Que passa amb el companyerisme?
Moderador: Airald
- PoTlLo
- Presentats
- Entrades: 7
- Membre des de: dt. jul. 22, 2008 6:40 pm
Que passa amb el companyerisme?
Bona tarda a tothom!!!
Crec que el sentiment motorista s'esta perdent, ja fa un temps que volto per les carreteres i m'estic adonant que els motoristes ja casi ni ens saludem al creuar-nos i això m'entristeix! Una de les moooltissimes coses que te la moto, es la germanor que tenim entre nosaltres, jo recordo quan era petit i viatjava amb el meu pare que inclus ens paravem si veiem un motorista sota un pont i li preguntavem si necessitava ajuda... avui en dia ni et miren!!!
Companys es una llastima pero crec q els antics valors es van perdent!
(imagino q deu ser casualitat i que només em passi a mi "espero")
Salut i V's
Crec que el sentiment motorista s'esta perdent, ja fa un temps que volto per les carreteres i m'estic adonant que els motoristes ja casi ni ens saludem al creuar-nos i això m'entristeix! Una de les moooltissimes coses que te la moto, es la germanor que tenim entre nosaltres, jo recordo quan era petit i viatjava amb el meu pare que inclus ens paravem si veiem un motorista sota un pont i li preguntavem si necessitava ajuda... avui en dia ni et miren!!!
Companys es una llastima pero crec q els antics valors es van perdent!
(imagino q deu ser casualitat i que només em passi a mi "espero")
Salut i V's
- JoanF
- Presentats
- Entrades: 4333
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 6:31 pm
- Ubicació: Lleida
Home....no deu de cert del tot, perqué jo no més deixo de saludar quant estic en un revol una mica complicat i he de fer atenció a la carretera. Ha l'inrevés son contades ocasions en les que no em saluden.
La meva trajectòria com a motero, és molt curta, i no m'he trovat a ningú amb circunstàncies de tenir que parar, però no ho dubtis que si es presenta l'ocasió no dubtaré en parar.
V'sssss
La meva trajectòria com a motero, és molt curta, i no m'he trovat a ningú amb circunstàncies de tenir que parar, però no ho dubtis que si es presenta l'ocasió no dubtaré en parar.
V'sssss
- Sagal
- Presentats
- Entrades: 5673
- Membre des de: dj. ago. 09, 2007 8:23 pm
- Ubicació: Calldetenes - Osona
- JoanF
- Presentats
- Entrades: 4333
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 6:31 pm
- Ubicació: Lleida
-
- Presentats
- Entrades: 145
- Membre des de: dg. juny 08, 2008 10:17 pm
- Ubicació: Girona
Avui en un trajecte curt que he fet per les rodalies de Girona m´hauré creuat amb una dotzena de motos de les quals tansols dues m´han tornat la salutació, de fet no em molesta, peró ja fa setmanes que m´hi fixo i dono la raó al company poTIlo, molts són motoristes ocasionals d´estiu (xancles i bermudes) i només veure´ls se'm posa la la pell de gallina.
Salutacions.
Salutacions.
- jordi__99
- Presentats
- Entrades: 283
- Membre des de: dv. feb. 02, 2007 9:07 pm
Fa uns quants anys que vaig en moto entre-semana per anar a la feina i alguns cap de semana fent alguna que altra ruta. Des de el meu punt de vista
Es saluda meyns entre-semana que el cap de semana
Altres esperen que saludis tu per saludar ells
I en cas de problemes la gent passar de llarg. Quan vaig agafar una taca d'oli a una corva, vaig relliscar 4 o 5 metres. Vaig aixecar la moto i la vaig posar al costat del guardarrail, es veia perfectament els desperfectes causats pel cop amb el guardarrail, mentres esperava la grua van passar 4 motos. Ni una va parar.
La meva opinio es. Com saluda es facil, no implica res, dons no crec que es perdi. Ara be, mullar-se i preocupar-se per una altre motorista penso que si
Salutacions
Es saluda meyns entre-semana que el cap de semana
Altres esperen que saludis tu per saludar ells
I en cas de problemes la gent passar de llarg. Quan vaig agafar una taca d'oli a una corva, vaig relliscar 4 o 5 metres. Vaig aixecar la moto i la vaig posar al costat del guardarrail, es veia perfectament els desperfectes causats pel cop amb el guardarrail, mentres esperava la grua van passar 4 motos. Ni una va parar.
La meva opinio es. Com saluda es facil, no implica res, dons no crec que es perdi. Ara be, mullar-se i preocupar-se per una altre motorista penso que si
Salutacions
- Alucinamaripili
- Presentats
- Entrades: 7659
- Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
- Ubicació: Barcelona-Catalunya
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
El que passa es que abans qui anava en moto era perquè l'hi agradava molt. Hi havien pocs model a escollir, quasi tots europeus (fins que va arribar la famosa XJ-650), i els diumenges erem 4 gats per les carreteres del món. Especifico que abans els diumenges les families NO agafaven el cotxe per anar a passar el dia a tal o qual lloc, com a molt a la platja, per lo qual era molt raro trovar gent un diumenge a la carretera. O sigui, que si veies un moto fins i tot paraves a xerrar amb ell!!!! :lol: I dono fe que jo ho he fet. :P
Avui en dia hi ha molta moto pel món. Sota el meu parer masses motos hi han. La nueva ola que en dic jo. Tenen el moto per dir que tenen cotxe i moto. I dedueixo que tenir moto és un punt més en la societat la qual ens ha tocat viure.
Estic -més ben dit estava- en fòrums de motos que no en tenen ni p. i. de motos, es que no saben res sobre motos!!!! :shock: Això si, diumenge o dissabte surten a fer "tramos". Tots tenen el seu mono de pell i les seves botes ràcindelamuelte. Apart dels duminguerus de xancletes i bermudes. :evil:
Jo de lluny si veig un moto ja sé si és un dumingueru o un motorista autèntic. Si és un dels primers NO el saludo.
Es que no em dona la gana de saludar-lo. :sheep Lo qual no implica que jo sigui un antipàtic. :mrgreen:
Podria parlar tanta estona sobre aquest tema....... :pc
Avui en dia hi ha molta moto pel món. Sota el meu parer masses motos hi han. La nueva ola que en dic jo. Tenen el moto per dir que tenen cotxe i moto. I dedueixo que tenir moto és un punt més en la societat la qual ens ha tocat viure.
Estic -més ben dit estava- en fòrums de motos que no en tenen ni p. i. de motos, es que no saben res sobre motos!!!! :shock: Això si, diumenge o dissabte surten a fer "tramos". Tots tenen el seu mono de pell i les seves botes ràcindelamuelte. Apart dels duminguerus de xancletes i bermudes. :evil:
Jo de lluny si veig un moto ja sé si és un dumingueru o un motorista autèntic. Si és un dels primers NO el saludo.
Es que no em dona la gana de saludar-lo. :sheep Lo qual no implica que jo sigui un antipàtic. :mrgreen:
Podria parlar tanta estona sobre aquest tema....... :pc

-
- Presentats
- Entrades: 552
- Membre des de: dc. gen. 10, 2007 9:45 pm
- Ubicació: Igualada (Anoia)
- Contacta:
Independentment de si es perden els bons costums o no, dels "nous moteros" o "moteros ocasionals" crec que hi ha factors que també han ajudat a perdre el costum de saludar i el de parar per preguntar:
1.- Les autovies o vies amb carrils de sentits separats. Si et creues amb motos és absurd saludar-se pq ni te n'enteres.
2.- Els mòbils. Tot deu en porta a sobre i per tant ja no sembla tant imprescindible parar per anar a avisar des del primer telèfon que trobaves al poble o gasolinera més propera. Ho recordeu?
3.- La fiabilitat de les màquines. En resum: ja no has de parar a galgar uns platinos a la vorera o canviar un cable de gas o embrague. A més si falla alguna cosa ningú te punyetera idea de com arreglar res (jo el primer...)
Tot i així, en carreteres petites i depenent de les cirscumtàncies si veig algu parat sempre procuro fer el gest de reduir i parar...la majoria de vegades et diuen "tira, tira...cap problema"...millor així...
...algun dia podriem explicar algunes històries de quan hem parat a ajudar a algú o han parat per ajudar-nos. Algunes d'elles encara em sorprenen quan hi penso a uns anys vista... :!: :!: :!: :!:
salut i kms
1.- Les autovies o vies amb carrils de sentits separats. Si et creues amb motos és absurd saludar-se pq ni te n'enteres.
2.- Els mòbils. Tot deu en porta a sobre i per tant ja no sembla tant imprescindible parar per anar a avisar des del primer telèfon que trobaves al poble o gasolinera més propera. Ho recordeu?
3.- La fiabilitat de les màquines. En resum: ja no has de parar a galgar uns platinos a la vorera o canviar un cable de gas o embrague. A més si falla alguna cosa ningú te punyetera idea de com arreglar res (jo el primer...)
