NOIS! Que està pasant?

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Vendetta
Presentats
Entrades: 2529
Membre des de: dv. gen. 12, 2007 1:27 pm

Entrada Autor: Vendetta » dl. oct. 01, 2007 9:19 pm

Stromkel , stromkel..

Però si, m'agrada el teu punt de vista, i és que el tema psicològic és molt mès important que el de les habilitats.

Pq per parar-se en un stop, i encertar el sentit de circulaciò i altres no fa falta ser un as del volant, ni molta educació viaria, ni molta experiencia, sencillament coneixers a un mateix i anar evolucionant, dins les propies capacitats.

Ep, i que els moteros, som els mès conscients del perill, els mès reflexius d'ells, si, som els mès "rapids" de tots, estem al 100% per la carretera, pq la disfrutem, en aquest pais la gent tè enveja de nassos, els empreña que els adelantin, poca comprensiò, pocs faciliten l'adelantament ans al contrari.

Què està passant?? que ens estan tocant els MISMISSIMS

QSC
Presentats
Entrades: 1304
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 am
Ubicació: >>> Jordi i Júlia <<< (Sabadell)

Entrada Autor: QSC » dl. oct. 01, 2007 9:29 pm

stromkel ha escrit:Vendetta, anar a la KDD, t'ha servit per estructurar una idea molt intel·ligent. Clar que el contacte amb éssers intel·ligents dona això .... (és conya, no t'enfadis) :wink:

Ens estan "menjant el coco". Això que diu és cert. Per què no hi ha informació absoluta de tots els accidents (no cal donar els nom ni les matrícules). Però si el dia i l'hora, tipus de vehicle, edat del conductor, visibilitat, estat de la carretera, causa possible de l'accident, i d'altres Si portava la sogre, per exemple :wink: )

És parla també de la seguretat i el GPS, i les altres causes de distracció? Col·lapse de les vies públiques (això està relacionat amb el transport públic, però és un altre tema). Problemes personals (baralles, feina, hipoteca,...). Viatgers que et distreuen (nens que es baralles, la parella et fot un moc, ...). Anuncis a les carreteres i poblacions. Informació viaria incompleta (obres que no existeixen o mal senyalitzades -pregunteu a l'in1til-). Carrils de desapareixen. La llista és interminable i estic emprenyant-me.

No ens hem de deixar manipular
Vendetta ha escrit:Stromkel , stromkel..

Però si, m'agrada el teu punt de vista, i és que el tema psicològic és molt mès important que el de les habilitats.

Pq per parar-se en un stop, i encertar el sentit de circulaciò i altres no fa falta ser un as del volant, ni molta educació viaria, ni molta experiencia, sencillament coneixers a un mateix i anar evolucionant, dins les propies capacitats.

Ep, i que els moteros, som els mès conscients del perill, els mès reflexius d'ells, si, som els mès "rapids" de tots, estem al 100% per la carretera, pq la disfrutem, en aquest pais la gent tè enveja de nassos, els empreña que els adelantin, poca comprensiò, pocs faciliten l'adelantament ans al contrari.

Què està passant?? que ens estan tocant els MISMISSIMS
Val, molt be, estic d'acord ... però això ens eximeix de la nostra responsabilitat????

V'ssssssss

josepgts
Presentats
Entrades: 139
Membre des de: dl. juny 04, 2007 2:58 am
Ubicació: Rubi

Entrada Autor: josepgts » dl. oct. 01, 2007 9:31 pm

carles ha escrit:Bones!!!

No se anar en moto... ho reconec! El dia que hagi de frenar de cop per una urgència no se com reaccionaré, segurament clavant i coses d'aquestes... perquè d'això que se'n diu accelerar ho sabem fer tots!!
jo al dessembre farà 20 anys que tinc el carnet, i abans ja portava moto i desde que el tinc només he estat 8 anys sense moto, no sé quans km he fet però segur que bastants i us de de dir que només vaig un pas per devant del carles, es a dir jo no se anar amb moto però si sé com reaccionare en una frenada d'urgencia, l'ultima vaig reaccionar amb 3000€ al mecanic, una jaqueta, uns pantalons i un parell de dies adolorit.

