2011 OBLIGATORI LLUMS DE DIA ALS COTXES
Moderador: Airald
- Llagasta
- Presentats
- Entrades: 3270
- Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
- Ubicació: Vallès Occidental
2011 OBLIGATORI LLUMS DE DIA ALS COTXES
Els cotxes a partir d´aqui a 3 anys ( 2011 ) serà obligatori circular a tota Europa amb els llums encesos de dia ( i de nit ) :evil:
Així ho han decidit a la comisió europea i aviat serà llei.
Per tal de cumplir aquesta "norma" s´encendrán els llums , així que s´engegi el motor.
Si ara molta gent ja no veu les motos ( tot i al seu fet diferencial luminic ) que serà quan tohom vagi amb els llum encesos i les motos "diluides " amb la circulació. ai, ai,ai.
un altre bofetada a les motos i als motoristes, aquesta vegada des de Brusel.les. :evil: :evil: :evil:
Una altre cosa és que nosaltres no veiem als cotxes ..... :roll:
Així ho han decidit a la comisió europea i aviat serà llei.
Per tal de cumplir aquesta "norma" s´encendrán els llums , així que s´engegi el motor.
Si ara molta gent ja no veu les motos ( tot i al seu fet diferencial luminic ) que serà quan tohom vagi amb els llum encesos i les motos "diluides " amb la circulació. ai, ai,ai.
un altre bofetada a les motos i als motoristes, aquesta vegada des de Brusel.les. :evil: :evil: :evil:
Una altre cosa és que nosaltres no veiem als cotxes ..... :roll:

- Sagal
- Presentats
- Entrades: 5673
- Membre des de: dj. ago. 09, 2007 8:23 pm
- Ubicació: Calldetenes - Osona
- XeviDL650K8
- Presentats
- Entrades: 64
- Membre des de: dg. jul. 13, 2008 11:07 pm
- Ubicació: Manresa
Entec el vostre punt de vista, però comparteixo la opinió de la UE, jo ja fa temps que tinc costum d'anar per la carretera amb les llums posades.
Sembla una tonteria sobretot quan hi ha un sol espatarrant, però justament, quan el sol et toca de cara, el cotxe que ve en contra direcció es pot arrivar a confondre amb l'asflat, sobretot si el cotxe és de color fosc, i les llums eviten aquest efecte.
Per la qual cosa trobo que es una mesura correcta, a mes a mes, a paisos realment desenvolupats, els països nordics, ja fa temps que tenen aquesta obligatorietat (em sembla que es així, i si no que algú em corretgeixi, també s'afegeix la condició climatològica).
D'altra banda i respecte a les motos, el problema és el de sempre, la consienciació i la educació a la carretera, una assignatura que molts tenen suspesa i d'altres que no saben ni que existeix.
PD: deu ni do el rotllo que he fotut, sembla que estigui fent un sermó :D :D
Sembla una tonteria sobretot quan hi ha un sol espatarrant, però justament, quan el sol et toca de cara, el cotxe que ve en contra direcció es pot arrivar a confondre amb l'asflat, sobretot si el cotxe és de color fosc, i les llums eviten aquest efecte.
Per la qual cosa trobo que es una mesura correcta, a mes a mes, a paisos realment desenvolupats, els països nordics, ja fa temps que tenen aquesta obligatorietat (em sembla que es així, i si no que algú em corretgeixi, també s'afegeix la condició climatològica).
D'altra banda i respecte a les motos, el problema és el de sempre, la consienciació i la educació a la carretera, una assignatura que molts tenen suspesa i d'altres que no saben ni que existeix.
- Sagal
- Presentats
- Entrades: 5673
- Membre des de: dj. ago. 09, 2007 8:23 pm
- Ubicació: Calldetenes - Osona
de rotllo rès molt correcte, és una molt bona exposada opinió.XeviDL650K8 ha escrit:Entec el vostre punt de vista, però comparteixo la opinió de la UE, jo ja fa temps que tinc costum d'anar per la carretera amb les llums posades.