Tot i així, en carreteres petites i depenent de les cirscumtàncies si veig algu parat sempre procuro fer el gest de reduir i parar...la majoria de vegades et diuen "tira, tira...cap problema"...millor així...
...algun dia podriem explicar algunes històries de quan hem parat a ajudar a algú o han parat per ajudar-nos. Algunes d'elles encara em sorprenen quan hi penso a uns anys vista... :!: :!: :!: :!:
salut i kms
...no canvio el nick, però ara tinc una Breva 1100
http://jordiguzzi.galeon.com
http://resacamotoclub.galeon.com
http://jordiguzzi.galeon.com
http://resacamotoclub.galeon.com
- Vendetta
- Presentats
- Entrades: 2529
- Membre des de: dv. gen. 12, 2007 1:27 pm
El saludar a una autovia no es perd, dintre de poc es farà, ara és un espai intermig, aqui a espanya autovies eren relativament poques i cada cop mès, i ens sembla absurd saludar d'una banda a altra, tot i que les ganes hi son. A França es fa i ja ho veureu sino.
En quan al saludar potser algun dia es perdrà, amb tanta moto..
Companyerisme? depen dels pobles i cadascu, i si es perd mes raó per mantenirlo, jo recordo un paio en un poble, bè un home, per allà a les espanyes.., que va sortir una mica aixi d'un cruce, però sense molestar-me en absolut, dona la casualitat que paro una mica mes avall per fer una pausa, i a ell el tenia a davant, allò que ell tambè, i em va vindre a demanar disculpes, potser volia tema l'home, o no se.. clar el poblet era tan petit, ja no recordo per on.
Una vegada tambè vaig parar en un que vaig veure clarament, que la moto se li parava i anava a l'arcen, se li havia acabat la betzina, el pujo, i apa a buscar una ampolleta a la betzinera.
Un petit accident en moto d'una noieta que va patinar en plujar, res, ajudarla aixecar, animar una miqueta i apa.
I sense anar amb moto tambè dintre les meves possibilitats, clar que entre moteros doncs una miqueta mès. Algun cas tambè en tinc, però com que no és de motos.. :lol: :lol:
El companyerisme, és senyal que hi han problemes, si no hi han problemes és segur que no hi ha companyerisme.
Ara que si hi han problemes i no hi ha companyerisme, el tema és greu.
Son d'aquells temes que donen i donen, i el que poden arribar a donar..
En quan al saludar potser algun dia es perdrà, amb tanta moto..
Companyerisme? depen dels pobles i cadascu, i si es perd mes raó per mantenirlo, jo recordo un paio en un poble, bè un home, per allà a les espanyes.., que va sortir una mica aixi d'un cruce, però sense molestar-me en absolut, dona la casualitat que paro una mica mes avall per fer una pausa, i a ell el tenia a davant, allò que ell tambè, i em va vindre a demanar disculpes, potser volia tema l'home, o no se.. clar el poblet era tan petit, ja no recordo per on.
Una vegada tambè vaig parar en un que vaig veure clarament, que la moto se li parava i anava a l'arcen, se li havia acabat la betzina, el pujo, i apa a buscar una ampolleta a la betzinera.
Un petit accident en moto d'una noieta que va patinar en plujar, res, ajudarla aixecar, animar una miqueta i apa.
I sense anar amb moto tambè dintre les meves possibilitats, clar que entre moteros doncs una miqueta mès. Algun cas tambè en tinc, però com que no és de motos.. :lol: :lol:
El companyerisme, és senyal que hi han problemes, si no hi han problemes és segur que no hi ha companyerisme.
Ara que si hi han problemes i no hi ha companyerisme, el tema és greu.
Son d'aquells temes que donen i donen, i el que poden arribar a donar..
- dj10
- Presentats
- Entrades: 50
- Membre des de: dc. juny 11, 2008 11:01 am
- Ubicació: Martorell
- Contacta:
- PoTlLo
- Presentats
- Entrades: 7
- Membre des de: dt. jul. 22, 2008 6:40 pm
La veritat es que a mi em fa ràbia quan amb il.lusió veus una moto pel carril contrari treus la ma, obres la cama o fas llums segons el cas i ni et mira!, no es només saludar, es una tradició i a més a més es de bona educació
Bueno espero que només sigui cosa de 4 que es puguin reeducar. Ah! i si que es cert que hi ha molt motorista fantasma d'anar a buscar el pa!
Salut i v'ssss!!!
Bueno espero que només sigui cosa de 4 que es puguin reeducar. Ah! i si que es cert que hi ha molt motorista fantasma d'anar a buscar el pa!
Salut i v'ssss!!!