un amic diu "només hi han 2 tipus de motoristes, els que han caigut i els que cauràn" si tens sort ets dels que ja han caigut quan començaves a pensar que dominaves la moto i no et vas fer gaire mal, amb lo que has aprés que no la dominaràs mai, i si no has aprés això llavors ets dels que jo que soc "motero" em trobo per la carretera i em fan avergonyir de que algú pugui pensar que jo soc com aquell, i em fa entendre algunes reaccions contra el nostre col·lectiu.

ara em matareu, però jo ho dic, ni males carreteres ni guadarails, ni rotllos, seny i indubtablement una mica de sort, la pitjor carretera a 40km/hora es segura. Ja sé que això no es real, però la veritat ells ens estàn culpabilitzant a nosaltres, però ultimament nosaltres fem el mateix amb ells i no acceptem la nostra part de culpa. i veure a una mani anti guardarails amb una R fent un "caballet" fa que s'ens mereixem el que tenim, perqué clar, per la tele només ensenyaràn això i nosaltres ens emprenyarem perqué ens manipulen, però la realitat es que va sortir perqué va passar i això es molt trist.

osti tu, que llarg m'ha sortit... perdó

Siono1000
Presentats
Entrades: 2573
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Siono1000 » dl. oct. 01, 2007 10:14 pm

josepgts ha escrit:
ara em matareu, però jo ho dic, ni males carreteres ni guadarails, ni rotllos, seny i indubtablement una mica de sort, la pitjor carretera a 40km/hora es segura.
No et matarem, però no puc estar d'acord amb tu.

Com a ciutadans que paguem impostos tenim el dret de demanar unes proteccions per els cotxes que no ens matin, no demanem una protecció específica per nosaltres, sino que per salvar a uns no ens matin a nosaltres. Res més que aixó.
La part del seny...ja la portem a dins, que no vol dir que la fem servir.

En l'últim accident d'en Xavi ( Freebiker), segurament anava un pel passat per les condicions de la carretera, no ho se però ho soposot, ell va passar per sota el guardarrail amb el resultat d'una clavícula trencada, la seva dona no va tenir tanta sort, l'eina per evitar que els cotxes no surtin de la carretera la va aturar, va fer la seva feina, però ella no anava en cotxe, tots savem el resultat.
No es cap "falornia", ni invenció, ni campanya...els guardarrails maten de veritat.
No moralitzare sobre el que hem de fer, tots ho sabem, però realment hi ha un risc de mort que l'administració pot fer desapareixer en pocs dies si vol.
També podem demanar que els cotxes corrin menys i no seran necesaris els guardarrails.
Em sembla que ha arrivat el moment de fer-nos sentir, retallem el risc, que protegeixin els guardarrails o directament els treguin.
Per la meva part intentaré ampliar el marge de seguretat. Ells que facin la seva feina també. Salut.
Salut i kilómetres

Vendetta
Presentats
Entrades: 2529
Membre des de: dv. gen. 12, 2007 1:27 pm

Entrada Autor: Vendetta » dl. oct. 01, 2007 10:35 pm

Me casonn, i dale en tirar-se pedres al propi terrat!!

Som humans, som conscients del perill, nomès tenim dos rodes, sempre hi han excepcions, em de seguir mantenint la guardia.

Us haurieu de fixar quans condicionants calculeu abans de cap maniobra, i quants en fan els que van amb auto (jo tb).

Ja esta bè que tota la culpa sigui nostra, per favor!

Hi han molts menys ciclistes, i guaiteu com s'hi esforçen per la seva seguretat, no arriben a mès i s'enduen una falsa imatge nostre per cuatre o cinc.

I si a sobre, nos ja ens infravalorem i hi ajudem.. es que no arribarem enlloc.

