L'increment del nombre de morts amb moto a les carreteres ha pujat molt, i un 90% són amb motocicletes de gran cilindrada. Per això, el ministre de l'Interior ha presentat una sèrie de mesures per intentar frenar aquesta tendència. Es vol modificar el permís de conduir de manera que sigui progressiu. És a dir, només es podrà conduir una moto de més de 450 centímetres cúbics si ja fa dos anys que es té el carnet A2, o a partir dels 24 anys.
El ministre de l'Interior ha explicat que s'està avançant en un pla de seguretat vial específic per a les motos amb l'objectiu que qui condueixi motos de gran cilindrada tingui "una experiència raonable". La nova normativa preveu un accés progressiu a aquest tipus de vehicles per als menors de 24 anys.
Així, en principi, als 16 anys només es podrà tenir accés al permís per a 125 cc, i amb 18 per a 400 cc, però si es té dos anys d'experiència en aquesta cilindrada se'n podran conduir de superiors.
L'objectiu, ha explicat Alfredo Pérez Rubalcaba, és reduir l'alta mortalitat en accidents de motos de gran cilindrada que reflecteixen les últimes dades.
El ministre també ha ofert noves dades sobre el carnet de conduir per punts. Ha assegurat que, en un any d'aplicació, la xifra de morts a la carretera s'ha reduït en 500 persones. Davant la Comissió de Seguretat Viària del Congrés dels Diputats, el ministre ha assegurat també que fins al 16 de setembre s'ha retirat el permís a 600 conductors arreu de l'Estat i que s'està tramitant la retirada a 2.400 conductors més. En aquest sentit, Rubalcaba ha dit que s'està treballant per reduir el temps que es triga a fer efectiva la retirada del carnet.
Per acabar, Rubalcaba ha anunciat que abans d'acabar l'any Trànsit comptarà amb 500 agents més i hi haurà 200 radars fixos nous.
Crec que aquesta mesura, ni que sigui com sempre "atacant" als de sempre als motoristes esta com a minim millor que la que teniem fins ara dels 34cv.
A Japo per exemple fa anys que es basen amb aquest mateix tipus de carnet de conduir.
Un fins a 400cc i el seguent, i per aixo hi ha moltes motos increibles en aquest segment de mitja cilindrada que no s exportaven i potser ara es podra fer.
A mes , fins fa res el fet de la limitacio dels 34cv nomes servia per pagar diners per fer papers i res mes pq el 90% de la gent no ho feia, en canvi portar una moto de X cilindrada no es pot "trucar" tant facilment.