Ajudes electròniques per a novells

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Ajudes electròniques per a novells

Entrada Autor: Steelman » dj. nov. 07, 2013 1:55 pm

Molts cops hem parlat del tema de si el ABS,TCS,.... sense anar més lluny aquest fil que va obrir en JoanCG fa gairebé 1 any.

Avui , mirant per internet m´he topat amb aixó.

Electronica para novatos, ¿si o no?
Esta semana queremos meter la cabeza en una polémica que lleva ahí latente bastante tiempo. Estamos hablando del uso de la electrónica en las motos de calle. Ya sabemos lo que opináis casi todos sobre el tema de la electrónica en la competición. ¿Pero qué pasa en la calle? Hay una parte de gente que sigue siendo reticente a usar motos con electrónica, porque dice que con ellas no se aprende a conducir porque la electrónica te salva (y en ocasiones evita) esas situaciones peligrosas. Otro sector dice que la electrónica en la moto de un novato le salvará precisamente de esas situaciones peligrosas para que siga rodando con su moto y aprenda poco a poco.

Con esta idea en mente ha llegado vuestro turno. Queremos saber si los novatos deberían conducir motos con mucha electrónica que les ayude o deberían aprender por la vía “dura” con motos sin ella para que sepan reaccionar cuando se presente una situación peligrosa.
És un tema interessant....
Per un costat quant ets novell , és quant menys sensacions saps llegir/interpretar de la moto, per tant anar al terra és mes fàcil per una mala reacció en un moment donat. Aixi un control de Tracció,ABS,.... et poden salvar la vida.

Per altra banda, al fet que l´aprenentatge ja el facis amb aquestes ajudes farà que mai sentis algunes sensacions i per tant et faràn tenir un nivell més baix de conducció.

Que opineu al respecte?

La pòlemica està servida :P
:picant :picant :picant :picant :picant :picant :picant :picant
Ex ...moltes coses

Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Ajudes Electròniques Per A Novells

Entrada Autor: Trencaferro » dj. nov. 07, 2013 3:05 pm

Jo la teva opinió ja la sé Sr. Steelman!!! :b9 :b9 :b9

De totes maneres trovo absurd tornar enrera. No crec que fa uns anys per conduir sense abs o direcció assistida la gent tingués un nivell de conducció més alt.

L'electrònica i d'altres factors han ajudat i molt, el nivell de conducció jo crec que és igual, i per contra amb un volum molt més alt de vehicles, els percentatges de morts a carretera s'han reduit drasticament, tot i que també crec que ajuda molt el nivell de concienciació general que cada vegada és més alt.

Per lo tant, electrònica si, i com més millor.

P.D. També és veritat que en alguns ni amb electrònica ni sense, els haurien d'obligar a anar amb motos de 3 o més rodes, i d'altres de quedar-se a casa al sofà. :sorry :b9
Trencaferro l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. nov. 07, 2013 3:11 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Mamut
Presentats
Entrades: 612
Membre des de: ds. jul. 09, 2011 6:51 pm
Ubicació: Andorra

Entrada Autor: Mamut » dj. nov. 07, 2013 3:06 pm

El tema em recorda la polémica que hi havia sobre si amb l'us de calculadores ja no calia saber sumar, restar, multiplicar i dividir.

Els delineants han de saber fer planols sobre paper vegetal amb tinta xina i tiralínies com feien abans o han de dominar només els moderns programes de disseny (plotters, etc)?

Quan aprenem a conduir un cotxe, no ens ensenyen com es conduía un tir de cavalls o una diligéncia.

I podem seguir...

Al meu entendre, quan una innovació ja ha quedat incorporada a la quotidianitat, ja no cal mirar enrera.
En aixó, coincideixo del tot amb l'amic Trencaferro.
Mamut l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. nov. 07, 2013 3:07 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
.
Estem en guerra

JosepM
Presentats
Entrades: 266
Membre des de: dc. oct. 09, 2013 10:16 pm
Ubicació: Valls

Entrada Autor: JosepM » dj. nov. 07, 2013 4:42 pm

Jo també hi estic d'acord.

