McLaren MP4-12C vs Touring Car vs Honda CBR1000RR

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

McLaren MP4-12C vs Touring Car vs Honda CBR1000RR

Entrada Autor: Steelman » dg. nov. 17, 2013 11:21 am

Informació extreta d´aquí

[youtube]uj0ZyQhROBE[/youtube]

McLaren MP4-12C Spider
Preu: 231.000 euros
Pòtencia616 cv
Pes1474 kg
0-100 km/h 3,1 sgs

Honda Civic BTCC
Preu 415.000 euros
Potència 360 cv
Pes 1280 kg
0-100 km/h 4,5 sgs

Honda CBR1000RR
Preu 110.000 euros
Potència 200 cv
Pes 165 kg
0-100 km/h 2,0 sgs

Imatge

Lo cierto es que cuando me puse a ver atentamente el vídeo producido por Autocar en el que enfrentan un McLaren MP4-12C, un Honda Civic del campeonato de touring cars y la Honda CBR1000RR del British Superbikes no esperaba ninguna sorpresa, sobre todo sabiendo que la Honda sería pilotada por el actual campeón británico, Alex Lowes. Sin embargo, cuando Steve Sutcliffe comienza con la presentación no intenta guardar en secreto el resultado final a sabiendas de que la superbike fulminaría a sus contrincantes.

Entonces, ¿dónde está lo interesante? Lo llamativo en esta ocasión es que han recogido los datos de velocidad máxima y mínima de cada curva del circuito para poder comparar las velocidades de paso por curva de cada vehículo. La teoría dice que con sus cuatro ruedas los coches son mucho más rápidos al pasar por el ángulo pero, ¿qué hay de cierto en ello? Y es más, ¿qué coche hace falta para superar el paso por curva de una moto del BSB? Pero antes de dar respuesta echemos un vistazo a las tres máquinas.

Puesto así y tirando de simples números podría parecer que la potencia bruta del McLaren MP4-12C es suficiente como para plantar cara o incluso superar a sus contrincantes. Pero como siempre, los datos no sirven para nada una vez pones los vehículos en la pista y los tiempos por vuelta cuentan una historia muy distinta. Ahora sí, deleitémonos un poco con las imágenes de estas tres bestias en el asfalto.

Si has visto el vídeo al completo habrás observado como ponen más atención en los datos recogidos en las curvas que en el resultado final. Para facilitar la lectura de los mismos me he tomado la libertad de representarlos en una tabla.
Como decía Pedro Martínez de la Rosa en el espectacular artículo de KM77 de hace unas semanas, para valorar la velocidad de paso por curva tomamos la más baja. Aunque no tenemos los datos de telemetría al completo ni podemos interpretar la forma de la gráfica, sí podemos decir, en base a la información disponible, que el vehículo más rápido de la prueba en curva es el Honda Civic del campeonato de turismos británico. Eso sí, cuando llega la hora de acelerar la moto no tiene rival salvo que éste sea un monoplaza.

Si ponemos el objetivo sobre el McLaren y la Honda CBR1000RR en exclusiva vemos como están sorprendentemente cerca, al menos en un circuito con este tipo de curvas. En otras palabras hace falta uno de los mejores superdeportivos del mercado para igualar el paso por curva de la CBR1000RR del BSB. De todos modos, sería muy interesante saber cual es la diferencia entre la moto de Lowes y la que sale del concesionario. Recordemos que la normativa del BSB prohibió el control de tracción y utiliza una centralita única para todas las motos.
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: McLaren MP4-12C Vs Touring Car Vs Honda CBR1000RR

Entrada Autor: Trencaferro » dg. nov. 17, 2013 12:19 pm

Crec que en aquests moments, excepte el Bugatti Beyron normal, el supersport, el Paganni Zonda i potser algun altre no hi ha cap més vehicle de 4 rodes capaç de superar en tots els aspectes a una super bike.


P.D. Queixa als creadors del Real Racing 3: el meu McLaren MP4 del joc quan freno no se li aixeca l'aleró!!! :666 :666 :b9 :b9 :b9
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: McLaren MP4-12C vs Touring Car vs Honda CBR1000RR

Entrada Autor: Albert » dl. nov. 18, 2013 11:14 am

Holaaa,

[quote user="Steelman" post="246783"]

Entonces, ¿dónde está lo interesante? Lo llamativo en esta ocasión es que han recogido los datos de velocidad máxima y mínima de cada curva del circuito para poder comparar las velocidades de paso por curva de cada vehículo. La teoría dice que con sus cuatro ruedas los coches son mucho más rápidos al pasar por el ángulo pero, ¿qué hay de cierto en ello? Y es más, ¿qué coche hace falta para superar el paso por curva de una moto del BSB?
[/quote]

No ho sé, potser jo soc mol justet an això, però que no es el mes normal que la velocitat de pas per revolt de una moto sigui superior al de un cotxe ?


