encara no és Corpus, però.... [Patum]

Espai per humor i altres temes

Moderador: Airald

Respon
ARBE
Presentats
Entrades: 1893
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana

encara no és Corpus, però.... [Patum]

Entrada Autor: ARBE » ds. gen. 03, 2009 8:31 pm

rebuscant he trobat aquest video, i és tan tan tan bo... que no em puc aguantar de posarlo.

De la Patum es coneix sobretot el salt dels Plens, però per a mí un dels moments més emotius és aquest:

el Ball de l'Àliga

important escoltar bé la música (está la plasa abarrotá):

[youtube][/youtube]

Ja posats.... més coses de La Patum

aquí Els Plens

[youtube][/youtube]

El Tirabol

[youtube][/youtube]
-----------

Sergibuda
Presentats
Entrades: 2075
Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: Sergibuda » dl. gen. 05, 2009 4:43 pm

El ball de l'àliga comença amb un ritme lent i trist perquè representa que l'àliga és presa, però aconsegueix trencar les cadenes, la llibertat i la felicitat.

Si algú hi pensa anar aquest any, que avisi, que jo estaré per allà i podrem prendre'ns unes barreges.

Per a qui no ho sàpiga, Patum és el primer dijous després de l’octava del cinquantè dia del primer diumenge després del pleniluni que succeeix a l’equinocci de primavera, és a dir que al 2009 començarà el dimecres 10 de juny a les dotze del migdia amb la sortida del tabal.
sergibuda

they called me an accident

ARBE
Presentats
Entrades: 1893
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana

Entrada Autor: ARBE » dl. gen. 05, 2009 4:51 pm

sergibuda ha escrit:
...

Patum és el primer dijous després de l’octava del cinquantè dia del primer diumenge després del pleniluni que succeeix a l’equinocci de primavera, és a dir que al 2009 començarà el dimecres 10 de juny a les dotze del migdia amb la sortida del tabal.

sort que ho has traduït :lol: :lol: :lol:

Jo explico a la gent perquè entenguin La Patum, que el fenom és a tot el Berguedà el mateix que pot significar a Navarra els San Fermins, 3 setmanes abans la gent ja va neguitosa... és una passada.
-----------

Sergibuda
Presentats
Entrades: 2075
Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: Sergibuda » dl. gen. 05, 2009 5:08 pm

Jo vaig conèixer la Patum fa quatre anys i quan explico de què es tracta sempre dic el mateix: no és el que es fa, sinó com es viu.
sergibuda

they called me an accident

Respon

Torna a “Cerveseta”