Ajudeta ruta // curs off-road Aras Rural

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dt. nov. 25, 2008 10:47 pm

Senzillament, genial!!!! :ban
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dt. nov. 25, 2008 10:52 pm

Com he disfrutat llegint-ho !!!!

Una explicació excel·lent, gairebé ho he viscut jo també allà mateix.

Gràcies per la feinada que has tingut per fer-nos gaudir a nosaltres també7

VVVVVs
00
NEVER SAY NEVER AGAIN


Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dt. nov. 25, 2008 11:08 pm

Holaaaa,
James Bond ha escrit:Com he disfrutat llegint-ho !!!!

Una explicació excel·lent, gairebé ho he viscut jo també allà mateix.

Gràcies per la feinada que has tingut per fer-nos gaudir a nosaltres també7

VVVVVs
00
El mateix et dic. Moltes gracies per la cronica tan real i amb tanta vida, es nota que vas gaudir a fons!!!


:D :D :D

PS: Amb la Pan millor que ho intenti, oi?
Sort,

Avatar de l’usuari
Angel
Presentats
Entrades: 1284
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 pm
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Entrada Autor: Angel » dc. nov. 26, 2008 12:58 am

Moltes Felicitats per haver superat el curset, Albert.
Ara ja ens podràs donar bons consells quan anem de off amb tu. :wink:
Salutacions.
Salutacions moteres.

Avatar de l’usuari
Sagal
Presentats
Entrades: 5673
Membre des de: dj. ago. 09, 2007 8:23 pm
Ubicació: Calldetenes - Osona

Entrada Autor: Sagal » dc. nov. 26, 2008 9:15 am

Albert, estabam convençuts que deixeries el llistó alt i ho has fet segur. Quina crònica més guapa i nano de veritat tu dic tens dos co***ns.
No podies fallar i no ho has fet, per cert.
Has tornat a conectar l'ABS? :D :D :D :D
ImatgeImatge

Avatar de l’usuari
Leclerk
Presentats
Entrades: 631
Membre des de: dt. abr. 17, 2007 4:17 pm
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: Leclerk » dc. nov. 26, 2008 9:36 am

Osti, que xulu aquest curs.
Bonísima la crònica.

Colons, es que els "traileros" em poseu les dents llargues. Entre aquest post i el de la ruta per Vallcebre ho porto fatal.

Només faig que repetir-me: "No es pot tenir tot" "No es pot tenir tot", per que m'encantaria tenir una trail per a fer off-road. i una supermotard per a circuits de kart... i una...

Si es que totes les disciplines motarres tenen la seva cosa !!

Salut

Avatar de l’usuari
Kel
Presentats
Entrades: 3513
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

Entrada Autor: Kel » dc. nov. 26, 2008 10:24 am

Sembla que és força més interessant i ben muntat que els curset de circuit; vaig presenciar un a Montmeló i va ser una mena de presa de pel. Aquest sembla fet amb més "carinyo".

Quan vaig comprar-me la primera trail, els companys varen ensenyar-me a frenar amb el fre del davant fent petits tocs i ràpids amb el fre. Més d'un cop aquest sistema em va salvar d'una pinya segura

Molt currat tot plegat, ha estat com "viure" l'experiència :wink:
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................

Avatar de l’usuari
ARBE
Presentats
Entrades: 1893
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana

Entrada Autor: ARBE » dc. nov. 26, 2008 3:05 pm

Gràcies a tots,

no em foteu tant sabó, que vosaltres també m'heu donat molt, n'he après molt i sempre heu estat disposats a donar la mà, si compartint les meves neures/ànsies/parides i experiències serveix d'alguna cosa a algú, doncs ja m'està bé pensar que així equilibro el saldo de karma positiu-

d'aquí uns dies quan estiguin disponibles penjaré alguna foto que uns fotògrafs ens van fer al circuit.

L'ABS s'em va caure camí de la ruta i no el vam trobar més :lol:

us penjaré després les impressions-conclusions que n'he tret.
-----------

Avatar de l’usuari
PEPI600
Presentats
Entrades: 2364
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Entrada Autor: PEPI600 » dc. nov. 26, 2008 5:26 pm

Ara m´estava llegint tota l´aventura i només puc dir que he quedat esmaperdut, desesmat, esbalait, estupefacte, corprés, atonit, sorprés, meravellat, sobtat, atordit, atorollat, admirat, embadalit, abstret, encantat, absort, abismat, embambat i per últim amb una enveja gens sana.



