Cap de Setmana al Solsones

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Cap de Setmana al Solsones

Entrada Autor: Steelman » dg. nov. 02, 2008 9:40 pm

Aquest cap de setmana al tenir festa laboral tots dos l´hem aprofitat per fer un volt per el Solsones.

Des de sempre ha estat una zona que ens havia atret, pero que per un motiu o per un altre sempre anavem deixant per futures ocasions.

Finalment l´hem reaitzat aquest cap de setmana i condicionats x la metereologia hem fet aquesta Ruta
Imatge

El primer destí de la nostra ruteta va ser a Pinós, concretament al Santuari de Pinós.
Imatge

Un cop allà, abans de fer visites el que varem fer es entrar al Hostal del Santuari a esmorzar i pendre's un Cafe-amb-llet ben calentó, que la fresqueta ....
Imatge

Un cop refets, i esmorzats ja estavem preparats per fer la visita aixi que primer a veure el santuari ..
Imatge

Imatge

Imatge

A pocs mentres del santuari tenim una curiositat geografica catalana. Es el Centre Geogràfic de Catalunya.
Imatge

Al baixar del indret varem estar mirant a veure s´hi trobavem amics i companys pero no varem veure a ningu, aixi que varem fer una fotografia a una bonica masia ...
Imatge

I a la serralada de Montserrat, que es veia a la llunyania.
Imatge

D'alli varem anar cap a Ardevól,un petit poble a tocar del santuari de Pinos
Imatge

Alli hi varem anar a visitar la seva Torre quadrada d'origen arab del S.XI
Imatge

Al peus de la torre, la Natàlia va fer un nou amic ;)
Imatge

Per arribar-hi es pot anar per carretera fet uns 7-8km's i per una pista fent uns 3 km's. Nosaltres tot i la pluja i el fang varem decidir fer la pista. Millor que moltes carreteres.
Imatge

Imatge

D'Ardevol per carreteretes i camins locals asfaltats varem anar fins al Santuari del Miracle
Imatge

Aquest santuari es va construir al S.XVI on es va apareixer la Mare de Deu.Es un gran complexe al estil de altres grans santuaris/monestirs de catalunya (Nuria,Montserrat,poblet,...)
Imatge

Imatge

Imatge

Per cert, la "estrella" del monestir es el retaula Barroc de tres cosos de l´altar major de l'esglesia. Segons diuen és una de les obres mestres del barroc català.
Imatge

Del Miracle, passant per Solsona, varem pujar a l'estació d´esqui del Port del Compte a veure els efectes de les nevades d´aquesta setmana als Pirineus. I reament l´imatge no podia ser mes maca!!
Imatge

Imatge

Imatge

A dalt del port del compte hi ha una camp de golf. alli varem trobar un restaurant on varem dinar. Més car que bo, aixi que no cal que hi aneu :(

De baixada de nou cap a Solsona ens varem desviar per pujar al Santuari del Lord. Es el que es veu si aixequeu el cap des de la pressa del panta de la Llosa del Cavall.

S'arriba amb la moto fins al peu d´un cami amb una forta pujada. El cami esta tot empedrat
Imatge

Aquest a més va marcat amb els passos de la Via Crucis..
Imatge

I no es d´estranya, perque la pujada es considerable. Tot i la fresqueta que feia (al port del compte uns 4º) varem arribar suats i acalorats al santuari.
Imatge

Fixeu-vos el que puja que a mitja pujada, la moto la veiem molt petitona i llunyana.
Imatge

Pero be les vistes recompensen i molt la suada. A mitja pujada mireu les vistes que tenim sobre l'embassament de la Llosa del Cavall...
Imatge

En fi una mitja hora despres, varem "coronar" i varem poder visitar el Santuari.
Imatge

Imatge

Aqui dalt la Natalia va tornar a fer un parell de nous amics ;)
Imatge

Des d´aqui dalt les vistes tornaven a ser inmillorables.
Imatge

I parlant de vistes, a la baixada teniem vistes del cami asfalta que ens havia portat fins al peu de la pujada al santuari.
Imatge

Aquesta cami rural es precios i a vegades el cami ha de buscar vies impossibles ;)
Imatge

Per cert aquesta zona estava preciosa. La pluja,humitat i la tardor tot junt en aquesta zona dona uns resultats...preciosos.
Imatge

Imatge

D'aqui, abans que es fes fosc varem baixar a Solsona a buscar el hotel, dutxar-nos i sortir a passejar per aquesta historica ciutat, que es preciosa.
Us posso les fotos del seu nucli antic i vosaltres mateixos ;)
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

ImatgeAvui al mati voliem continuar per la zona pero amb l´aiguat que queia...hem pensat millor en tornar cap a casa.
Per no tornar directe, hem passat a veure la exposico del Museu de la Moto que no l´haviem vist.