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dt. oct. 02, 2007 9:54 am

Hi ha un diari gratuit a les comarques de tarragona que es diu AQUI [www.aqui.cat]
Doncs a la seva pagina 6 parlen de la problematica dels accidents.
La versio PDF la trobareu aqui.
http://www.aqui.cat/diarios/aqui-2-10-2007.pdf

Si us fixeu a la dreta hi ha una columna parlant tambe del tema i mireu qui la fa. La meva germana ;)
Ex ...moltes coses

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dt. oct. 02, 2007 10:23 am

Steelman ha escrit:Hi ha un diari gratuit a les comarques de tarragona que es diu AQUI [www.aqui.cat]
Doncs a la seva pagina 6 parlen de la problematica dels accidents.
La versio PDF la trobareu aqui.
http://www.aqui.cat/diarios/aqui-2-10-2007.pdf

Si us fixeu a la dreta hi ha una columna parlant tambe del tema i mireu qui la fa. La meva germana ;)
Hola:

Es una bona exposició, jo ho resumiria en l´ultim parragraf de l´escrit, que cadascú tinguii les seves responsabilitats asumides, l´administració adequan mesures i carreteres al segle XXI i nosaltres extreman les mesures de seguretat. Té tota la raó la Txell i si té má al diari, que apreti als ajuntaments del voltant perqué pintin els passos a vianants amb pintura antilliscant....... je,je,je

Per cert es veu un diari molt maco.. inclús doneu informació de Tarragona...... :twisted: :roll: :roll:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. oct. 02, 2007 5:20 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Imatge

Boolean
Presentats
Entrades: 767
Membre des de: dc. maig 16, 2007 12:59 pm
Ubicació: Valls
Contacta:

Entrada Autor: Boolean » dt. oct. 02, 2007 5:29 pm

siono1000 ha escrit: En l'últim accident d'en Xavi ( Freebiker), segurament anava un pel passat per les condicions de la carretera, no ho se però ho soposot, ell va passar per sota el guardarrail amb el resultat d'una clavícula trencada, la seva dona no va tenir tanta sort, l'eina per evitar que els cotxes no surtin de la carretera la va aturar, va fer la seva feina, però ella no anava en cotxe, tots savem el resultat.
No es cap "falornia", ni invenció, ni campanya...els guardarrails maten de veritat.
No moralitzare sobre el que hem de fer, tots ho sabem, però realment hi ha un risc de mort que l'administració pot fer desapareixer en pocs dies si vol..
Amen noi!!!! Des del mateix dia de l'accident que mantinc aquesta postura,... ha estat un clar cas de que els guardarails maten: en la mateixa moto, mateixa carretera, mateixa climatologia, mateixa valocitat,.... el Xavi que no hi va picar y la Tere que si que hi va picar. Com be dius, ja en sabem els resultats.

Potser la caiguda no l'haguessin pogut evitar, ja sigui per l'estat de la carretera (recent mullada y gravilla/terra, es zona de canteres) o per la velocitat , pero el que esta clar es que si el guardarail estigues adaptat per les motos, la Tere molt possiblement encara estaria amb nosaltres.

jjrecort
Presentats
Entrades: 43
Membre des de: dv. jul. 20, 2007 12:49 am
Ubicació: Terrassa
Contacta:

Entrada Autor: jjrecort » dc. oct. 03, 2007 4:51 pm

Jo tambe estic d'acord amb moltes de les coses que es diuen aqui, curiosament no acostumo a estar d'acord amb el que diuen el periodistes o les autoritats.

tambe crec que es una bajanada "regalar" el carnet de moto encara que sigui nomes 125cc

Conduir es una activitat de risc, cal estar alerta i no confiar-se mai..

No tot es la velocitat, la velocitat agreuga, pero no es la causa (a no ser que vaguis completament passat de voltes), pero la velocitat es facil de medir, per tant de multar.

Tambe es cert que hi ha molta gent que ha comprat motasses, sense haver tingut experiencia previa amb motos grans, jo per exemple tot i que sempre he dut moto grossa i he fet mes de 500.000 KM en moto, ara portava 11 anys sense tenir moto, i us prometo que les primeres setmanes anava acollonit!

Pero a part de tot aixo, que ja heu dit tots hi han dos factors a tenir en compte

un es, ja no l'estat de les carreteres (ampliament comentat, tambe) , si no la senalitzacio, confusiva, desesperant, distractora, ( a mi em posa a mil)

la segona la pensava aquest diumenge quan vaig sortir a fer un vol pel valles:

Les coses han canviat molt, jo que he estat 10 anys sense sortir, n'aprecio mes la diferencia que els qui ho van veien dia dia (es com els fills, els parents i els amics son els que veuem mes les estirades!)

Ara surts un diumenge i hi ha molt de transit, molt.. molt dominguero, moltes bicis,mountain bikes, excursionistes, quads que surten de tots els racons de la carretera, que et salten d'una cuneta quan menys ho esperes, camions (desde la crisi del petroli poden circular els caps de setmana) furgonetes, pagesos en tractor, etc... no interpreteu amb aixo que vulgui dir que no han de circular! clar que no la carretera es de tots... pero si que actualment es belluga molta gent i a tot hora... i aixo es molt mes perillos que anar a 140 Km/h per una autopista.. pero ningu en parla....

no et pots confiar ni un revolt.. per que a l'altre banda hi pots trobar una caravana maniobrant, o una furgonenta sortint d'un camp, o un grup de cilclistes parats al mig de la carretera...

Cal estar sempre a l'aguait!
Motard desde el 1984
Connectat a la xarxa desde 1988

Josey Wales
Presentats
Entrades: 1758
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 3:28 am
Ubicació: Manresa (Bages)

Entrada Autor: Josey Wales » dc. oct. 03, 2007 11:46 pm

josepgts ha escrit:un amic diu "només hi han 2 tipus de motoristes, els que han caigut i els que cauràn" si tens sort ets dels que ja han caigut quan començaves a pensar que dominaves la moto i no et vas fer gaire mal, amb lo que has aprés que no la dominaràs mai, i si no has aprés això llavors ets dels que jo que soc "motero" em trobo per la carretera i em fan avergonyir de que algú pugui pensar que jo soc com aquell, i em fa entendre algunes reaccions contra el nostre col·lectiu.
Trobo molt encertat aquest raonament. Prefereixo haver tingut alguna caiguda tonta i que se'm tombi la moto de tant en tant que patir un accident greu... per massa confiança, potser. :?
jjrecort ha escrit:Les coses han canviat molt, jo que he estat 10 anys sense sortir, n'aprecio mes la diferencia que els qui ho van veien dia dia (es com els fills, els parents i els amics son els que veuem mes les estirades!)

Ara surts un diumenge i hi ha molt de transit, molt.. molt dominguero, moltes bicis,mountain bikes, excursionistes, quads que surten de tots els racons de la carretera, que et salten d'una cuneta quan menys ho esperes, camions (desde la crisi del petroli poden circular els caps de setmana) furgonetes, pagesos en tractor, etc... no interpreteu amb aixo que vulgui dir que no han de circular! clar que no la carretera es de tots... pero si que actualment es belluga molta gent i a tot hora... i aixo es molt mes perillos que anar a 140 Km/h per una autopista.. pero ningu en parla....
Doncs suposo que tens raó, vist des de la teva perspectiva hi deu haver força canvi. Els qui hi anem sovint, en moto, ja ens hi anem acostumant i no ho notem tant. És questió d'anar adequant la velocitat a totes les incidències de la ruta. :)
ImatgeUnforgiven

jjrecort
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: jjrecort » dj. oct. 04, 2007 12:53 am

Avui precisament parlaven dels accidents en moto al programa del Cuní i el xicot del transit ( jo no es l'Espartac) comentava i aportava fotos dels espectadors de llocs super perillosos o senyalizacions contradictories, com una foto de l'entrada de Matadepera on hi han en uns 30 metres, un prohibit anar a mes de 60, despres un final de prohibicio de 50 i enganxat un recomanat anar a 40.. amb dues o tres senyals mes.

Ahir tambe en parlaven al Club...

Podriem aprofitar ara que els periodistes ho veuen noticia, per aportar una coleccio de fotos y recull de punts negres o estupids.. i veure si tenim al sort de que sortim al Cuni o així, i fem sentir la nostra versio..

Tenin un pais que es una vergonya en la senyalització, es la nostra vergonya naciona! no he viatjat per enlloc pitjor senyalitzat que Catalunya, amb diferencia...

i a part dels guardarails (que aixo ja en fan esment mens o menys) , les corves mal peraltades, entrades i sortides de vies rapides sense cap criteri: unes sense carril d'aceleracció, o sense visibiliat, altres amb carrils d'acceleracio interminables o torçats; rotondes i rotondetes de totes les mides, amb stops al mig, sense senyalitzar, amb preferencia, sense preferencia... cartells amb exces d'informacio plens de lletres de totes les mides i colors (i despres volen que no ens distreguem), cartellets petits que no es llegeuixen col.locats passades les desviacions...cartells equivocs que t'anuncien una via o direcció que despres desapareix o es una altra en direcció contraria.

be soposo que no cal que segueixi... una arbitrarietat i una manca de criteri que fa sentir vergona!