És cert que, com més coses sàpigues fer "a mà", millor les faràs "a màquina".
Però no val la pena d'aprendre segons quines coses que, com dieu, ja pertanyen a la quotidianeitat.

Algú sap fer doble embrague? (Figura que si el fas, et duren més els discos? :okcat )

Salut :birracat

Josep M.

Vicenç
Presentats
Entrades: 189
Membre des de: dt. nov. 18, 2008 6:51 pm
Ubicació: Eivissa

Entrada Autor: Vicenç » dj. nov. 07, 2013 6:00 pm

Bon dia!!!!

La meva opinió al respecte no és tant en la incorporació o no de la electrònica, cosa en la que sembla que hi estem d'acord, sino en una limitació molt més esglaonada i severa amb el carnet de conduïr tal i com per exemple tenen al Japó a l'hora d'accedir a depén quines cilindrades.

Per exemple: Que els primer dos o tres anys només es poguessin dur motos d'una cilindrada fins a 400cc (Així de pas parlo del meu llibre... Heu vist el post que he obert de la Yamaha sr400??? hehehehehe) i màxim 34-40cv. I després d'aquests dos o tres anys, limitació fins a 100cv, o un equivalent pes/potència.
I a partir d'aquí pot ser noves proves d'aptitud per evitar que algú que es va treure el carnet fa vint anys però que no ha agafat mai una moto pugui de bones a primeres agafar tot un pepino.

Així per exemple evitariem veure coses tan vergonyoses com "limitada sólo en papeles" que donen una imatge del país tercermundista. I també gent que vol una moto per un us quotidià o fins i tot de cap de setmaneta podria accedir a un model ménys potent, més bàsic si voleu. I el que realment vol dur 150cv sota les pilotes/ovaris, doncs que s'ho "currés".

És la meva opinió.
Salut!!!

Quant surts per fer el viatge cap a Itaca, has de pregar que el camí sigui llarg

Hook
Presentats
Entrades: 231
Membre des de: dc. març 13, 2013 7:34 pm
Ubicació: Romanyà de la Selva

Entrada Autor: Hook » dj. nov. 07, 2013 6:35 pm

Ajudes electròniques per a novells (i no tan novells)?
Carnets segmentats per cilindrades o cv?
Cerveses sense alcohol?
Cigarrets de vapor?
Sexe cibernètic?

Però què és això?! :nonocat

Resulta que som tan burros que cal que ens limitin, ens prohibeixin i ens adoctrinin.
Anar a buscar bolets? Amb carnet!
Pescar a les cales de la Costa Brava? Prohibit!
Fer un arròs a la platja? Multa al canto!

Fer i deixar fer havia funcionat sempre...
Potser és que teniem més clar conceptes tals com "respecte" i "educació" vers el altres, l'entorn i nosaltres mateixos.

Així és com ho veig.

Tot el que sigui millorar la seguretat: M'hi apunto!
Però, i l'esència de les coses...?
Hook l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. nov. 07, 2013 6:37 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dj. nov. 07, 2013 6:48 pm

Jo pregunto:- Un novell es compra una moto denla cilindrada que sigui. Amb abs, clar. Pensarà....en moll ja m'ajudarà l'abs, i quan vagi al limit en sec també. I així anirà com un senyorito.

Per aquelles coses es canvia de moto i n'agafa una sense abs. Sabrà frenar com cal en situacions extremes? S'hauria de veure.

Com també s'hauria de veure si els corredors del mundial de MotoGP sabrien portar al limit una 500 2T. I no ho sabrem mai això....

Molta gent d'aquí sap que la millor escola d'anar en moto és la muntanya. Abans tothom feia o havia fet muntanya. Ara quanta gent jove fa muntanya? Pocs, molt pocs.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Vicenç
Presentats

Entrada Autor: Vicenç » dj. nov. 07, 2013 6:52 pm

[quote user="hook" post="245841"]
Però, i l'esència de les coses...?[/quote]

Si anem a buscar l'esència de les coses, visquem en coves, menjem carn crua si la podem caçar i arreglem les coses a garrotades...

Això si... haviam qui és el guapo que arriba als 30... Però amb una esència... total!!!!
Salut!!!

