L'exemple holandès falla. Li falla a la Generalitat, que ho va citar per a defensar el seu pla de limitar a 80 km/h la velocitat en les principals carreteres de l'àrea metropolitana de Barcelona per a reduir la contaminació. Holanda ja està preparant rectificacions a una limitació que el *Govern aplicarà a partir del 1 de gener.
L'Executiu holandès va començar a aplicar les 80 Km zones en 2005 i en període de proves. Ho va fer en quatre trams situats a Amsterdam, Rotterdam, Voorburg i Utrecht. Per a avaluar el funcionament de la mesura, el ministeri de Tràfic va elaborar un informe a l'octubre de 2006 al que ha tingut accés ADN.
Más col·lapses
El document constata com en tres dels quatre trams afectats s'ha produït un augment dels embusos. En Utrecht, del 11%; en Rotterdam, del 17% i en Voorburg, del 69%. Aquest gran increment dels embusos en Voorburg ha motivat que aquest sigui l'únic tram que les emissions del tràfic no s'hagin reduït, sinó que han augmentat un 3%.
L'informe assegura que si s'elevés la velocitat màxima a 100 km/h en alguns punts especialment saturats, la qualitat de l'aire milloraria fins a un 5,5% pel que fa a les zones de 80 km/h. I planteja la possibilitat d'estendre un sistema variable de velocitats, en funció de l'estat del tràfic, la contaminació i la climatologia.
L'informe conclou que els embusos suposen un motiu de reconsideració.
La principal diferència amb Catalunya és el caràcter experimental adoptat pels holandesos. En Barcelona la nova limitació de velocitat s'aplicarà sense prova prèvia.
Velocitat variable i ecotasas
El notable augment d'embusos en els accessos i sortides d'Amsterdam, Rotterdam, Utrecht i L'Haia des de l'aplicació del límit de 80 km/h ha creat una forta polèmica a Holanda. Per això, ara s'estan plantejant noves mesures per a reduir el col·lapse. Una de les quals es remena és un impost en funció de les hores que se circula i el tipus de cotxe. També es planteja aplicar els límits de velocitat variables que la Generalitat té previst estrenar a partir de 2009.
Polèmiques a 80
1. Primeres crítiques. L'anunci de la mesura va provocar el rebuig d'entitats com el RACC, que defensa una gestió "variable" de la velocitat. CIU també va demanar que es reconsiderés la situació. El conseller de Medi Ambient, Francesc Baltasar va acusar al RACC de defensar "interessos ocults". La Universitat Politècnica de València va alertar que hauria més embusos i més contaminació.
2. Variable en 2009. La Generalitat va anunciar fa unes setmanes que a partir de 2009 estaran llests els sistemes per a gestionar la velocitat variable, característica no anunciada al presentar la nova normativa. Això sí, no es podrà superar els 80 km/h.
3. Es retarda a gener. Encara que el límit de 80km/h s'havia de començar a aplicar -sense multar- al novembre, la Generalitat va decidir a última hora que la mesura es comencés a aplicar al gener, quan ja estarà plenament en vigor. L'Executiu de Montilla va argumentar el caos de rodalia com motiu del retard, per a no entorpir més el tràfic.
FONT.
Fracàs dels 80 km/h a Holanda
Moderador: Airald
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Fracàs dels 80 km/h a Holanda

- Alucinamaripili
- Presentats
- Entrades: 7659
- Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
- Ubicació: Barcelona-Catalunya
Tots aquests canvis i rectificacions de dates, al meu entendre no fan més que corrovorar la incapacitat legisladora del govern, i es van fent nyaps rera nyaps, a mida que es van fent palesa les insuficiències de les lleis anteriors.
Però això passa aquí, a Holanda i a tot el mon, des del moment en que els partits, ja no són polítics, sinò que són meres màquines de guanyar eleccions, no els interessa els problemes de la gent, els interessa la repecusió que pot tenir en els seus interessos electorals el que la gent estigui preocupada o no amb la seva gestió.
I així va tot.... perdoneu el rotllo....però és que la classe política m'ha decebut des de fa força temps....fa podor de corromput....
Però això passa aquí, a Holanda i a tot el mon, des del moment en que els partits, ja no són polítics, sinò que són meres màquines de guanyar eleccions, no els interessa els problemes de la gent, els interessa la repecusió que pot tenir en els seus interessos electorals el que la gent estigui preocupada o no amb la seva gestió.
I així va tot.... perdoneu el rotllo....però és que la classe política m'ha decebut des de fa força temps....fa podor de corromput....
- Carles
- Presentats
- Entrades: 3743
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm
Bones!!!
Avui, tornant de Barcelona, he vist com estaven posant ja les senyals de 80... si senyor! Fent una prova m'he posat al carril dret a 80 i he pogut observar que s'hi va molt lent a aquesta velocitat, massa i tot! I a més he estat més pendent del retrovisor que del davant... per si venia algun més ràpid!
La veritat, m'agradaria que fos un fracàs absolut això... i que s'haguessin de menjar el marró amb patates! Però de ser així s'inventaran alguna història perque sigui el culpable l'usuari de la via!
Fins aviat!
Avui, tornant de Barcelona, he vist com estaven posant ja les senyals de 80... si senyor! Fent una prova m'he posat al carril dret a 80 i he pogut observar que s'hi va molt lent a aquesta velocitat, massa i tot! I a més he estat més pendent del retrovisor que del davant... per si venia algun més ràpid!
La veritat, m'agradaria que fos un fracàs absolut això... i que s'haguessin de menjar el marró amb patates! Però de ser així s'inventaran alguna història perque sigui el culpable l'usuari de la via!
Fins aviat!

- Deivid
- Presentats
- Entrades: 965
- Membre des de: dg. abr. 01, 2007 10:52 am
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Jo també faig de tant en tant la mateixa proba que el Carles i faig el mateix...miro mes enrera que endevant, cagunlou !!! vaja kkdlavaca tot aixó dels 80 km/h, tan pirats !!!! aixó que jo visc a 15 km de la citi i no trio mes de 25 minuts, però si he de fer tot el tram a 80 km/h em cag..é en tot. Suposo que no possaran mes radars, no? o sí..bé, passo de pensar-ho que m'entra la mala llet. :evil:
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta: