Nova Normativa De La DGT.
Moderador: Airald
- Trencaferro
- Presentats
- Entrades: 1850
- Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
- Ubicació: Osona - Val D'Aran
Nova Normativa De La DGT.
http://m.324.cat/noticies/portada/6--la ... asc-sempre
Que us semblen les propostes?
Com diu l'amic Randy, comentem'ho amistosament.
Aquestes són d'aplicació general de la DGT, però per lo què s'ha dit, el SCT vol apretar perquè al igual que a França s'implantin les armilles reflectants i els adhesius reflectants al casc.
Diuen que el principal motiu d'accidents de motocicletes contra tursimes és perquè aquests últims no les veuen.
També crec que el SCT o els politics tampoc aplicaran els 130 km/h en alguns trams d'autopista com si es farà al país veí (vull dir a la resta de la península :okcat ), ja els hi val els d'aqui també, sempre volen ser més papistes que el papa.... :foracat
Jo personalment crec que si els cotxes :conducat no veuen a les motos quan el 95% d'aquestes ja porten sempre els llums engegats, l'armilla i els adhesius no crec que hi ajudin molt, quan no els veuen és perquè no miren. Opinió personal eh!! :birracat
Ara bé, suposo que és practicament impossible de saber, però si aquesta normativa encara no existen servís per salvar ni que fos 1 vida a mi ja em sembla perfecte!
Que us semblen les propostes?
Com diu l'amic Randy, comentem'ho amistosament.
Aquestes són d'aplicació general de la DGT, però per lo què s'ha dit, el SCT vol apretar perquè al igual que a França s'implantin les armilles reflectants i els adhesius reflectants al casc.
Diuen que el principal motiu d'accidents de motocicletes contra tursimes és perquè aquests últims no les veuen.
També crec que el SCT o els politics tampoc aplicaran els 130 km/h en alguns trams d'autopista com si es farà al país veí (vull dir a la resta de la península :okcat ), ja els hi val els d'aqui també, sempre volen ser més papistes que el papa.... :foracat
Jo personalment crec que si els cotxes :conducat no veuen a les motos quan el 95% d'aquestes ja porten sempre els llums engegats, l'armilla i els adhesius no crec que hi ajudin molt, quan no els veuen és perquè no miren. Opinió personal eh!! :birracat
Ara bé, suposo que és practicament impossible de saber, però si aquesta normativa encara no existen servís per salvar ni que fos 1 vida a mi ja em sembla perfecte!
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.
- Rad
- Presentats
- Entrades: 446
- Membre des de: dl. abr. 15, 2013 10:59 pm
- Ubicació: Penedès-Garraf
- Contacta:
Re: Nova Normativa De La DGT.
A Itàlia n'ha sortit un de semblant.
http://www.nuvolari.tv/news/codice-strada-moto-nuovo
http://www.nuvolari.tv/news/codice-strada-moto-nuovo
- Jordi Pons
- Presentats
- Entrades: 714
- Membre des de: dg. maig 22, 2011 7:13 pm
- Ubicació: Mollerussa
Re: Nova Normativa De La DGT.
[quote user="Xavier_vf" post="239344"]A Itàlia n'ha sortit un de semblant.
http://www.nuvolari.tv/news/codice-strada-moto-nuovo[/quote]
Itàlia es Itàlia i com que hi han molts italians espavilats, els hi diuen furbos, ho varen anular Enllaç
http://www.nuvolari.tv/news/codice-strada-moto-nuovo[/quote]
Itàlia es Itàlia i com que hi han molts italians espavilats, els hi diuen furbos, ho varen anular Enllaç
- Albert
- Presentats
- Entrades: 7280
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
- Ubicació: Tarragona
Re: Nova Normativa De La DGT.
Holaaa,
[quote user="Trencaferro" post="239342"]
Diuen que el principal motiu d'accidents de motocicletes contra turismes és perquè aquests últims no les veuen. [/quote]
I uns parabrises en els cotxes que portin lents d’augment. Així potser ens veurien mes grans !!
