Aixo que el meu TTRIDER despres de 3 anyets , molts viatges,sortides,plujes,aigua,neu,......ha mort
Aixi que haure de substituir-lo. No em corre pressa, ja que sense GPS tambe es pot viure i moooolt be.
Pero ara tinc el dubte de comprar el TTRIDER II que ja en se totes les seves ventatges i tots els inconvenients, o el GARMIN ZUM que no en conec tant
JO el que busco en un GPS es el que m´ofereix el TTRIDER pero m´agradaria que a més tambe tingues:
- possiblitat de introduir-hi mapes off-road
- Que pogues guardar el recorregut amb informacio de les alçades,velocitats,temps,.....
Tot aixo amb la gran ventatge del TTRIDER com es
- facilitat i "bon preu" de l´actualització dels mapes
Efectivament, tant lo dels mapes offroad com lo de guadrar els tracks (alçades, velocitats, temps, pendent,....) ho tens al Zumo tant al 500 com al 550
La unica diferencia entre el 500 i el 550 es que el 550 porta receptor XM (antena no inclosa) i el suport de cotxe inclos a la caixa. Si no t'interesa res d'aixó, el 500 es el teu GPS
En quant a l'actualització de mapes, es tan facil com el Rider,... jo et puc passar "la tenda" on els compro jo
Lo del preu si que no te remei,... el Zumo es me car, pero es que es un Garmin! :D
Lod e la facilitat es relatiu,... te uns menus diferents al TT, aixi que segurament et costaria una mica acostumar't-hi al principi, pero es facil d'entendre. Es troben a faltar algunesfuncions del TT com la de deshabilitar els POI un per un,... el zumo encar ano permet aixó, o es veuen tots o no s'en veu cap. Espero que ho arreglin en properes versions de firmware pq estaria força be
Aquesta setmana fotut,... dissabte marxo cap a la mani de Madril. COm no sigui despres del curro,... plego a les 18:00 o 18:30 segons els pollos que tingui. Menys els dilluns i dimecres que tinc un curset
miquelpericas ha escrit:Una decisió complicada, jeje. Jo no sabria dir-te quin comprar... Per costum, tiraria per l'Autocom, però segur que hi ha productes millors.
Deu voler dir Tomtom :D :D
NEVER SAY NEVER AGAIN
Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep
Steelman ha escrit:Per cert no se que es una antena XM.
Es per rebre la info del transit, el temps, radio per satelit, etc.... pel poc que se d'aquest tema, crec que a Espanya no hi ha massa cobertura o massa oferta en quan a XM es refereix... pero ja dic que no hi estic massa o gens posat.
miquelpericas ha escrit:Una decisió complicada, jeje. Jo no sabria dir-te quin comprar... Per costum, tiraria per l'Autocom, però segur que hi ha productes millors.
Deu voler dir Tomtom :D :D
Això d'escriure des de la feina fa que tingui la neurona pluriempleada i patini, jejeje. Efectivament, volia dir TomTom. L'Autocom no té competidor! :D
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257) Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca" Album de fotos
també hi ha un concepte que aquí no s'ha tractat gaire.
Un PC, o PDA que tingui gps, amb un soft de navegació, que et situa sobre un mapa topogràfic (p. ex. Alpina), o foto aerea (amb la condició que estiguin calibrats), fins i tot 3D.
Hi ha el Ozi explorer, algun altre, i l'estrella indiscutible, com a mínim en el món 4x4, ara com ara és el CompeGPS, empresa lider a nivell mundial... de LLORET DE MAR !!!! i no és conya.
Tenen una gamma complerta per nautica, agricultura, navegació aèria, etc... també es fa servir en BTT.
Jo ho tinc muntat al cotxe i és un vici, perquè et poden passar el track (ruta feta anteriorment) i tu només t'has de preocupar d'anar resseguintlo, només que et desviis 20 metres ja veus que t'has colat.
imaginat això, amb un GPS que et situa ón ets, i un track que et diu per on has d'anar....