Quant surts per fer el viatge cap a Itaca, has de pregar que el camí sigui llarg

Hook
Presentats

Entrada Autor: Hook » dj. nov. 07, 2013 6:52 pm

... Com també s'hauria de veure si els corredors del mundial de MotoGP sabrien portar al limit una 500 2T. I no ho sabrem mai això....

+1

Hook
Presentats

Entrada Autor: Hook » dj. nov. 07, 2013 6:55 pm

[quote user="Vicenç" post="245847"][quote user="hook" post="245841"]

Si anem a buscar l'esència de les coses, visquem en coves, menjem carn crua si la podem caçar i arreglem les coses a garrotades...

Això si... haviam qui és el guapo que arriba als 30... Però amb una esència... total!!!![/quote]

Potser no m'he explicat prou...
Però, deixa'm que et faci una pregunta:
Quants carnets de moto t'han fet falta per poder portar la moto que et sembli més convenient al teu gust i adequada a la teva destresa de conducció?

Vicenç
Presentats

Entrada Autor: Vicenç » dj. nov. 07, 2013 7:00 pm

[quote user="hook" post="245849"][quote user="Vicenç" post="245847"][quote user="hook" post="245841"]

Això si... haviam qui és el guapo que arriba als 30... Però amb una esència... total!!!![/quote]

Quants carnets de moto t'han fet falta per poder portar la moto que et sembli més convenient al teu gust i adequada a la teva destresa de conducció?[/quote]

Quants amics/companys/coneguts s'han quedat pel camí per (potser) dur una màquina per a la qual encara no estaven prou capacitats???

Jo vaig tindre la sort o la desgràcia de treure'm el carnet de moto amb una edat. Si ho hagués fet als 18 (quan encara no hi havien limitacions)... pot ser ara no estaria davant d'aquest teclat.
Salut!!!

Hook
Presentats

Entrada Autor: Hook » dj. nov. 07, 2013 7:15 pm

[quote user="Vicenç" post="245852"][quote user="hook" post="245849"][quote user="Vicenç" post="245847"][quote user="hook" post="245841"]

Quants carnets de moto t'han fet falta per poder portar la moto que et sembli més convenient al teu gust i adequada a la teva destresa de conducció?[/quote]

Quants amics/companys/coneguts s'han quedat pel camí per (potser) dur una màquina per a la qual encara no estaven prou capacitats???

Jo vaig tindre la sort o la desgràcia de treure'm el carnet de moto amb una edat. Si ho hagués fet als 18 (quan encara no hi havien limitacions)... pot ser ara no estaria davant d'aquest teclat.[/quote]

Vicenç, no en vull fer un debat a dues bandes, però... no crec que el carnet salvi vides, la consciència de cadascú (i una mica de sort quan cal) si que ho fa!
No se quants amics has perdut tu, jo en puc contar uns quants dels meus, i cap va ser per tinença o manca d'un paper, una llicència o una certificació.

Per mi, tema tancat (i desitjo que aclarit)
La meva única intenció era opinar vers les limitacions o "ajudes" que ens pot semblar que ens fan millors, i tan sols ens fan més inexperts i/o menys hàbils.
Al Principat i una dita que resa, "si no vols pols, no vagis a l'era"... la moto comporta un risc, és feina nostra (de cadascú sobre el seu vehicle) minimitzar-lo al màxim possible a base d'aplicar-hi sentit comú... no pas restriccions administratives.

Una abraçada!
Hook l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. nov. 07, 2013 7:16 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Vicenç
Presentats

Entrada Autor: Vicenç » dj. nov. 07, 2013 7:21 pm

[quote user="Randy-650" post="245845"]
Com també s'hauria de veure si els corredors del mundial de MotoGP sabrien portar al limit una 500 2T. I no ho sabrem mai això....

[/quote]

Ufff, un altre tema diferent.

Qualsevol, i repeteixo, qualsevol pilot de la graella de Moto GP del darrer gran premi (per posar la més recent) sap dur una moto sigui 2T, 4T, amb electrònica, sense, rodes altes, baixes o quadrades.