Que li preguntin a la Cristina com es que no la van veure a ella, senzillament no va mirar en la direcció que venia ella. De molt haurien servit els refractants.
La major part de conductors ja porta el cotxe de forma automatitzada, sense fixar-se en el que està fent, per que és el que fa cada dia, o cada cap de setmana, o cada quinze dies i sembla que ja no cal fixar-s’hi.
Anem en cotxe pendents dels nens del darrera, de la conversa/discusió amb l’acompanyant, amb controlar la velocitat, o de mil coses mes que no inclou portar els cinc sentits amb la conducció.
Fins que no es canviï aquesta dinàmica es una guerra perduda, per moltes normes i sancions que ens impossin.
:???: :???: :???:
[quote user="Trencaferro" post="239342"]
Diuen que el principal motiu d'accidents de motocicletes contra turismes és perquè aquests últims no les veuen. [/quote]
I uns parabrises en els cotxes que portin lents d’augment. Així potser ens veurien mes grans !!
Que li preguntin a la Cristina com es que no la van veure a ella, senzillament no va mirar en la direcció que venia ella. De molt haurien servit els refractants.
La major part de conductors ja porta el cotxe de forma automatitzada, sense fixar-se en el que està fent, per que és el que fa cada dia, o cada cap de setmana, o cada quinze dies i sembla que ja no cal fixar-s’hi.
Anem en cotxe pendents dels nens del darrera, de la conversa/discusió amb l’acompanyant, amb controlar la velocitat, o de mil coses mes que no inclou portar els cinc sentits amb la conducció.
Fins que no es canviï aquesta dinàmica es una guerra perduda, per moltes normes i sancions que ens impossin.
:???: :???: :???:
Sort,
- SetCincTres
- Presentats
- Entrades: 457
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 3:30 pm
- Ubicació: BAIX MARESME--VILASSAR DE DALT
Re: Nova Normativa De La DGT.
Totalment d'acord amb vosaltres.
Aviat, perque ens veigin a nosaltres ens tindrem que possar rotatius i sirenas al cap, envers d'ensenyar els conductors que quan van al volant este que estar atent a qualsevol cosa.
Jo fa un parell de messos, hi possat a la moto un segon llum de fre, "made in casa meva" ting els dubtes que quan em toqui passar la ITV, em diguin que la tregui, motiu: que enlluerno els conductors del darrera
Aviat, perque ens veigin a nosaltres ens tindrem que possar rotatius i sirenas al cap, envers d'ensenyar els conductors que quan van al volant este que estar atent a qualsevol cosa.
Jo fa un parell de messos, hi possat a la moto un segon llum de fre, "made in casa meva" ting els dubtes que quan em toqui passar la ITV, em diguin que la tregui, motiu: que enlluerno els conductors del darrera
PER SOBRE DE TOT L'AMISTAT
JAUME I Mª ANGELS
JAUME I Mª ANGELS
-
- Presentats
- Entrades: 395
- Membre des de: ds. set. 11, 2010 6:40 am
- Ubicació: Breda
Re: Nova Normativa De La DGT.
Potser que parlem clar; no és que no ens vegin, és que no ens respecten. Molts cops ens ho hem ben guanyat passant com llampecs per locs on gairabé no s'hi quep.
Hi veuen igual un conductor de cotxe que també és motard, que un conductor de cotxe que no ho és. La diferència és que el primer coneix la fragilitat de la moto i a l'altre tant se li enfont. Igual els passa als camioners al trobar.se amb cotxes, o motos.
Ni armilles, ni visibilitat, ni hòsties; educació, respecte, multes, presó i -si cal-... :callo
Hi veuen igual un conductor de cotxe que també és motard, que un conductor de cotxe que no ho és. La diferència és que el primer coneix la fragilitat de la moto i a l'altre tant se li enfont. Igual els passa als camioners al trobar.se amb cotxes, o motos.
