Entrada
Autor: CMB » dl. set. 23, 2013 6:58 pm
[quote user="Gurringo" post="242878"]Doncs et puc explicar un munt de coses de la primera i autèntica Dominator (com la de la foto).
De fet vaig anar a la seva presentació mundial (en aquella època per la meva feina era el que em tocava), a l'illa de Sicilia. El recorregut de proves era per pistes de cendre i lava fins a pujar tot el que et deixaven al volcà Etna.
En aquells moments no hi havia cap moto semblant, i s'ha de dir que els de Honda la van encertar de ple.
Nomes tornar a casa en vaig encarregar una i vaig estrenar una de les primeres unitats que van arribar (en color blau, però).
La vaig tenir molts anys. De fet la vaig vendre fa només uns 10 anys (crec que per 900€).
En el seu moment era una de les primeres "trail" autèntiques (i el concepte trail també era nou). Amb aquesta moto fèiem de tot: carretera, amb i sense parella, pistes de tot tipus, i fins i tot s'intentava amb més o menys èxit alguna trialera (fàcil, per descomptat).
La moto es (o era, en el meu cas), molt i molt dura i resistent. I senzilla de manteniment. Li vaig fer molts km., molts d'ells amb poca cura de no maltractar-la, i sempre resistia. No vaig tenir cap avaria greu. Canviar oli, bugia, gomes... i apa...
Amb comparació amb una moto actual, suposo que la primera cosa que trobaríem criticable serien les suspensions (poc recorregut), i al pes al davant. Però en canvi era (es) bastant còmoda de posició i de seient, i el motor, sense tenir una potència molt elevada, suficient per fer trail normal.
Ara, agafada amb la comparació de les motos actuals i per fer segons què, i segons per a qui, potser la primera impressió seria que es un "ferro".
Crec que s'ha de valorar amb la perspectiva del que era i va ser en el seu dia. I una prova del seu encert es que encara se'n veuen moltes rodant.[/quote]
Caram, una bona explicació Joan!
Recordo la pujada a l'Etna, actualment amb uns mega-camions amb unes rodes immenses... Havia de ser divertit pujar-hi amb moto alhora que impressionant per les alçades que s'asoleixen!
No he provat mai aquesta moto, pero si hi ha gent que va amb 1200GS al desert, amb aquesta s'hi aniria 100 vegades millor, no?
Quan dius que hi vas Enric?
:okcat