Ja No Queden Mecànics?

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Sergibuda
Presentats
Entrades: 2075
Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
Ubicació: BCN
Contacta:

Ja No Queden Mecànics?

Entrada Autor: Sergibuda » dv. ago. 23, 2013 3:33 pm

Només queden canvia-peces?

Sí, segur que coneixem encara mecànics de petits tallers que són el que posa a la porta del seu negoci, però m'estic referint als tallers oficials.

Jo crec que ja no en queden gaires i en part té relació amb la pregunta sobre si ens hem tornat uns pijos, doncs com que les motos no s'espatllen perquè la majoria no acaben superant els 80.000 Km i els scooters que s'espatllen es llencen a la brossa directament, no calen mecànics.

Us explicaré dues vivències personals:

1.- La meva Vulcan 800 va començar a fer un soroll en arribar als 100.00 Km, la vaig portar a un concessionari Kawasaki de Barcelona (any 2003) i em van dir que havien d'obrir el motor. Després de 3 mesos, recullo la moto amb cadenes de distribució, guies, tensors i juntes canviats (no va caldre canviar res més perquè es veia perfectament). Jo noto una forta vibració i així ho indico, em diuen que a la revisió s'ho miraràn, que possiblement és un contrapès que està lleugerament desplaçat. La vibració em trenca peces de la moto (matrícula, tub d'escapament, bocina...) i el motor acaba petant: tres vàvvules trepitjades i la quarta desintegrada dintre del cilindre. Altres 3 mesos i moto arreglada, pagant jo únicament la mà d'obra (em fan el favor, tot i que m'assabento que les peces les han passat en garantia d'una altra moto). Tinc un accident als 15 dies i la moto queda parada 6 mesos perquè aprofito per fer el chopper. Quan torna a arrencar, acaba petant l'altre cilindre. Discussions amb el taller i acabem malament, pagant jo les peces amb un petit descompte.

Resum: no van fer bé el motor, i la vibració va fotre enlaire els parells de collament de tot el motor, peta el cilindre davanter i l'arreglen sense repassar el del darrera i per això acaba petant. Resultat: el motor no torna a anar ve mai més perque dues petades d'aquest estil s'han carregat alguna cosa més i acabo comprant un motor de segona mà.

2.- La Núria s'ha comprat la Bonneville i aquesta setmana l'havia de portar a Barna a la revisió dels primers 800 Km, jo l'acompanyo per després pujar-la a Sitges en la moto i peto el cable de l'embrague a la Gran Via. Com puc, empenyent la moto a l'hora d'arrencar, arribo al taller i li dic al cap de mecànics si em pot posar o vendre un cable, que jo ja m'apanyo i que a casa en tinc i em diu que no té res de res de recanvi. OK. Desmunto el tensor del cable, trec la peça que va a la maneta i li demano si em pot fotre un punt de soldadura i em contesta que no tenen soldador, que ells canvien peces i per tant no en necessiten, que si de cas acaben soldant un tub d'escapament o una cosa així, ho envien a fer a uns professionals de la matèria, tot i que tothom sap que allò que soldes no acaba durant (!).
sergibuda

they called me an accident

Vicenç
Presentats
Entrades: 189
Membre des de: dt. nov. 18, 2008 6:51 pm
Ubicació: Eivissa

Re: Ja No Queden Mecànics?

Entrada Autor: Vicenç » dv. ago. 23, 2013 4:22 pm

Bon dia!!!!

Ufff Amb l'esglèsia em tropeçat amic Sergi...

El que passa amb els "mecànics" mereix un punt i apart.
Ja no només son canviapeces sino que si a l'ordenador no els hi surt alguna cosa... ja pot la moto estar completament aturada que et diran que funciona perfectament. Allò de dir "Noto in toc-toc-tac..." i que el mecànic et digui "es la junta de la trócola segur", ha passat a la història.

Jo et puc explicar dos, una de cada. Quan la Guzzi em va donar problemes en un viatge, m'aturava a algún concessionari i ni es volien acostar... Un d'Honda a Barcelona em va arribar a dir que GUzzi ya no existia...

