El nou Túnel de viella
Moderador: Airald
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
El nou Túnel de viella
Es veu que aixo de "retallar" es molt tipic amb les coses catalanes i ara retallaran un carril al tunel de Viella.
Estava previst de 3 carrils i ara nomes sera com el vell, un per cada sentit de la marxa.
Tot aixo ho ha obligat la UE a un mes d´inagurar-lo.
Ara l'ajuntament de Vielha i el consell de la Val D 'aran demanen que s´adequi el vell per els camions i el nou per els vehicles lleugers..
Mes info a aqui
Estava previst de 3 carrils i ara nomes sera com el vell, un per cada sentit de la marxa.
Tot aixo ho ha obligat la UE a un mes d´inagurar-lo.
Ara l'ajuntament de Vielha i el consell de la Val D 'aran demanen que s´adequi el vell per els camions i el nou per els vehicles lleugers..
Mes info a aqui
Ex ...moltes coses
- Terracota
- Presentats
- Entrades: 799
- Membre des de: dl. maig 21, 2007 7:27 pm
- Ubicació: Castellar del Valles
Suposo que es per evitar avançaments i així reduir la possibilitat d'accidents.
Però clar a Viella que tots els camions han de passar per el túnel es un gran inconvenient.
I el vell es prou segur? pobres camioners tant esperar el túnel i ara cap al vell altre cop.
Però clar a Viella que tots els camions han de passar per el túnel es un gran inconvenient.
I el vell es prou segur? pobres camioners tant esperar el túnel i ara cap al vell altre cop.
“Ní neart go cur le chéile”.
(proverbi irlandes: no hi ha força sense unitat)
(proverbi irlandes: no hi ha força sense unitat)
- Josey Wales
- Presentats
- Entrades: 1758
- Membre des de: dt. gen. 09, 2007 3:28 am
- Ubicació: Manresa (Bages)
Home, no és que ho hagi obligat la UE sinó que des del Ministeri de Foment (la ministra Magdalena Álvarez no en sabia res!! :evil: :evil: ) estaven comptant les comissions que s'han embutxacat i no se n'havien recordat de la nova normativa!!
Els del Conselh Generau de la Val d'Aran estan molt empipats i amb raó, doncs després de l'esfondrament parcial de l'antic Túnel de Vielha tothom va dir que amb el nou túnel, amb 3 carrils, ja no hi haurien problemes. I ara resulta que serà igual que l'antic!! sols que més ample i modern, i és clar, més segur!!!
A canvi, si ara arreglan l'antic també anirà bé. :)
Els del Conselh Generau de la Val d'Aran estan molt empipats i amb raó, doncs després de l'esfondrament parcial de l'antic Túnel de Vielha tothom va dir que amb el nou túnel, amb 3 carrils, ja no hi haurien problemes. I ara resulta que serà igual que l'antic!! sols que més ample i modern, i és clar, més segur!!!
A canvi, si ara arreglan l'antic també anirà bé. :)
- Carles
- Presentats
- Entrades: 3743
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm
Bones!!!
I posar el nou cap a la Vall d'Aran i el vell (adequant-lo) cap a Pont de Suert, llavors ja tindran dos carrils en cada direcció o almenys un carril ben gros en cadascuna.
I lo dels adelantaments?? Doncs no sóc partidari de fer-ho dins un tunel que no estigui preparat, tant costa esperar-se 5kms que dura el trajecte...??
Fins aviat!
I posar el nou cap a la Vall d'Aran i el vell (adequant-lo) cap a Pont de Suert, llavors ja tindran dos carrils en cada direcció o almenys un carril ben gros en cadascuna.
I lo dels adelantaments?? Doncs no sóc partidari de fer-ho dins un tunel que no estigui preparat, tant costa esperar-se 5kms que dura el trajecte...??
Fins aviat!

- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
NO crec que pensin tant els politics!!carles ha escrit:Bones!!!
