Quant Anar Al Cole En Moto Es Converteix En Un Perill Mortal

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Quant Anar Al Cole En Moto Es Converteix En Un Perill Mortal

Entrada Autor: Eva » dj. oct. 17, 2013 10:13 am

Pubills i pubilles, com que vosaltres sous millor que el "LIBRO DE PETETE", em podriu dir a quina edat es pot començar a portar moto ??? i quina cilindrada ???

Abans era els 14 anys.. ara és el mateix ????

Moltes gràcies per endevant.
Eva l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. nov. 05, 2013 9:40 pm, en total s’ha editat 2 vegades.

Jl61
Presentats
Entrades: 934
Membre des de: dv. des. 21, 2012 9:14 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Carnet De Conduir Moto A Quina Edat ???

Entrada Autor: Jl61 » dj. oct. 17, 2013 10:48 am

Als 14 ciclomotors y
als 16, 125cc.
ljl

PEPI600
Presentats
Entrades: 2364
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Entrada Autor: PEPI600 » dj. oct. 17, 2013 12:36 pm

[quote user="Jl61" post="244162"]Als 14 ciclomotors y
als 16, 125cc.[/quote]

Ciclomotor es als quinze
Imatge Imatge

JosepM
Presentats
Entrades: 266
Membre des de: dc. oct. 09, 2013 10:16 pm
Ubicació: Valls

Entrada Autor: JosepM » dj. oct. 17, 2013 12:55 pm

Per portar ciclomotor als 15 t'has de treure un carnet AM. Em penso que ni la teoria ni la pràctica no serveixen per posteriors carnets.

Si et treus l'A1 als 16, la teoria de moto i la general ja et serveixen per l'A2 i el B.

Si convé, tinc el real decreto en algun lloc, l'hauria de buscar.

Salut,

Josep M.

650X
Moderador de MTC
Entrades: 2247
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dj. oct. 17, 2013 1:22 pm

Un dubte... amb el Carnet A1 (125cc) i 16 anys es pot circular per autopista? :cat_vergonya

Salut

PEPI600
Presentats

Entrada Autor: PEPI600 » dj. oct. 17, 2013 2:02 pm

[quote user="650X" post="244170"]Un dubte... amb el Carnet A1 (125cc) i 16 anys es pot circular per autopista? :cat_vergonya

Salut[/quote]

Que jo sapiga no té cap limitació, o almenys el nano no m´ho ha dit, i per autopistes hem passat :cat_vergonya :cat_vergonya
Imatge Imatge

Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Entrada Autor: Trencaferro » dj. oct. 17, 2013 2:56 pm

[quote user="PEPI600" post="244172"][quote user="650X" post="244170"]Un dubte... amb el Carnet A1 (125cc) i 16 anys es pot circular per autopista? :cat_vergonya

Salut[/quote]

Que jo sapiga no té cap limitació, o almenys el nano no m´ho ha dit, i per autopistes hem passat :cat_vergonya :cat_vergonya[/quote]

No, no hi hi ha cap limitació de permisos per poder circular per Autopistes. Aquestes lo únic que tenen regulat és la prohibició de circular-hi amb ciclomotors i vehicles agricoles independentment del permis que tinguis.

Eva, referent a la teva pregunta, ja te l'han respost perfectament, és els 15 anys i amb el permís AM, lo què jo amb 15 anys em tornaria boig per poder dur-la, ara bé, amb el cap fred m'esperaria 1 any i ja em compraria una moto amb cara i ulls i que a sobre la teòrica ja et serveix pels posteriors permisos, lo què a sobre només tindria de portar la "L" dels 16 als 17, als 19 ja tindria 12 punts i no 8 com els novells, a més de que al portar cotxe (això ho poso perquè està regulat però sempre hauria de ser 0,0) la taxa d'alcohol per litre d'aire expirat passaria de 0,15 a 0,25.

Resumeixo: 1 any després de l'obtenció d'un permis ja no has de dur la L, dos anys després canvien les taxes d'alcohol, i al tres anys després et donen més punts. Comprar una moto de AM només per un any... Si no ve d'un duro i es vol aprofitar perquè la canalla començin a practicar si, si no m'esperaria al A1. :birracat
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Boolean
Presentats
Entrades: 767
Membre des de: dc. maig 16, 2007 12:59 pm
Contacta:

Entrada Autor: Boolean » dj. oct. 17, 2013 3:00 pm

Quan veig el follon de carnets i tramits que hi ha fins arribar a poder portar qualsevol moto penso....

... beneït el dia en que vaig decidir treurem el A abans de que canviressin a aquesta estupida normativa (altrament dit trampa recaudatoria)! :jajacat

:burrucat

PEPI600
Presentats

Entrada Autor: PEPI600 » dj. oct. 17, 2013 3:27 pm

[quote user="Trencaferro" post="244174"][quote user="PEPI600" post="244172"][quote user="650X" post="244170"]Un dubte... amb el Carnet A1 (125cc) i 16 anys es pot circular per autopista? :cat_vergonya

Salut[/quote]

Que jo sapiga no té cap limitació, o almenys el nano no m´ho ha dit, i per autopistes hem passat :cat_vergonya :cat_vergonya[/quote]

No, no hi hi ha cap limitació de permisos per poder circular per Autopistes. Aquestes lo únic que tenen regulat és la prohibició de circular-hi amb ciclomotors i vehicles agricoles independentment del permis que tinguis.

Eva, referent a la teva pregunta, ja te l'han respost perfectament, és els 15 anys i amb el permís AM, lo què jo amb 15 anys em tornaria boig per poder dur-la, ara bé, amb el cap fred m'esperaria 1 any i ja em compraria una moto amb cara i ulls i que a sobre la teòrica ja et serveix pels posteriors permisos, lo què a sobre només tindria de portar la "L" dels 16 als 17, als 19 ja tindria 12 punts i no 8 com els novells, a més de que al portar cotxe (això ho poso perquè està regulat però sempre hauria de ser 0,0) la taxa d'alcohol per litre d'aire expirat passaria de 0,15 a 0,25.

Resumeixo: 1 any després de l'obtenció d'un permis ja no has de dur la L, dos anys després canvien les taxes d'alcohol, i al tres anys després et donen més punts. Comprar una moto de AM només per un any... Si no ve d'un duro i es vol aprofitar perquè la canalla començin a practicar si, si no m'esperaria al A1. :birracat[/quote]

Ja tens raó amb lo d´esperar un any, però si la canalla apreta es molt complicat, jo després de dos llicencies de ciclomotor, un carnet de 125 i ara un carnet de cotxe i un A-2 que hi ha en marxa, quan passo per davant de l´autoescola em fan la "OLA" :callo :callo :callo i callo per qué d´aquí sis mesos toca un altre de 125 :crys :crys :crys
Imatge Imatge

Storm
Presentats
Entrades: 2594
Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons

Entrada Autor: Storm » dj. oct. 17, 2013 4:06 pm

Jo també estic en això. En principi la idea seria comprar una 125 off per anar practicant fora de la civilització durant un anyet, fins als 16, i aleshores que es tregui el carnet.

JosepM
Presentats

Entrada Autor: JosepM » dj. oct. 17, 2013 4:34 pm

Amb el meu noi estem amb el tema de passar el mínim per l'autoescola.
El problema greu és l'examen de ciutat. A més del tema del micròfon, diu la llei que el xofer de l'examinador ha de ser un titulat d'autoescola...

Salut,

Josep M.

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dj. oct. 17, 2013 4:38 pm

Les motos són perilloses mira que fomentar que els vostres fills vagin en moto!!!!!!!!!!!!!!

:sonat :sonat :sonat :sonat :sonat :sonat :sonat :sonat :sonat :sonat :sonat :sonat
:b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9

Jo també faria el que diu en Trencaferro, esperar als 16 anys (si es que pots frenar-ho) i aleshores que ja una 125cc..
Durant aquest any es pot comprar una moto i per terrenys privats anar "cremant adrenalina i aprenent a conduir una mica...
Ex ...moltes coses

Steelman
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dj. oct. 17, 2013 4:42 pm

[quote user="Boolean" post="244175"]
... beneït el dia en que vaig decidir treurem el A abans de que canviressin a aquesta estupida normativa (altrament dit trampa recaudatoria)! :jajacat
[/quote]
Doncs jo crec més en aquesta manera de treure's els carnets de forma esglaonada que no la d´abans amb la "bona fé" de la limitació de 34cv
Ara es pot fer una bona progressio al mon de la moto, 125,A2,A

Un altre història és la de que amb els cotxes no passa i hauria de ser igual....
Un nen de 18 anys es pot treure's el carnet i comprar-se el dia següent un Renault Clio 1.2 de 75cv o un Renault Megane RS Sport 2.0 de 265Cv....
Ex ...moltes coses

Trencaferro
Presentats

Entrada Autor: Trencaferro » dj. oct. 17, 2013 4:49 pm

[quote user="Steelman" post="244185"][quote user="Boolean" post="244175"]
[/quote]
Doncs jo crec més en aquesta manera de treure's els carnets de forma esglaonada que no la d´abans amb la "bona fé" de la limitació de 34cv
Ara es pot fer una bona progressio al mon de la moto, 125,A2,A

Un altre història és la de que amb els cotxes no passa i hauria de ser igual....
Un nen de 18 anys es pot treure's el carnet i comprar-se el dia següent un Renault Clio 1.2 de 75cv o un Renault Megane RS Sport 2.0 de 265Cv....[/quote]

Quin problema i tens tu amb el Megane RS Sport? :sado :sado :pcenfado :sado :sado :b9 :b9

Però si, tens raó, si ara ja a vegades i en segons quin lloc i moment "m'encigalo", segurament si l'hagués tingut amb 18 anys, en aquests moments lo més probable és que ara no estigues aqui escrivint.