- Llagasta
- Presentats
- Entrades: 3270
- Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
- Ubicació: Vallès Occidental
No faré un análisi sociologic sobre les salutacions o no entre motoristes, només dir-vos que fa uns anys els extrangers " alucinaven" aqui a les seves vacances, veien que els motoristes "d´aqui" es saludaven.( us coneixeu tots? deien amb sorna )
A la majoria de països, no es ( o no era ) costum saludar-se entre motoristes,
Una altre cosa es parar-se a preguntar si hi ha alguna pega, aixó ja va a la consciència de cadascú.
Vist la quantitat de tribus motoristisques que corren, jo com el Randy saludo a qui em sembla però acostumo a tornar la salutació, tal com deia éll, avans hi havien els motoristes de carretera ( així en general ) i els de Trial i poca cosa més.
Si voleu que us dugui una cosa. a mí no m´agrada gens que la gent doni les gràcies, aixecan la cama, la veritat, sembla que vulgui dir que s´hi pixa....:D
:!: :!:
A la majoria de països, no es ( o no era ) costum saludar-se entre motoristes,
Una altre cosa es parar-se a preguntar si hi ha alguna pega, aixó ja va a la consciència de cadascú.
Vist la quantitat de tribus motoristisques que corren, jo com el Randy saludo a qui em sembla però acostumo a tornar la salutació, tal com deia éll, avans hi havien els motoristes de carretera ( així en general ) i els de Trial i poca cosa més.
Si voleu que us dugui una cosa. a mí no m´agrada gens que la gent doni les gràcies, aixecan la cama, la veritat, sembla que vulgui dir que s´hi pixa....:D
:!: :!:

- Bravo
- Presentats
- Entrades: 985
- Membre des de: ds. abr. 28, 2007 10:47 pm
- Ubicació: Viladecans
Doncs jo utilitzo la moto cada día per anar a treballar. Hi ha zones de carretera normal (no autovía ni autopista) i quan saludo, no em torna la salutació ni Dèu. Això si, jo continuo saludant com si res. Encara que quedi una mica cursi dir-ho, jo estic amb el Jordi i els demès que opinen que encara que un nomès de nosaltres que mantingui la "flama" de l'esperit motero, aquest esperit no es perdrà mai. Hi ha molta gent que porta motos (portar, no viatjar o gaudir o pilotar) perquè està de moda, i com que som un païs de nous rics, doncs s'ha de portar moto, com diu el Randy per demostrar un status social. Jo no tinc moto per demostrar a ningú res. Jo tinc cotxe i moto i la moto m'ha arribat amb la maduressa. Mai abans n'havia tingut una...i això que sempre m'han fet tornar boig... Ara la tinc i sòc feliç. Amo la meva moto i tot el seu mòn. Porto la moto a la sang, i també porto a la sang allò que representa la moto: la seva essència. Res de modes, res de gustos passatgers, res d'apariències. El companyerisme, la independència però també el sentiment de pertinença a un col.lectiu que té en comú la seva passió per la moto.
Us contarè una: un día, acavat de comprar la meva Deauville, em vaig quedar sense benzina. Em vaig aturar al bell mig del Cinturó Litoral. Portava 5 minuts, havent passat 10 o 20 motos, veig que una Suzuki SV600 negra, s'atura 100 metres més endavant, el seu pilot baixa i ve corrents cap a mi. Era l'EDU :bow :bow :bow :bow :bow :bow , d'Esplugues. L'hi vaig explicar què em passava i es va oferir per anar a buscar benzina. Bé, si coneixeu Barcelona, sabreu el que va fer: Va sortir a la Gran Vía, va anar a la benzinera de l'hospital de Bellvitge. Com que no portava el recipient adeqüat per portar-la, va anar fins la benzinera que hi ha al passeig de la Zona Franca, on tampoc li van servir. Va tornar a agafar la Ronda i va venir a buscar-me per dir-me que ho sentía molt, però que no li havien deixat comprar benzina si no portava una garrafa especial. Finalment, l'Assistència de la meva assegurança va portar-me fins la benzinera més propera.
Per mí gent com aquesta mantindrà sempre viu l'esperit de solidaritat dels motoristes. Gent com aquesta em fa estimar més tant l'ésser humà (cosa ja prou difícil) com la moto.
Perdoneu la xapa.
Us contarè una: un día, acavat de comprar la meva Deauville, em vaig quedar sense benzina. Em vaig aturar al bell mig del Cinturó Litoral. Portava 5 minuts, havent passat 10 o 20 motos, veig que una Suzuki SV600 negra, s'atura 100 metres més endavant, el seu pilot baixa i ve corrents cap a mi. Era l'EDU :bow :bow :bow :bow :bow :bow , d'Esplugues. L'hi vaig explicar què em passava i es va oferir per anar a buscar benzina. Bé, si coneixeu Barcelona, sabreu el que va fer: Va sortir a la Gran Vía, va anar a la benzinera de l'hospital de Bellvitge. Com que no portava el recipient adeqüat per portar-la, va anar fins la benzinera que hi ha al passeig de la Zona Franca, on tampoc li van servir. Va tornar a agafar la Ronda i va venir a buscar-me per dir-me que ho sentía molt, però que no li havien deixat comprar benzina si no portava una garrafa especial. Finalment, l'Assistència de la meva assegurança va portar-me fins la benzinera més propera.
Per mí gent com aquesta mantindrà sempre viu l'esperit de solidaritat dels motoristes. Gent com aquesta em fa estimar més tant l'ésser humà (cosa ja prou difícil) com la moto.
Perdoneu la xapa.
- Leclerk
- Presentats
- Entrades: 631
- Membre des de: dt. abr. 17, 2007 4:17 pm
- Ubicació: Granollers
Hi ha de tot en aquest mon, però jo em trobo que, en cap de setmana, gairebé tothom torna la salutació.
Això si, reconec que en alguna corva "apurada" potser no he tingut gaires ganes de deixar anar el manillar...
Un apunt: Tenint en compte que a la A7 hi ha bandes d'atracadors que fan senyals als cotxes per que parin (simulant una punxada, etc.) i els foten el cotxe, ganes d'aturar-me segons on, doncs no en tinc gaires.
Salut !
Això si, reconec que en alguna corva "apurada" potser no he tingut gaires ganes de deixar anar el manillar...
Un apunt: Tenint en compte que a la A7 hi ha bandes d'atracadors que fan senyals als cotxes per que parin (simulant una punxada, etc.) i els foten el cotxe, ganes d'aturar-me segons on, doncs no en tinc gaires.
Salut !
- Gandalfgs
- Presentats
- Entrades: 403
- Membre des de: dt. març 13, 2007 1:05 am
- Ubicació: celrà (Girona)
Caram! feia temps que no m'en recordava d'aquests atracadors... :?
Jo intento saludar, ja sigui amb la ma o amb el cap, jeje a vegades la ma esta ocupada. Amb tot em pregunto si amb la protecccio dels punys es veu realment que saludo...
Veritat és que avans les motos eren menys fiables que ara, soposo que tal com dieu el companyarisme s'ha anat perdent una mica, els pioners sempre ho seran!
(tot i que per la meva edat això jo no ho he viscut)
A mar passa una mica el mateix, et saludes al les altres embarcacions, i si tenen algun problema t'atures a ajudar, més d'una vegada he i m'han ajudat. és clar que la llei maritima és molt millor i més clara que la terrestre en aquests afers.
També hi han domingueros que s'els nota d'una hora lluny, uf a l'agost no es pot navegar de barques que hi han, sense respectar cap normativa bàsica i això si a tot drap!
Jo intento saludar, ja sigui amb la ma o amb el cap, jeje a vegades la ma esta ocupada. Amb tot em pregunto si amb la protecccio dels punys es veu realment que saludo...
Veritat és que avans les motos eren menys fiables que ara, soposo que tal com dieu el companyarisme s'ha anat perdent una mica, els pioners sempre ho seran!
(tot i que per la meva edat això jo no ho he viscut)
A mar passa una mica el mateix, et saludes al les altres embarcacions, i si tenen algun problema t'atures a ajudar, més d'una vegada he i m'han ajudat. és clar que la llei maritima és molt millor i més clara que la terrestre en aquests afers.
També hi han domingueros que s'els nota d'una hora lluny, uf a l'agost no es pot navegar de barques que hi han, sense respectar cap normativa bàsica i això si a tot drap!
- Blue fz6
- Presentats
- Entrades: 52
- Membre des de: ds. juny 07, 2008 9:40 pm
- Ubicació: Bescanó
Jo, el ca he comprobat es que els dies diaris no et saluda gairabé ningú, en cambi els festius, gairabé tutom et saluda o et torna la teva salutació. Per l´altre banda, només una vegada he trobat un motorista c´había caigut i amb vaig aturar per ajudar-lo pero com no s´había fet res ben seguir els nostres camíns. També es cert que la solidaritat es va perdén, tutom anem a la nostra i aixó es trist, pero siguem els primers amb donar ejemple positiu, en el fons, tutom es bona gent. Salutacións.
Terminator Kilométrico