Ni armilles, ni visibilitat, ni hòsties; educació, respecte, multes, presó i -si cal-... :callo
- Jordi Pons
- Presentats
- Entrades: 714
- Membre des de: dg. maig 22, 2011 7:13 pm
- Ubicació: Mollerussa
Re: Nova Normativa De La DGT.
[quote user="Ieie" post="239362"]Potser que parlem clar; no és que no ens vegin, és que no ens respecten. Molts cops ens ho hem ben guanyat passant com llampecs per locs on gairabé no s'hi quep.
Hi veuen igual un conductor de cotxe que també és motard, que un conductor de cotxe que no ho és. La diferència és que el primer coneix la fragilitat de la moto i a l'altre tant se li enfont. Igual els passa als camioners al trobar.se amb cotxes, o motos.
Ni armilles, ni visibilitat, ni hòsties; educació, respecte, multes, presó i -si cal-... :callo[/quote]
i sobre tot PRECAUCIÓ !!!!!!!!! :okcat
Hi veuen igual un conductor de cotxe que també és motard, que un conductor de cotxe que no ho és. La diferència és que el primer coneix la fragilitat de la moto i a l'altre tant se li enfont. Igual els passa als camioners al trobar.se amb cotxes, o motos.
Ni armilles, ni visibilitat, ni hòsties; educació, respecte, multes, presó i -si cal-... :callo[/quote]
i sobre tot PRECAUCIÓ !!!!!!!!! :okcat
- Hook
- Presentats
- Entrades: 231
- Membre des de: dc. març 13, 2013 7:34 pm
- Ubicació: Romanyà de la Selva
Re: Nova Normativa De La DGT.
[quote user="Ieie" post="239362"]Potser que parlem clar; no és que no ens vegin, és que no ens respecten. Molts cops ens ho hem ben guanyat passant com llampecs per locs on gairabé no s'hi quep.
Hi veuen igual un conductor de cotxe que també és motard, que un conductor de cotxe que no ho és. La diferència és que el primer coneix la fragilitat de la moto i a l'altre tant se li enfont. Igual els passa als camioners al trobar.se amb cotxes, o motos.
Ni armilles, ni visibilitat, ni hòsties; educació, respecte, multes, presó i -si cal-... :callo[/quote]
+1
Hi veuen igual un conductor de cotxe que també és motard, que un conductor de cotxe que no ho és. La diferència és que el primer coneix la fragilitat de la moto i a l'altre tant se li enfont. Igual els passa als camioners al trobar.se amb cotxes, o motos.
Ni armilles, ni visibilitat, ni hòsties; educació, respecte, multes, presó i -si cal-... :callo[/quote]
+1
- Joavel
- Presentats
- Entrades: 604
- Membre des de: dl. gen. 24, 2011 9:08 am
- Ubicació: Bigues i Riells
Re: Nova Normativa De La DGT.
Tot el que vaigui encaminat, a afavorir la nostra visibilitat, té i tindra el meu support. Els que fem "molts" kms en moto, sabem que les condicions de visibilitat poden cambiar en poques hores ( o en pocs minuts,segons la zona...) per tant anar degudament equipats per ser els més vistos posibles és fonamental per a nosaltres.
Una altra cosa és que estéticament, a molts/tes no els/ens agradi el "fosforito"...crec que és (un més) dels preus que hem de pagar, juntament amb passar calor y fred...que ens faci mal al cul...etc...etc... per anar en moto, amb una certa prevenciò.
:holacat :holacat :birracat
Una altra cosa és que estéticament, a molts/tes no els/ens agradi el "fosforito"...crec que és (un més) dels preus que hem de pagar, juntament amb passar calor y fred...que ens faci mal al cul...etc...etc... per anar en moto, amb una certa prevenciò.
:holacat :holacat :birracat
Joavel l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. jul. 29, 2013 12:45 am, en total s’ha editat 1 vegada.
- Cristina
- Presentats
- Entrades: 1857
- Membre des de: dt. gen. 09, 2007 12:15 am
- Ubicació: Vilabella (Alt Camp)
Re: Nova Normativa De La DGT.
