L'altre dia el concessionar HONDA BORMAR REUS hem varen trucar al mobil per que tenien a la seva disposició dues motos per provar.
Inmediatament els hi vaig dir que si ,que volia provar-les i junt amb l´Albert aquest matí les hem anat a provar.
Hem pujat cap a les carreteres de les muntanyes de Prades per la seva part mes solejada per evitar boires i humitats. (tot i aixi a dalt encara hi havia neu i gel)
Bé us explico les meves impressions
HONDA DN-01
En un principi de les dues motos es la que menys goig feia probar. Una moto amb amb una potencia moderada, ja que equipa el mateix motor que la Deuville (rebaixat) , uns avanços tecnologics que la fan propera als megascooters, una estetica molt vanguardista ,....
Sensacions abans de pujar
Abans de pujar ens han esenyat el funcionament del seu canvi automatic. Te la opcio de deixar-lo en automatic total, o passar-lo a un canvi seqüencia, que per mitja d´uns botons a la pinya esquerra pots pujar i baixar la velocitat.
Al pujar la sensació es molt estranya i curiosa. És una moto molt baixa i llarga.
Sembla que vagis assegut al terra gairebe. Al ser tant llarga veus molta moto per davant. A més ,com que tens els miralls molt lluny , veus molta moto per darrera teu tambe. es com si estiguessis en un cotxe.
Al possar-la en marxa fa un soroll una mica mes greu que el de la deuville, pero a la vegada tambe fa una mica de soroll a "trasto". No fa un soroll molt fi i agradable. Pero tampoc es desagradable.
Per dins de ciutat
Al arrancar la moto canvia totalment. Dona la impressió que ha de ser una moto patosa,lenta,inestable.....
En canvi la moto es molt estable, relativament agil..
Per dins de ciutat és practica per que amb un no res posses peu al terra, ja que es baixeta, aixo fa que tot i que pessi no ho sembli, ja que es facil de controlar en tot moment.
Aixo junt amb que es bastant mes potent que la majoria de megascooters fa que sigui una moto rapida i agil per moure's per ciutat i rondes.
CARRETERA
Per autovia/autopista la moto es molt estable i te un bon equips de frens que fan que sigui una moto vàlida en aquest ambient
De totes maneres les seves formes tant vanguardistes presenten algun inconvenient a partir de segons quines velocitats.
Ja que la seva posicio de conduccio és una mica estrenya. Semblant a una custom (les cames molt avançades, el cul baix....) junt amb una pantalla molt estetica pero realment inútil fa que quant passis de 110/120km/h el vent t´empenyi amb moolta força cap enrera.
Si no estiguessim agafats al manillar us asseguro que marxariem enrera. Es pitjor que qualsevol naked en aquest aspecte.
Per autovia el seu canvi automatic va força be i segurament ajudara a mantenir els consums (no en tinc ni idea del consum) ja que canvia sempre al voltant de les 4000rpm. Aixo fa per altra banda que la conduccio sigui molt suau i un pel aborrida amb aquesta modalitat.
En carreteres comarcals i revirades al agafar normalment menys velocitats el seu defecte de proteccio aerodinamica (les cames tampoc van protegides) es menys defecte .
En aquest tipus de carreteres si posem el canvi de forma "manual" la moto es força divertida, pots fer pujar el motor fins on vulguis i guanyes força en diversio. Aixo si tenint en compte la moto que portes ja que al tenir un moto amb el canvi "semi-automatic" el motor no reté i has de tirar molt de frens (que son MOLT BONS)
A més el tenir les estriberes del conctor molt avançades i tipus custom (unes plataformes) has d´anar en compte fins a on tombes.
Pero tot i aquests "problemes" en aquest camp la moto es una joguina i molt divertida. Te un chassis molt bo i es molt estable. En les curves no es mou ni una mica, vas sobre rails. Les suspensions tambe son molt bones. Jo les he trobat una mica dures (al venir de la varadero......) pero son bonissimes!
El quadro te molta informacio, pero el veig una mica amagat (si li dona el sol no se com es deu veure) i li he trobat a faltar alguna informacio, pero en general tambe es molt bo!
Conclusions
Es una moto que m'ha sorpres i molt.
Es una joguina, es molt divertida. Es facil de portar, noble, estable,agil,...
Crec que com a concepte de moto té els següents inconvenients:
- motor una mica just per el cojunt xasis/frens/suspensions que porta. Podria portar mes motor sense problemes
- Per ser una moto majoritariament "urbana" no te guantera, no protegeix gaire de les inclemencies (fred,aigua,..) i no te lloc per un top-case
-Posició massa custom, una posicio una mica més dreta seria perfecte.
-Preu força alta
Pero per contra ens ofereix una moto amb un disseny únic, tecnologia de vanguardia, junt amb un conjunt de xasis/frens/suspensions/transmisio que fa que estem davant d´una moto molt divertida.
Es una moto que no ens permetra arribar a capnord (no hi cap equipatge) pero que ens permetra anar cada dia a la feina, i els caps de setmana fer una escapdeta a un ritme més que decent per les carreteres del nostre país.
Per entendrens si no volem fer viatges,fer pistes i anar molt rapid per els colls de montanya és una moto perfecte
Per cert , en relacio al post que deiem de si la DN-01 es un fiasco d´Honda crec que si el baixessin de preu i la gent la proves no ho seria gens ni mica
HONDA CB-1000-R
Aquesta en principi es la que em feia mes ilusió de provar, tot i que també em feia un cert respecte. Una moto tant potent ...sempre fa respecte.
La "hornet" 1000 ha estat canviada i li han donat l´estetica de la seva germana petita, la 600.
A mi personalment esteticament m´agradava més la de tota la vida, amb el far rodo, un espai mes ampli per el passatger,....
Sensacions abans de pujar
Abans de pujar-hi es veu una moto molt petita, amb un gran roda darrera i una posicio del conjunt estriberes,canvi,frens força radicals.
La posicio del passetger es radical del tot i tot i que no aniria tant incomode com en una RR, aquesta moto no esta pensada per fer gairse quilometres a duo.
Al pujar la sensació es molt estranya. Al venir de portar motos grosses i carenades, o de la DN-01 que hi havia molta moto per davant.
Al pujar aqui sembla que estiguis assegut sobre la roda davantera pq no tens res davant teu. Nomes hi ha aire i carretera!
Al posar-se en posicio, tot i l´aparença de moto radical no ho es tant com podria ser-ho. Sense anar més lluny la VFR té una posicio molt més de RR que no pas aquesta hornet 1000.
Al possar-la en marxa no fa soroll. FA MUSICA
Comparat amb el so de la DN-01 , o de la varadero. El 1000cc del tetra que tenim entre les cames junt amb el silenciador..fa un so espectacular.
Per dins de ciutat
Per dins a ciutat s´ha d´anar en compte pq es una moto molt potent pero tot i aixi. al ser una moto de petites dimensions per ciutat es relativament comoda de circular.
A més com que es petitona, tambe es pot fer peu amb molta facilitat.
CARRETERA
Per autovia/autopista la moto es molt estable i té un motor que no te l´acabes.
La DN-01 te un canvi automatic pero la Hornet gairebe tambe. Tu tries la marxa (segona,tercera,....) dona gas i ves a la velocitat que vulguis.
Amb segona l'he posat a mes de 140km/h i a partir de les 2000rpm ja te força per fer el que et doni la gana. Te un ampli ventall de rpm per davant i sense defalliments fins a les 11.000 rpm on fa el tall d´injeccio.
Amb aquesta moto per aquestes carreteres has d´anar molt en compte amb els radars per que es sumament facil de caure-hi
I si tens un motor amb una accelaracio i potencia tant alta, has de tenir un equip de desacceleracio igual de potent, i aquest es el cas.
Té uns frens tant potents que fan respecte i tot.
En carreteres comarcals i revirades si el asfalt esta en bones condicions es una BESTIA
Depenen del ritme que vulguis anar poses segona o tercera...i ja pots enfilar fins on vulguis aquestes revirades carreteres.
El seu pneumatic del darrera et dona molta confiança i el seu xasis i suspensions tambe, en tot moment et transmeten tota la informació necessaria.
En aquest tram jo he anat bastant a poc a poc i no per el motor si no per el potent equips de frens.
El asfalt estava humit i la frenada es TANT BRUTAL que em feia por anar al terra per una frenda.
Amb aquesta moto les rectes no existeixen, pq el temps entre curves, per molt llarga que sigui la recta es casi inexistent per aixo s´ha d'anar en molt de compte pq es una moto que......si no tens cap pot arribar a ser perillosa en aquest terreny.
El quadre, tot i ser un naked , tambe te molta informació, inclus marcava la temperatura del oli.
Aixo si tambe era digital tant el tacometre com el velocimetre aixi que amb molta iluminacio solar no se com s´ha de veure...
Conclusions
Aquesta moto es una BESTIA. No m´imagino provar la CBR1000RR amb el mateix motor sense capar.
Pero en mans inexpertes es molt perillosa. L'Albert amb molt mes mes mans que jo, l´ha disfrutda i molt. JO amb la meva inexperiencia l'hi he tingut una mica de respecte i no l'he disfrutat tant fins que he arribat al asfalt sec
Com la DN-01 és una moto que no ens permetra arribar a capnord (no hi cap equipatge) pero que ens permetra anar cada dia a la feina d´una manera una mica mes alegre, i que els caps de setmana per carreteres en bon estat i revirades ens podra permetre fer una descarrega d'adrenalina important. Aixo si , sense oblidar mai que el que portem si no podriem pendre mal
Despres de provar-la hem omplert un questionari de les dues motos.
PD: Perdo per el totxo
PD2: l´albert ja posara les seves fotos i impressions