Com ho veieu, podriem entre tots obrir un threat amb un recull de llocs i animalades i si pogues ser fotos i ho provem d'enviar al Cuní (i d'altres) pero faig enfasi en el Cuní per que els politics estan a l'aguait del que denuncia al seu programa, te repercusio.

Salutttttt!
Motard desde el 1984

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dj. oct. 04, 2007 8:03 am

jjrecort ha escrit: Com ho veieu, podriem entre tots obrir un threat amb un recull de llocs i animalades i si pogues ser fotos i ho provem d'enviar al Cuní (i d'altres) pero faig enfasi en el Cuní per que els politics estan a l'aguait del que denuncia al seu programa, te repercusio.
Salutttttt!
Doncs no es mala idea. Pero aneu a comprar targetes de gran capacitat a les camares per que si no , no tindrem prou espai ;)

Si voleu em comprometo a enviar-ho en nom de tots, nomes cal que comencem a fer un recull des d´avui mateix tots plegats ;)
Ex ...moltes coses

Boolean
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Boolean » dj. oct. 04, 2007 9:36 am

jjrecort ha escrit: tambe crec que es una bajanada "regalar" el carnet de moto encara que sigui nomes 125cc
jo no ho crec aixi, pq si no fos per aixo jo no estaria ara al mon de les motos. Es una facilitat per intruduir-s'hi pero una cosa esta clara, haurien de fer algun tipus de prova per comprovar la capacitacio de portar motos o almenys un curset de les "coses" que te circular amb moto: perills, precaucions, oibligacions,... res d'examens ni pagaments exagerats a les autoscoles, algun tipus de formacio presencial i subvencionada, pq es cert que molts "convalidats" van com bojos, que es creuen que ara que van en moto el mon es can xauxa.

Pero no crec que sigui dolent facilitar a la gent arribar a les motos de baixa cilindrada.

Miquelpericas
Presentats
Entrades: 4360
Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Miquelpericas » dj. oct. 04, 2007 10:59 am

boolean ha escrit:
jjrecort ha escrit: tambe crec que es una bajanada "regalar" el carnet de moto encara que sigui nomes 125cc
Pero no crec que sigui dolent facilitar a la gent arribar a les motos de baixa cilindrada.
Doncs jo si que crec que, avui dia, és massa fàcil accedir a una moto. I no estic parlant d'incrementar el cost econòmic. Hem de ser conscients que un vehicle és, a part d'una eina de transport i d'oci, una arma amb la qual pots matar-te i pots matar gent. Per tant, cal que una persona, abans de posar-se als comandaments d'un vehicle, hagi passat unes proves i sigui conscient del què està conduint. Un nen de 14 anys amb llicència "comprada" no en té ni idea de tot això! (ni molts adults, és clar. però això ja seria un altre tema)
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos

Boolean
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Boolean » dj. oct. 04, 2007 12:26 pm

miquelpericas ha escrit:
boolean ha escrit:
Doncs jo si que crec que, avui dia, és massa fàcil accedir a una moto. I no estic parlant d'incrementar el cost econòmic. Hem de ser conscients que un vehicle és, a part d'una eina de transport i d'oci, una arma amb la qual pots matar-te i pots matar gent. Per tant, cal que una persona, abans de posar-se als comandaments d'un vehicle, hagi passat unes proves i sigui conscient del què està conduint. Un nen de 14 anys amb llicència "comprada" no en té ni idea de tot això! (ni molts adults, és clar. però això ja seria un altre tema)
pero representa que aquestes proves ja s'han passat treient-se el B, no? normes de circulacio, etc... una altra cosa es que es compleixin, pero aixo passa tant en moto com amb cotxe.