[quote user="Albert" post="239352"]Holaaa,
[quote user="Trencaferro" post="239342"]
Diuen que el principal motiu d'accidents de motocicletes contra turismes és perquè aquests últims no les veuen. [/quote]
I uns parabrises en els cotxes que portin lents d’augment. Així potser ens veurien mes grans !!
Que li preguntin a la Cristina com es que no la van veure a ella, senzillament no va mirar en la direcció que venia ella. De molt haurien servit els refractants.
La major part de conductors ja porta el cotxe de forma automatitzada, sense fixar-se en el que està fent, per que és el que fa cada dia, o cada cap de setmana, o cada quinze dies i sembla que ja no cal fixar-s’hi.
Anem en cotxe pendents dels nens del darrera, de la conversa/discusió amb l’acompanyant, amb controlar la velocitat, o de mil coses mes que no inclou portar els cinc sentits amb la conducció.
Fins que no es canviï aquesta dinàmica es una guerra perduda, per moltes normes i sancions que ens impossin.
:???: :???: :???:[/quote]
Doncs jo ho vaig poder comprobar en la meva pròpia pell.. Jo porto un casc de color fluor, no reflectant però molt vistos (amb adhesius reflectants), i també porto una banda reflectant a la màniga de la xaqueta. Però clar, per molts "artilugis", si el personal no mira poca cosa és pot fer... En el meu cas, el cotxe va mirar a la seva dreta però no a l'esquerra que era per on jo anava :crys :crys
[quote user="Trencaferro" post="239342"]
Diuen que el principal motiu d'accidents de motocicletes contra turismes és perquè aquests últims no les veuen. [/quote]
I uns parabrises en els cotxes que portin lents d’augment. Així potser ens veurien mes grans !!
Que li preguntin a la Cristina com es que no la van veure a ella, senzillament no va mirar en la direcció que venia ella. De molt haurien servit els refractants.
La major part de conductors ja porta el cotxe de forma automatitzada, sense fixar-se en el que està fent, per que és el que fa cada dia, o cada cap de setmana, o cada quinze dies i sembla que ja no cal fixar-s’hi.
Anem en cotxe pendents dels nens del darrera, de la conversa/discusió amb l’acompanyant, amb controlar la velocitat, o de mil coses mes que no inclou portar els cinc sentits amb la conducció.
Fins que no es canviï aquesta dinàmica es una guerra perduda, per moltes normes i sancions que ens impossin.
:???: :???: :???:[/quote]
Doncs jo ho vaig poder comprobar en la meva pròpia pell.. Jo porto un casc de color fluor, no reflectant però molt vistos (amb adhesius reflectants), i també porto una banda reflectant a la màniga de la xaqueta. Però clar, per molts "artilugis", si el personal no mira poca cosa és pot fer... En el meu cas, el cotxe va mirar a la seva dreta però no a l'esquerra que era per on jo anava :crys :crys
- Llagasta
- Presentats
- Entrades: 3270
- Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
- Ubicació: Vallès Occidental
Re: Nova Normativa De La DGT.
Aviam si passará com a França que practicament cap francès va Fluor...... si veies algú fosforito era un Motard Belga o Anglès....
el problema de que no ens veuen els cotxes...... molt remenar el mòbil i l´equip audio " d´amagat " per part dels cotxes... entre altres coses .... :nonocat
el problema de que no ens veuen els cotxes...... molt remenar el mòbil i l´equip audio " d´amagat " per part dels cotxes... entre altres coses .... :nonocat
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. jul. 29, 2013 7:05 pm, en total s’ha editat 2 vegades.

- ErnesTDM
- Presentats
- Entrades: 1312
- Membre des de: dg. abr. 04, 2010 10:49 pm
- Ubicació: Arenys de Munt
Re: Nova Normativa De La DGT.
Com deia l'acudit de l'Eugenio d'un paio que s'acabava d'encastar contra un camió aturat a la carretera.
"que no ha visto el triangulo!! ...no he visto el camión y voy a ver el triangulo".
