Discos de fre per una GS 1200
- Bernat
- Presentats
- Entrades: 221
- Membre des de: dg. feb. 12, 2012 12:36 am
- Ubicació: Prats i Sansor
Discos de fre per una GS 1200
Hola!!
Doncs he de canviar els discos de fre davanters de la GS 1200 i tinc algun dubte de quins munto. Serà la segona vegada que els canvio i aquest cop m'agradaria no equivocar-me. Ho comento perquè així com els originals em van durar fins als 170.000kms, el segon joc hi vaig muntar uns BREMBO SERIE ORO, suposadament pel model de GS 1200 i a l'hora de la veritat és que porten 30.000kms i estan totalment guerxos (Alabeados), un desastre vaja, he de dir que els originals són de 305mm i 4,5mm de gruix en canvi els "SERIE ORO" són de 5,0mm de gruix dedueixo doncs que aquesta diferència de gruix deu ser suficient perquè no vagin bé, ja que deuen agafar massa temperatura pel rossament constant amb les pastilles de fre acabant guerxos en un sospir.
Aquesta, és a la conclusió que he arribat, si algú de vosaltres té algun altre argument/coneixement del "perquè" del desgast tan prematur agrairia que m'intruís.
En principi aquest cop volia muntar els originals, tot i que costen amb pastilles al voltant de 700/750€!
Alternativa als originals he trobat uns GALFER amb gruix 4,5mm "Lobulados", que estèticament no m'agraden gens però si el preu, sobre uns 450€ amb pastilles.
Coneixeu alguna altra alternativa amb 4,5mm de gruix??
He trobat també uns NG però són de 4,8mm i no me'n fio gens que vagin bé.
Salut!
Doncs he de canviar els discos de fre davanters de la GS 1200 i tinc algun dubte de quins munto. Serà la segona vegada que els canvio i aquest cop m'agradaria no equivocar-me. Ho comento perquè així com els originals em van durar fins als 170.000kms, el segon joc hi vaig muntar uns BREMBO SERIE ORO, suposadament pel model de GS 1200 i a l'hora de la veritat és que porten 30.000kms i estan totalment guerxos (Alabeados), un desastre vaja, he de dir que els originals són de 305mm i 4,5mm de gruix en canvi els "SERIE ORO" són de 5,0mm de gruix dedueixo doncs que aquesta diferència de gruix deu ser suficient perquè no vagin bé, ja que deuen agafar massa temperatura pel rossament constant amb les pastilles de fre acabant guerxos en un sospir.
Aquesta, és a la conclusió que he arribat, si algú de vosaltres té algun altre argument/coneixement del "perquè" del desgast tan prematur agrairia que m'intruís.
En principi aquest cop volia muntar els originals, tot i que costen amb pastilles al voltant de 700/750€!
Alternativa als originals he trobat uns GALFER amb gruix 4,5mm "Lobulados", que estèticament no m'agraden gens però si el preu, sobre uns 450€ amb pastilles.
Coneixeu alguna altra alternativa amb 4,5mm de gruix??
He trobat també uns NG però són de 4,8mm i no me'n fio gens que vagin bé.
Salut!
- Bernat
- Presentats
- Entrades: 221
- Membre des de: dg. feb. 12, 2012 12:36 am
- Ubicació: Prats i Sansor
Re: Discos de fre per una GS 1200
Hagués estat millor posar el "post" en l'apartat "Equipament, mecànica i accessoris"...però m'he equivocat
I no sé com ho puc canviar d'apartat
I no sé com ho puc canviar d'apartat
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8182
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
Re: Discos de fre per una GS 1200
Bernat ha escrit:Hola!!
Doncs he de canviar els discos de fre davanters de la GS 1200 i tinc algun dubte de quins munto. Serà la segona vegada que els canvio i aquest cop m'agradaria no equivocar-me. Ho comento perquè així com els originals em van durar fins als 170.000kms, el segon joc hi vaig muntar uns BREMBO SERIE ORO, suposadament pel model de GS 1200 i a l'hora de la veritat és que porten 30.000kms i estan totalment guerxos (Alabeados), un desastre vaja, he de dir que els originals són de 305mm i 4,5mm de gruix en canvi els "SERIE ORO" són de 5,0mm de gruix dedueixo doncs que aquesta diferència de gruix deu ser suficient perquè no vagin bé, ja que deuen agafar massa temperatura pel rossament constant amb les pastilles de fre acabant guerxos en un sospir.
Aquesta, és a la conclusió que he arribat, si algú de vosaltres té algun altre argument/coneixement del "perquè" del desgast tan prematur agrairia que m'intruís.
En principi aquest cop volia muntar els originals, tot i que costen amb pastilles al voltant de 700/750€!
Alternativa als originals he trobat uns GALFER amb gruix 4,5mm "Lobulados", que estèticament no m'agraden gens però si el preu, sobre uns 450€ amb pastilles.
Coneixeu alguna altra alternativa amb 4,5mm de gruix??
He trobat també uns NG però són de 4,8mm i no me'n fio gens que vagin bé.
Salut!
renoi quina kilometrada,realment es que alguns las feu servir molt,no conec gaire el tema,pero potser et val la pena si hi ha una diferencia de 250 € i la duracio es de casi 5 cops mes posar les originals , de quin any es la teva moto ? a veure si et puc ajudar.
- Bernat
- Presentats
- Entrades: 221
- Membre des de: dg. feb. 12, 2012 12:36 am
- Ubicació: Prats i Sansor
Re: Discos de fre per una GS 1200
Hola! Kpeps
Doncs potser si que em podras ajudar.
La moto és del 2006 sense ABS.
Gràcies
Doncs potser si que em podras ajudar.
La moto és del 2006 sense ABS.
Gràcies
- Billy_Joe
- Presentats
- Entrades: 582
- Membre des de: dt. gen. 22, 2013 8:49 am
- Ubicació: el Vendrell
Re: Discos de fre per una GS 1200
No se si et servirà, però amb la KTM 990 vaig portar dos jocs de Brembo i el primer em va durar un suspir, 12000 km i amb 19000 km me la vaig vendre. Me'ls van canviar en garantia, però mosqueja bastant. En la KTM eren els originals.
Enviado desde mi iPad utilizando Tapatalk
Enviado desde mi iPad utilizando Tapatalk
La llengua i la història són els botins més preuats a l’hora de sotmetre un poble (Angel Guimerà)
- Bernat
- Presentats
- Entrades: 221
- Membre des de: dg. feb. 12, 2012 12:36 am
- Ubicació: Prats i Sansor
Re: Discos de fre per una GS 1200
Billy_Joe ha escrit:No se si et servirà, però amb la KTM 990 vaig portar dos jocs de Brembo i el primer em va durar un suspir, 12000 km i amb 19000 km me la vaig vendre. Me'ls van canviar en garantia, però mosqueja bastant. En la KTM eren els originals.
Enviado desde mi iPad utilizando Tapatalk
Només 12.000km !!?? això és mig suspir!!
En fi, aquest cop em sembla que no portaré la contraria a ingeniers,tècnics i altres de BMW que posen discos de 4,5mm de gruix i jo que sóc molt "llest" li vaig posar uns de 5mm em vaig voler estalviar euros i ara al cap de 30.000km haig de tornar a fer la despesa
Fins i tot les pastilles de fre costen la meitat....però al cap de 10.000/15.000kms ja no en queden
Imagino que la diferència de gruix causa un sobreescalfament tant de les pastilles com dels discos i d'aquí que en una frenada forta els discos queden guerxos.
Salut!