O si no que men dius dels cotxes sense carnet o dels ciclomotors? no son un perill? hi han "vespinos" trucats que t'agafen mes velocitat que cualsevol maxiscooter 125 del mercat i aquestos si que no han passat cap tipus de prova (no considero la llicencia de ciclomotor com a prova)

Una persona amb el carnet B des de fa uns quants anys es perfectament capaç de portar una moto 125 de menys de 15cv, aixo si,.... que faria falta un curset per conscienciar-se del que representa portar una moto, dels perills que comporta i sobretot que les normes son les mateixes pels cotxes que per les motos (pq hi ha gent, convalidats sobretot, que es pensa que anant amb moto es pot fer de tot), això es ben cert.

De la mateixa manera que es demanaria proves de capacitacio per portar motos de gran cilindrada, pq no es fan proves per portar cotxes de mes de 150cv? Pq senyors, no ens enganyem, qualsevol xaval amb 18 anys i wel carnet recent tret (amb calers a la butxaca aixo si) pot accedir sense cap tipus d'impediment a qualsevol tipus de cotxe, sense limitacio de cilindrada ni de potencia. A cas no son perillosos aquestos? A cas son ems perillosos els convalidats de 125 que el xaval de 18 anys sense experiencia que surt del concessionari amb un cotxe de 200cv?

Crec que hi ha una psicosi entorn la moto que no es del tot justa. Se'ns pinta com a temeraris i perillosos, pero no som pas els dolents de la pelicula, som les victimes.

Josey Wales
Presentats
Entrades: 1758
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 3:28 am
Ubicació: Manresa (Bages)

Entrada Autor: Josey Wales » dj. oct. 04, 2007 11:44 pm

boolean ha escrit:pero representa que aquestes proves ja s'han passat treient-se el B, no? normes de circulacio, etc... una altra cosa es que es compleixin, però aixo passa tant en moto com amb cotxe.

O si no que men dius dels cotxes sense carnet o dels ciclomotors? no son un perill? hi han "vespinos" trucats que t'agafen mes velocitat que cualsevol maxiscooter 125 del mercat i aquestos si que no han passat cap tipus de prova (no considero la llicencia de ciclomotor com a prova)

Una persona amb el carnet B des de fa uns quants anys es perfectament capaç de portar una moto 125 de menys de 15cv,
És clar que no sou els dolents, però crec del tot inadmisible que a qualsevol persona sense cap experiència se li regali un carnet de conduir!! :( Sí que la teòrica és similar, que no igual, però la pràctica és més important (com en tot) i tenir-ne unes nocions bàsiques és imprescindible!
Els ciclomotors d'ara, ja corren molt més que fa uns anys sense fer-los res, i ara no ho recordo però potser també fan pràctiques. Tots ells sí que són un perill però, en quant els seus conductors solen ser novells sense cap experiència. Per tant és millor començar en el món de la moto amb un ciclomotor o moto limitada, havent-hi fet algunes pràctiques. :D
O és que la gent ja neix sabent conduir motos???
ImatgeUnforgiven

jjrecort
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: jjrecort » dv. oct. 05, 2007 1:05 am

boolean ha escrit:
jo no ho crec aixi, pq si no fos per aixo jo no estaria ara al mon de les motos. Es una facilitat per intruduir-s'hi pero una cosa esta clara, haurien de fer algun tipus de prova per comprovar la capacitacio de portar motos o almenys un curset de les "coses" que te circular amb moto:...
Doncs aixi estas d'acord amb mi, no s'ha de regalar! la prova de capacitació que tu dius (i em semble be) ja es no regalar el carnet.

Es cert que facilitar les coses esta be, pero quanta de la gent que va amb moto, es realment motorista? puntualitzo, quanta gent de la que agafa la moto nomes per que es econmica, no te problemes d'aparcament i li permet saltar-se el trafic acava sent, con tu, un motorista que li agrada realment la moto i s'en compra una de mes grossa?

A part d'aquesta puntualització, ja que malgrat facin moltes animalades (com adelantar pels angles morts de la dreta i ser invisibles als cotxes, per posar un exemple) no es precisament aquest el perfil de gent que ens ocupa.