- Ramon_vfr
- Presentats
- Entrades: 6889
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
- Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
- Contacta:
Això es pot mirar des de molt punts de vista......
Un d'ells :
Perquè just travessar la frontera a Europa, es a dir quan entrem a França, de cop i volta TOTS els cotxes que tenim al davant i ens veuen per el retrovisor s'aparten i ens deixen passar ?
Es que aquí no tenen retrovisors ? Es que no els miren ? Perquè quan veuen un moto que s'acosta pel darrera enlloc de arrambar-se una mica, si es pot, i deixar-li pas, s'acosten encara més cap al mig de la carretera i minoren la velocitat per tocar els collons al del moto ?
Tant si el moto porta els llums encesos com apagats, tant si li porten els demés cotxes, el resultat serà el mateix : Merda per els motos
El problema no es de si porta tothom o no els llums encesos, el problema és l'educació que a Europa tenen i aquí no tenim.
Suposo que queda clar que per mi, aquí encara no estem a Europa i per això no podem comprendre bé les mesures que prenen els europeus
Vssssss
007
Un d'ells :
Perquè just travessar la frontera a Europa, es a dir quan entrem a França, de cop i volta TOTS els cotxes que tenim al davant i ens veuen per el retrovisor s'aparten i ens deixen passar ?
Es que aquí no tenen retrovisors ? Es que no els miren ? Perquè quan veuen un moto que s'acosta pel darrera enlloc de arrambar-se una mica, si es pot, i deixar-li pas, s'acosten encara més cap al mig de la carretera i minoren la velocitat per tocar els collons al del moto ?
Tant si el moto porta els llums encesos com apagats, tant si li porten els demés cotxes, el resultat serà el mateix : Merda per els motos
El problema no es de si porta tothom o no els llums encesos, el problema és l'educació que a Europa tenen i aquí no tenim.
Suposo que queda clar que per mi, aquí encara no estem a Europa i per això no podem comprendre bé les mesures que prenen els europeus
Vssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

El petit Princep
- Sergi3
- Presentats
- Entrades: 1454
- Membre des de: dv. jul. 13, 2007 6:55 pm
- Ubicació: Barcelona
ja fa temps que la cosa s'olorava. Jo ho trobo be, ja que he utilitzat el cotxe per treballar diariament, i a ple dia amb molt de sol es veu mes un cotxe amb els llums encesos que apagats. Com dieu el problema esta en l'educació de la gent. A Barcelona es veu molt quan un cotxe, en una retencio pensa:"si jo no paso la moto tampoc", i veus que el cotxe et va tancant. Hi ha molta gent que pensa que les motos son com una plaga, que s'hauria d'acabar amb elles, pero.... crec que es enveja.
:cerv
:cerv
- Storm
- Presentats
- Entrades: 2594
- Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
- Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons
Els nous Audi A4 i A5 ja porten uns leds que están permanentment encesos.
Entenc que la mesura s'apliqui als països nòrdics, on mig any és
de nit i l'altre mig ja no els hi ve d'aquí.
Ara bé, dubto que aquí tingui cap incidència i és possible, efectivament,
que a les motos, que ja ens veuen poc, se'ns dilueixi encara més
entre el trànsit.

Entenc que la mesura s'apliqui als països nòrdics, on mig any és
de nit i l'altre mig ja no els hi ve d'aquí.
Ara bé, dubto que aquí tingui cap incidència i és possible, efectivament,
que a les motos, que ja ens veuen poc, se'ns dilueixi encara més
entre el trànsit.
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Per molt que ho digui la Comisió Europa aquí a España NO s'aplicarà aquesta mesura. També van dir fa poc que canviarien TOTS els guarda-rails i els ficarien de doble bionda, no?
Sols passa que les altes esferes politiques han de justificar el seu alt sou fent "pensades" com aquestes.
No patiu, tranquils, que aqui tenim el suport del RACC, i quan el RACC diu que no és que no. :D
Sols passa que les altes esferes politiques han de justificar el seu alt sou fent "pensades" com aquestes.
No patiu, tranquils, que aqui tenim el suport del RACC, i quan el RACC diu que no és que no. :D

- Storm
- Presentats
- Entrades: 2594
- Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
- Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons
El problema és que el tema dels guardarrails els costa diners (diners nostres que "ells" haurien d'administrar bé) i això dels llums els surt gratis total i sempre és un titular i un pretext per fer veure que es fa alguna cosa que no sigui posar multes :lol:
I sí, quan el RACC diu que no, és que no (o sí). Com amb la limitació a 80 Km/h als accessos a BCN. Mira que en van arribar a presentar d'estudis, informes i arguments raonables, i no els en van fet ni pto cas :twisted:
Salut!
I sí, quan el RACC diu que no, és que no (o sí). Com amb la limitació a 80 Km/h als accessos a BCN. Mira que en van arribar a presentar d'estudis, informes i arguments raonables, i no els en van fet ni pto cas :twisted:
Salut!
- mr.hornet
- Presentats
- Entrades: 170
- Membre des de: dg. jul. 08, 2007 8:55 pm
- Ubicació: La Garriga
- Contacta:
A mi em sembla be aquesta iniciativa. Si una moto es visible amb llums, per nassos un cotxe també ho te que ser. Quant es va crear la norma de que les motos havien d´ anar amb les llums engegades, sols era per que fossin més visibles. No crec que ens vegin més o menys si els cotxes hi van, a no ser que algú interpreti, llums amb boix amb dues rodes i s´ aparti al veure-les.
Al menys jo, quant adelanto, tinc millor percepció de la distància, quant el cotxe porta les llums obertes o apagades.
No crec que aquesta mesura perjudiqui les motos, es més crec que beneficia a tots.
Per altre banda crec que guardarrails pintures, i senyalització vertical, son més perilloses que una llauna amb les llums obertes.
v.ss
Al menys jo, quant adelanto, tinc millor percepció de la distància, quant el cotxe porta les llums obertes o apagades.
No crec que aquesta mesura perjudiqui les motos, es més crec que beneficia a tots.
Per altre banda crec que guardarrails pintures, i senyalització vertical, son més perilloses que una llauna amb les llums obertes.
v.ss
- Ride
- Presentats
- Entrades: 2669
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:46 am
- Ubicació: Castellnou de Bages
No puc afegir res mès és exactament el que penso....James Bond ha escrit:
Vssssss
007
- Llagasta
- Presentats
La Federació Europea de Motociclistes Associats ( FEMA ) no condemna especialment aquesta mesura de portar els llums encesos les 24 hores ( tothom ) i considera que es la sol.lució " menys dolenta" i un aceptable compromís per disminuir els accidents, ja que les motos, es seguirán veient.
:roll: :roll: :roll:
:roll: :roll: :roll:

- Josey Wales
- Presentats
- Entrades: 1758
- Membre des de: dt. gen. 09, 2007 3:28 am
- Ubicació: Manresa (Bages)
Holaaa! Pel que vaig entendre quan ho deien a la tele no es tracta de dur els llums curts oberts, es tracta d'implementar uns nous llums en els cotxes, els quals són anomenats llums de dia. Fa dies ja en vaig veure en algun lloc un catàleg amb alguns models de fars amb aquests llums incorporats.
Suposo que això serà bó per a que ens veiem els uns als altres.
- Llagasta
- Presentats
Si, diuen limitarán una mica la seva potència ( la dels llums ) :twisted: i tampoc anirán els llums de darrera , ni matricula etc. :roll:Josey Wales ha escrit:Holaaa! Pel que vaig entendre quan ho deien a la tele no es tracta de dur els llums curts oberts, es tracta d'implementar uns nous llums en els cotxes, els quals són anomenats llums de dia. Fa dies ja en vaig veure en algun lloc un catàleg amb alguns models de fars amb aquests llums incorporats.

- Ramon_vfr
- Presentats
- Entrades: 6889
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
- Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
- Contacta:
Porto més d'un milió i mig de quilòmetres fets amb el cotxe i mai he trobat a faltar que els cotxes portin els llums encesos, llevat de quan hi ha boira o mal temps o es al capvespre.
Amb la moto degut a la seva fragilitat vers els altres vehicles, si que crec que es necessari fer-se veure, tot i això, serveix també perquè els impresentables que van en cotxe, mirin de fer-te la punyeta tal com es diu més amunt d'aquest mateix post.
Vssssss
007
Amb la moto degut a la seva fragilitat vers els altres vehicles, si que crec que es necessari fer-se veure, tot i això, serveix també perquè els impresentables que van en cotxe, mirin de fer-te la punyeta tal com es diu més amunt d'aquest mateix post.
Vssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN

El petit Princep

El petit Princep
- Oixu
- Presentats
- Entrades: 12
- Membre des de: dv. set. 14, 2007 9:00 pm
- Ubicació: Les Franqueses del Vallés
Jo només volía fer un parell de comentaris, com a opinió totalment personal.
Crec que es una bona misura degut principalment a que tinc la impresió de que la majoría dels conductors de cotxes no son pas conscients de quan cal encendre les llums.
Es a dir, no cal encendre'ls només quan jo no veig res, si no quan la lluminositat exterior disminueix y els altres poden no veure'm prou bé (al principi i al final del día, quan plou, als túnels encara que estiguin bé il.luminats...). Aquest tema molt poca gent ho té clar.
Passa com quan et trobas amb un cotxe que porta les llums anti boira només perque DOS DÍES ABANS es va trobar en mig d'un banc de boira, donç las va encendre y ... ja no es va enrecordar de teure'ls fins que els paran els mossos o algú els possa les llargues des de'l darrere.
No se si me'n explico...
Molta gent porta el seu vehicle com si fos d'un altre, no hi saben que vol dir la meitat dels control ni dels pilots que porta al quadre d'instruments... increíble.
Crec que es una bona misura degut principalment a que tinc la impresió de que la majoría dels conductors de cotxes no son pas conscients de quan cal encendre les llums.
Es a dir, no cal encendre'ls només quan jo no veig res, si no quan la lluminositat exterior disminueix y els altres poden no veure'm prou bé (al principi i al final del día, quan plou, als túnels encara que estiguin bé il.luminats...). Aquest tema molt poca gent ho té clar.
Passa com quan et trobas amb un cotxe que porta les llums anti boira només perque DOS DÍES ABANS es va trobar en mig d'un banc de boira, donç las va encendre y ... ja no es va enrecordar de teure'ls fins que els paran els mossos o algú els possa les llargues des de'l darrere.
No se si me'n explico...
Molta gent porta el seu vehicle com si fos d'un altre, no hi saben que vol dir la meitat dels control ni dels pilots que porta al quadre d'instruments... increíble.