presa de corrent
Moderador: Airald
- ARBE
- Presentats
- Entrades: 1893
- Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
- Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana
presa de corrent
Com que vull adequar el Tomtom a la moto per la sortideta a Carcasona, ara vaig d'urgències posant la presa d'encenedor nàutica que vam comprar conjuntament (si, fa 10 mesos o així, ja sé... )
El cas és que després de donar voltes i no tenir calr com ni on posarla, ahir meditant vaig iluminarme i ho he fet embutintla en un poratalàmpares que collo al cargol d'anclatge del quadre... una passada, sembla gairebé un accesori estàndard. Ja us posaré fotos quan tingui una estona.
Ara el dubte que tinc és d'on agafar el power... el carregador del tomtom són 2A 5V que total son 10W i és una merdufia... puc agafar de qualsevol cable, però no sé si ja fer-ho definitiu i fer-ho bé, posar un fusible de... 10A ? i directe de bateria... o bé d'algun lloc que només tingui power quan hi ha contacte...
Algun consell ?
El cas és que després de donar voltes i no tenir calr com ni on posarla, ahir meditant vaig iluminarme i ho he fet embutintla en un poratalàmpares que collo al cargol d'anclatge del quadre... una passada, sembla gairebé un accesori estàndard. Ja us posaré fotos quan tingui una estona.
Ara el dubte que tinc és d'on agafar el power... el carregador del tomtom són 2A 5V que total son 10W i és una merdufia... puc agafar de qualsevol cable, però no sé si ja fer-ho definitiu i fer-ho bé, posar un fusible de... 10A ? i directe de bateria... o bé d'algun lloc que només tingui power quan hi ha contacte...
Algun consell ?
- Albertm
- Presentats
- Entrades: 159
- Membre des de: dl. juny 25, 2007 9:10 pm
- Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana
- ARBE
- Presentats
- Entrades: 1893
- Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
- Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana
- J-C
- Presentats
- Entrades: 530
- Membre des de: ds. maig 03, 2008 9:54 pm
- Ubicació: Sabadell
- Vendetta
- Presentats
- Entrades: 2529
- Membre des de: dv. gen. 12, 2007 1:27 pm
- ARBE
- Presentats
- Entrades: 1893
- Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
- Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana
Això que dius del tomtomII és força interessant, però tingues en compte que jo tinc el TomTom one (first edition), no tinc el rider.
Quan em vaig comprar el tomtom encara tenia la moto en estat letàrgic i ni més que s'em va acudir que el voldria posar a la moto, si no la feia servir !
Bé, finalment mirant que passar el cable de la bateria fins al davant tampoc era tasca de fer en 5 minuts, si es vol fer bé, doncs caldria desmuntar dipòsit per passar el cable amb garanties que no es cremés, i tenir corrent per allà davant que no talli l'interruptor general doncs, no sé, no m'acaba de fer... el cas és que he fet el següent:
Del cable que va a la bombeta de posició, li he clavat un vampir al cable del positiu, i he soldat l'altra cable al terminal del negatiu, que està a l'aire, llavors ho he encintat tot plegat i ja està.
Consideracions que vaig fer (tot això a la 1.00 a.m.): el fusible d'aquesta 'linea' és de 15 A, és a dir 180 Watts, i la linea dels llums de posició alimenta a més els intermitents, el claxon, i nosequè. Vaig pensar que seria difícil que fes una punta de consum, donat que no pot estar tots aquests dispositius funcionant a l'hora, i que el consum del carregador del tomtom, que son 2 A però a 5 Volts, osigui, 10 Watts que a 12 Volts són 0.83 Ampers... i vaig dir ... Bah ! cagarela de consum... i ahí que te vas.
Pega ? que si no hi ha el llum de posició connectat no funcionarà... bé, de moment per l'ús ocasional i esporàdic que li dono, crec que I will survive (anant en moto que realment necessiti el tomtom passarà 4 cops l'any).
Més endavant buscaré una línea de corrent que tingui alimentació quan la moto està amb el contacte donat, que no depengui de la llum ni de cap altre dispositiu, però que si es treu el contacte es pari.
p.d. és quan és fosc que ho veig tot més clar....
Quan em vaig comprar el tomtom encara tenia la moto en estat letàrgic i ni més que s'em va acudir que el voldria posar a la moto, si no la feia servir !
Bé, finalment mirant que passar el cable de la bateria fins al davant tampoc era tasca de fer en 5 minuts, si es vol fer bé, doncs caldria desmuntar dipòsit per passar el cable amb garanties que no es cremés, i tenir corrent per allà davant que no talli l'interruptor general doncs, no sé, no m'acaba de fer... el cas és que he fet el següent:
Del cable que va a la bombeta de posició, li he clavat un vampir al cable del positiu, i he soldat l'altra cable al terminal del negatiu, que està a l'aire, llavors ho he encintat tot plegat i ja està.
Consideracions que vaig fer (tot això a la 1.00 a.m.): el fusible d'aquesta 'linea' és de 15 A, és a dir 180 Watts, i la linea dels llums de posició alimenta a més els intermitents, el claxon, i nosequè. Vaig pensar que seria difícil que fes una punta de consum, donat que no pot estar tots aquests dispositius funcionant a l'hora, i que el consum del carregador del tomtom, que son 2 A però a 5 Volts, osigui, 10 Watts que a 12 Volts són 0.83 Ampers... i vaig dir ... Bah ! cagarela de consum... i ahí que te vas.
Pega ? que si no hi ha el llum de posició connectat no funcionarà... bé, de moment per l'ús ocasional i esporàdic que li dono, crec que I will survive (anant en moto que realment necessiti el tomtom passarà 4 cops l'any).
Més endavant buscaré una línea de corrent que tingui alimentació quan la moto està amb el contacte donat, que no depengui de la llum ni de cap altre dispositiu, però que si es treu el contacte es pari.
p.d. és quan és fosc que ho veig tot més clar....