Estem parlant mes d'un tema de responsabilitat i concienciacio, i en definitiva es aixo del que es tracta en el tema dels accidents de trafic, no es un tema de velocitat per mes que s'hi encaparrin les "autoritats". Hi ha gent, i segurament tu deus ser un d'aquests, que com jo, tens prou seny per calibrar els perills per tu mateix. Jo no necessito que m'ho diguin i moltes vegades faig cas omis de la senyalitzacio per que es incorrecte segons el meu criteri, a vegades per exces i moltes per defecte... pero aquest criteri s'aquireix unica i exclusivament amb formacio, la que vaig veure dels meus pares i una escola que segur que els seus metodes ara serien politicament incorrectes, pero aixo m'ha portar a tenir un criteri que va fer que anes sempre amb casc quan no era obligatori (si nois a principis dels 80 el casc no era obligatori), o a dur posat sempre cinturo de seguetat inclos per ciutat abans de que fos obligatori, o a dur les llums de la moto encesa, per que havia vist que els moteros alemanys (els unics que es veien per aquella epoca per aqui) i la llogica em va dir que ser mes visible es igual a segurertat.

Pero tot aixo es una questio d'educció y no es soluciona a cop de multa, ni de llei ni de radars... Els alemanys ensenyen i els Españols castiguen, ja sabeu la dita castellana "la letra con sangre entra" es un mal molt comu que tenim tots els llatins.

Mira, mes facilitats que vaig tenir jo impossibles, jo soc de poble i quan jo tenia 12/13/14 anys.. es podia anar sense carnet, sense casc, sense papers, sense matricula, no hi havia radars, no hi havien ITV, les motos es montaven i desmontaven a casa, es modificaven amb una espardenya i una sabata, es feien totes les barrabasades hagudes i per haver, tambe hi havia molt menys transit i tots els vehicles corrien menys, pero jo no crec que una Capra 125 amb les admisions llimades y amb frenos de tambor, una bultaco Streaker o una Frontera, o inclos les vespes 75 i 125 (totes trucades, esclar) fosin menys perillores, per que les velocitats que agafaven amb la minsa seguretat que tenien eren suficients per trinxar a qualsevol, per que el cos huma segueix sent igual de fragil als cops que fa 100mil anys.

Jo la primera moto que vaig dur mes o menys regularment (era d'un amic) amb 14 anys era una bultaco de 250cc, vella i atrotinada remontada a peçes al garaig del meu amic, aquesta es la moto amb la que vaig apendre, sense casc, sense seguro, pels camps i els terraplens del meu poble.

Pero encanvi si que crec que hi havia mes concienciacio familar, educacio per aconseguir fills responsables, o t'espavilaves tu o cagada roc.. ara tot ha de venir fet i mastegat des de dalt!

apa saludus!
Motard desde el 1984

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dv. oct. 05, 2007 4:34 pm

A mi em sembla que el percentatge va pujant a mida que hi van havent més motos, també van pujar molt els sinistres a la construcció quan hi va haver el boom de fer cases com bolets. Però s'hauria d'aprofitar que s'en parla arreu, per intentar acabar amb els guardarrails, o amb que ens cobrin el mateix que als cotxes als peatges, o amb Mr. Navarro...per exemple... i així deixarà de dir bejanades sobre tots els usuaris de 2 rodes...

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dv. oct. 05, 2007 6:09 pm

Serà possible?????????????????????

Llegiu, llegiu....... :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Pere Navarro: España intenta "liderar cierta política" de seguridad vial en UE

El director de la Dirección General de Tráfico (DGT), Pere Navarro, afirmó hoy que las instituciones pública españolas "están intentado liderar una cierta política de seguridad vial", que "no tienen" otros países europeos, con el fin de reducir los índices de accidentes de moto.

Así lo manifestó hoy en declaraciones a la prensa durante la inauguración del Salón Internacional de la Seguridad Vial y el Equipamiento para Carreteras ('Trafic'), que congrega esta semana en Ifema a unos 329 empresas dedicadas a la industria de la seguridad en las carreteras.

Navarro explicó que esta "política de seguridad vial" para los motociclistas pretende "aglutinar a todos los sectores implicados" para "ver hasta dónde podemos llegar".

Comentó que sólo países como España, Francia e Italia tienen "una cultura de motos", y destacó que, por este motivo, el Parlamento Europeo "está pidiendo" que las distintas administraciones españolas se impliquen para liderar una política de seguridad vial que pueda servir de ejemplo al resto de los países de la Unión Europea.