I despres cap a casa, on al arribar ens hem trobat amb aixo a sota de casa.
Imatge
Parlant amb els veins,pares,..i dp mirant la TV hem vist que aquseta nit hi hagut una especie de Tornado a Reus i Salou!! A la tarda hem sortit a fer fotos de les destrosses (INCREIBLES). Mes tard o dema ja posare les fotos
Ex ...moltes coses

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dg. nov. 02, 2008 9:54 pm

Això sí que és una sortida com cal....hi ha santuaris, ermites... :wink:

Espero que no hi hagi hagut gaire cosa greu per allà Reus.

Unes fotos molt guapes Jordi, merci.

McGuines
Presentats
Entrades: 55
Membre des de: dg. maig 25, 2008 11:04 pm
Ubicació: Moià Bcn

Entrada Autor: McGuines » dg. nov. 02, 2008 10:26 pm

Amb les vegades que passat per algun d'aquests llocs i no m'he parat mai a visitar-los....veient les fotos podria fer alguna visita.

Bonica ruta, val la pena pasar una mica de fred o mullar-te si despres trobes aquests paisatges.

Gracies per compartir la vostre experiencia i fotos!

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dg. nov. 02, 2008 11:15 pm

Una bona excursió sense anar massa lluny de casa, si senyor. :D

P.D: mirant les noticies de TV3 he vist les destrosses a Reus. :?
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Xurrumeka
Presentats
Entrades: 1769
Membre des de: dg. set. 02, 2007 6:10 pm
Ubicació: La Roca del Vallès

Entrada Autor: Xurrumeka » dl. nov. 03, 2008 8:10 am

nois, quines fotos més wapes!!!!!

tot i això................què dirà en Bond de tantes ermites??????????? :enfadat :enfadat :enfadat

PETONSSSSSSSSS!!!!!!!!!
xurrumeka

Imatge Imatge
DUCATI POWER!!!!!

Sagal
Presentats
Entrades: 5673
Membre des de: dj. ago. 09, 2007 8:23 pm
Ubicació: Calldetenes - Osona

Entrada Autor: Sagal » dl. nov. 03, 2008 8:55 am

Jordi, veig el link que has posat, però t'he de ser sincer les previssions del temps m'han acollonido, i ara em sap greu veure aquestes fantastiques fotos i no poder posar els meus cascos a la rosa dels vents.
Que passa que no tires mai enrera?

Gràcies per la crònica i a veure si li compres un cadell a la Natalia, eh
ImatgeImatge

Kel
Presentats
Entrades: 3513
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

Entrada Autor: Kel » dl. nov. 03, 2008 12:10 pm

Les fotos molt maques i els Santuaris, Ermites, Iglésies, a la teva alçada :wink:
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................

Vini
Presentats
Entrades: 1134
Membre des de: dv. juny 15, 2007 12:23 pm
Ubicació: Manresa(Barcelona)

Molt bé

Entrada Autor: Vini » dl. nov. 03, 2008 12:38 pm

Molt bé Jordi has aprofitat molt bé el tems per la zona,jo vaix estar per la teva(una mica mes lluny Tenença de Benifasà mes en concret a la Pobla de Benifasà),de tornada la vaix fer per Morella i la Serralada de Prades,monastir de Poblet,Santa Coloma de Queralt,Igualada i Manresa.
Molt bones fotos(algun dia mi posaré ja, a veura si n'aprenc de pujar-ne).No mi dedico masa al tema informatic(ja en tinc prou amb la robotica i els automatas de la feina).
Molt bé Jordi i Natalia.
Salutacions Vini :shock: i Tensi :D
.