[youtube][/youtube]
puc muntar el sistema a la moto, em falta resoldre l'alimetnació, però és una mica aparatós, i no és impermeable i crec que és poc practic (jo faig servir una Asus R2H), tot i així, aprofitant els suports RAM del TOMTOM un dia vull portar la 'Asun' per probar què tal. Tinc clar però que per moto ha de ser una cosa tipus PDA
fa un temps els nanos de CompeGPS van treure un nou software, el Twonav pocket que ajunta les prestacións d'un navegador porta-porta, amb les del gps 'topogràfic'
I la bona notícia... estan a punt de treure, o han tret, un hardware, d'intemperie, específic per fer anar el software twonav, a tenir molt i molt en compte... pantalla visible a ple sol, impermeable, ruboritzat...
Jo vaig participar en un estudi de mercat que van fer, i els vaig resaltar que trobava inadmissible que no tingués bluetooth, donat que un dels camps d'aplicació del parato seria la moto, i a quí és imprescindible poder sentir la senyal d'audio mitjançant BT, no sé si finalment l'hauran incorporrat, (a, i que el color el trobava vomitiu :lol: )
Al final ens quedarem a casa al sofa i virtualment per exemple podrem fer la ruta del dia 16 des de casa, parlant tots i voltant per Tossa, però al sofà, jajajaj.
Albert, ets un crack, estas carregat d'invents, osti
doncs quan vulgueu probar, mirar i tocar (el gps, eh?) m'ho dieu i fem un test, veureu deseguida les possibilitats del tema.
de totes maneres jo he arribat a la conclusió que no hi ha res definitiu, en les tertulies gintoniquianes post-sopar de les sortides 4x4 inevitablement s'obre el debat de les diferents alternatives de solucions per navegar, la conclusió sempre, que el millor és portar-ho tot, com fa la gent que fa grans expedicions: carputer+gps+rutómetre+mapes.
En PDA.... n'hi ha una ara que pot estar molt i molt bé, una HP de pantalla gran i sobretot que es veu a llum dia, gran handicap d'aquests temes, de totes maneres cal mirar amb calma el Aventura, que crec pot ser una gran cosa.
Apa, quan vulgueu fem una Compe session.
ah !, i de crack res Santi, no us penseu que en soc un expert, en compeGPS, en una escala del 0 al 10 estic a un 3.5 .
ARBE ha escrit:doncs quan vulgueu probar, mirar i tocar (el gps, eh?) m'ho dieu i fem un test, veureu deseguida les possibilitats del tema.
de totes maneres jo he arribat a la conclusió que no hi ha res definitiu, en les tertulies gintoniquianes post-sopar de les sortides 4x4 inevitablement s'obre el debat de les diferents alternatives de solucions per navegar, la conclusió sempre, que el millor és portar-ho tot, com fa la gent que fa grans expedicions: carputer+gps+rutómetre+mapes.
En PDA.... n'hi ha una ara que pot estar molt i molt bé, una HP de pantalla gran i sobretot que es veu a llum dia, gran handicap d'aquests temes, de totes maneres cal mirar amb calma el Aventura, que crec pot ser una gran cosa.
Apa, quan vulgueu fem una Compe session.
ah !, i de crack res Santi, no us penseu que en soc un expert, en compeGPS, en una escala del 0 al 10 estic a un 3.5 .
Doncs a mi encara no m'han portat ni l'escala osti.
Srs. de Mototurisme no sería bo, fer algun dia una trobada de cap de setmana amb una casa rural i fer classes de gps i navegadors en comptes de fer ruta, per aqui tenim gent molt bona que ens podrien explicar coses interessants, no?
però de totes maneres això de les pda jo ho veig una mica rotllo, t'ha d'agradar, sino vius un petit infern, les coses que funcionen amb 'magia' ja se sap...
El trastet aquest dels de compe pot ser molt bona cosa.
El problema mes gran que te la PDA es que a plena llum del dia no veus res i que no son resistents a l’aigua. Si no fos per això estaria perfecta.
Jo la faig servir amb el Ozi explorer, li he posat una bateria ampliada i aguanta mes de 8 hores de BTT sense defallir. Per guardar els tracks va de fabula però per seguir un track ja guardat et trobes amb el inconvenient de la llum.
En el referent a la resistència mecànica com a mínim en el meu cas no hi ha cap problema, jo li he donat molta, molta guerra i cap problema.