De vegades per alguns comentaris sembla que agafen el primer que troben per l'Arrabassada i li diuen "Ep!!!, vols anar a la propera carrera????". No, s'adaptarien al igual que ho faria el Hailwood si visqués, l'únic que els temps per volta serien uns altres.

Tornem a les esències... I s'hauria de veure si els corredors del mundial de Moto GP sabrien correr en circuiits urbans i amb bales de palla a les faroles... Segurament si, però potser hauriem de fer més d'un minut de silenci per temporada...

Fins a quin punt estem disposats a veure carreres de motos o circ romà???. Amb pilots en cadires de rodes o d'altres am 50 claus a cada cama i que cada cop que van a un aeroport és un xou...
Salut!!!

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dj. nov. 07, 2013 7:30 pm

[quote user="hook" post="245854"]......... la moto comporta un risc, és feina nostra (de cadascú sobre el seu vehicle) minimitzar-lo al màxim possible a base d'aplicar-hi sentit comú... no pas restriccions administratives.

[/quote]

Des dels inicis de Mototurisme Catalunya tot això ho hem vegilat moltissim en tot els aspectes quan hem fet sortides mensuals. Gent que era un perill a la carretera ara fa goig anar al seu darrera. Gent que anava mal equipada, ara és el primer que va super-protegit. Gent que no mimava la moto, ara la repassa sovint. Pneumàtics gastats (ho odio això!!!!) , s'els hi ha fet veure el perill que corren.

Fins i tot m'atreveixo a dir, fixa't-hi, que si TOTS el motoristes catalans sortíssin una temporada amb nosaltres es reduïrien força els accidents. I deixem-nos de campanyes del Racc i del SCT.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Vicenç
Presentats

Entrada Autor: Vicenç » dj. nov. 07, 2013 7:38 pm

[quote user="hook" post="245854"]
Vicenç, no en vull fer un debat a dues bandes, però... no crec que el carnet salvi vides, la consciència de cadascú (i una mica de sort quan cal) si que ho fa!
No se quants amics has perdut tu, jo en puc contar uns quants dels meus, i cap va ser per tinença o manca d'un paper, una llicència o una certificació.

Per mi, tema tancat (i desitjo que aclarit)
La meva única intenció era opinar vers les limitacions o "ajudes" que ens pot semblar que ens fan millors, i tan sols ens fan més inexperts i/o menys hàbils.
Al Principat i una dita que resa, "si no vols pols, no vagis a l'era"... la moto comporta un risc, és feina nostra (de cadascú sobre el seu vehicle) minimitzar-lo al màxim possible a base d'aplicar-hi sentit comú... no pas restriccions administratives.

Una abraçada![/quote]

Com vulguis. Potser ha semblat la meva resposta un poc impetuosa, però ni de bon tros voldria que pensessis que estic emprenyat ni res semblant.

Si em permets una darrera resposta, i per la meva part cap problema en seguir el debat o no, clar que anar en moto té un risc. I l'assumim. Viure en si mateix és un esport de risc.
Però un exèmple que molts cops poso: avui en dia ningú no es compraria un 1430 o un R12 per "viure les esències" d'un cotxe. I en canvi alhora d'aplicar-ho amb una moto com que ens posem més tiquismiquis. I no, els conductors de fa 30 anys no eren millors conductors amb un 127 que ara amb un Golf. En canvi un Golf actual és in fi ni ta ment millor cotxe, com millor moto és qualsevol del mercat actual que una Norton Comando... Això si, no et negaré que si pogués en tindria una...
Salut!!!

650X
Moderador de MTC
Entrades: 2247
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dj. nov. 07, 2013 8:50 pm

[quote user="Randy-650" post="245845"]Jo pregunto:- Un novell es compra una moto denla cilindrada que sigui. Amb abs, clar. Pensarà....en moll ja m'ajudarà l'abs, i quan vagi al limit en sec també. I així anirà com un senyorito.

Per aquelles coses es canvia de moto i n'agafa una sense abs. Sabrà frenar com cal en situacions extremes? S'hauria de veure.

Molta gent d'aquí sap que la millor escola d'anar en moto és la muntanya. Abans tothom feia o havia fet muntanya. Ara quanta gent jove fa muntanya? Pocs, molt pocs.[/quote]

Tens tota la raó del mon Randy. Quan vaig agafar per primer cop la susi DRZ(que per mi va ser la primera moto de muntanya) em vaig deprimir... no sabia anar amb moto.

JosepM
Presentats
Entrades: 266
Membre des de: dc. oct. 09, 2013 10:16 pm
Ubicació: Valls

Entrada Autor: JosepM » dj. nov. 07, 2013 10:25 pm

Jo estic més aviat amb en hook.

Evidentment que cal tenir seny i/o experiència per portar motos grosses.

Però NO crec en carnets i tests "psicosomàtics" i més lleis i regulacions i mandangues. Perquè no crec que aprovar un carnet vulgui dir saber conduir, com no crec que suspendre'l vulgui dir no saber-ne. Per exemple, no poden tenir carnet tots els analfabets funcionals ni molta gent limitada de recursos.

No sé què caldria fer per evitar que la gent fos víctima de sí mateixa. Només dic que el sistema que hi ha ara no és correcte, i que "endurir-lo" dubto que sigui veritablement just.

El que si sé és que, ahir, mon fill es va anar a fer el test mèdic pel carnet, i que la broma costa 51 €. Potser és que estic emprenyat per això: he pagat 51€ i no sé a canvi de què.

Salut,

Josep

Prony
Presentats
Entrades: 3106
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Entrada Autor: Prony » dv. nov. 08, 2013 9:22 am

[quote user="Mamut" post="245809"]El tema em recorda la polémica que hi havia sobre si amb l'us de calculadores ja no calia saber sumar, restar, multiplicar i dividir.

Els delineants han de saber fer planols sobre paper vegetal amb tinta xina i tiralínies com feien abans o han de dominar només els moderns programes de disseny (plotters, etc)?

Quan aprenem a conduir un cotxe, no ens ensenyen com es conduía un tir de cavalls o una diligéncia.

I podem seguir...

Al meu entendre, quan una innovació ja ha quedat incorporada a la quotidianitat, ja no cal mirar enrera.
En aixó, coincideixo del tot amb l'amic Trencaferro.[/quote]

Estic amb tu, Jaume.

Jordi "Prony"

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dv. nov. 08, 2013 9:47 am

Holaaaa,

[quote user="JosepM" post="245893"]

El que si sé és que, ahir, mon fill es va anar a fer el test mèdic pel carnet, i que la broma costa 51 €. Potser és que estic emprenyat per això: he pagat 51€ i no sé a canvi de què.

Josep[/quote]

Doncs quan ens veiem ja em diràs a on va anar. Jo fa poc que vaig anar a “comprar” a un centre mèdic d’aquests la renovació del meu carnet i em va sortir a prop dels 70 !!!

I quan dic comprar es literal, has pagat 51 € per un paper que et dona dret a tenir carnet, res més.

:cat_vergonya :cat_vergonya
Sort,

Vicenç
Presentats

Entrada Autor: Vicenç » dv. nov. 08, 2013 10:24 am

Bon dia!!!!

Aquest és un tema que si algun dia aquest país aconsegueix marxar s'hauria de millorar de forma notable.

En la darrera revisió mèdica per renovar el carnet el metge em va preguntar "Estás bien, verdad???". Jo vaig respondre que si... i endevant que és tard i vol ploure.

Si s'ha de fer renovacions del carnet de conduir, o passar inspeccions tècniques regulars als vehicles, que si més no no dongui la sensació que és un simple tràmit per fotre't els calers.

Evitar tant com sigui possible el que vaig esmentar dels "limitada solo en papeles", el "Ves a la ITV de XXX que això t'ho passen..." o el que comentem de les renovacions del carnet de conduir, i que deixen la imatge del pais poc menys que de república bananera i que s'han convertit en una mena d'impost revolucionari.

En aquest aspecte desconec com ho fan en altres països del nostre voltant, però sigui com sigui si que crec que es una de les coses que s'ha de posar millora desde ja... o eliminar-ho...
Vicenç l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. nov. 08, 2013 10:26 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Salut!!!

Respon

Torna a “General”