Saps frenar
Moderador: Airald
- Vini
- Presentats
- Entrades: 1134
- Membre des de: dv. juny 15, 2007 12:23 pm
- Ubicació: Manresa(Barcelona)
Saps frenar
¿Saps frenar?.Segons Honda ja no será excusa ke no en sapigues.
http://www.laopinioncoruna.es/secciones ... ogia-Honda... - 50k
Es una solució com una altre.¿No?.
Vini :shock: (per a mi)i Tensi :D
http://www.laopinioncoruna.es/secciones ... ogia-Honda... - 50k
Es una solució com una altre.¿No?.
Vini :shock: (per a mi)i Tensi :D
.
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
- Llagasta
- Presentats
- Entrades: 3270
- Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
- Ubicació: Vallès Occidental
- PEPI600
- Presentats
- Entrades: 2364
- Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
- Ubicació: Palau-Solità i Plegamans
Més aviat ho veig un perill, ho porto en el cotxe i quan feia poc que el tenia a l´autopista vaig haber de clavar freno, em va quedar tan frenat que vaig ser jo el que va crear la situació de perill al quedar practicament parat al mig de l´autopista, no crec que sigui bona idea que una màquina et reguli si has de frenar més o menys, cada situació et recomana el tipus de frenada a fer.

- XeviDL650K8
- Presentats
- Entrades: 64
- Membre des de: dg. jul. 13, 2008 11:07 pm
- Ubicació: Manresa
Fa unes semanes sortia un article a la revista motociclismo amb unes proves que van fer amb aquest sistema. Es veu que es tracta d0una evolució molt mes efectiva que els sistemes d'ABS actuals ja que per exemple comentaven que l'ABS de la VFR tenia una frequència de funcionament de vora 30ms, mentre que el nou sistema la freqÇüència es reduïa a 9ms, amb la qual cosa la sensació a la palanca del fre era casi nula.
Per una altra banda la frenada sembla ser conbinada, és a dir molt mès eficient i mes per usuaris (com jo) que no en tenim ni idea.
Sortia una declaració d'un pilot de competició que deia que si li deixaven posar en competició que la posava, nomès va assenyalar que en mullat si que una persona experta pot reduir la distància de frenada respecte del sistema.
Tot i això sempre hem de tenir present que era un reportatge d'una revista i tots sabem el que vol dir això
Per una altra banda la frenada sembla ser conbinada, és a dir molt mès eficient i mes per usuaris (com jo) que no en tenim ni idea.
Sortia una declaració d'un pilot de competició que deia que si li deixaven posar en competició que la posava, nomès va assenyalar que en mullat si que una persona experta pot reduir la distància de frenada respecte del sistema.
Tot i això sempre hem de tenir present que era un reportatge d'una revista i tots sabem el que vol dir això
- Vini
- Presentats
Jo també vaix llegir el article i si es efectiu (perque no totom es un pilot de competició) i també per no encarir el mon de la competició que també,esta"XUNGO"i entrariem el sofisticació(cara i de costos molt elevats).
Saber frenar es MOLT IMPORTANT(amb ajudeta encara mes)i no m'importa tenir un xic de ajudeta en moments puntuals.
(Vini :shock: )
Saber frenar es MOLT IMPORTANT(amb ajudeta encara mes)i no m'importa tenir un xic de ajudeta en moments puntuals.
(Vini :shock: )
.
- Albert
- Presentats
- Entrades: 7280
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
- Ubicació: Tarragona
Holaaaaa,
Jo tampoc ho veig clar això, però es un tema una mica complicat. Si es el “cervellet” de la moto qui decideix com frenar amb la màxima eficiència en el moment que el conductor prem algun dels comandaments de fre, ja no cal “saber” frenar, però tampoc en pots aprendre. Es una mica el peix que es mossega la cua.
Cada un de nosaltres te la seva manera de frenar, i fins i tot les seves manies. Hi ha qui frena del darrera i s’acompanya del davant, i qui ho fa al revés. En frenades normals tot això no te importància, quasi sempre som prou eficaços, però es frenades extremes quan si es important el com.
Potser el secret d’aquest sistema nou es el llindar. El punt en el que no es el conductor qui controla la frenada, si no el “cervellet” de la moto.
Ja ho veurem.
:? :? :?
Jo tampoc ho veig clar això, però es un tema una mica complicat. Si es el “cervellet” de la moto qui decideix com frenar amb la màxima eficiència en el moment que el conductor prem algun dels comandaments de fre, ja no cal “saber” frenar, però tampoc en pots aprendre. Es una mica el peix que es mossega la cua.
Cada un de nosaltres te la seva manera de frenar, i fins i tot les seves manies. Hi ha qui frena del darrera i s’acompanya del davant, i qui ho fa al revés. En frenades normals tot això no te importància, quasi sempre som prou eficaços, però es frenades extremes quan si es important el com.
Potser el secret d’aquest sistema nou es el llindar. El punt en el que no es el conductor qui controla la frenada, si no el “cervellet” de la moto.
Ja ho veurem.
:? :? :?
Sort,
- Miquelpericas
- Presentats
- Entrades: 4360
- Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Jo imagino que el procés d'implantació serà similar a l'ABS. L'ABS també és un sistema intrusiu al mètode de frenada tradicional. Qui sàpiga treure el dit (o el peu) del frè quan la roda està a punt de patinar, pensarà que l'ABS és molest. A mi personalment l'ABS em dona molta tranquilitat en aquest aspecte.
Crec que aquest nou sistema serà quelcom similar. En els moments de risc, no sempre actues de forma correcta (com en el cas anterior de l'ABS). Imagino que aquesta millora també entrarà en acció, de forma positiva, en aquests moments tant delicats. Caldrà veure les primeres proves i les primeres cròniques. :)
Crec que aquest nou sistema serà quelcom similar. En els moments de risc, no sempre actues de forma correcta (com en el cas anterior de l'ABS). Imagino que aquesta millora també entrarà en acció, de forma positiva, en aquests moments tant delicats. Caldrà veure les primeres proves i les primeres cròniques. :)
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos
- Sharky
- Presentats
- Entrades: 2535
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:05 am
- Ubicació: Vallbona d'Anoia (Barcelona) "Josep Lluis i Soco"
Crec que tots els avantatges tecnologics a la llarga son bons per el usuari en general, perque si funcionen bé augmentan la seguretat de la moto i de qui la condueix. No obtant i dit això, a mi m'agrada controlar-ho tot el que representa portar la moto, cometre errors i aprendre d'ells i gaudir quan ho fas bé, en definitiva quelcom sembalnt a pilotar.
Salut.
Salut.
PAN EUROPEAN 1300 ST PLATA
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Correcte. I si tornem a parlar de la Honda DN-01, amb canvi de marxes automàtic, podrem dir que aquella moto NO es pilota, es condueix. :roll:sharky ha escrit:Crec que tots els avantatges tecnologics a la llarga son bons per el usuari en general, perque si funcionen bé augmentan la seguretat de la moto i de qui la condueix. No obtant i dit això, a mi m'agrada controlar-ho tot el que representa portar la moto, cometre errors i aprendre d'ells i gaudir quan ho fas bé, en definitiva quelcom sembalnt a pilotar.
Salut.

- Albert
- Presentats
Si Randy, però per tot aquell que no aspira a "pilotar" i que en te prou en conduir, que n'hi ha molts i a mi em sembla molt bé, es una moto molt facil i divertida de portar.Randy-650 ha escrit:
Correcte. I si tornem a parlar de la Honda DN-01, amb canvi de marxes automàtic, podrem dir que aquella moto NO es pilota, es condueix. :roll:
8) 8)
Sort,
- Vini
- Presentats
A veure en sembla que ja molta gent que començen dient (sobre el frenar,que es de lo que es tracta)"Afeitame en seco que soy de Bilbao" i acaba dient "Pon un poco de crema de afeitar,que soy de cerca de Bilbao".
