Aquest cap de setmana, amb alguns membres d’aquest fòrum i alguns que no ho eren, vàrem fer una travessa trail d’uns 300Kms aproximadament, amb un 70% de carretera, un 30% de pistes, de les quals, n’hi havia de ràpides, i n’havia de molt trencades (menys). No poso fotos de tots per què no els hi he comentat.
El cas és que per circumstàncies no tenia a punt la KTM 690 Enduro, pel que vaig tenir que anar-hi amb la KTM 1190 Adventure.
Els neumàtics que porto d’origen, han d’anar segons fabricant i concessionària molt alts de pressió (2,6 i 2,9). La meva sorpresa, va ser que al baixar la pressió a 1,8 davant, i a 2,0 darrera a les meves Contitrailattack (que tenen un dibuix pràcticament 100% carretera), anaven francament bé per off, més tenint en compte que la meva llanta davantera, a diferència de las dels companys, era de 19 polsades, menys bona doncs per absorbir sots grossos que la de 21. Van tenir doncs un excel•lent comportament , tant en basses d’aigua, travessant rius, amb basses no gaire grans de fang, en pujades trencades amb "xaragalls" transversals, i fins i tot en la recepció d’algun petit salt (repeteixo, petit).
Per tant: Els qui aneu habitualment per off, creieu que ara al estiu, on NO hi ha fang, és molt important per a l’adherència den neumàtic, que sigui de tacs o sense?
Si hi ha sorra o pedretes soltes al camí, per exemple, què creieu que marxa abans, tacs (tipus Unicross, Pirelli MT-21), mixte (tipus TKC80, o Mitas, o Karoo), o mixte asfàltic com el que portava jo?
Salut !!!