I posar el nou cap a la Vall d'Aran i el vell (adequant-lo) cap a Pont de Suert, llavors ja tindran dos carrils en cada direcció o almenys un carril ben gros en cadascuna.
Son capaços de fer un tunel nou abans d´aprofitar l´existent
Ex ...moltes coses
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
Per cert mireu aixo
.El Ministeri de Foment estudiarà la possibilitat que una part dels camions circulin per l'antic túnel de Vielha, un cop s'ha sabut que el túnel nou només tindrà un carril per banda en aplicació d'una normativa europea de seguretat, i no tres en total com s'havia projectat. La proposta l'ha plantejada el síndic d'Aran, Francesc Boya, i el secretari d'estat d'infraestructures, Víctor Morlan, l'ha vist amb bons ulls.
Aquesta solució implicaria que en direcció a Vielha, quan la carretera fa baixada, pel túnel nou hi circularien cotxes i camions, mentre que a la inversa, de pujada, els camions anirien pel túnel vell.
Morlan ha confirmat que el túnel no tindrà el tercer carril reversible previst, perquè l'obra s'ha d'adequar a una directiva de seguretat europea del 2006. El que no ha aclarit és quant temps fa que analitzen solucions alternatives, ni quan van arribar a la conclusió que el tercer carril és impossible
Ex ...moltes coses
- Josey Wales
- Presentats
- Entrades: 1758
- Membre des de: dt. gen. 09, 2007 3:28 am
- Ubicació: Manresa (Bages)
- RafaCarme
- Presentats
- Entrades: 555
- Membre des de: dv. gen. 12, 2007 11:52 am
- Ubicació: Sant Cugat del Vallés
- Josey Wales
- Presentats
- Entrades: 1758
- Membre des de: dt. gen. 09, 2007 3:28 am
- Ubicació: Manresa (Bages)
Ara resulta que és mentida que no hi càpiguen i que sigui obligat d'haver-hi sols 2 carrils:
:evil: :evil:Els enginyers de camins, canals i ports de Catalunya no acaben de veure clar per quina raó el Ministeri de Foment ha decidit habilitar només dos carrils per a la circulació de vehicles al nou túnel de Viella, en lloc dels tres inicialment previstos. I afirmen que el corredor de la carretera N-230, que s'obrirà al trànsit d'aquí a molt poc, té prou espai perquè al seu interior s'hi habilitin tres vials --un d'ells destinat a vehicles lents--, sense contravenir per això la normativa de seguretat marcada per la Unió Europea.
La mesura seria, segons va assegurar la delegació a Lleida del Col.legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports (CECCP), "molt adequada" donat que el túnel "salva un desnivell permanent mitjà del 4,5%". "Amb una reducció dels vorals i de les voreres, es podria deixar un marge de seguretat d'un metre entre els dos sentits de la marxa", va assegurar ahir el delegat lleidatà del CECCP, Víctor Solanes.
La mesura proposada pel col.legi professional "és totalment factible per la secció que presenta el mateix túnel i compliria el Reial Decret 635/2006, que preveu aquest tipus de solucions en el cas que les vies tinguin un pendent elevat", va assenyalar Solanes. La seva aplicació "únicament obligaria a modificar balises i senyalització", va afegir. El cost econòmic de la proposta seria, per tant, bastant reduït.
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
- Miquelpericas
- Presentats
- Entrades: 4360
- Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
És ben curiós que, quelcom que abans no era segur, parlant amb quatre polítics, ja sigui segur. Em venen dues preguntes al cap:
- Si inicialment era segur, per què van dir que no era segur? Qui volia que la Vall d'Aran estigués mal comunicada?
- Si inicialment no era segur, com tenen la cara de dir que ara si ho és? Qui carregarà amb les responsabilitats si passa quelcom?
Són una colla de mangants!!!
- Si inicialment era segur, per què van dir que no era segur? Qui volia que la Vall d'Aran estigués mal comunicada?