Gràcies per les explicacions :roll: :roll:
Imatge Imatge

Avatar de l’usuari
Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dc. nov. 26, 2008 6:01 pm

Ostres Albert, que guapo i quina explicació més ben parida...no va començar bé però deu haver sigut una experiència molt positiva.

Merci per les fotos i la crònica.

Avatar de l’usuari
Bravo
Presentats
Entrades: 985
Membre des de: ds. abr. 28, 2007 10:47 pm
Ubicació: Viladecans

Entrada Autor: Bravo » dc. nov. 26, 2008 7:01 pm

Senzillament... GENIAL¡¡¡¡¡

Nomès puc dirt-te que m'haguès agradat estar amb tú. :wink: :wink:
NI DIOS NI AMO

[img align=left]http://www.meteoclimatic.com/pastilla/E ... 08840E.gif[/img]

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dj. nov. 27, 2008 10:33 am

El curs aquest ja en sabia l´existencia, una vegada varem parlar amb el carlos de fer-lo pero nomes ho varem comentar.

Pero despres del qeu comentes que us varen ensenyar el veig moooolt interessant, i mes per gent que com jo que no tenim gaire idea de fer pistes :(


Pots dir el que et va costar?
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Itaca
Presentats
Entrades: 683
Membre des de: dt. gen. 01, 2008 8:34 pm
Ubicació: l'empordanet

Entrada Autor: Itaca » dj. nov. 27, 2008 11:19 pm

Ostres Albert quina crònica més xula, merci.
Espero que a la propera sortida trail no et passis i ens ensenyis quatre coses. :bow :cerv
I quan creieu que arribeu, sapigueu trobar noves sendes.....http://youtu.be/6Gnde5_8VrI
Imatge

soci AMM nº 6862
BMW F 650 ST - BMW GS1200ADV

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Entrada Autor: Carles » dv. nov. 28, 2008 8:18 am

Bones!!!

Fantàstica crònica Albert... jejejj!!! Quina "bona" sort que tens amb les sortides, no?? No se si arriscar-me a sortir amb tu de ruta... :wink: :wink: :wink:

Gràcies per les impressions sobre el curs, ens servirà a molts per animar-nos a fer-ho!
Steelman ha escrit:El curs aquest ja en sabia l´existencia, una vegada varem parlar amb el carlos de fer-lo pero nomes ho varem comentar.
Si que ho haurem de plantejar si!!!

Fins aviat!
Imatge

Avatar de l’usuari
ARBE
Presentats
Entrades: 1893
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana

Entrada Autor: ARBE » dl. des. 01, 2008 8:33 pm

weeeeeno, hosti que vaig liat i corrent tot el dia, total per no arribar enlloc.

el curs valia 100 eur. aprox, tot dissabte i diumenge matí, apart estada i tiberis, estant en cabana, que és l'allotjament econòmic, van ser uns 240 eur, més anar i tornar...total: et fumes 300 eur en un cap de setmana.

Volia ara, amb la perspectiva del temps, fer una reflexió de què crec que he après, ho estructuro en punts, però no sòn estrictes...

· El primer que he après és el que em queda per aprendre... és molt, però tinc una idea de com és el camí... per estendre aquest punt cal l'ampolla que la Xurrumeka i jo sabem.

· El segon, que amb 10 minuts de 'cacharrerar' canvies la moto totalment, pujes el manillar, treus la goma de les estriberes, baixes pressió, adeques molt més la moto a conducció off-road (90% de peu).

· Tercer, has d'assumir que la caiguda està present, no has de bloquejarte de pànic, assimila que és habitual patir caigudetes a poca velocitat sense transcendència -amb la moto adequada, les defenses pertinents- això dona pas al punt

· 4, _Equipament, què dir... ja ho sabem, igual que en carretera `però afegir que: casc amb visera, a més del sol, evident, sovint passa que el company del davant aixeca una pedra -sobretot amb tacs- i fent el gest d'acotar el cap la visera fa la seva feina.
Les botes... bufff... les d'enduro tant aparatoses, doncs el grup de nivell mig fent ruta dissabe matí un nano va fotre una patada a un pedrot, amagat per unes herbes, es va fer mal, peu inflat... allà va finalitzar ell el curs, però diumenge tarda va tornar a casa, un pel coix... si hagués dut botes no-enduro... s'hagués fet molt de mal. A més, les d'enduro tenen limitada la flexió lateral del tormell, important quan amb la cama lluites amb una burra de 250 Kg.
Proteccions, molt millor si van fixades al cos, perquè les de la roba et paren el primer cop, però ja es velluguen i et deixen al descobert, en canvi si genolletes, colzeres, etc... les portes fixes a tu, doncs bé, ja podeu imaginar. Un revolcón de res i ho creus cegament, de veritat.

