Engrassar la cadena

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderador: Airald

Avatar de l’usuari
Storm
Presentats
Entrades: 2594
Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons

Entrada Autor: Storm » dv. ago. 08, 2008 8:16 pm

Exacte, el querosè de l'EROSKI o el MERCADONA
(és el líquid d'encendre llars de foc) és barat i
et deixa la cadena com a nova en qüestió de minuts
(i no fa malbé les juntes tòriques). :wink:

Jo greixo cada 500 i intento netejar la cadena cada
3.000 qulòmetres.

Avatar de l’usuari
DavidFZ6
Presentats
Entrades: 125
Membre des de: dj. gen. 18, 2007 8:15 pm
Ubicació: Igualada - Anoia - Catalunya

Entrada Autor: DavidFZ6 » dv. ago. 08, 2008 9:45 pm

seguint el fil......una pregunteta....ja que més o menys estem tots d'acord amb que hem d'engrassar-la cada 800km aprox., en un viatge llarg, que fem? ho anem fent cada 800km tb??
I.... per cert, jo normalment ho faig a la part interior de la cadena, una passadeta i ja està, faig ben fet??
Salut!!!!!

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dl. ago. 11, 2008 8:01 pm

dim ha escrit:seguint el fil......una pregunteta....ja que més o menys estem tots d'acord amb que hem d'engrassar-la cada 800km aprox., en un viatge llarg, que fem? ho anem fent cada 800km tb??
I.... per cert, jo normalment ho faig a la part interior de la cadena, una passadeta i ja està, faig ben fet??
Salut!!!!!
Clar. Cada nit abans d'anar a fer nones has de donar "suc" a la cadena. Sempre en fred, i deixar-la al menys 12 hores abans de fer-la servir, les propietats actuaran millor.

I això de fer-ho a l'interior, depèn...hi ha gent que ho fa sols per l'interior (jo mateix) i hi ha gent que ho fa per ambdues cares, però clar, després t'esquitxa més. :P
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
DavidFZ6
Presentats
Entrades: 125
Membre des de: dj. gen. 18, 2007 8:15 pm
Ubicació: Igualada - Anoia - Catalunya

Entrada Autor: DavidFZ6 » dl. ago. 11, 2008 9:43 pm

ok ok, així sembla q ja faig ben fet, encara q mai se la quantitat a ficar-hi :oops: :oops: sembla hem sembla q estigui seca pobreta, jejeje[/quote]

Avatar de l’usuari
Storm
Presentats
Entrades: 2594
Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons

Entrada Autor: Storm » dt. ago. 12, 2008 4:01 pm

El manual definitiu (usurpat del fòrum Strom :roll: )
http://www.vstromclub.es/viewtopic.php?t=9513

Avatar de l’usuari
DavidFZ6
Presentats
Entrades: 125
Membre des de: dj. gen. 18, 2007 8:15 pm
Ubicació: Igualada - Anoia - Catalunya

Entrada Autor: DavidFZ6 » dt. set. 02, 2008 3:06 pm

tornant a rependre el fil :oops: :oops:, que passaria en el supòsit de que es fessin masses kms sense engrassar la cadena o havent circulat amb pluja?? és molt problemàtic?
vs

Avatar de l’usuari
Super_coco
Presentats
Entrades: 383
Membre des de: dj. jul. 03, 2008 4:14 pm
Ubicació: l'Aldea (Tarragona)

Entrada Autor: Super_coco » dt. set. 02, 2008 3:37 pm

Storm ha escrit:El manual definitiu (usurpat del fòrum Strom :roll: )
http://www.vstromclub.es/viewtopic.php?t=9513
Aquest es el sistema que uso quan veig que la cadena esta molt bruta. Això si amb la Versys no hi ha cavallet central i uso la tecnica "palus fusteiro".

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dt. set. 02, 2008 4:54 pm

super_coco ha escrit:
Storm ha escrit:El manual definitiu (usurpat del fòrum Strom :roll: )
http://www.vstromclub.es/viewtopic.php?t=9513
Aquest es el sistema que uso quan veig que la cadena esta molt bruta. Això si amb la Versys no hi ha cavallet central i uso la tecnica "palus fusteiro".
Doncs de tant en tant passar-hi un pinzell amb una mica de gasoil i després mous la roda agafan la cadena amb un drap.