- Minina
- Presentats
- Entrades: 2018
- Membre des de: dl. oct. 04, 2010 8:07 pm
- Ubicació: Cerdanyola del Valles - Nuri
Re: Discos de fre per una GS 1200
CanviatBernat ha escrit:Hagués estat millor posar el "post" en l'apartat "Equipament, mecànica i accessoris"...però m'he equivocat
I no sé com ho puc canviar d'apartat
- Billy_Joe
- Presentats
- Entrades: 582
- Membre des de: dt. gen. 22, 2013 8:49 am
- Ubicació: el Vendrell
Re: Discos de fre per una GS 1200
Primer podries fer repassar els pistons de fre, no sigui que algun no retorni bé i per això s'escalfin al tocar les pastilles. No és que hi entengui molt però amb aquests km ja pot ser.Bernat ha escrit:Billy_Joe ha escrit:No se si et servirà, però amb la KTM 990 vaig portar dos jocs de Brembo i el primer em va durar un suspir, 12000 km i amb 19000 km me la vaig vendre. Me'ls van canviar en garantia, però mosqueja bastant. En la KTM eren els originals.
Enviado desde mi iPad utilizando Tapatalk
Només 12.000km !!?? això és mig suspir!!
En fi, aquest cop em sembla que no portaré la contraria a ingeniers,tècnics i altres de BMW que posen discos de 4,5mm de gruix i jo que sóc molt "llest" li vaig posar uns de 5mm em vaig voler estalviar euros i ara al cap de 30.000km haig de tornar a fer la despesa
Fins i tot les pastilles de fre costen la meitat....però al cap de 10.000/15.000kms ja no en queden
Imagino que la diferència de gruix causa un sobreescalfament tant de les pastilles com dels discos i d'aquí que en una frenada forta els discos queden guerxos.
Salut!
Salut
Enviado desde mi iPad utilizando Tapatalk
La llengua i la història són els botins més preuats a l’hora de sotmetre un poble (Angel Guimerà)
- Bernat
- Presentats
- Entrades: 221
- Membre des de: dg. feb. 12, 2012 12:36 am
- Ubicació: Prats i Sansor
Re: Discos de fre per una GS 1200
Billy_Joe ha escrit:Primer podries fer repassar els pistons de fre, no sigui que algun no retorni bé i per això s'escalfin al tocar les pastilles. No és que hi entengui molt però amb aquests km ja pot ser.Bernat ha escrit:Billy_Joe ha escrit:No se si et servirà, però amb la KTM 990 vaig portar dos jocs de Brembo i el primer em va durar un suspir, 12000 km i amb 19000 km me la vaig vendre. Me'ls van canviar en garantia, però mosqueja bastant. En la KTM eren els originals.
Enviado desde mi iPad utilizando Tapatalk
Només 12.000km !!?? això és mig suspir!!
En fi, aquest cop em sembla que no portaré la contraria a ingeniers,tècnics i altres de BMW que posen discos de 4,5mm de gruix i jo que sóc molt "llest" li vaig posar uns de 5mm em vaig voler estalviar euros i ara al cap de 30.000km haig de tornar a fer la despesa
Fins i tot les pastilles de fre costen la meitat....però al cap de 10.000/15.000kms ja no en queden
Imagino que la diferència de gruix causa un sobreescalfament tant de les pastilles com dels discos i d'aquí que en una frenada forta els discos queden guerxos.
Salut!
Salut
Enviado desde mi iPad utilizando Tapatalk
Ondia!! doncs no havia pensat!
També ho miraré.
Gràcies per l'apunt
Salut!
- Jordi
- Presentats
- Entrades: 3103
- Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
- Ubicació: El Vallès Occidental
Re: Discos de fre per una GS 1200
No crec que l'origen del problema sigui l'espessor del disc. Quan "separem" les pastilles per poder inserir les pinces de fre, l'espai resultant es molt superior al gruix del disc, perquè sinó seria pràcticament impossible poder-ho muntar. Es per això que, quan muntem les pinces, hem de prémer diversos cops la maneta per apropar les pastilles al disc. Per cert MAI s'hauria de prémer la maneta fins al fons, sinó petits impulsos (per no malmetre la junta atès el possible desgast del pistó).