No obstante, matizó que el éxito de esta política radicaría en la "auto-responsabilidad" e implicación, ya que, "es un problema de todos", añadió.

Por su parte, en declaraciones a la prensa antes de la inauguración de 'Trafic', el subdirector general de Movilidad de la Dirección General de Tráfico, Federico Fernández, afirmó que las medidas de protección pasiva en los guardarraíles "no servirán de nada" si los motociclistas no se conciencian sobre la necesidad de utilizar el casco.

Preguntado por los datos de siniestralidad en la carretera del último fin de semana, en el que murieron 32 personas -entre ellos siete motoristas, ocho jóvenes menores 18 años, y 12 personas cuya edad no superaba los 30 años-, Férnandez dijo que estos datos, sumados a los de los últimos años, "son preocupantes" y ponen de manifiesto la alta siniestralidad de jóvenes en las carreteras.

Sobre este asunto, añadió que "es un problema" el que la sociedad española "considere normal" el desplazarse en un vehículo tras haber ingerido alcohol u otro tipo sustancias que puedan interferir en una conducción responsable.

Fuente: EFE

Que van borratxos o què aquesta gent????????????? :evil: :evil: :evil:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

RafaCarme
Presentats
Entrades: 555
Membre des de: dv. gen. 12, 2007 11:52 am
Ubicació: Sant Cugat del Vallés

Entrada Autor: RafaCarme » dv. oct. 05, 2007 6:36 pm

Com ha comentat algún company, les cosses s'hauríen d'analitzer més fredament més enllá que qualsevol titular, donç l'informació, i especialment els números i estadístiques es poden fer servir de moltes formes i amb finalitats de vegades interesades i no només amb caire informatiu. Per desgracia,parlo amb total coneixement de causa.
He conegut una estrategia seguida durant anys d'uns colectius que, manipulant i omitint dades, han aconseguit una alarma social inflada, modificar una llei, i que el govern destini mil.lions i mil.lions de euros a aquests lobbys que han agafat una força increible, s'han escampat com una taca d'oli.
Després de lo vist em puc creure qualsevol tipus de manipulació o interesos.

Anant al tema que ens pertoca:
En primer lloc, sobre l'augment del número final de morts de motoristes,s'ha de saber si ha pujat paralelament al parc motorístic, donç em consta que en els últims anys hi ha un augment espectacular del mateix.
Per desgracia, els números diuen que a més parc de vehicles més accidents, i més multes, i més de tot. Un accident sempre es una desgracia, i hem d'estar amb la máxima alerta possible, però no es dificil causar cert alarmisme amb algún objectiu desconegut per nosaltres.
Segurament hi haurá més causes que l'augment paral-lel de + motos= + accidents.
Una causa segur que es l'experiencia ficticia dels que hem tingut molts anys el carnet pero no tenim experiencia ni en portar moto ni menys encara en grans cilindrades.Les causes segurament es reparteixen en molts aspectes.

Una cosa son el número de accidents, que s'ha de estudiar a fons, per una banda: Excés de velocitat, estat del paviment, mala o nula senyalització,etc,etc,

Un altre es el resultat de l'accident, en el que s'ha d'estudiar, per exemple, el tema dels guardarrails, protecció del motorista,etc...
Segur que hi ha moltes cosses a millorar en tots els aspectes.

De totes maneres fa temps que vinc observant que, de vegades, surten "tongades" de notícies seguides del mateix tema, una radera de l'altre. Segur que tots recordeu exemples:

-La "ratxa" de noticies de robatoris a xalets ( ja no hi ha cap notícia, han desaparegut?).
-Recordo la "ratxa" de casos de meningitis infantil ( oblidat).
-La "ratxa" dels atacs de gossos perillossos ( es veu que s'ha extingit les races ).
-La "ratxa" de casos de "bulling" o assetjament escolar ( oblidat)
-La " ratxa de casos de mobbing",etc.etc...etc...

Lo habitual es que, després d'una tongada d'aquestes no se sentin, al menys amb tanta insistencia, tantes noticies juntes sobre el mateix tema.

Aixó no treu perque no portem el máxim de cura al portar la moto.

Rafa.

Respon

Torna a “General”