Si, entre tu i el colega de Llíria m'he decidit, el que més incertessa em creava era l'últim tram, i ell m'ha comentat i aconsellat el traçat, espero que seguirem sent amics després de demà :), és que segons per on anava, a valdelinares, picava casi 2.000 m d'alçada,fentse de nit, brrrrrr, recontxos.
i si, tinc previst passar per Montalbán, però tirant pel dret... he dissenyat una dreçera... ja veurem...
Sembla una bona ruta alternativa, però a quina hora sortiras de Rubí??
Pensa que estas parlant de 6:20 de ruta, que segurament es pot quedar en una horeta menys. Tot el que sigui sortir mes tard de les 13:00, intentant arribar cap a les 18:30 jo ja no ho veuria clar.
Però es clar a mi conduir de nit ja m'agrada, però ha de ser per autopista o carretera ben ample i senyalitzada, si no... em costa molt.
Bé arbe, la drecera de Montalban també la conec i realment és drecera, el que passa que és un troç amb asfalt antic i sense pintar (a no ser que ho hagin arreglat en els últims 4 anys).
Sort amb la ruta i ja comentaràs com és aquest últim tram!!
Bon viatge!!!!
...no canvio el nick, però ara tinc una Breva 1100
Doncs la idea és sortir abans de les 13.00 si, s'em fa raret, pensar que d'aquí poc estaré dalt de la moto anant cap allà, perquè ara mateix estic al despatx, amb americana i corbata... bé ja us diré
vaig aconseguir 'despistarme' del curro de manera que a les 13:00 amb precissió militar suïssa estaba perfectament equipat dalt de la moto.
Duia la ruta feta amb el tyre passada al tomtom (1er cop que ho probo), apart el rutómetre en paper, els mapes impresos, i un resum de ruta estil sergibuda...
.
AP-7, temps fantàstic, sol, dia radiant, vent, molt de vent, fred, però bé, je flip....
.
45 minuts i estic Reus, malgrat els 18 km d'obres a l'autopista, de fàbula, enfilo la T-11 per anar a buscar la N-420, el vent em comença a preocupar, no estic gaire acostumat, abans de Riudecols he de baixar molt el ritme perquè és vent de costat a cops sobtats i m'acollono directament, a 70-80 i narian...
fins que arriba un punt que la moto em sembla que té el xasis trencat i que cada roda va al seu aire...
m'aturo,
miro: CE'ST LA GRAND MERDE !!! HE PUTU PUNTXAT !!!!
Penso: no pot ser ! , no puc tenir tan mala sort ! al Juliol a Carcassona i ara aquí, a més en aquest moment, que he d'anar a fer el curs més avall de Terol...
bé, serenitat, examino la roda, no hi veig absolutament res... trec l'sprai, el rosco, el buido, i ... FUNCIONA !!! S'EM POSA DURA (si,si la roda també), PUjo a la moto, arrenco vaig tirant, faig una aturada d'inspecció, segueixo... i a Riudecols, 3 km després, torna a flanejar... desinflada.
com que ja havia traçat totes les variables possibles, no vaig dubtar un moment i vaig executar el pla. mòbil, asistència, casc a la funda, patada a la paret acompanyada de crit per desfogar, MP3 en marxa, asegut a terra, arrepenjat a la paret al solet, auriculars, ulls clucs, poso el Tajabone... respiració fonda... i poc després, dempeus totalment aserenat i renovat, és com un supositori balsàmic...
la grua va trigar 45 min, eren gairebé les 3:
super enrrotllat el nano de la grua, motero també, em va passejar per 5 tallers fins trobarne un que la vulguessin fer al moment. (als últims els deia: venga va que el chaval tiene que ir a San SEbastian que tiene a su madre enferma... jo em moria de vergonya)
Mentres anava a la grua pensava dins de tot la gran sort que havia tingut, i vaig sentir justificades totes les cauteles que m'havien abordat a l'hora de planificar el viatge, no sé que hagués passat de nit en una carretera 2aria de Terol i fregant els 0ºC ...