"que no ha visto el triangulo!! ...no he visto el camión y voy a ver el triangulo".
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: Nova Normativa De La DGT.
Pregunto: -La DGT encara no s'ha enterat que han tirat enrera a França definitivament el projecte d'ús obligatori de prendes reflectants per la pressió de la Mutuelle des motards??


- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: Nova Normativa De La DGT.
Doncs llegint un diari acabo de veure que si, que el SCT vol implantar si o si l'obligatorietat de portar adhesius al casc, sota pena de 135€ i tres punts, per la qual cosa des d'avui i fins finals d'estiu es repartiran 10.000 adhesius en diferents controls per les carreteres catalanes.
Ja ho sabeu doncs, si veieu un control i no us paren, pareu-vos vosaltres.
-Hola, senyor agent. Em paro perquè em faci un control, que jo no controlo això de les motos, sap? -els hi podeu dir. I els hi demaneu adhesius, clar!!!
:viscat
Ja ho sabeu doncs, si veieu un control i no us paren, pareu-vos vosaltres.
-Hola, senyor agent. Em paro perquè em faci un control, que jo no controlo això de les motos, sap? -els hi podeu dir. I els hi demaneu adhesius, clar!!!
:viscat


- Prony
- Presentats
- Entrades: 3106
- Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
- Ubicació: El Vallès Occidental
Re: Nova Normativa De La DGT.
Ho sento, però no me'n he pogut estar d'entrar-hi. Crec que l'índex de motoristes poc atents també està augmentant de manera significativa.
El passat diumenge van tallar la A2 a l'alçada de Esparreguera. Des de Igualada hi havien prou rètols que ens advertien d'aquest fet i, en conseqüència, la gran majoria que conductors estàvem "al tanto" de que en qualsevol moment ens trobaríem amb la via aturada.
Qui mes, qui menys va prendre precaució i quan, prop de Collbató van aparèixer els avisos en forma de "quatre intermitents", no hi va haver-hi ensurts......excepte un paio sobre una moto que anava pensant en les musaranyes. Ja us podeu imaginar el resultat.
Jo no pretenc criminalitzar els motoristes ni convertir els automobilistes en uns sants, Deu me'n guardi!!!! Però d'uns anys cap aquí, el respecte dels motoristes vers les Normes ha minvat molt, molt i molt. I les estadístiques ens ho demostren.
Ja sé que no en té res a veure i que molts traureu foc pels queixals, però jo els anomeno la generació que ja no ha fet la mili, la que mai ha conegut la disciplina.
Personalment en els sempre desagradables incidents entre cotxes i motos en els quals he assistit, la presumpta culpabilitat del motorista guanya per golejada.
Entenc que això fereixi a aquells companys i amics que han estat víctimes de col·lisions amb vehicles de quatre rodes. A tots ells, el meu màxim suport. No pretenc generalitzar.
La meva proposta seria que, atès a que el SCT no es veu amb capacitat de solucionar el problema, es poses en contacte amb clubs consolidats i reconeguts per tal de de definir estratègies conjuntes i eficàcies. I obligar als novells a anar sempre acompanyats (fora de ciutats) per persones experimentades durant els dos primers anys. Si durant aquest temps, perden dos punts (en concepte d'aptitud), un nou examen i tornar a començar.
Temo estar dient tonteries però a mi, el SENTIT COMÚ es el que em va permetre fer quasi be 100.000 quilòmetres en solitari, essent un novell, sense tenir MAI ni un sol esglai, caiguda o incident.
I si la Norma diu que es pot anar a 130, jo seguiré utilitzant el carril de la dreta, atès a que es, amb diferència, el mes segur, l'únic utilitzat pels conductors professionals, els quals saben el que significa distància de seguretat, retrovisors, intermitents.
Jordi "Prony"
El passat diumenge van tallar la A2 a l'alçada de Esparreguera. Des de Igualada hi havien prou rètols que ens advertien d'aquest fet i, en conseqüència, la gran majoria que conductors estàvem "al tanto" de que en qualsevol moment ens trobaríem amb la via aturada.