O el problema ve donat per ser uns discs que, per ser d'un altre model, no siguin flotants.
Pot ser pel tractament tèrmic d'enduriment de l'acer, que sigui defectuós (O dubto) o perquè al fabricant l'interessi (amb això podem jugar la relació "potencia de frenada/durabilitat".
Pot ser que els pistons no retornin correctament (normal en una moto de cert quilometratge), però normalment això passa primer en una pinça, no en les dues alhora (un disc es gastaria més que l'altre).
Si les pastilles friccionen, es tan senzill de comprovar com fer uns centenars de metres, aturar-se (sense frenar) i tocar la superfície dels discs, si tot funciona, haurien d'estar freds.
Molts no son amics dels discs no originals, hi ha cops en que el barat surt car.
O el problema ve donat per ser uns discs que, per ser d'un altre model, no siguin flotants.
Pot ser pel tractament tèrmic d'enduriment de l'acer, que sigui defectuós (O dubto) o perquè al fabricant l'interessi (amb això podem jugar la relació "potencia de frenada/durabilitat".
Pot ser que els pistons no retornin correctament (normal en una moto de cert quilometratge), però normalment això passa primer en una pinça, no en les dues alhora (un disc es gastaria més que l'altre).
Si les pastilles friccionen, es tan senzill de comprovar com fer uns centenars de metres, aturar-se (sense frenar) i tocar la superfície dels discs, si tot funciona, haurien d'estar freds.
Molts no son amics dels discs no originals, hi ha cops en que el barat surt car.
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??
- Bernat
- Presentats
- Entrades: 221
- Membre des de: dg. feb. 12, 2012 12:36 am
- Ubicació: Prats i Sansor
Re: Discos de fre per una GS 1200
Tinc clar que posaré els originals, però amb el teu comentari em crees el dubte de que tingui un problema amb el retorn dels pistons i no em queda clar si la manera de averiguar-ho és la que comentes:Jordi ha escrit:No crec que l'origen del problema sigui l'espessor del disc. Quan "separem" les pastilles per poder inserir les pinces de fre, l'espai resultant es molt superior al gruix del disc, perquè sinó seria pràcticament impossible poder-ho muntar. Es per això que, quan muntem les pinces, hem de prémer diversos cops la maneta per apropar les pastilles al disc. Per cert MAI s'hauria de prémer la maneta fins al fons, sinó petits impulsos (per no malmetre la junta atès el possible desgast del pistó).
O el problema ve donat per ser uns discs que, per ser d'un altre model, no siguin flotants.
Pot ser pel tractament tèrmic d'enduriment de l'acer, que sigui defectuós (O dubto) o perquè al fabricant l'interessi (amb això podem jugar la relació "potencia de frenada/durabilitat".
Pot ser que els pistons no retornin correctament (normal en una moto de cert quilometratge), però normalment això passa primer en una pinça, no en les dues alhora (un disc es gastaria més que l'altre).
Si les pastilles friccionen, es tan senzill de comprovar com fer uns centenars de metres, aturar-se (sense frenar) i tocar la superfície dels discs, si tot funciona, haurien d'estar freds.
Molts no son amics dels discs no originals, hi ha cops en que el barat surt car.
"Si les pastilles friccionen, es tan senzill de comprovar com fer uns centenars de metres, aturar-se (sense frenar) i tocar la superfície dels discs, si tot funciona, haurien d'estar freds."
Si és així, veig que és fàcil de comprovar-ho, ja que no tenia molta idea de com fer-ho. La solució, si fos el cas, és canviar els retens de les pinces??
Gràcies
- Bernat
- Presentats
- Entrades: 221
- Membre des de: dg. feb. 12, 2012 12:36 am
- Ubicació: Prats i Sansor
Re: Discos de fre per una GS 1200
Minina ha escrit:CanviatBernat ha escrit:Hagués estat millor posar el "post" en l'apartat "Equipament, mecànica i accessoris"...però m'he equivocat
I no sé com ho puc canviar d'apartat
Gràcies!
- Billy_Joe
- Presentats
- Entrades: 582
- Membre des de: dt. gen. 22, 2013 8:49 am
- Ubicació: el Vendrell
Re: Discos de fre per una GS 1200
Hi ha un kit de retens que alguns també porten pistons i passador.Bernat ha escrit:Jordi ha escrit:No crec que l'origen del problema sigui l'espessor del disc. Quan "separem" les pastilles per poder inserir les pinces de fre, l'espai resultant es molt superior al gruix del disc, perquè sinó seria pràcticament impossible poder-ho muntar. Es per això que, quan muntem les pinces, hem de prémer diversos cops la maneta per apropar les pastilles al disc. Per cert MAI s'hauria de prémer la maneta fins al fons, sinó petits impulsos (per no malmetre la junta atès el possible desgast del pistó).
O el problema ve donat per ser uns discs que, per ser d'un altre model, no siguin flotants.
Pot ser pel tractament tèrmic d'enduriment de l'acer, que sigui defectuós (O dubto) o perquè al fabricant l'interessi (amb això podem jugar la relació "potencia de frenada/durabilitat".
Pot ser que els pistons no retornin correctament (normal en una moto de cert quilometratge), però normalment això passa primer en una pinça, no en les dues alhora (un disc es gastaria més que l'altre).
Si les pastilles friccionen, es tan senzill de comprovar com fer uns centenars de metres, aturar-se (sense frenar) i tocar la superfície dels discs, si tot funciona, haurien d'estar freds.
Molts no son amics dels discs no originals, hi ha cops en que el barat surt car.
Tinc clar que posaré els originals, però amb el teu comentari em crees el dubte de que tingui un problema amb el retorn dels pistons i no em queda clar si la manera de averiguar-ho és la que comentes:
"Si les pastilles friccionen, es tan senzill de comprovar com fer uns centenars de metres, aturar-se (sense frenar) i tocar la superfície dels discs, si tot funciona, haurien d'estar freds."
Si és així, veig que és fàcil de comprovar-ho, ja que no tenia molta idea de com fer-ho. La solució, si fos el cas, és canviar els retens de les pinces??
Gràcies
La llengua i la història són els botins més preuats a l’hora de sotmetre un poble (Angel Guimerà)
- Jordi
- Presentats
- Entrades: 3103
- Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
- Ubicació: El Vallès Occidental
Re: Discos de fre per una GS 1200
Ho devia redactar malament.
Si fas uns centenars de metres i t'atures sense frenar, has de tocar el disc i ha d'estar a temperatura ambient. En canvi, si alguna cosa va malament i fa que les pastilles freguin amb el disc, aquest estarà, com a mínim, una mica calent.
Jordi
Edito:
No cal que compris uns discs nous per una moto amb tant de quilometratge, al mercat de recanvi d'ocasió trobaràs un grapat de discs a la venda. Pensa que la majoria de motos accidentades tenen els discs en molt bon estat. I de recanvis de GS n'hi ha per donar i vendre.
Si fas uns centenars de metres i t'atures sense frenar, has de tocar el disc i ha d'estar a temperatura ambient. En canvi, si alguna cosa va malament i fa que les pastilles freguin amb el disc, aquest estarà, com a mínim, una mica calent.
Jordi
Edito:
No cal que compris uns discs nous per una moto amb tant de quilometratge, al mercat de recanvi d'ocasió trobaràs un grapat de discs a la venda. Pensa que la majoria de motos accidentades tenen els discs en molt bon estat. I de recanvis de GS n'hi ha per donar i vendre.
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??