·5 Frenada, En camp la moto es mou, les rodes patinen, has de conviure amb això, no passa res, no és com carretera, en terra per frenar claves roda del darrera, timonejes i vas frenant del davant amb prou tacte amb la del davant... jo vaig aconseguir frenar en una quarta part del que necessitava abans, amb 3 pràctiques, impressionant. ah, ABS prohibit !!!

·6 La moto pesa molt, no pots lluitar contra ella, no has de solucionar les coses fent força, és una batalla perduda, en una sortida de tot el dia acabaries exahust, has de tenir estratègia, tècnica. El repartiment de pesos per dirigirla i jugar amb les inèrcies són bàsics. El saber que tu sol pots aixecar la moto també dona una altra perspectiva de la cosa.

Imatge


·7 Rescatar la moto en pendent... això té part del punt anterior, és increïble veure que es pot fer si saps com. I encara que sembli contradictori, és important no anar sol en off-road, és molt fàcil patir una complicació, molt més que en carretera.

Imatge

·8 Tacs, bé, important, de fet fonamental, per fer el primer nivell la veritat que no, però després de veure en una pista trencada amb forta baixada i després pujada la diferència de mossegada de tacs amb mixtes... bufff. Això si, uns tacs en mans d'un negat no solucionen res, unes mixtes amb bones mans, doncs mira, pots anar fent...

·9 La mirada, el punt nou però és la clau de tot, igual que en carretera, la traçada, el meu principal error en camp era anar mirant on trepitjarà la roda, no s'ha de fer, quan feiem cons transversals, quan anàvem cal al con del front, a les 12, ja ens feien mirar a les 4 o a les 8... brutal, aconsegueixes inclinar la moto de costat i gira sola.

Imatge

Això costa de fer, i d'explicar, el monitor ho deia, però potser sigui el més genèric i bàsic de tot, et fixavas com ho feien i era acollonant, un tio donant més de 10 voltes seguides amb una R1150GS adventure en menys de 3x3 metres...
Quan vam ver el tram de pista final, diumenge de tornada, vam agafar un camí cabroncete, trencat i amb pedrolos, i revolts de paella tancats de 180º i amb pujada, a cadascun s'hi quedava algú, per caiguda, calada, indecissió.... jo vaig aconseguir superarlos tots gràcies a aplicar el tema aquest de la mirada amb una facilitat que encara ara flipo, i amb uns anakee 90% carretera !!!!

Imatge

*m'encanta aquesta foto

·10 En el meu grup teníem: BMW: F800GS,R1200GS, R1200GS adventure i Africa Twin, gent amb rodes de tacos, gent amb mixtes... de tot... els monitors amb R1150GS adv. corroboro que no és la fletxa, és l'indio. Si mai vull fer el pas a la 12GS, el puc fer tranquil, ja sé que pot fer, el límit sóc jo, no la moto.
De fet, veient les evolucions de les diferents motos, et confons encara més de què pot fer cadascuna, perquè de debó que és més important qui porta la moto que la moto en sí, per això vaig consultar les fitxes tècniques de les motos que estavem al curs, per comparar pesos -en buit- i veure que el que sembla no té res a veure amb el que després es veu :

F800GS 180 Kg / R1200 GS 199 Kg / Africa Twin 207 Kg / Adventure 245 Kg -?-



i bé, fins aquí el que ha donat de sí el curs.

més fotos aquí, teníem uns fotògrafs que anaven fent i ara les venent,

http://eventosaras.blogspot.com/

On més surt el grup d'iniciació és al bloc de la dreta, Ignacio Baixauli, hi ha molt bones fotos, ja m'ajudareu a triar.


p.d.