Un cotxe= es condueix.
Un avió =Es pilota.
UNA MOTO=ES PILOTA(Mes bé,ò mes malament).Tot lo que ha de comportá una "PERICIÁ"(entenguis equilibri,destresa,habilitat,etc..).
Una cosa es frenar un cotxe que es "CONDUEIX",i una altre es frenar una MOTO que es "PILOTA".
Jo no dic que sigui bon pilot,ara bé,quant soc mes dolent del compte"Frenant",BENVIGUDA SIGÜI LA TECNOLOGIA".
"Er"(Vini :shock: )
Un cotxe= es condueix.
Un avió =Es pilota.
UNA MOTO=ES PILOTA(Mes bé,ò mes malament).Tot lo que ha de comportá una "PERICIÁ"(entenguis equilibri,destresa,habilitat,etc..).
Una cosa es frenar un cotxe que es "CONDUEIX",i una altre es frenar una MOTO que es "PILOTA".
Jo no dic que sigui bon pilot,ara bé,quant soc mes dolent del compte"Frenant",BENVIGUDA SIGÜI LA TECNOLOGIA".
"Er"(Vini :shock: )
.
- ARBE
- Presentats
- Entrades: 1893
- Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
- Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana
Jo, com diu en Pep, al cotxe hi tinc un sistema d'aquests d'asistència a la frenada.
Bàsicament consisteix en vigilar la velocitat amb que prems el pedal, i si veu que apretes ràpid, de "susto" fot una mossegada als frens que flipes.
Fins que no t'acostumes fots cada morrada que pa qué... a mí no m'agrada, perquè de vegades poses ràpid el peu i fas el gest, però no per frenar, si no per si de cas... i va i et fot la clavada, Ara ja hi tinc el tacte, i ni ho noto.
Bàsicament consisteix en vigilar la velocitat amb que prems el pedal, i si veu que apretes ràpid, de "susto" fot una mossegada als frens que flipes.
Fins que no t'acostumes fots cada morrada que pa qué... a mí no m'agrada, perquè de vegades poses ràpid el peu i fas el gest, però no per frenar, si no per si de cas... i va i et fot la clavada, Ara ja hi tinc el tacte, i ni ho noto.
-----------
- Bravo
- Presentats
- Entrades: 985
- Membre des de: ds. abr. 28, 2007 10:47 pm
- Ubicació: Viladecans
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
JO soc molt contrari a tots aquests sistemes.
Jo a la moto no porto ni ABS .
Crec que es millor que el conductor llegeixi el que la carretera i el vehicle et transmet.
Ja se que ningu som uns Rossis, i per tant el vehicle ha de ser el mes segur possible pero....
Al final de fer un vehicle tant segur conduirem maquines de trens sobre uns carrils
Crec que es millor que el conductor llegeixi el que la carretera i el vehicle et transmet.
Ja se que ningu som uns Rossis, i per tant el vehicle ha de ser el mes segur possible pero....
Al final de fer un vehicle tant segur conduirem maquines de trens sobre uns carrils
Ex ...moltes coses
- Albert
- Presentats
Holaaaa,
En cap moment penso que hagi condicionat la meva forma de conduir: mai!!!
Però a mi em fa una mica de respecte pensar que en un futur potser només podrem fer de maquinistes del tren sobre els rails.
Complicat, cap aquí o cap allá??? Potser el correcte es el teme mig, però... on es exactament aquest teme mig???
:( :( :(
Jo si que el porto, i en 130.000 quilometres només ha entrat en acció 2 vegades, i una anaves tu al darrera.Steelman ha escrit:JO soc molt contrari a tots aquests sistemes.
En cap moment penso que hagi condicionat la meva forma de conduir: mai!!!
Però a mi em fa una mica de respecte pensar que en un futur potser només podrem fer de maquinistes del tren sobre els rails.
Complicat, cap aquí o cap allá??? Potser el correcte es el teme mig, però... on es exactament aquest teme mig???
:( :( :(
Sort,