- Si inicialment no era segur, com tenen la cara de dir que ara si ho és? Qui carregarà amb les responsabilitats si passa quelcom?
Són una colla de mangants!!!
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos
- Josey Wales
- Presentats
- Entrades: 1758
- Membre des de: dt. gen. 09, 2007 3:28 am
- Ubicació: Manresa (Bages)
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
Doncs avui s'ha inagurat el nou tunel de vielha.
Amb 2 anys de retras...pero l´han inagurat.

http://www.telenoticies.cat/pnoticies/n ... int=233690
Amb 2 anys de retras...pero l´han inagurat.

http://www.telenoticies.cat/pnoticies/n ... int=233690
Ex ...moltes coses
- Miquelpericas
- Presentats
- Entrades: 4360
- Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Dos carrils sentit Lleida i un sentit Vielha?? No hagués sigut més intel·ligent fer el carril central mixte i modificar el sentit en funció de les necessitats? Això també permetria poder tallar un dels tres carrils en cas d'accident i/o d'avaria d'un vehicle. Com sempre... ens fan les coses tard i malament.www.telenoticies.cat ha escrit:Sense cap acte oficial d'inauguració, i dos anys després de la previsió inicial, poc després de les quatre de la tarda s'ha obert al trànsit el nou túnel de Vielha, amb tres carrils. L'estrena ha estat just abans del pont de la Constitució, en què s'espera una ocupació del 85% al Pirineu. Francesc Boya, síndic d'Aran, creu que per a la vall és un dia històric, com ha demostrat que les autoritats araneses hagin estat a peu de túnel per celebrar-ho. Boya ha recordat que ara al túnel antic s'han de fer de manera immediata els treballs de reforma per habilitar-lo per al pas de camions de mercaderies pesants.
A les quatre de la tarda s'ha donat l'ordre d'obertura i no ha estat fins minuts després que els vehicles han començat a circular per aquest túnel de poc més de cinc quilòmetres de longitud que, després de mesos d'incògnita sobre la data exacta de la seva obertura, ha entrat en funcionament una vegada iniciada la temporada de neu.
La nova infraestructura disposa de tres carrils, tot i que la intenció inicial del Ministeri de Foment, encapçalat per Magdalena Álvarez, era de fer-ne només dos, ja que al·legava motius de seguretat derivats de la normativa europea. Així, té dos carrils en sentit Lleida i un en sentit Vielha.
El nou túnel, que rep el nom de Joan Carles I, té poc més de 5 quilòmetres de longitud i ha costat 200,78 milions d'euros. Disposa de galeries de connexió amb l'antic, a més d'altres equipaments per garantir-ne la seguretat. El nou túnel és, de fet, paral·lel al vell, que servirà per al transport de mercaderies perilloses i com a galeria d'evacuació.
Per complir amb les màximes garanties de seguretat, el túnel també està dotat, entre d'altres equipaments, de vint-i-cinc nínxols de seguretat, pals d'ajuda, un sistema tancat de televisió i de megafonia i un sistema de diluvi per a extinció d'incendis. També compta amb estructures de ventilació a les dues boques i un edifici d'explotació i manteniment situat a uns cinc-cents metres de l'entrada nord.
L'obra ha estat executada per la unió temporal d'empreses (UTE) formada per OHL, Concisa i Comsa. Representants d'aquestes companyies, juntament amb el Ministeri de Foment a Catalunya i polítics de la Vall han seguit l'obertura del túnel.
La posada en servei d'aquesta infraestructura arriba amb dos anys d'endarreriment respecte dels plantejaments inicials. Va ser el març del 2002 quan s'hi va col·locar la primera pedra, amb la previsió que estigués enllestit tres anys després. El principal contratemps que van tenir les obres va ser el febrer d'aquest any, quan es va enfonsar una part de la boca nord del túnel i la Vall d'Aran, durant uns dies, només va quedar comunicada pel port de la Bonaigua.
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos