Sobre les armilles reflectants.
M’agrada pensar que en les sortides mensuals que fem tot hom sap a que anem: a fer una ruta amb uns amics per gaudir de la moto, del paisatge i de la companyia. Això vol dir que cada un de nosaltres circula al ritme que li ve de gust en cada moment i esta disposat a col•laborar per el bon funcionament de la sortida fent qualsevol funció (cap de ruta, marcatge de cruïlles, tancament).
No he estat mai partidari de diferenciar-nos amb armilles o cap altre distintiu per no assignar cap mena de preferència a ningú. Entenc que tots mirem sempre pel retrovisors i que si portem algú al darrera que ve mes despresa que nosaltres li oferim el pas, no cal que sigui algun company que s’ha quedat en una cruïlla, pot ser algú que en aquella carretera vulgui anar mes rapit. Que tot hom arribi a circular al seu ritme sense que ningú no li faci nosa ni pel davant ni pel darrera. Potser no es fàcil d’entrada, però penso que, poc a poc, ho anem aconseguint, i si ho anem fent així, encara que en vinguin de nous, si veuen com circulem nosaltres, la tendència es a fer-ho igual.
Tema a banda es la moto que tanca el grup. Vaig poder veure en una sortida que la persona que havíem deixat en una cruïlla va esperar els que venien darrera, els va deixar passar i va esperar una mica mes. Veient que no venia ningú mes va arrencar sense esperar a l’últim: no sabia qui era l’últim i va pensar que ja havia passat. Això no ens havia passat mai, però en un tram llarg, amb moltes motos, on es poden produir llargues diferencies i amb gent que no ens coneixem massa pot passar. Solució: identificar visiblement a l’últim. Per això ha aparegut l’armilla reflectant en les ultimes sortides, i penso que amb èxit.
Si a mes a mes introduïm armilles en els que fan cruïlles tenim el perill de confondre un que recupera amb l’últim, i si en un moment donat deixes en una cruïlla a algú que no porta armilla, que farem: barrar-li el pas?
Personalment m’estimo més que podem circular tranquil•lament avançant-nos sense problema quan calgui i sense fer-ho de males maneres.
De moment es només la meva opinió. Que sempre pot canviar, es clar!!!