Steelman
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dj. oct. 17, 2013 4:52 pm

HAHAHAH he posat aquest model per picar-te i has caigut :P :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9
Ex ...moltes coses

Trencaferro
Presentats

Entrada Autor: Trencaferro » dj. oct. 17, 2013 5:18 pm

[quote user="Steelman" post="244188"]HAHAHAH he posat aquest model per picar-te i has caigut :P :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9[/quote]

Es que precisament em vaig cambiar el clio 1.2 16v de 75cv pel Megane RS!!! L'has clavat bandidu!!! :b9 :b9 :b9

Però tornant al tema permisos, tens tota la raó que l'esglanoament lògic i progresiu de cilindrades i potències, tant tindria que ser amb motos com amb cotxes. Sempre i quant sigui coerent i no només un tramit administratiu. Si l'exàmen de conduir ara ja és car, sigui AM, A1, B, etc, si fessin les proves necessàries perquè la gent sabés conduir, a dia d'avui, una terçera part del país no s'el podria treure pel cost, i si els que ja el tenim ens fessin fer les proves, un 90% ens el treurien i em quedo curt.
Només heu de veure els cursos de conducció segura del RACC a Montmeló on si són interessants i on si t'ensenyen a conduir i a controlar situacions de risc, que costen 600€ dos dies, i tot i havent-los fet, crec que encara no ni ha prou i surto amb el pensament de que no en tinc ni idea tot i lo què he après.
Trencaferro l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. oct. 17, 2013 5:20 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

JosepM
Presentats

Entrada Autor: JosepM » dj. oct. 17, 2013 5:32 pm

Teniu raó.

I crec que la canalla d'ara corren menys que nosaltres en fa err... massa, fins i tot els osonencs (gent amb gasolina a les venes)!
No sé si és cosa de conscienciació, o ja es distreuen amb la música, o que les màquines d'ara corren tant que no és com era abans (acostumats a anar amb el Simca1200 a fons quan va sortir el R5 turbo se'n van matar molts), o què.

El que sí que veig amb tants carnets i els preus que tenen, és que més i més canalla s'esperen més anys, i que els que es queden sense carnet són els analfabets incapaços d'aprendre's la teòrica (cada vegada n'hi ha més) i els que arriben als 30 sense haver tingut mai qui els hi pagui el tal carnet.

Salut,

Josep M.

Siono1000
Presentats
Entrades: 2573
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Siono1000 » dj. oct. 17, 2013 9:03 pm

Jo estic al dia de tot aixó.
Tinc tres fills i ara en toca pagar l'últim carnet del més petit.
He pagat 3 AM, 3 A1, 2 A, 1 A2 i 3 de cotxe. ja només en falta pagar l'últim A.
Que en penso de tot aixó...?
- Els dos grans es varen treure la Llicencia de ciclomotor als 14 anys, només unes hores teóricas d'autoescola( en sembla que 5) i ja podien anar a donar la volta al mon sense cap restricció. Crec recordar que la petita ja va haber de fer alguna práctica i examen. Ah... i Pagar.
- Als 16 anys per treure l'A1, un examen teóric de película...feia 2 anys que voltaven el mon amb la moto i a les hores els hi varen exigir coneixer el significat de les senyals de transit, amb dos anys de retard...veure per creure. Practica i teórica, examen i a pagar.
- Als 18 anys practica de cotxe, practica de moto i teórica de moto ( sembla que per portar moto grosa cal un anexa de teórica). Als dos grans se'ls hi va convalidar el A total al cap de dos anys. A la petita li toca el A2, pot portar més cavalls que els grans a la mateixa edad. No entenc res. Anar pagant.
- Ara toca l'A definitiu per la petita, resulta que s'ha de fer unes clases teóricas i practiques però sense examen, la mateixa autoescola certifica els coneixaments adquirits...i anar pagant.

Si a n'en PEPI600 li fan l'onada, a mi en treuen la catifa vermella. :b9

Tot plegat un gran despropósit sense cap sentit.
Per aquí dieu que va bé poder pujar de categories lentament i sembla correcte, però quí certifica que realment s'ha aprés alguna cosa o que s'han seguit els passos que teoricament diuen que has fet ??
En trec el carnet i no tinc moto durant dos anys, en trec el A i ja vaig amb la moto que vulgui. Quantes motos de l'A2 que circulen estan realment limitades? La meva dona fa 30 anys que te carnet de moto i mai n'ha portat cap i avui mateix, si vol, pot agafar una ZX10 sense cap restricció legal...sempre és el mateix per més examens que possin.
Coses de les lleis, amb l'A2 no és pot portar una GSR limitada a 36cv, però si una altre tipus de moto limitada a 46cv, fa riure tot plegat.
Amb l'A2 la meva filla ha anat sempre amb una GSR limitada a 36cv. Segons la llei no la pot portar, però l'assegurança si que la cobreix explícitament, en aquest tema les assegurançes tenen les ideies mes clares que els polítics. Pot caure una multa potser, però anar una mica contra totes aquestes lleis injustes dona moooolta vidillaaaaaaaaa. :666

La meva filla en 6 anys 4 exámens de moto. És de bojos. :please
Salut i kilómetres

Jl61
Presentats
Entrades: 934
Membre des de: dv. des. 21, 2012 9:14 pm
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Jl61 » dj. oct. 17, 2013 9:59 pm

[quote user="PEPI600" post="244168"][quote user="Jl61" post="244162"]Als 14 ciclomotors y
als 16, 125cc.[/quote]

Ciclomotor es als quinze[/quote]

és veritat.... :cat_vergonya
ljl

650X
Moderador de MTC
Entrades: 2247
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dv. oct. 18, 2013 6:29 am

[quote user="Siono1000" post="244198"]Jo estic al dia de tot aixó.
Tinc tres fills i ara en toca pagar l'últim carnet del més petit.
He pagat 3 AM, 3 A1, 2 A, 1 A2 i 3 de cotxe. ja només en falta pagar l'últim A.
Que en penso de tot aixó...?
- Els dos grans es varen treure la Llicencia de ciclomotor als 14 anys, només unes hores teóricas d'autoescola( en sembla que 5) i ja podien anar a donar la volta al mon sense cap restricció. Crec recordar que la petita ja va haber de fer alguna práctica i examen. Ah... i Pagar.
- Als 16 anys per treure l'A1, un examen teóric de película...feia 2 anys que voltaven el mon amb la moto i a les hores els hi varen exigir coneixer el significat de les senyals de transit, amb dos anys de retard...veure per creure. Practica i teórica, examen i a pagar.
- Als 18 anys practica de cotxe, practica de moto i teórica de moto ( sembla que per portar moto grosa cal un anexa de teórica). Als dos grans se'ls hi va convalidar el A total al cap de dos anys. A la petita li toca el A2, pot portar més cavalls que els grans a la mateixa edad. No entenc res. Anar pagant.
- Ara toca l'A definitiu per la petita, resulta que s'ha de fer unes clases teóricas i practiques però sense examen, la mateixa autoescola certifica els coneixaments adquirits...i anar pagant.

Si a n'en PEPI600 li fan l'onada, a mi en treuen la catifa vermella. :b9

Tot plegat un gran despropósit sense cap sentit.
Per aquí dieu que va bé poder pujar de categories lentament i sembla correcte, però quí certifica que realment s'ha aprés alguna cosa o que s'han seguit els passos que teoricament diuen que has fet ??
En trec el carnet i no tinc moto durant dos anys, en trec el A i ja vaig amb la moto que vulgui. Quantes motos de l'A2 que circulen estan realment limitades? La meva dona fa 30 anys que te carnet de moto i mai n'ha portat cap i avui mateix, si vol, pot agafar una ZX10 sense cap restricció legal...sempre és el mateix per més examens que possin.
Coses de les lleis, amb l'A2 no és pot portar una GSR limitada a 36cv, però si una altre tipus de moto limitada a 46cv, fa riure tot plegat.
Amb l'A2 la meva filla ha anat sempre amb una GSR limitada a 36cv. Segons la llei no la pot portar, però l'assegurança si que la cobreix explícitament, en aquest tema les assegurançes tenen les ideies mes clares que els polítics. Pot caure una multa potser, però anar una mica contra totes aquestes lleis injustes dona moooolta vidillaaaaaaaaa. :666

La meva filla en 6 anys 4 exámens de moto. És de bojos. :please[/quote]

El que m'estranya es que no hagis muntat una autoescola :b9 :b9 :b9

Per altre banda, en JosepM l'ha clavat amb què cada cop hi ha més gent arribant als 30 sense carnet (alguns perquè no tenen qui els hi pagui...) alguns perquè viuen a ciutats on el transport públic funciona (?) i total, per anar a menjar pipes...

Salut

Respon

Torna a “General”