Qui mes, qui menys va prendre precaució i quan, prop de Collbató van aparèixer els avisos en forma de "quatre intermitents", no hi va haver-hi ensurts......excepte un paio sobre una moto que anava pensant en les musaranyes. Ja us podeu imaginar el resultat.
Jo no pretenc criminalitzar els motoristes ni convertir els automobilistes en uns sants, Deu me'n guardi!!!! Però d'uns anys cap aquí, el respecte dels motoristes vers les Normes ha minvat molt, molt i molt. I les estadístiques ens ho demostren.
Ja sé que no en té res a veure i que molts traureu foc pels queixals, però jo els anomeno la generació que ja no ha fet la mili, la que mai ha conegut la disciplina.
Personalment en els sempre desagradables incidents entre cotxes i motos en els quals he assistit, la presumpta culpabilitat del motorista guanya per golejada.
Entenc que això fereixi a aquells companys i amics que han estat víctimes de col·lisions amb vehicles de quatre rodes. A tots ells, el meu màxim suport. No pretenc generalitzar.
La meva proposta seria que, atès a que el SCT no es veu amb capacitat de solucionar el problema, es poses en contacte amb clubs consolidats i reconeguts per tal de de definir estratègies conjuntes i eficàcies. I obligar als novells a anar sempre acompanyats (fora de ciutats) per persones experimentades durant els dos primers anys. Si durant aquest temps, perden dos punts (en concepte d'aptitud), un nou examen i tornar a començar.
Temo estar dient tonteries però a mi, el SENTIT COMÚ es el que em va permetre fer quasi be 100.000 quilòmetres en solitari, essent un novell, sense tenir MAI ni un sol esglai, caiguda o incident.
I si la Norma diu que es pot anar a 130, jo seguiré utilitzant el carril de la dreta, atès a que es, amb diferència, el mes segur, l'únic utilitzat pels conductors professionals, els quals saben el que significa distància de seguretat, retrovisors, intermitents.
Jordi "Prony"
Prony l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. jul. 31, 2013 7:42 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Storm
- Presentats
- Entrades: 2594
- Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
- Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons
Re: Nova Normativa De La DGT.
Home, tampoc s'ha d'anar a fer el soldat per saber què és la disciplina. Jo em vaig negar a fer la mili i no em considero pas un irresponsable.
- Napoleon
- Presentats
- Entrades: 1844
- Membre des de: dv. feb. 22, 2013 1:19 pm
- Ubicació: Barcelona-Capital de la República Interruptus
Re: Nova Normativa De La DGT.
[quote user="Prony" post="239629"]Ho sento, però no me'n he pogut estar d'entrar-hi. Crec que l'índex de motoristes poc atents també està augmentant de manera significativa.
El passat diumenge van tallar la A2 a l'alçada de Esparreguera. Des de Igualada hi havien prou rètols que ens advertien d'aquest fet i, en conseqüència, la gran majoria que conductors estàvem "al tanto" de que en qualsevol moment ens trobaríem amb la via aturada.
Qui mes, qui menys va prendre precaució i quan, prop de Collbató van aparèixer els avisos en forma de "quatre intermitents", no hi va haver-hi ensurts......excepte un paio sobre una moto que anava pensant en les musaranyes. Ja us podeu imaginar el resultat.
Jo no pretenc criminalitzar els motoristes ni convertir els automobilistes en uns sants, Deu me'n guardi!!!! Però d'uns anys cap aquí, el respecte dels motoristes vers les Normes ha minvat molt, molt i molt. I les estadístiques ens ho demostren.
Ja sé que no en té res a veure i que molts traureu foc pels queixals, però jo els anomeno la generació que ja no ha fet la mili, la que mai ha conegut la disciplina.
Personalment en els sempre desagradables incidents entre cotxes i motos en els quals he assistit, la presumpta culpabilitat del motorista guanya per golejada.