- Ad_hoc
- Presentats
- Entrades: 146
- Membre des de: dt. nov. 15, 2011 4:54 pm
- Ubicació: Sant Celoni
Re: Discos de fre per una GS 1200
Hola, Bernat,
Podria ser que vagis sempre una mica frenat, tal com diu en Jordi.
Jo acabo de tenir un problema seriós amb el fre del darerre de meva R1200 GS LC, i crec que a tu es pot estar passant en menor mesura.
Un amic em va manipular el pistó roscat que transmet el moviment del pedal del fre del darrere a l'émbol, volent fer pujar el pedal per fer una mica de off. El resultat és que la palanca no va canviar de posició però el pistó va quedar pressionant l'émbol constantment. Així anava sempre frenant i es va cremar completament tota la pinça Brembo (del negre original ha quedat color plata) i les pastilles han quedat ben guerxes, doncs l'escalfor ha estat intensísima. També el sensor de revolucions ha quedat una mica socarrat així com la part interna (prop del disc de fre) del braç del parafang. El mecànic encara no sap com no es va encendre.
Al final un ensurt doble, per quedar-me sense fre (només al darrere) i per la factura.
Podria ser que vagis sempre una mica frenat, tal com diu en Jordi.
Jo acabo de tenir un problema seriós amb el fre del darerre de meva R1200 GS LC, i crec que a tu es pot estar passant en menor mesura.
Un amic em va manipular el pistó roscat que transmet el moviment del pedal del fre del darrere a l'émbol, volent fer pujar el pedal per fer una mica de off. El resultat és que la palanca no va canviar de posició però el pistó va quedar pressionant l'émbol constantment. Així anava sempre frenant i es va cremar completament tota la pinça Brembo (del negre original ha quedat color plata) i les pastilles han quedat ben guerxes, doncs l'escalfor ha estat intensísima. També el sensor de revolucions ha quedat una mica socarrat així com la part interna (prop del disc de fre) del braç del parafang. El mecànic encara no sap com no es va encendre.
Al final un ensurt doble, per quedar-me sense fre (només al darrere) i per la factura.
- Ximetric
- Presentats
- Entrades: 540
- Membre des de: dl. gen. 03, 2011 4:33 pm
- Ubicació: Roda de Berà, a "l´encant de la Costa Daurada"
Re: Discos de fre per una GS 1200
A un company amb una r1200gs LC també li va passar. Va amb un seient ultrabaix que et fa portar el peus molt forçats sobre les estriberes, i crec que anava tocant el pedal una mica tota l'estona, però que a una altra LC li hagi passat em fa pensar que poder algunes varen sortir amb algun problema a les bombes, poder poder només és d'ajust, com tu expliques d'un ajust massa just al joc de pedal-bomba.Ad_hoc ha escrit:Hola, Bernat,
Podria ser que vagis sempre una mica frenat, tal com diu en Jordi.
Jo acabo de tenir un problema seriós amb el fre del darerre de meva R1200 GS LC, i crec que a tu es pot estar passant en menor mesura.
Un amic em va manipular el pistó roscat que transmet el moviment del pedal del fre del darrere a l'émbol, volent fer pujar el pedal per fer una mica de off. El resultat és que la palanca no va canviar de posició però el pistó va quedar pressionant l'émbol constantment. Així anava sempre frenant i es va cremar completament tota la pinça Brembo (del negre original ha quedat color plata) i les pastilles han quedat ben guerxes, doncs l'escalfor ha estat intensísima. També el sensor de revolucions ha quedat una mica socarrat així com la part interna (prop del disc de fre) del braç del parafang. El mecànic encara no sap com no es va encendre.
Al final un ensurt doble, per quedar-me sense fre (només al darrere) i per la factura.
Moltes ganes d'anar en moto i poc temps per fer-ho.
Ex R1200GS ADV '06 ...però tornaré !!
MotoVolta 2016: repúbliques soviètiques + Pamir Highway
Ex R1200GS ADV '06 ...però tornaré !!
MotoVolta 2016: repúbliques soviètiques + Pamir Highway