-ho :birracat :birracat molt maco,gracies per compartir-ho :okcat :okcat
Kpeps l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. jul. 28, 2013 10:06 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

ErnesTDM
Presentats
Entrades: 1312
Membre des de: dg. abr. 04, 2010 10:49 pm
Ubicació: Arenys de Munt

Entrada Autor: ErnesTDM » dg. jul. 28, 2013 10:35 am

Gracies per compartir la ruta Pep. La carretera del Cañon de Añisclo, impressionant com sempre. :okcat

Jl61
Presentats
Entrades: 934
Membre des de: dv. des. 21, 2012 9:14 pm
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Jl61 » dg. jul. 28, 2013 10:52 am

molt bona la ruta, Pep. :okcat
tot espectalucar!!
ljl

PEPI600
Presentats

Entrada Autor: PEPI600 » dg. jul. 28, 2013 11:10 am

Gracies a tots pels comentaris, m´he deixat de dir que estrenava la bossa Givi T-40, amb l´aiguat que va arribar a caure, tot sec a dins de la bossa, realment va ser una molt bona compra.
Imatge Imatge

CarlesOsonaGS
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dc. feb. 09, 2011 9:45 pm
Ubicació: Centelles (Osona)

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dg. jul. 28, 2013 12:03 pm

Ep molt bona ruta. Quins records tant propers...

Els poblets de l'interior Vasc son ben preciosos i tranquils. Una Transpi miri per on es miri, jo això d'anar amb la dona i tal en una ruta com aquesta..encara ho tinc pendent. Li ensenyaré aquesta crònica aviam si s'anima.

Gracies.

Minino
Presentats
Entrades: 1454
Membre des de: dt. oct. 27, 2009 8:43 pm
Ubicació: Cerdanyola del Valles - Andres

Entrada Autor: Minino » dg. jul. 28, 2013 1:30 pm

:viscat Pep encara sort que ni una gota a les sabates però al ungla del peu em mullo una mica però poca cosa ...... :callo :callo
:nonocat Nosaltres després d'arribar al hotel i veient com estava la roda vam decidir canviar de trajecte i directes per Andorra i casi en si o arribem (que bogeria)
:okcat La ruta en si miris per on miris és molt entretinguda passes per llocs prop de casa i sense trànsit, molt verd tot i tot que calorós però fresc verd i molt bonic ..... Cap 15 anys que no passava per el Som port i el túnel no ho hem passat,,,,,,,,,,, :sonat
:b9 això vol dir que ens queda pendent,,,,,
:jajacat Excusa perfecta per donar-nos una altra voltaaaaaaaaaaaa cuchui cuchui MININAjijijijijiji :sonat

:viscat Gracies per la crònica i les fotos raduliiiiuuuuuuuuu :viscat
___________________ NORDKAPP 2009 ...... SCOTLAND 2010 ...... ELS ALPS 2011 ......... SARD/CÒRS 2012 ..
Imatge

Jesus
Presentats
Entrades: 3584
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Entrada Autor: Jesus » dg. jul. 28, 2013 3:36 pm

Pep, gràcies per compartir-ho... Et vas endur l' "aveconejo"??? :birracat
Gas a la burra!!!

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dl. jul. 29, 2013 7:24 am

Gràcies Pepi per compartir-ho amb tots!!
Una molt bona crònica d´una escapda molt guapa!! :birracat :birracat
Ex ...moltes coses

650X
Moderador de MTC
Entrades: 2247
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dl. jul. 29, 2013 9:20 am

Una escapada molt maca. Gràcies per fer-ne 5 cèntims.

Salut! :birracat

PEPI600
Presentats

Entrada Autor: PEPI600 » dt. ago. 13, 2013 8:44 pm

Doncs com que m´havia quedat amb les ganes d´acabar la travessa-passejada pel Pirineu, només arribar de l´Ariege, canviar maletes, deixar "nens" que ja no volen continuar, i apa cap el punt on vaig deixar a mitges la passejada. M´havia quedat un regust com de Coitus interruptus :b9 :b9 :b9

Sortim cap a la Pobla de Lillet on fem nit, evidentment pel camí més curt, i sense cap revolt. L´idea era poder fer fotos dels estels, però els nuvols no em van deixar fer gaires filigranes.

Ruta primer dia

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Mireu quina meravella vaig trobar aparcada, estava impecable, molt millot que la meva segur……

Imatge

Imatge

I Aquí quatre fotos de nit, ja que estava nuvol i m´avorria, i després de carretejar el tripode amunt i avall, doncs almenys aprofitar-ho.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Ens llevem ben d´hora i apa a fer el Coll de la Creueta i després la collada de Toses, a poc més de les deu, ja estavem esmorzant a Ribes, tota la Creueta fins a Alp sol i la Collada un cotxe, quina meravella poder conduir així.

Ruta segon dia

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Com que no teniem prous revolts, cap a fer el Coll d´Ares, i després Costoja i cap a Tapís a Dinar.

Imatge

Imatge

Imatge

Aquí ja veiem que la cosa començava a arribar al final, ja tenim la costa a la vista.

Imatge

I finalment………………..

Imatge

Imatge

Mitja volta i cap a Peralada, que hi teniem un Hotelet molt ben parit, tret del Booking

Imatge

Es conya, l ´hotel era molt millor, al mig del camp, no he dormit en tota la nit escoltant els gossos i els porcs, i els tractors i que se jo, però l´hotel era collonut………. :b9 :b9

Imatge
Imatge

I així m´ha quedat el neumàtic després de només sis mil km………….. :foracat :foracat

Imatge

Però ja tinc posat un altre que el tenia guardat a casa a mitja vida………………….. Hauré de pensar on anem demà…………….. :holacat :holacat :holacat
Imatge Imatge

Dodo
Presentats
Entrades: 1166
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Re: Crònica D´una Passejada Pel Pirineu, Segona Part Inclosa

Entrada Autor: Dodo » dt. ago. 13, 2013 11:36 pm

Vinga aquí !!!!!!!!!!!!!! :foracat
Anar fotent enveja al personal obrer! :birracat
Bona ruta i encara millor crònica, ara a pensar en la següent!!
Merci per la enveja sana :holacat

Cristina
Presentats
Entrades: 1857
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 12:15 am
Ubicació: Vilabella (Alt Camp)

Entrada Autor: Cristina » dc. ago. 14, 2013 1:07 pm

.
Bones!!!

Molt guapa la ruta. :okcat

I la tercera part?

:birracat :birracat

CarlesOsonaGS
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dc. feb. 09, 2011 9:45 pm
Ubicació: Centelles (Osona)

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dc. ago. 14, 2013 2:29 pm

Un segona part quasibé perfecte. A casa, a tocar i amb carreteres i paisatges explendits. La Creueta si no trobes ningú es el no va mes i la Collada no te despedici. La pujada a Coll d'Ares millor que la baixada cap a França. Al reves que baixant cap a Tapis...quina carretera.

L'hotelet aquest del booking que dius, si pots agafar algun "ofertón" cap al febrer...es per anar-hi.

Gracies per compartir-ho. Suposo que la senyora va aguantat be. Jo ja la he portat dos/tres dies per els pirineus i...aguanta. A veure si l'any vinent fem la Transpi de nou.

Minina
Presentats
Entrades: 2039
Membre des de: dl. oct. 04, 2010 8:07 pm
Ubicació: Cerdanyola del Valles - Nuri

Entrada Autor: Minina » dc. ago. 14, 2013 6:02 pm

Es que no pareu! :birracat

Una ruta i fotos molt maques, gràcies per compartir-ho! :jajacat

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”