Entenc la teva opinió, i la d'algú altre que coincideix amb aquest punt de vista, però ja he dit que no era la meva intenció obrir un debat sobre aquest tema, però és que m'ho esteu posant en zafata...river ha escrit:A mi no m’agrada modificar res de les motos, crec que darrera de un disseny de una moto hi tot un equip de professionals que saben el que es fan.
Està clar, crec jo, que quan ens comprem una moto tenim, la gran majoria espero, una idea ben definida del perqué la volem i quin ús li donarem.
Malgrat això, molts de nosaltres modifiquem les nostres motos canviant escapes, suspensions, manillars, seients, pantalles, i un llarg etc. en pro d'una millora qüalitativa de la comoditat o de les prestacions, i que jo sàpiga no passa res!!!
N'hi ha d'altres que van un pel més enllà, buscant potser una exclusivitat que el fabricant de turno no els pot oferir. Aquests, amb una mica de gust pel diseny i suposo que algun coneixament tècnic, s'endinsen en el que molts de nosaltres voldriem: crear la nostra propia moto, única i inigualable!!!
Jo no parlo de fer qualsevol cosa, no parlo de fer una "xapussa" sobre dues rodes. De fet, les fotos que s'han vist fins ara, reflecteixen perfectament una feina ben feta.
A l'amic Terraxaman, per exemple, no li agrada com queda aquesta modificació de la seva GS, i ho accepto, però crec que no podrà negar que malgrat tot es tracta d'una bona modificació.
El que passa és que aquí, com sempre, no hi estem gens acostumats a aquesta sèrie de coses. De fet, a casa nostra, fins i tot i ha poca varietat en la moto 100x100 de sèrie!!!
No passa el mateix a França, on aquestes "costumitzacions" són molt comuns, i on hi ha també més riquesa pel que fa a la varietat de marques i models.
No oblidèssim pas, que el fet de modificar o "customitzar" les motos, és una tasca que es ve realitzant pràcticament desde el moment que hi comencen a haver-hi motos.
La "customització" és una de les marques d'identitat de les ruteres d'estil americà, i un "moviment" de gran importància dintre del sector del motor entre els anys 50 i 70.
Com a referent, jo sempre penso amb les famoses TRITON, motos híbrides que neixien de la barreja entre una Norton i una Triumph.
Sense anar més lluny, en el temps vull dir, la famossíssima BUELL, coneguda arreu del món pels seus models tan radicals com originals, és fruit de la imaginació d'un tio que va voler fer una moto diferent partint d'una Harley Davidson.
I són varies les empreses que es poden trobar avui en dia, que es dediquen a modificar motos de sèrie, amb resultats tremendament espectaculars a l'hora que bonics!!!
Per altre part, si neguem aquestes modificacions, també neguem l'existència d'altres aparells com els SIDES, una de les modificacions més bèsties que se li pot fer a una moto!!!
Amb això no vull convèncer a ningú, ho dic de veritat, però si que m'agradaria que servís per obrir una mica més el nostre punt de mira pel que fa a les motos.
La varietat i la diversitat és una gran riquesa...no la ofeguèssim pas!!!