Entenc que això fereixi a aquells companys i amics que han estat víctimes de col·lisions amb vehicles de quatre rodes. A tots ells, el meu màxim suport. No pretenc generalitzar.
La meva proposta seria que, atès a que el SCT no es veu amb capacitat de solucionar el problema, es poses en contacte amb clubs consolidats i reconeguts per tal de de definir estratègies conjuntes i eficàcies. I obligar als novells a anar sempre acompanyats (fora de ciutats) per persones experimentades durant els dos primers anys. Si durant aquest temps, perden dos punts (en concepte d'aptitud), un nou examen i tornar a començar.
Temo estar dient tonteries però a mi, el SENTIT COMÚ es el que em va permetre fer quasi be 100.000 quilòmetres en solitari, essent un novell, sense tenir MAI ni un sol esglai, caiguda o incident.
I si la Norma diu que es pot anar a 130, jo seguiré utilitzant el carril de la dreta, atès a que es, amb diferència, el mes segur, l'únic utilitzat pels conductors professionals, els quals saben el que significa distància de seguretat, retrovisors, intermitents.
Jordi "Prony"[/quote]
Totalment d'acord amb en Jordi.
Si bé hi ha un increment de deixadesa per part dels automobilistes (jo, el primer), també quan vaig en moto i en colla, sempre es veuen imprudències. :foracat
PD. Estic d'acord amb la disciplina!!! :okcat :okcat
El passat diumenge van tallar la A2 a l'alçada de Esparreguera. Des de Igualada hi havien prou rètols que ens advertien d'aquest fet i, en conseqüència, la gran majoria que conductors estàvem "al tanto" de que en qualsevol moment ens trobaríem amb la via aturada.
Qui mes, qui menys va prendre precaució i quan, prop de Collbató van aparèixer els avisos en forma de "quatre intermitents", no hi va haver-hi ensurts......excepte un paio sobre una moto que anava pensant en les musaranyes. Ja us podeu imaginar el resultat.
Jo no pretenc criminalitzar els motoristes ni convertir els automobilistes en uns sants, Deu me'n guardi!!!! Però d'uns anys cap aquí, el respecte dels motoristes vers les Normes ha minvat molt, molt i molt. I les estadístiques ens ho demostren.
Ja sé que no en té res a veure i que molts traureu foc pels queixals, però jo els anomeno la generació que ja no ha fet la mili, la que mai ha conegut la disciplina.
Personalment en els sempre desagradables incidents entre cotxes i motos en els quals he assistit, la presumpta culpabilitat del motorista guanya per golejada.
Entenc que això fereixi a aquells companys i amics que han estat víctimes de col·lisions amb vehicles de quatre rodes. A tots ells, el meu màxim suport. No pretenc generalitzar.
La meva proposta seria que, atès a que el SCT no es veu amb capacitat de solucionar el problema, es poses en contacte amb clubs consolidats i reconeguts per tal de de definir estratègies conjuntes i eficàcies. I obligar als novells a anar sempre acompanyats (fora de ciutats) per persones experimentades durant els dos primers anys. Si durant aquest temps, perden dos punts (en concepte d'aptitud), un nou examen i tornar a començar.
Temo estar dient tonteries però a mi, el SENTIT COMÚ es el que em va permetre fer quasi be 100.000 quilòmetres en solitari, essent un novell, sense tenir MAI ni un sol esglai, caiguda o incident.
I si la Norma diu que es pot anar a 130, jo seguiré utilitzant el carril de la dreta, atès a que es, amb diferència, el mes segur, l'únic utilitzat pels conductors professionals, els quals saben el que significa distància de seguretat, retrovisors, intermitents.
Jordi "Prony"[/quote]
Totalment d'acord amb en Jordi.
Si bé hi ha un increment de deixadesa per part dels automobilistes (jo, el primer), també quan vaig en moto i en colla, sempre es veuen imprudències. :foracat
PD. Estic d'acord amb la disciplina!!! :okcat :okcat
Jo tampoc vaig en BMW