Angeleta
Presentats
Entrades: 456
Membre des de: dt. oct. 21, 2008 4:14 pm

Entrada Autor: Angeleta » dl. nov. 03, 2008 8:52 pm

Pel que fa a Ardèvol m'agradaria afegir una informació: hi fan un pessebre vivent digne de veure (ara que ens anem acostant a Nadal). Fan dues sessions i hi participa mitja comarca, segons tinc entès. Comprenen una representació en la qual els visitants recorren una part del poble i, en acabar, hi ha pa torrat amb botifarra i porró de vi. Ara no recordo exactament el preu (ja fa un parell d'anys que hi vaig anar) però sí que recordo que era mooooolt assequible.
L'únic problema és que es fa fosc de seguida però val la pena, sobretot per veure la figura del caganer, que és REAL i, per tant, ja sabem què té a l'aire (amb el fred que fa allà en ple hivern!!) :shock: (Pobre home!)
I els àngels sembla ben bé que volin!! :jump
Hi va haver un temps en què els dimonis foren àngels

JoanF
Presentats
Entrades: 4333
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 6:31 pm
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: JoanF » dl. nov. 03, 2008 8:56 pm

Vosaltres si que les aprofiteu be les festes laborals "dropos"
Quines fotos més xules.
:wink: :wink:

Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dl. nov. 03, 2008 10:20 pm

kel ha escrit:Les fotos molt maques i els Santuaris, Ermites, Iglésies, a la teva alçada :wink:
Una sortida molt maca Jordi.

Que et puc dir que no t'hagin dit abans ? :twisted:

Llàstima del mal temps del diumenge, hauria estat rodó.

Unes fotos xulíssimes, vaja, com sempre fas :wink:

VVVVVVs
007
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Oscar
Presentats
Entrades: 1616
Membre des de: dt. jul. 17, 2007 8:45 pm
Ubicació: montroig de Segarra

Entrada Autor: Oscar » dt. nov. 04, 2008 3:32 pm

Molt bones les teves rutes,si senyor,has pensat en fer un llibre?,ja,ja.Segur que l´ompliries i vendes segures.No cal anar lluny per veure bones rutes,jo mateix tinc Solsona a uns vint minuts i només he estat el mes passat amb el vini a la concentració que preparan allà,però ara em pensaré una escapadeta d´un cap de setmana complert. :roll:
Que gran aquest de Bilbao

Imatge

Danielot
Presentats
Entrades: 641
Membre des de: ds. oct. 11, 2008 8:56 am
Ubicació: Lleida, terra ferma.

Entrada Autor: Danielot » dt. nov. 04, 2008 10:43 pm

Una ruta molt xula!!

Ja fa tems que la tinc en ment, pero per una cosa i un altra sempre l´he deixada de fer.

Tot i el que jo tinc pensat, despres de visitar la rosa dels vents, que es el centre geografic de Catalunya.

Es visitar tambe, a la poblacio de Navès,el monument que recorda,el lloc on es creu va morir Guifré el Pelós, que segons diu la llegenda popular...

Imatge

El rei franc Carles II el Calb, com a mostra d'agraïment, va lliurar a un Guifré moribund un escut per al seu llinatge. El rei va mullar els seus quatre dits en la sang del comte i els va passar damunt del seu escut daurat. D'aquesta manera va néixer l'escut de la casa de Barcelona, que, amb els anys, es convertiria en la bandera catalana.

La seva figura, però, ha esdevingut llegendària.

Se'l a considerat com el pare de la pàtria i com a inciador del procés d'independència dels comtats catalans. Posteriorment, la historiografia romàntica va elevar Guifré a la categoria d'heroi nacional.

Perdoneu pero !!!Vaja toxo m´ha sortit!!!
Rodar en moto es lo meu

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dt. nov. 04, 2008 11:09 pm

Nosaltres el voliem visitar diumenge. Igual que altres coses pero el temps ens ho va privar :(
Ex ...moltes coses

Geroni
Presentats
Entrades: 3203
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 12:57 pm
Ubicació: Juneda -Lleida--Jesus i Elvira

Entrada Autor: Geroni » dt. nov. 04, 2008 11:27 pm

Molt bona ruta,nosaltres l`ha em fet unes cuantes vegades.
Molt bones les fotos,com sempre.
:wink: :wink:
El mon s`está quedant sense GENIS:Einstein es vá morir,Beethoven es vá quedar sord i a MI,ja em comença a fer mal el cap.
Fa dos setmanes que vaig començar a fer dieta .Ja he perdut 14 dies.

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”