I d'alguna manera, no sé, potser és molt místic, o us fa riure, però acabes pensant que és com un senyal, que per allà no tocava anar aquell dia.
bé, mentres s'hi posaven amb la moto aprofito per fer un mos, pq en tot això no havia dinat.
x cert, el de les rodes que fa moto va arribar amb una GS12, molt bon rotllet, clar.
Quan va treure la càmera vam flpar tots plegat... estava trinxada, però és que era una càmera de vespino o algo així :
la càmera que hi va és com un donut i el que va treure és com un durex play, per dir algo.. .
clar, els gabatxos, els fills de puta, FILLS DE PUTA, i m'aguanto.... de França quan vaig deixar la moto perquè vaig punxar a Foix, a la sortida de Carcassona, i tota la moguda, van fotre la primera càmera que van trobar... FILLS DE PUTA
quina sort tenen d'estar tan lluny... sino no sé que faig, m'emprenyo un cop cada 4 anys, però si m'emprenyo de debó se m'en pot anar molt l'olla, i em vaig emprenyar molt...
en fí, a les 17.00 la cosa arreglada, on road again, torno a rodar,
això si, en vista de l'èxit, cap a l'autopista, pensant en el rutómetre i totes les hores invertides en no res... que no és cert, perquè vaig tornar ahir fent la ruta inversa, fantàstic, malgrat passar ports de 1.400 m a 5ºC de nit, ho vam passar de conya, anàvem 3 motos i vam arribar a les 23.00.
Les carreteretes de per allò Aras de los Olmos, i la serra de Gúdar, són dignes de Mototurisme, guapíssimes i el paissatge és increïble, molt molt maco tot plegat, anava pensant en vosaltres tota l'estona, i com gaudirieu marcant 'el ritme' :lol:
del curs ja us en faré 5 cèntims al post, toto molt positiu, tot millor que molt bé, ara toca currar una mica,
ja veieu que de la sortid més tonta acabo fent un reportatge que ni el McGregor
Quan puguis pregunta pel bib-mousse, penso que et pot anar bé.
Se trata del Bib-mousse, desarrollado por Michelin. La cámara de aire se sustituye por una espuma que hace las veces de amortiguador en el interior del neumático. Cuando ocurre el pinchazo, una función emulsificadora de la espuma permite rellenar el orificio.
Albert, et seré franc i clar, per això t'estimem tant perquè ets especial, ets collonut i lo que és més clar qualsevol amb un problema tant petit com aquest hauria abandonat, però tu no.
I estic segur que el curs has deixat el llisto de Mototurisme altissim, segueix aixi, però sense punxar, ets collonut, home.
Va que esperem la crònica del curset.
Ostres!!! quina mala sort!!! encara que després són cosetes que es poden explicar! m'alegro que al final poguéssis fer la ruteta de tornada i que la disfrutéssis....ja explicaràs detalls
...no canvio el nick, però ara tinc una Breva 1100
Et puc jurar que no he clavat cap agulla a cap ninotet semblant a tu, t´ho prometo! :D :D
Per aquestes carreteres he passat un parell de vegades pujant d’Andalusia i son una passada, el paisatge es molt semblant al Pirineu i fa un fred de nassos.
Espero que el curset anés de conya i al final si no fos per aquestes punxades teves nosaltres no podríem fotre'ns un far de riure amb els teus relats quimmonzoistes.
ja ens faras cinc cèntims de tot plegat, val? potser el millor seria al costat de la llar de foc i amb una bona ampolla d'allò que tú ja saps!!! jejejeej
per cert, la sortida de diumenge al teu territori va ser GENIAL!!!!!!!
estava esperant que algú s'estirés i digués lo de les cervessetes !!!
NO CERVESSETA=NO CRONICA
ja jaaa.
La veritat que estic liadet al curro i no tinc massa temps, tinc uns quants posts vistos que vull contestar i no puc, aviam si no em deixo res.
Jordi, el taller finalment va ser pneumàtics Rodi, i el Carlos qui va canviarme la p&%@** càmera, la veritat que molt bé.
Me n'adono de la sort que vaig tenir, si la càmera aguanta 3 hores més, m'hagués petat per algun lloc recòndit turolés, de nit, amb fred, i no hagués pogut tenir la moto fins dissabte a mig matí, amb sort, i m'hagués fotut el curs enlaire...
bé vosaltres ho heu volgut:
...................CRÒNICA.......................
DIVENDRES:
Arribo sobre les 9, després de totes les visicituds viscudes, finalmente per l'AP7, un cop a València encara restaben 1.5 hores de tram de carretera cada cop més inhòspita, mot de vent, i fresqueta.
Les instal·lacions a mí em van encantar, un hotel rústic i un parc tancat amb 12 cabanes de fusta, de 5 places, amb quarto de bany i cuina office, tot exemplar i amb molt bon gust http://www.arasrural.com
de fet em venen tentancions de demanar franquiciar això per aquí dalt i canviar d'aires...
les fotos són dels companys JandroGS i PacoJT, del fòrum F800GS, que amablement les han cedit
bé, vam sopar, primeres rises i coneixençes, ambient fabulós... gintònics i gràcies a Déu que tancaven el bar a les 12.00.
A la nit va ser impossible dormir, feia tant tant tant de vent que el soroll era insuportable, de fet patíem per si ens fotria les motos per terra.
DISSABTE
a l'endemà, a les 8 vam anar a esmorzar:
la gran majoria són F800Gs, moltes grogues i negres, semble que estiguis a plaça catalunya a la parda dels taxis, algunes GS1200, un parell de GS1200adv, una teneré i una sola llegendària Africa Twin, la meva.
després d'espolsar les lleganyes, i atiparnos, vam fer la sessió explicativa, als baixos de l'hotel, saleta amb videoprojector i tal... Els monitors rollete professionals de l'aventura, trajecillos enduro bmw oficials i demés, la veritat que molt bona primera impressió, i explicació del desenvolupament del curs.
Confessaré que un cop acabada l'explicació del que faríem em va agafar un atac de què collons faig jo aquí, en què dimonis estava jo pensant, i quan van dir si hi havia alguna pregunta vaig aixecar el dit i vaig dir: Me puedo ir a casa ? obviament desollonada general... però és que no ho deia en broma, cabrons ! :lol:
Van fer dos grups, iniciació i mig (jo iniciació)
Bé la primera cosa que vam fer va ser anar a una nau-taller, on tenen un elevador, màquina de destalonar rodes, karcher, eines, i de tot !!! el somni de qualsvel a adequar les motos:
en què consisteix 'adequar' la moto ? pujar manillar, treure retrovisors, desmuntar la goma de les estriberes, i baixar pressió de rodes a 1.7- 1.8 ... tot té un perquè, després ho explico.
acabat això anem cap al circuit, que està allà dalt mateix:
primera lliçó:
A que fa impressió ?
pobreta meva....
El primer que van ensenyar és a aixecar la moto un sol, sense ajuda. Va fer l'explicació el profe amb una R1150GS adv, que és una bacaburra pesadíssima, i tots els que vam probar la vam poder aixecar amb la punta la faba, és sorprenentment fàcil quan saps com fer-ho :
després qui va voler va probar amb la seva...
bé, ja heu vist la foto i ja em coneixeu, si, ho vaig probar, clar...
fotos de les pràctiques al circuit no n'hi ha gaires, teníem tots molta feina i estàvme concentrats, no és conya.
Va venir l'explicació de l'estratègia a seguir amb les maxitrails, són motos molt pesades i no es pot amb elles, no es pot dominar fent força , no s'hi pot lluitar, pesen massa, en una sortida de camp acabariem esgotats, per tant, em d'aprendre la tècnica de manipularles sense esforç.
Van fernos donar la volta a la moto diversos cops, mantinguda vertical (sense cavallet, clar !!!), en els dos sentits, per sentir l'equilibri, i és impressionant quan veus que l'aguantes tu sol, dempeus davant la moto amb només dos dits sobre la pantalla ... això si, putu i refotut vent!!!!.
després va venir el control, caminant al costat de la moto, anant donant voltes (motor en marxa).
Equilibri, damunt la moto, pujem amb els dos genolls sobre el seient... anar donant voltes. (les volte són per un camp de terra amb forats, herba i algun pedrot !)
Després ens fan donar voltes amb un sol peu sobre l'estribera, tot el cos a una banda de la moto, després a l'altra banda... començen les primeres hòsties... jo de moment impoluto... després evolucionem a dempeus, tot el cos a la banda dreta, sobre una sola estribera i deixem anar la ma esquerra, estenent el braç... per finalment arrepenjar dempeus la cama esquerra a l'estribera dreta, (heu de fer un esforç, si) estirar el brça esquerra i estirar la cama dreta, només la ma dreta donant gas.
Vist això començem un altre exercici de cons, un primer tram longitudinals, i uns altres transversals, forçant girs de 180º molt tancats, manillar a tope, aquí entre un dels conceptes més fonamentals, la mirada, efectivament és clau, si domines la mirada domines la moto. Quan vas cap al con que tens davant, a les 12, ja has de mirar al con que et queda a les 8, tal com voltejes el con que tenies a les 12 ja passes la vista al con que et queda a les 4, brutal... aquí vaig caure, s'em va calar la moto, però res, vaig quedar de peu amb la moto aterra, realment li perds el respecte a les caigudes a poca velocitat.
Els cons els vam treballar molt, vam estar fent més exercicis d'habilitat, seguint als monitors, un altre va ser donar tres voltes seguides en un sentit, i després 3 en l'altre, en un espai delimitat per cons que devia fer... 3x3 metres, impressionant veure com evoluciona el monitro damunt la R1150GS donant voltes i voltes i voltres sense titubejar en un pam de terreny...
vam fer algun altre exercici i finalmetn, cap al migdia ruteta curta per pistes per desfogar i practicar una mica, fins una benzinera a omplir... brutal la quantitat de camins i paissatge que tenen pel voltant, com 2000 km de pistes.
a dinar:
a la tarda vam anar al circuit i vam fer pujadots i baixadots, fortets, però curts, i la pràctica que més por em feia, en el video aquest (és d'un altre curs, ja el vaig penjar) es veu:
[youtube] [/youtube]
la parada en pujada forta, que no pots remuntar perquè no tracciones, em va passar un cop amb la domi a 1 metre d'arribar adalt, i em va costar caure moto i jo 3 cops (sense pujar-hi)abans d'aconseguir arribar abaix.
increible com pot arribar a ser de fàcil treure la moto d'allà, m'hi hagués jugat diners a que no seria capaç, i de les dos maneres em va sorprende com m'en vaig sortir (enrera patejant amb els peus controlant descens, i l'altre, baixant de la moto, atravessantla, i girantla cap avall per pujar i baixar damunt ella, brutal),
van haver més caigudes tothom va llepar diverses vegades (un nano amb una Gs12 va caure com més de 10 vegades, era impressionant).
els monitors són uns cracks, tius professionals, saben explicar, i el més important, tenen una enorme empatia i saben entendre quin problema tens i fan el possible per solucionartel, un 10.
després al capvespre, ruteta nocturna, fabulosa, després duxeta relaxant, ben ensabonats els picarols i fent bona oloreta cap a un passi de fotos dels viatges en moto que organitzen aquesta gent: marroc, libia... amb cotxes d'asistència... 1 setmana seguida d'off-road per Africa.... el gallina de piel !!!!
tot seguit sopar, rises, comentaris, millor ambient impossible,
Aquesta nit vam dormir, ultradormir, malgrat el vent i malgrat tot.