:shock: :shock:
Sort,

Avatar de l’usuari
JosepM
Presentats
Entrades: 266
Membre des de: dc. oct. 09, 2013 10:16 pm
Ubicació: Valls

Re: McLaren MP4-12C Vs Touring Car Vs Honda CBR1000RR

Entrada Autor: JosepM » dl. nov. 18, 2013 11:37 am

[quote user="Albert" post="246858"]Holaaa,

No ho sé, potser jo soc mol justet an això, però que no es el mes normal que la velocitat de pas per revolt de una moto sigui superior al de un cotxe ?
:shock: :shock:[/quote]

Per dir el que entenc, en termes planers, diguem que en un revolt cal tenir una força "cap a dins" igual o superior a la centrífuga "cap a fora".

L'efecte de la massa és el mateix en força centrifuga que en el fregament; per tant, tenir un vehicle més o menys pesat és irrellevant. Vaja, que augmentant el pes augmenten de la mateixa manera la "inèrcia que ens empeny enfora" com "l'aferrar-se a la carretera que ens aguanta cap a dins".

En primera aproximació, l'altre factor que fa augmentar la "força cap a dins" és augmentar la superfície de contacte. I aquí els cotxes tenen avantatge.

Només hi ha un factor que juga a favor de les motos. I és que la força centrífuga disminueix quan es redueix la curvatura de la trajectòria. Per tant, si una moto pot passar per un revolt seguint una trajectòria més oberta que un cotxe, aleshores té "menys" força centrífuga per compensar.

En termes aproximats:

v=R*K*sqrt(S)

on v=velocitat màxima de pas
R=radi de curvatura (més gran com més obert s'agafa el revolt)
K=constant (que depèn de quin tipus de pneumàtic, asfalt, etc.)
S=superfície de contacte

Els cotxes ens guanyen en S, però, com deia, poden perdre en R.

Salut,

Josep

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: McLaren MP4-12C Vs Touring Car Vs Honda CBR1000RR

Entrada Autor: Albert » dl. nov. 18, 2013 11:44 am

Holaaaa,

[quote user="JosepM" post="246861"]

En termes aproximats:

v=R*K*sqrt(S)

on v=velocitat màxima de pas
R=radi de curvatura (més gran com més obert s'agafa el revolt)
K=constant (que depèn de quin tipus de pneumàtic, asfalt, etc.)
S=superfície de contacte

Els cotxes ens guanyen en S, però, com deia, poden perdre en R.

Salut,

Josep[/quote]


Ko diría que aquesta K pot ser tan variable com el etc... que hi has posat, no ?



:cat_vergonya :cat_vergonya
Sort,

Avatar de l’usuari
Leclerk
Presentats
Entrades: 631
Membre des de: dt. abr. 17, 2007 4:17 pm
Ubicació: Granollers

Re: McLaren MP4-12C Vs Touring Car Vs Honda CBR1000RR

Entrada Autor: Leclerk » dl. nov. 18, 2013 7:47 pm

[quote user="Albert" post="246858"]Holaaa,

No ho sé, potser jo soc mol justet an això, però que no es el mes normal que la velocitat de pas per revolt de una moto sigui superior al de un cotxe ?


:shock: :shock:[/quote]

Bones Albert,

fixa't en els Formula 1 i en Motogp: l'acceleració de les motogp es superior als formula1, tot i això, precisament perquè un cotxe (gràcies a les quatre rodes) té un pas per corva molt més ràpid que una moto, en un mateix circuit el temps per volta és molt millor en un F1.

A Montmeló de memòria diria que els F1 ronden 01:15 quan motogp estan en 01:30 !!! 15 segons mes rapids els F1 (ho dic de memòria, potser valla una mica)

Salut.
Si penses que l'aventura és perillosa, prova la rutina. És mortal.

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: McLaren MP4-12C vs Touring Car vs Honda CBR1000RR

Entrada Autor: Albert » dt. nov. 19, 2013 11:52 am

Holaaa,

Potser no ho he expressat prou bé, quan parlo de cotxes i motos em refereixo a vehicles mes normals i fins i tot assequibles que no pas un F-1. Evidentment els F-1 i altres prototips no poden pas comptar aquí, només hem de veure la superfície d’alerons de que disposen i el efecte sol que els enganxa al terra amb una superfície de goma en contacte amb el terra descomunal pel que son el seu pes i les seves mides.



:callo :nonocat
Sort,

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: McLaren MP4-12C vs Touring Car vs Honda CBR1000RR

Entrada Autor: Steelman » ds. nov. 23, 2013 8:16 pm

Un video d'un cotxe de "carrer" (lamborgini) vs una moto de "carrer" (MVAugusta)

[YouTube]pVPq7Q9kNE[/YouTube]

Guanya la moto per poquet.

Però aixó és en circuit, ocupant tot l´ample de l'asfalt....

En carretera no ho sè....
M´imagino una carretera tipus Port del Cantó, Camarassa... on no sé si un cotxe deportiu tipus Renaut Megane Sport o S1 Quattro Vs una RR , aniria el primer més ràpid
En alguna carretera més ratonera, de l´estil de Vallfogona ...crec que la moto, per agilitat no tè rival.


No se....
Ex ...moltes coses

Xavmar
Presentats
Entrades: 207
Membre des de: dt. set. 15, 2009 7:02 pm

Re: McLaren MP4-12C Vs Touring Car Vs Honda CBR1000RR

Entrada Autor: Xavmar » dc. nov. 27, 2013 6:37 pm

[quote user="Steelman" post="246783"]Informació extreta d´aquí

[youtube]uj0ZyQhROBE[/youtube]

McLaren MP4-12C Spider
Preu: 231.000 euros
Pòtencia616 cv
Pes1474 kg
0-100 km/h 3,1 sgs

Honda Civic BTCC
Preu 415.000 euros
Potència 360 cv
Pes 1280 kg
0-100 km/h 4,5 sgs

Honda CBR1000RR
Preu 110.000 euros
Potència 200 cv
Pes 165 kg
0-100 km/h 2,0 sgs

Imatge

Lo cierto es que cuando me puse a ver atentamente el vídeo producido por Autocar en el que enfrentan un McLaren MP4-12C, un Honda Civic del campeonato de touring cars y la Honda CBR1000RR del British Superbikes no esperaba ninguna sorpresa, sobre todo sabiendo que la Honda sería pilotada por el actual campeón británico, Alex Lowes. Sin embargo, cuando Steve Sutcliffe comienza con la presentación no intenta guardar en secreto el resultado final a sabiendas de que la superbike fulminaría a sus contrincantes.

Entonces, ¿dónde está lo interesante? Lo llamativo en esta ocasión es que han recogido los datos de velocidad máxima y mínima de cada curva del circuito para poder comparar las velocidades de paso por curva de cada vehículo. La teoría dice que con sus cuatro ruedas los coches son mucho más rápidos al pasar por el ángulo pero, ¿qué hay de cierto en ello? Y es más, ¿qué coche hace falta para superar el paso por curva de una moto del BSB? Pero antes de dar respuesta echemos un vistazo a las tres máquinas.

Puesto así y tirando de simples números podría parecer que la potencia bruta del McLaren MP4-12C es suficiente como para plantar cara o incluso superar a sus contrincantes. Pero como siempre, los datos no sirven para nada una vez pones los vehículos en la pista y los tiempos por vuelta cuentan una historia muy distinta. Ahora sí, deleitémonos un poco con las imágenes de estas tres bestias en el asfalto.

Si has visto el vídeo al completo habrás observado como ponen más atención en los datos recogidos en las curvas que en el resultado final. Para facilitar la lectura de los mismos me he tomado la libertad de representarlos en una tabla.
Como decía Pedro Martínez de la Rosa en el espectacular artículo de KM77 de hace unas semanas, para valorar la velocidad de paso por curva tomamos la más baja. Aunque no tenemos los datos de telemetría al completo ni podemos interpretar la forma de la gráfica, sí podemos decir, en base a la información disponible, que el vehículo más rápido de la prueba en curva es el Honda Civic del campeonato de turismos británico. Eso sí, cuando llega la hora de acelerar la moto no tiene rival salvo que éste sea un monoplaza.

Si ponemos el objetivo sobre el McLaren y la Honda CBR1000RR en exclusiva vemos como están sorprendentemente cerca, al menos en un circuito con este tipo de curvas. En otras palabras hace falta uno de los mejores superdeportivos del mercado para igualar el paso por curva de la CBR1000RR del BSB. De todos modos, sería muy interesante saber cual es la diferencia entre la moto de Lowes y la que sale del concesionario. Recordemos que la normativa del BSB prohibió el control de tracción y utiliza una centralita única para todas las motos.[/quote]

Els cotxes guanyen el temps en la frenada i en el pas per corba, frenen molt mes tard i acceleren mes rápid a part del pas per corba, aqui es on fan els temps.
Xavmar l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. nov. 27, 2013 6:38 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Respon

Torna a “General”