jo aquí a la porta del carrer de la palla,semblo un vigilant pero no....nomes soc un tafaner de mena i el que he vist i m'han explicat us ho ensenyo i explico (com jo he entes i potser no com es)

l'exposicio en general es aquest cop de las motos Catalanas que hi havien al nostre pais,sembla mentida la de marcas que hi van arrivar a haver,em sembla que he entes 196 nomes a Catalunya,algunes ben poc que van durar,altres una mica mes i altres casi fins als nostres dies,una bona representacio,a una banda las de ciutat,autentiques pioneres dels scooters de l'actualitat o de moto pulida per la seva forma de carenat,

industria de moto de nens,per oci.

una curiositat molt gran,es la historia del sr Miquel Simo,aquest sr va fer una moto com a final de carrera,ja que estudiava enginyeria industrial,va correr en moto temps despres per marcas Francesas i a l' illa de Man va tenir un accident que el va deixar en cadira de rodes,hi ha exposat el traje que duia,el casc,molt axafat,las botas i las ''espinilleres'' son per veure-les em directe i el certificat medic de l'hospital de Man.

la moto en questio,la que va fer com a final de carrera,te una historia molt particular,quan van obrir el museu,la vidua del sr Simo,molt mes mes jove que ell (de les senyores no es diu l'edat ni en diferencies numeriques) es va presentar al museu explicant la historia i que a dins d'un armari i tenia una moto,que el marit havia construit alla per els anys 20,o sia una JOIA de l'industria motociclista Catalana,es aquesta.

tambe hi havia motos de competicio,que encara que sembli increible,es van salvar del desguas ja que ha algu quan van tancar las fabriques s'els va ocorrer quedar-se-las i que no las malbaratesin amb altres ferros....per escriure un llibre.....

la Ossa monocasc que se n'ha parlat tant,et quedas amb la boca oberta,quan t'expliquen que per fabricar-la es van demanar materials a la Nasa i que fins 4 anys despres no va haver un altre moto monocasc ja que fins alhesores totes eren amb tub i aquesta va ser Kawasaki.

L'amortiguador de direccio,orfebreria mecanica de l'epoca.

la famosa Bultaco ''cassarecords'' de la foto del sr Bulto i el sr Quintanilla a Terramar

Montesas que s'esbarallaven amb Japonesses, Benellis i lo que els fumesin per davant

i Derbi's,las meves estimades balas vermelles que tantes corones de llaurer,ens han donat

motos de disciplines que aquí son curiosses pero que tambe van tenir representacio,
aquesta la feien servir per jugar al motofutbol els amics d' Esplugues

i aquestes per esports varis que aquí no tenien cap repercusio ni seguiment,pero las maquinas eren valorades per els seus motors,en els llocs on si es practicava.

trial amb side

bici rere moto

aquesta era una autentica bestia,crec haver entes que no la van acavar de fer o una cosa aixi,era de 500 cc,quatre motors de 125 enganxats......

i no podem oblidar las que en temps dificils van movilitzar la poblacio fins abans de la sortida del 600,que es va acavar casi per complert el mon de l'industria de la motocicleta

jo pensava que totes eren de dos temps i xatarretas,pero bens al contari moltes d'aquestes eren quatre temps i amb solucions mecaniques com valvulas rotativas i altres detalls tecnics d'importancia

un altre curiossitat,la cadena de montatge i la moto acavada

un dels patrocinadors de l'exposicio

i l 'invent que ha fet amb una roda com a Marketing

i ja no dono mes la tabarra que ja ni ha prou