Ruteta per el pirineu francés

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Ruteta per el pirineu francés

Entrada Autor: Steelman » dj. oct. 02, 2008 1:32 pm

Com que tenim horaris estranys, doncs ahir un dimecres la Natàlia i jo, vàrem coincidir els dos en festa aixi que varem agafar la moto i cap als pirineus a fer una ruteta d´aquestes que tant ens agraden.

La ruteta va ser a "grosso modo" aquesta.
Imatge

Si voleu veure més detallada els 880km's que varem fer, poder el tros en concret de la ruta pirinenca
Imatge

Vàrem sortir d´hora de Reus per ser a Andorra per esmorzar, aixi que despres d´esmorzar , possar gasolina a 1,09€/litre, varem creuar tot el principat per entrar a França per el pas de la casa.

Varem baixar, en direcció Hospitalet-Pres-Andorra i Aix-Les Bains. Precissament d´aquesta ultima població varem trencar cap a una carretera petita que ens conduia al Col de Pailheres.

La pujada es molt maca, i mentres pujes (a banda de decenes de ciclistes) vas trobant moltes altres carreteretes que pugen cap a altres "cols",(hi haurem de tornar).

A mitja pujada ens aturem entre Goulors i La Forge, per fer fotos d´un petit embassament enmig d´uns paratges molt macos.
Imatge

Imatge

Despres d´una estoneta fent fotos i saludant als ciclistes, varem continuar l´ascensió al col de Pailheres a 2001m.
Durant la pujada varem haber de parar-nos diversos cops ja que hi havien molts pastors que ja baixen les vaques de les pastures als corrals, ja que s´apropen els freds (ahir per aquesta zona estavem a uns 7-10º)

Finalment , arribem al coll
Imatge

On les vistes són espectaculars, més ara que estem a la tardor. Provocant nubolades baixes,toncs ocres a la vegetació,...
Imatge

Imatge

Per cert, alguns ja ho sabeu (pq l´heu pujat) pero aquest coll per la banda oposada a la que pujavem es pitjor que l´stelvio. Gairebe baixes 800m de desnivell sense revolts normals, tot son paelles!!! (a la foto nomes es veuen les primeres)
Imatge

Per cert, la part de que baixa, entre que la carretera es moooolt estreta, i les paelles no ens varem trobar cap vehicle motoritzat.
Aixo fa que aquesta zona, sigui una zona gairebe verge pirinenca. Tot es una vall verda, amb rius, llacs,..caballs pasturant lliurament per tot arreu (inclus la carretra)...una meravella per els que ens agrada la natura en el seu estat més pur.
Imatge

Imatge

La baixada, passem per sota les ruïnes del Château d'Usson,antic castell catar, a tocar del poble de Rouze.
Imatge
(foto del www.ce-terrassa.org)

I poc despres anem a la carretera principal que ens portaria a Puigcerda o a Carcassone. En direcció Carcassone hi ha les famoses Gorgues de St.Georges. Pero ja hi haviem estat, a més hi havia un cartell que la ctra estava en obres aixi que varem parar en un bar de carretera a dinar una mica.
Imatge

Per 10€ varem dinar pizza, molt be la veritat! Ah, a més es dediquen a la piscifactoria..
Imatge

Qui en vulgui pot comprar truites de riu.
Imatge

Per cert, arribant al restaurant, mireu que ordenades caminen les vaques als vorals de la carretera (sense pastor ni gos que les controli)
Imatge

Despres de dinar, varem començar a tornar cap a casa. De camí hi ha el estany artificial de Matemala (que tant famós ha fet la Anna/Triniti) a Moturisme ;) ) Aixi que hi varem parar a fer 2-3 fotos ;)
Imatge

Imatge

Imatge

Despres varem continuar per la mateixa carretera fins a Montlluis (no varem parar pq tb hi haviem estat), pero on no haviem estat havia estat a la petita població de Llo.
Per arribar-hi hi ha una carretera d´uns 8km's que puja fins al "col de Llo) a uns 1500m.

Però no es aixó el que ens fa entrar a visitar aquesta població de la Cerdanya Francesa. El motiu es que en aquesta petita població ,als peus del Puigmal, neix el riu català més llarg. El Segre.

Hi ha un cami asfaltat que ens porta fins al principi de les "Gorgues du Segre". El cami sencer són unes 2h de cami, com que no teniem temps nomes varem fer els primers metres.

Unes fotos...
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Despres al entrar a Catalunya, que no haviem fet km's ni revolts...no varem tornar per la via rapida (tunel i C16 ), si no que varem pujar la collada, i cap a Vic,Manresa,Calaf,Tarrega,....i cap a casa.
Ex ...moltes coses

Pacs47
Presentats
Entrades: 1271
Membre des de: dg. abr. 08, 2007 9:59 pm
Ubicació: manresa

Entrada Autor: Pacs47 » dj. oct. 02, 2008 2:38 pm

bones!!!!!!!!!!!

que vols que et digui??? gaudexes de la moto com pocs.

fas unes fotos que deu ni do i a sobre les comparteixes amb els demes, per donarnos enveja, sana pero enveja

resumin, una sortida ben maca

gracies per compartila

salut
SOCI A.M.M. 16284

Storm
Presentats
Entrades: 2594
Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons

Entrada Autor: Storm » dj. oct. 02, 2008 4:15 pm

Guapíssssssssim!!!!
:cerv

Kel
Presentats
Entrades: 3513
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

Entrada Autor: Kel » dj. oct. 02, 2008 6:17 pm

Aqueys francesos, ens "enganxaran" a tots :wink:

Molt bona ruta, i més en un dia :twisted:
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................

Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dj. oct. 02, 2008 8:33 pm

Steelman, em sembla que ja has llepat :wink:

Ja l'has fet altres vegades aquestes carreteres i les comences a conèixer, bé no sé si abans havies estat al Col de Palhieres, doncs has pogut tornar a comprovar que a pocs quilòmetres d'aquí realment es Europa.

Bones carreteres, menjar correcte i al seu preu, bones senyalitzacions....

Jo sempre que puc hi faig una escapada.

Si el timbaler del Bruc enlloc de tocar el tambor s'hagués tocat un altra cosa, ara també seriem europeus i gaudiríem de tots els seus avantatges.

Jo, cada dia soc més francòfil i germanòfil :wink:

Gràcies per compartir la ruta i per les fotos.

Vsssssss
007

PS, si tornes a passar per el meu poble i no em dius res Imatge
Ramon_vfr l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. oct. 02, 2008 8:39 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Entrada Autor: Carles » dj. oct. 02, 2008 8:37 pm

Bones!!!

Fantàstica ruta... conec ben poc aquesta zona, però per les dues vegades que he passat m'ha fascinat... enhorabona per tenir aquests horaris!! :wink: :wink:

Fins aviat!
Imatge

Siono1000
Presentats
Entrades: 2573
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Siono1000 » dj. oct. 02, 2008 8:49 pm

Un dia d'esbarjo del tot recomanable. :D

Merci per fer-nos cinc centims. :!:

Salut.
Salut i kilómetres

ZAXMOTORRADER
Presentats
Entrades: 121
Membre des de: ds. oct. 13, 2007 8:42 am
Ubicació: BCN/Castillonroy (Polònia i la Llitera)
Contacta:

Entrada Autor: ZAXMOTORRADER » dj. oct. 02, 2008 9:43 pm

Mira que n’és de bonica la carretera aquesta del Col de Pailheres!. Hehehe ja sé de que va això que expliqueu de les vaques i els cavalls..........

http://groups.msn.com/mototurismoviajar ... 7514047764

W’sssssssssss!!!!
ZAXMOTORRADER l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. oct. 02, 2008 11:33 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

J-C
Presentats
Entrades: 530
Membre des de: ds. maig 03, 2008 9:54 pm
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: J-C » dj. oct. 02, 2008 11:30 pm

deu ni do,tot amb un dia,quina passada, :shock:
Imatge

SALUT I KILOMETRES

Sergi3
Presentats
Entrades: 1454
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 6:55 pm
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Sergi3 » dj. oct. 02, 2008 11:34 pm

molt xula la "volteta" . Ja m'explicareu com podeu fer un 800km en un dia per carreteretes :roll: . Gracies per compartir aquestes fotos tan xules

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dv. oct. 03, 2008 12:31 am

Tenieu el mono, eh? :lol:

Excel.lent i no meys espectacular volta. I més amb un temps collonut per anar en moto.

FeliciTATs. :wink:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dv. oct. 03, 2008 7:08 pm

Així que una G.T. i sense avisar.... :wink:
Una ruta molt guapa, Jordi; i les fotos un 10. M'heu fet viatjar des de l'ordinador de la botiga.

Merci

Sagal
Presentats
Entrades: 5673
Membre des de: dj. ago. 09, 2007 8:23 pm
Ubicació: Calldetenes - Osona

Entrada Autor: Sagal » ds. oct. 04, 2008 3:13 pm

Jordi&Natalia, voleu dir que això que poseu que heu fet una "ruteta" no heu quedat una mica curts. Això és un catxo ruta per un dia, el menys per mi.
Gràcies per les fotos i la crònica, són paissatges molt macos.
ImatgeImatge

Vendetta
Presentats
Entrades: 2529
Membre des de: dv. gen. 12, 2007 1:27 pm

Entrada Autor: Vendetta » dt. oct. 07, 2008 5:37 pm

Els pirineus i frança son un autèntic paradis, en paisatges, pau, carretes.. , És una de les rutes que mès m'agraden.

Si us hi han agradat, i ho teniu complicat des de tan lluny, cosa que si,us hi podria donar un cop de mà, des d'aqui Girona ho tenim mès a prop.

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dc. oct. 08, 2008 9:29 pm

Holaaaaa,

Molt bona Jordi aquesta sortideta. Les meves felicitacions a tots dos!!!

Un altre dia que vulguis alguna cosa semblant ja m'avisaras!!!

:wink: :wink: :wink:
Sort,

Itaca
Presentats
Entrades: 683
Membre des de: dt. gen. 01, 2008 8:34 pm
Ubicació: l'empordanet

Entrada Autor: Itaca » dj. oct. 09, 2008 10:05 pm

Gràcies per la crònica i aquestes fotos tan precioses, veig que darrerament cada vegada França ens tira més...en moto.
Un dia molt ben aprofitat. :wink:
I quan creieu que arribeu, sapigueu trobar noves sendes.....http://youtu.be/6Gnde5_8VrI
Imatge

soci AMM nº 6862
BMW F 650 ST - BMW GS1200ADV

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”