Amb la Bemeta. S'atura de cop. La porten al concessionari BMW i em diu que se li ha fotut el disc de gestió que és el que li surt a l'rdenador... 1500 euros . Li dic que molt bé, que allà es queda la moto i que ja la passaré a recollir amb una furgoneta. El meu mecànic em diu per telèfon que ni parlar-ne que això no ho és segur. Li pregunto al de León si no pot ser una altra cosa i em diu que miraria el sensor Hall, que li posa un d'una moto de la GC que té en revisió i, coses de la vida, resulta que ara l'ordenador diu que si, que és el sensor aquest. 400 euros. El meu mecànic em diu que això si que pot ser per anys i kilòmetres de la moto i els símptomes que li he explicat. Li canvien el sensor dels collons, i la moto, de moment, perfecte fins al dia d'avui.

Jo, si segueixo amb la bemeta, que espero que si, estic decidit a quan es jubili en Jaume començar a fer jo mateix el manteniment i un cop cada any o any i mig quan passi per Barna anar a que em facin un ajust d'ordenador general...

Pe: I una amb la Hondita. Em ballava la maneta d'embragatge. Vaig a Hona i em diuen que s'ha de canviar tot el joc... 80 o 90 euros. Vaig al Jaume i amb una arandela de 15ctms es van acabar les vibracions...
Salut!!!

Quant surts per fer el viatge cap a Itaca, has de pregar que el camí sigui llarg

Prony
Presentats
Entrades: 3106
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Entrada Autor: Prony » dv. ago. 23, 2013 4:28 pm

El tema de les reparacions es complicat. Tot es pot fer molt be, però això suposa hores de mà d'obra de desprès et negaràs a pagar al mecànic o potser ho faràs de mala gana.

A mi m'han proposat moltes vegades posar un taller i sempre he respost el mateix: NO. Les hores que em passo arreglant i verificant la moto d'un amic no podria facturar-les perquè em quedaria sense clients. I si volgués fer-ho econòmic, nomes em podria permetre dedicar-hi la meitat del temps del que hi dedico actualment. I com que no se fer les coses a mitges, em dedico a reparar i dissenyar màquines industrials on ningú em discuteix les factures o les hores que m'hi estic perquè es tracta de màquines que serveixen per produir diners i han de funcionar el millor que puguin.

El mes important avui en dia es fer-te autosuficient. Com menys depenguis de tercers, mes podràs complir els compromisos amb els teus clients, mes podràs ajustar els teus pressupostos i, segur, millor servei podràs donar-li, perquè si et demana una cosa per dilluns a primera hora, li pots garantir que ho tindrà.

I em sembla que me'n he anat del tema.

Jordi "Prony"

650X
Moderador de MTC
Entrades: 2247
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dv. ago. 23, 2013 7:13 pm

Volia fer una reflexió semblant a la d'en Prony, el "temps" s'han encarit tant que ja surt més a compte canviar les peces, altre cosa es els danys que provoca a les nostres màquines aquest estalvi de temps, el manteniments fets al taller (oficial o no) es resumeixen a una llista de punts a revisar, com aquell que passa llista de les coses que hi son. Molts cops sense un ull crític a darrera que analitzi que un desgast excessiu, un joc, o un fimbreig son tots resultats d'un problema anterior i que només "amb temps" s'ha d'investigar.

Sense anar més lluny un company va haver de pagar prop de 300€ per tot un conjunt de maneta d'embrague hidraulic perque una de les tòriques del bombí s'havia fet malbé. Una tòrica encara que sigui de viton pot costar 1€ i un kit de reparació amb totes les tòriques...10€?
La ròtula del telever de les R1200 porta un fuelle que als 40-50 o 60k es trenca, la solució de la casa es canviar tota la ròtula (200€) buscant per ebay, hi ha un grec que ven el fuelle sol per 25€, i no ho val... però ja t'estalvies 175€ algo es algo.
El negoci $$ que hi ha darrera d'aquesta maneta i de la rotula es del que viuen els tallers d'avui en dia. Marges comercials i temps de muntatge

Jo per exemple sempre reviso la moto abans i desprès de portar-la a fer la revisió, i he trobat sorpreses.

A la pregunta si queden mecànics? Als tallers, no gaires. A les cases sí que en queden, però son privats, gent de l'ofici, que a les seves estones lliures es dedica a remenar al garatge, hores i hores fins que la dona els hi fum crits per anar a sopar.

Salut :birracat

Pedroguzzi
Presentats
Entrades: 416
Membre des de: ds. jul. 07, 2012 12:41 pm
Ubicació: Lliça D'Amunt (Valles Oriental)
Contacta:

Entrada Autor: Pedroguzzi » dv. ago. 23, 2013 11:19 pm

Doncs jo tinc la sort que el taller oficial Guzzi es d'un mecanic de tota la vida i te de tot , a mes te el famos ordinador amb el cual treballa pero en el fons es un mecanic dels de abans , dels que encara si no la te , et fabrica la peça com sigui. Es Motos Caparros de Barcelona , en Josep Caparros :jajacat :jajacat
En dues o tres rodes , a la fi del mon
Imatge

JordiTrident
Presentats
Entrades: 552
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 9:45 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)
Contacta:

Entrada Autor: JordiTrident » ds. ago. 24, 2013 12:25 am

sergi, no se on has comprat la bonnie però permetem recomenar-te (si es dóna el cas) British Bikes (c. Diputació amb Urgell)...amb la trident 155.000 kms i amb mecànics joves però molt competents valorant la duració o si cal fer una feina o no. Era fàcil veure motors oberts de marques "estranys" o fent feines que en altres llocs no les volen ni regalades...

bona moto, la bonnie
...no canvio el nick, però ara tinc una Breva 1100

http://jordiguzzi.galeon.com
http://resacamotoclub.galeon.com

Cuco
Presentats
Entrades: 418
Membre des de: dl. nov. 12, 2007 12:26 pm
Ubicació: Bages

Entrada Autor: Cuco » ds. ago. 24, 2013 2:16 am

Si, el tema a vegades és sangrant.

Ja fa anys vaig fotre una galeta interessant amb la GSAdv. La vaig destripar jo mateix y vaig canviar i arreglar els desperfectes, però el subxasis de davant era tort i la direcció no era correcta. Vaig desmuntar el subxasis i el vaig portar a la BMW per reparar-lo (innocent de mi). Doncs "no pas", 1.200 leros em volien fotre per un de nou amb el troquelat del número de xasis, pintura i bla bla... (i això ja portant-lo desmuntat, eh!).

Penseu que estem parlant de dos tristos tubs de ferro i les unions, no pas de física quàntica...

Imatge

Total, que pel meu compte vaig topar amb un manyà amb paciència, una premsa hidràulica i un metre per anar medint, i amb unes poques hores, "escalfant per aquí i apretant per allà" ja el teniem adreçat... Llavors vaig veure que la pletina del telelever també estava torta, i ... cap a la premsa també tot i ser una aleació més complicada, i arreglat en mitja horeta més. No recordo si vaig pagar uns 70 o 80 lerus.

Vaig fotre-li 40.000 kms més a la moto inclòs el viatge a Irán del 2008 i "tant bé que vulguis..." Ara bé, aquell día que vaig anar a can BMW, segur que hagués pagat 300 o 400 lerus per la reparació de bon grat. Però es veu que aquesta manera d'arreglar les coses en comptes de canviar-les ja no es porta...

Mira que la meva traça mecànica és ben poca cosa, però tanta tonteria em va obligar a tenir el garatge uns dies "d'aquesta guisa", amb la moto despulladeta pobreta i tota la pitrera enlaire...

Imatge

Bolero
Presentats
Entrades: 596
Membre des de: ds. març 28, 2009 6:36 am
Ubicació: Torroella de Montgri

Entrada Autor: Bolero » ds. ago. 24, 2013 7:27 am

Home, pensant..... a Mototurisme en tenim un i molt bo. Oi Sacot!!!!!!!!!!!!!!!!! :okcat :okcat :okcat

Ara be als tallers cada cop en hi han menys, tot i que a Torroella de Montgrí algun en tenim
Bona terra, la nostra!!!! :birracat

Minino
Presentats
Entrades: 1454
Membre des de: dt. oct. 27, 2009 8:43 pm
Ubicació: Cerdanyola del Valles - Andres

Entrada Autor: Minino » ds. ago. 24, 2013 11:22 am

:nonocat Jo no vull fica llenya foc,,, Sempre he dit que hi ha SENYORS MECÀNICS :okcat
:foracat Pero hay mas aprieta y afloja tornillos :foracat
___________________ NORDKAPP 2009 ...... SCOTLAND 2010 ...... ELS ALPS 2011 ......... SARD/CÒRS 2012 ..
Imatge

Jb500
Presentats
Entrades: 549
Membre des de: dg. ago. 10, 2008 9:37 am
Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: Jb500 » ds. ago. 24, 2013 12:45 pm

Completament d'acord amb en Prony

Jesus
Presentats
Entrades: 3584
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Entrada Autor: Jesus » dg. ago. 25, 2013 12:06 am

A mi em va passar algu semblant quant vaig caure l'any passat ... quan hem van donar el pressupost al concessionari vaig caure de cul ... :sonat ... em van comentar que per teme de garantia, no reparen res, es limiten a canviar peces. :callo

No més le subxassis posterior costava prop de 2.500€, :nonocat i com podeu veure la pobre moto estava força massegada. Vaig acordar amb el concesionari reparar tot el que vaig poguer en un taller extern ... al final invertint temps i amb molt de carinyo, la reparació va sortir per molt menys de la meitat del que em van dir inicialment ... tot i que vaig d'haver de substituir forces peces, com l'aranya davantera, miralls, protector de cilindres... etc

Imatge

El resultat crec que va ser prou bo, sense deixar-me un ull de la cara. :viscat

Imatge

Salut !!! :okcat
Gas a la burra!!!

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dc. ago. 28, 2013 9:52 pm

jo crec que els mecanics son grans professionals,ben formats i els de les concessions ademes constantment,reparar a las concesions.....segonms que per preu impossible ....algunes coses es reparan depen de la casa ja que els marges dels recanvis son irrisoris,pero el fet de reparar,si s'ha de fer fora de la concesio generalment no es fa ja que si no queda be i no hi ha marxa enrera,una reclamacio pot fer que el client tingui peça nova sense pagar mes que la reparada,ara,creure que els mecanics son nomes canvia peças no es correcte ja que primer fan el que s'els mana i ademes quan entra una moto ''irreparable'' que es sinistre,qui en la majoria de cassos creieu que se la queda i despres la ven ??
Imatge

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dc. ago. 28, 2013 10:24 pm

Al cap de poc temps de posar l'escapament Roads es va trencar un dels suports de la molla del silenciador, res que no s'arregli amb una puntada de soldadura i comprant una molla a la ferreteria.

Desmonto el tub i el porto al mecànic del poble, a que em faci un parell de puntades. M'explica que ell no té l'aparell de soldar acer inoxidable, i que ho portaria a un home que soldava acer. Al cap de tres dies el vaig a buscar, em dona el tub d'escapament amb la U soldada, li pregunto si haig de pagar alguna cosa, i va i em diu........45€!!!!!!!

Quèèèèè??? -li dic jo.

Em contesta... Si, això m'ha dit ell, i jo no et cobro res, tot per ell. Vaig dir-li que em digués on va anar i no m'ho va voler dir, doncs sap que jo no tinc manies a denunciar públicament el que no m'agrada.

Ah! Al cap de tres sortides es va tornar a desfer la puntada de soldadura....

Imatge
Randy-650 l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. ago. 30, 2013 2:14 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Respon

Torna a “General”