Molt bones,
aquest dilluns vaig tenir l'oportunitat de provar la KTM 990 SMR que tenen per a aquest menester al concessionari BASOLI de Granollers.
No soc gaire de cròniques de proves (tampoc he provat massa novetats darrerament), però en aquest cas no vull deixar d'escriure quatre ratlles sobre aquesta bèstia austriaca, ara que tinc les sensacions "fresques".
Farà tres o quatre anys vaig provar la KTM 990 SMT en uns Orange Days, de manera que el motor, que comparteixen, ja el tenia "catat". Potser per això la sorpresa va ser més gran al descobrir més potència de la que m'esperava.
Quina màquina ! Buf, els 116 CV que declara semblen més. Té uns baixos contundents i puja de voltes amb molta força. Em vaig quedar parat. Es gairebé brusca a la lleugera insinuació del gas i (crec que no té opcions de modificar els mapes de potència, però tampoc ho se segur) per això és una moto amb un objectiu clar: És feta per carreteres revirades i conducció molt esportiva. Afegir que el seient és molt dur. Qui vulgui més polivalència ha d'anar a buscar quelcom diferent.
De la part cicle res a dir excepte que és excelent. Suspensions i frens (amb ABS) de primera i un xassis amb la rigidesa necessària per a un comportament tant esportiu.
La posició és força còmode tot i tenir les estriberes prou altes per no penalitzar en plegades importants, d'altra banda la absència de cúpula (ja se sap, en aquestes "supermotards" grosses és el que hi ha) la farà incòmode en trams d'autopista que, de fet, no són pels que s'ha dissenyat aquesta màquina de donar alegries al cos.
Seria una opció molt interessant per a substituir la meva Multistrada 1000 ja que l'ús que li dono, en molt alta proporció, és de sortides "domingueres" d'un matí.
Preu: 12.300 €
[img align=left]http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/2 ... 600x0w.jpg[/img]
Salut.
Prova De La KTM 990 SMR
Moderador: Airald
- Leclerk
- Presentats
- Entrades: 631
- Membre des de: dt. abr. 17, 2007 4:17 pm
- Ubicació: Granollers
Prova De La KTM 990 SMR
Si penses que l'aventura és perillosa, prova la rutina. És mortal.
- JoanCG
- Presentats
- Entrades: 735
- Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
- Ubicació: Lliçà d'Amunt
- Contacta:
Re: Prova De La KTM 990 SMR
Suposo que la 1190 Adventure ja l'has probat, oi?
Si no ho has fet, ja saps que a Basolí Granollers en tenen una de proves.
Després de fer amb la 1190 Adventure autovías ràpides amb protecció aerodinàmica més que bona, però sobretot corves ratoneres com les de Sta. Fe del Montseny, o Sant Feliu de Codines-Gallifa, t'asseguro si bé és cert que no és com aquesta que dius de "directe" (he fet supermotard i entenc els sensacions de les que parles), et dic que anant "al atac", la 1190 és una canya.
I clar, si uns dia vols anar amb col·legues a fer trail de debò, tal i com esta de sèrie hi podràs anar, també ho he fet i cap problema inclús a ritme a"animat" (si no hi fang).
Salut !!!
Si no ho has fet, ja saps que a Basolí Granollers en tenen una de proves.
Després de fer amb la 1190 Adventure autovías ràpides amb protecció aerodinàmica més que bona, però sobretot corves ratoneres com les de Sta. Fe del Montseny, o Sant Feliu de Codines-Gallifa, t'asseguro si bé és cert que no és com aquesta que dius de "directe" (he fet supermotard i entenc els sensacions de les que parles), et dic que anant "al atac", la 1190 és una canya.
I clar, si uns dia vols anar amb col·legues a fer trail de debò, tal i com esta de sèrie hi podràs anar, també ho he fet i cap problema inclús a ritme a"animat" (si no hi fang).
Salut !!!
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.
- Leclerk
- Presentats
Bones Joan !
No he provat l'Adventure. Tot i que estic segur que, com expliques, ha de ser una pasada, les motos amb llanta de davant de 19 o 21 no m'han acabat mai de convèncer per a asfalt.
Per trail/enduro ja vaig amb una wr450 i la asfàltica sempre la he volgut amb llanta davantera de 17. Reconec que és una mica "una mania", per que es pot anar a un gran ritme amb altres tamanys de llanta (BMW GS1200, KTM Adventures, Triumph Explorer, etc...).
En certa manera, més que el tamany de la llanta, el que em condiciona més és la alçada del manillar. Vull dir que, motos com la meva Multistrada, o aquesta KTM 990 SMR, o la Aprilia Dorsoduro, etc... tenen una alçada del manillar no tan alta com les autènticament trails, i això em permet carregar més pes al tren davanter i em dona molta més confiança. I alhora les trobo molt més divertides.
Salut.
No he provat l'Adventure. Tot i que estic segur que, com expliques, ha de ser una pasada, les motos amb llanta de davant de 19 o 21 no m'han acabat mai de convèncer per a asfalt.
Per trail/enduro ja vaig amb una wr450 i la asfàltica sempre la he volgut amb llanta davantera de 17. Reconec que és una mica "una mania", per que es pot anar a un gran ritme amb altres tamanys de llanta (BMW GS1200, KTM Adventures, Triumph Explorer, etc...).
En certa manera, més que el tamany de la llanta, el que em condiciona més és la alçada del manillar. Vull dir que, motos com la meva Multistrada, o aquesta KTM 990 SMR, o la Aprilia Dorsoduro, etc... tenen una alçada del manillar no tan alta com les autènticament trails, i això em permet carregar més pes al tren davanter i em dona molta més confiança. I alhora les trobo molt més divertides.
Salut.
- JoanCG
- Presentats
- Entrades: 735
- Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
- Ubicació: Lliçà d'Amunt
- Contacta:
Ok, :okcat
De totes formes et recomano probar-la. Per primera vegada la 1190 (com la 1200 GS), el neumàtic de davant és un 120/19, amplada com una R, pel que l'aplom i estabilitat és espectacular, i té mencara més petjada que una R a ser a més, llanta 19. I els continetal que porta, s'agafen, son bi-compost.
Mira el desgast dels laterals vs el centre:

Un grip increible. Porto 5000Kms i ja veus...
No t'atabalo més, disculpa !!!! :cat_vergonya
Salut !
De totes formes et recomano probar-la. Per primera vegada la 1190 (com la 1200 GS), el neumàtic de davant és un 120/19, amplada com una R, pel que l'aplom i estabilitat és espectacular, i té mencara més petjada que una R a ser a més, llanta 19. I els continetal que porta, s'agafen, son bi-compost.
Mira el desgast dels laterals vs el centre:

Un grip increible. Porto 5000Kms i ja veus...
No t'atabalo més, disculpa !!!! :cat_vergonya
Salut !
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. oct. 04, 2013 7:20 pm, en total s’ha editat 3 vegades.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.
- Leclerk
- Presentats
D'atabalar res ! Tot el contrari. :okcat
Ja veig que les fas treballar aquestes gomes !!
En qualsevol cas, Joan, estan tan a prop, aviam si pujem al Montseny un dia plegats i ho debatim tot esmorzant, no? :birracat
Salut
Ja veig que les fas treballar aquestes gomes !!
En qualsevol cas, Joan, estan tan a prop, aviam si pujem al Montseny un dia plegats i ho debatim tot esmorzant, no? :birracat
Salut
Leclerk l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. oct. 04, 2013 8:20 pm, en total s’ha editat 1 vegada.