Et sortirà neta com una patena, després spray de cadenes tipo Cera , deixar reposar tota la nit i a fer milles l´endemà , amb silenci.....
Imatge

Avatar de l’usuari
Siono1000
Presentats
Entrades: 2573
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Siono1000 » dt. set. 02, 2008 8:32 pm

dim ha escrit:tornant a rependre el fil :oops: :oops:, que passaria en el supòsit de que es fessin masses kms sense engrassar la cadena o havent circulat amb pluja?? és molt problemàtic?
vs
Doncs "només" que escursaries la vida de la transmisió forces km.
Si no hi ha prou oli, els eslavons de la cadena tenen tendència a quedar agarrotats, cosa que fa que l'estirament normal sigui defectuos i això provoca que la cadena quant la "tenses" en alguns trams penji i en altres vagi massa apretada, cosa que pot provocar el trencament d'aquesta.
Fins aquí no te massa importància, trucar a l'asistència en viatje i ja esta.

El problema ve quant al trencar-se, alguns cops, pot fer una destrossa per la zona del carter :shock: , o pitjor encara, quant queda per alla d'alguna forma que freni la roda i això si que es perillós :evil: (caiguda).
Sempre es millor un pel destensada que massa apretada.
L'engrasis o no l'engrasis quant veus que d'aquí penja i d'aquí no...es el moment de canviar-la.
Bon manteniment +- 30-35.000 km. Hi ha molta gent que la fa durar molt més, jo per una mala experiència en un viatge la cambio cada 25-30.000 km.
Si no s'engrasa dura menys de la mitat de km.
Salut i kilómetres

Avatar de l’usuari
DavidFZ6
Presentats
Entrades: 125
Membre des de: dj. gen. 18, 2007 8:15 pm
Ubicació: Igualada - Anoia - Catalunya

Entrada Autor: DavidFZ6 » dt. set. 02, 2008 9:02 pm

siono1000 ha escrit:
dim ha escrit:tornant a rependre el fil :oops: :oops:, que passaria en el supòsit de que es fessin masses kms sense engrassar la cadena o havent circulat amb pluja?? és molt problemàtic?
vs
Doncs "només" que escursaries la vida de la transmisió forces km.
Si no hi ha prou oli, els eslavons de la cadena tenen tendència a quedar agarrotats, cosa que fa que l'estirament normal sigui defectuos i això provoca que la cadena quant la "tenses" en alguns trams penji i en altres vagi massa apretada, cosa que pot provocar el trencament d'aquesta.
Fins aquí no te massa importància, trucar a l'asistència en viatje i ja esta.

El problema ve quant al trencar-se, alguns cops, pot fer una destrossa per la zona del carter :shock: , o pitjor encara, quant queda per alla d'alguna forma que freni la roda i això si que es perillós :evil: (caiguda).
Sempre es millor un pel destensada que massa apretada.
L'engrasis o no l'engrasis quant veus que d'aquí penja i d'aquí no...es el moment de canviar-la.
Bon manteniment +- 30-35.000 km. Hi ha molta gent que la fa durar molt més, jo per una mala experiència en un viatge la cambio cada 25-30.000 km.

molt agraït!!!!!
Si no s'engrasa dura menys de la mitat de km.

Avatar de l’usuari
Super_coco
Presentats
Entrades: 383
Membre des de: dj. jul. 03, 2008 4:14 pm
Ubicació: l'Aldea (Tarragona)

Entrada Autor: Super_coco » dt. set. 02, 2008 10:18 pm

gs12 red ha escrit:
super_coco ha escrit:
Storm ha escrit:El manual definitiu (usurpat del fòrum Strom :roll: )
http://www.vstromclub.es/viewtopic.php?t=9513
Aquest es el sistema que uso quan veig que la cadena esta molt bruta. Això si amb la Versys no hi ha cavallet central i uso la tecnica "palus fusteiro".
Doncs de tant en tant passar-hi un pinzell amb una mica de gasoil i després mous la roda agafan la cadena amb un drap.

Et sortirà neta com una patena, després spray de cadenes tipo Cera , deixar reposar tota la nit i a fer milles l´endemà , amb silenci.....
Ok gracies pel consell.

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”