DUMINGU:
esmorzar i tot a la mateixa hora, com que ens tenen ocupat el circuit improvisem una ruta, i sobre la marxa troben un tram recte per practicar frenada.
va estar molt bé... aquí si que vaig fer valer la poqueta experiència que tinc, no estarà bé que ho digui jo, però vaja, crec que vaig deixar el llistó força alt, je jeeee.
s'havia de bloquejar totalment la trasera, i anar timonejant controlant la moto... no em vaig tallar un pel...
després s'havia d'anar frenant amb la davantera, mentres donavem gas i empenyia la trasera, per agafar el tacte de fer frenear-bloquejar... em vaig fotre un lletot de aupa, per voler fer-ho bé, just al moment de bloquejar una mica hi havia un pedrot que a l'agafar de canto em va tombar el manillar i em va tombar la moto... un bon revolcon, però sense consecuències. Aquí vaig amortitzar les proteccions dels 'nudillos' dels guants, la del colze, la del genoll i la de l'espatlla, hosti que important que és anar ben equipat.
Molt bò quan em pregunten si havia desconnectat el ABS :lol:
Al final de tot, el que pretenia l'exercici, era agafar confiança per frenar con un par... i a fé que ho vam aconseguir, l'última pràctica, frenada d'ermegència, vaig aconseguir aturar la moto en una quarta part del que hagués necessitat abans.
Acabat això vam fer una miqueta més de ruta, fins a un baixadot d'aquells de jo per aquí no baixo, però si... les 12GS tenien l'avantatge de la retenció del boxer, els que duien tacos bufff, un univers de diferencia (si en sabien, perquè n'hi havia algun que pitjor que jo amb mixtes).
Aquí fan tota una explicació sobre els sistemes de control de tracció, posant d'exemple una de les GS12adv, i no s'en sortien d'activarlo... té collons que vaig haver de ser jo, que tinc una AT, que els expliqués com fer-ho :lol:
a la foto no s'aprecia bé la pendent, era forteta...
vam baixar dos cops, un havia de ser sense tocar frens, amb retenció de motor... l'altre sense motor, només amb frens, i després pujar... jo aquí amb gomes mixtes vaig patir una mica, però vaig triar bé posar primera abaix (surts d'una corba mal parida i no tens espai pràcticament) i a fondo... una pujada guapa guapa, suposo que qui em va veure de fora debia trobarla espectacular, perquè la mixta no tenia grip i relliscava força, jo vaig xalar. No tothom va fer la proba aquesta, i el company de la Adv se la va fotre per barret per culpa del control de tracció, no va pensar a desconnectarlo i a mitja pujada se li fot a tallar la injecció per evitar que la roda patinés (a més gomes mixtes), va quedar atrapat però vam baixar uns quants a ajudarlo, per això sortim pujant a la foto.
i és que en terrra ABS i controls de tracció... prohibits !
i ja està, una ruta de tornada espectacular i molt panoràmica, per pistes ja trencades i certa dificultat (revolts de paella, tancadíssims, en pujada, i amb pedres grans soltes i regerots) que em va sorprendre la facilitat amb què els negociava i franquejava, alguns s'hi quedaven, o queien o es calaven, o no giraven prou... jo vaig passar que semblava un overcraft, suposo que el curs em va donar confiança i també que vaig tenir llet.
foto de grup a mitja ruteta
i a dinar, recollida de diplomes (a mi em van aprobar :) ) i despedida.
Per a mí a valgut molt la pena, experiència 100% positiva, ho tornaria a fer, encara que punxés també de davant i hagués d'arribar en xancletes, i segur, segur que per poc que pugui faig la continuació d'aquest curs, en un altre moment us poso què n'he tret.
Culleres Albert, com t'ho montes de be!
Felicitats pel curs i les noves experiències, gràcies per compartir-ho.
Quan em caigui la moto...m'ajudaràs a aixecar-la?.... :D
Salut!