el tema està en que ara se m'ha obert una mena de reflexió interior... perquè clar, haver de pensar en tacs, equipament enduro... per després acabar fent què en realitat... buff, estic fet un bon embolic, el què voldria fer o el que acabaré fent?... difícil questió, my friend.
Perquè després de tot, tornant, fent carreteres amb corbetes guais, vaig gaudir com un serdu de lo bé que va l'Africa, la punyetera... aix que difícil que és tot...
-----------

Avatar de l’usuari
Sagal
Presentats
Entrades: 5673
Membre des de: dj. ago. 09, 2007 8:23 pm
Ubicació: Calldetenes - Osona

Entrada Autor: Sagal » dl. des. 01, 2008 8:47 pm

ARBE ha escrit: Imatge
Primer de tot has fet una crònica collonuda, després ja et vaig dir un dia que tenies una moto de coll.....ns.
Però realment tu sol vas treure aquest llam d moto d'aqui? tens dos coll***!s
Felicitats i espero que ens expliquis forçes coses quant es veigem
ImatgeImatge

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Entrada Autor: Carles » dl. des. 01, 2008 11:09 pm

Bones!!!

Fantàstic Albert... deunidó quines explicacions, no?? I com ja has comentat, això de que "no és la fletxa, sinò l'indi", sempre s'aplica a qualsevol pràctica...

Què, haurem de fer una expedició a l'Aras Rural??

Fins aviat!
Imatge

Avatar de l’usuari
Kel
Presentats
Entrades: 3513
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

Entrada Autor: Kel » dt. des. 02, 2008 11:00 am

Després de quasi arruïnar-me amb rodes de tacs , algun cop havia fet uns 3.000 km. Vaig passar a tacs a la roda davantera i mixta al darrera. No és perfecte, però per camins és molt més còmode portar tacs (i per carretera, els de darrera es fonen com mantega).

Respecte a l'equipament, una mena de torturga (protector de pit i d'esquena) va de nassos, hi ha unes amb malles que inclús ja portes la protecció del colze.

Amb tacs al davant, per carretera no pots fer el boig, però si gaudir força; i com deia en Quevedo: "Y es probado".

Amb la Cagiva-Merlin, només feia carretera per fer empalmar camins, amb el temps i més carretera vaig posar (a la força), mixt al darrera. Amb la Dominator, sempre vaig portar aquesta combinació (digui el que digui la gent, si vols fer pistes i carretera, és la millor (és el tots portàvem). Si no ets multimilionari clar :wink:

Si vols un dia parlem una estona, no era un gran TAT, però tinc molta experiència en petites caigudes (aturat, semiaturat, poc a poc, lent, etc) :twisted: :twisted:
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dt. des. 02, 2008 11:23 am

kel ha escrit:Després de quasi arruïnar-me amb rodes de tacs , algun cop havia fet uns 3.000 km. Vaig passar a tacs a la roda davantera i mixta al darrera. No és perfecte, però per camins és molt més còmode portar tacs (i per carretera, els de darrera es fonen com mantega).

............
En aquella època (jo també feia trail-enduro) canviava els pneumàtics cada mes. :x Fins que vaig descobrir els Michelin T-63:

Imatge

Pels tramos de carretera anàven de conya, i no es pulien en pocs km's.

Ara es veu que ja no els fan, i diuen que els que millor s'asemblen són els Mitas E-09. Mitas és Barum.

Imatge
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
ARBE
Presentats
Entrades: 1893
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana

Entrada Autor: ARBE » dt. des. 02, 2008 1:05 pm

doncs si que les mita són un mite, són de les més apreciades, però es veu que els de la F800 tenen un problema per mides, que no hi ha les que poden posar sense sortir de la legalitat, tot i així son les que tothom vol, per entendrens.

Doncs això que em manifesteu una mica és el debat intern que se m'obre, que arriba un punt que si vols especialitzar o intensificar camp has de sacrificar carretera... és una disjuntiva, una cosa va en detriment de l'altra. Clar que l'ideal és tenir 2 motos, bé, 4 o 5... però serà que no.

De bajanades m'en venen unes quantes al cap:

·radicalitzo per camp l'AT, quan vulgui fer sortida rutera llogo una RT,
·canvio a 12Gs + joc de rodes de radis amb tacs (això és el que crec és el millor)
·no fer res :lol: :lol: :lol: , que de moment ni ho necessito ni estan les coses per fer volar coloms, és el que he triat.
-----------

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”