Prova de traduir textos de castellà a català
Moderador: Airald
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Prova de traduir textos de castellà a català
Amb interNOSTRUM.
Fico això al traductor:
...........................................
Parte 1: Los convenios de Asistencia sanitaria.
Allá por 1999, se firmaron unos convenios entre la patronal de los seguros (UNESPA), el Consorcio de compensación de seguros y diferentes entes públicos y privados que prestan asistencia sanitaria a lesionados en accidentes de tráfico. Hasta el momento de firmar esos convenios, lasasistencias sanitarias las pagaba la aseguradora del causante del siniestro, pero claro, no siempre la culpabilidad estaba definida, y eso hacía que la lista de facturas pendientes de cobro de los hospitales fuesekilométrica, y los gastos judiciales para reclamarlas fueran impresionantes.
Pues bien, con la idea de evitar todo este grandioso desastre, se firmaron los convenios, que básicamente y como norma general establecen 2 supuestos:
1) Cuando interviene 1 único vehículo, la compañía aseguradora paga las asistencias de los ocupantes, a excepción del conductor cuando el vehículo sea un ciclomotor, moto o asimilable (cuadriciclos, etc…)
2) Cuando intervienen 2 o más vehículos, cada aseguradora asume los gastos de los ocupantes de su vehículo, incluidos conductores de motos, etc…
En el caso de peatones, la asistencia la paga la compañía del vehículo causante material de las lesiones.
El consorcio es igual que cualquier compañía, pero asume el pago cuando el vehículo no tiene seguro, es robado, o está asegurado directamente en él.
Ahora, la explicación:
Estos convenios, como he dicho, son firmados por Entidades de seguros, Consorcio y Hospitales, y establecen los supuestos en los que los servicios sanitarios PUEDEN COBRAR a las aseguradoras las asistencias a lesionados de tráfico. Los supuestos que no estén contemplados en este convenio, como por ejemplo el caso del conductor de moto cuando solo interviene un vehículo, NO significan que la asistencia la tenga que pagar el lesionado, simplemente quiere decir QUE EL SISTEMA DE SALUD NO PUEDE COBRAR A LA ASEGURADORA POR ELLO, por lo que lo asume la Seguridad Social como cualquier asistencia sanitaria de una enfermedad común.
En resumen: Teniendo seguro, un lesionado NUNCA pagará una asistencia sanitaria por accidente de tráfico, si es asistido en centros sanitarios adheridos a estos convenios (100% del sistema público de salud y aprox. el 80% de la sanidad privada).
Parte 2: Seguros de accidentes integrantes de las pólizas de autos.
Lo normal es que las aseguradoras incluyan en el paquete de coberturas una póliza de accidentes para los ocupantes del vehículo o solamente para el conductor, que incluye asistencia sanitaria, un capital por muerte y otro por invalidez permanente.
Estas pólizas, aparte de las coberturas por muerte e invalidez, que es obvio lo que cubren, tienen una garantía por asistencia sanitaria que varía en su cuantía según la compañía. Esta cobertura se refiere a gastos derivados de una asistencia privada al lesionado. Ejemplo: a consecuencia de un accidente se te rompe el menisco, por lo que para practicarte una artroscopia el INSALUD te da fecha para el 2027. El lesionado puede mandar a paseo a la seguridad social e irse a un hospital privado, que le operará en 15 días, y luego pasar la factura a la aseguradora, que pagará hasta el límite que tenga contratado.
...............................................................................
I surt això:
.................
Part 1: Els convenis d'Assistència sanitària.
Allà per 1999, es van signar uns convenis entre la patronal de les assegurances (*UNESPA), el Consorci de compensació d'assegurances i diferents ens públics i privats que presten assistència sanitària a lesionats en accidents de tràfic. Fins al moment de signar aquests convenis, les assistències sanitàries les pagava l'asseguradora del causant del sinistre, però clar, no sempre la culpabilitat estava definida, i això feia que la llista de factures pendents de cobrament dels hospitals fos *kilométrica, i les despeses judicials per a reclamar-les fossin impressionants.
Doncs bé, amb la idea d'evitar tot aquest grandiós desastre, es van signar els convenis, que bàsicament i com norma general estableixen 2 supòsits:
1) Quan intervé 1 únic vehicle, la companyia asseguradora paga les assistències dels ocupants, a excepció del conductor quan el vehicle sigui un *ciclomotor, moto o assimilable (*cuadriciclos, *etc…)
2) Quan intervenen 2 o més vehicles, cada asseguradora assumeix les despeses dels ocupants del seu vehicle, inclosos conductors de motos, etc…
En el cas de vianants, l'assistència la paga la companyia del vehicle causant material de les lesions.
El consorci és igual que qualsevol companyia, però assumeix el pagament quan el vehicle no té segur, és robat, o està assegurat directament en ell.
Ara, l'explicació:
Aquests convenis, com he dit, són signats per Entitats d'assegurances, Consorci i Hospitals, i estableixen els supòsits en els quals els serveis sanitaris PODEN COBRAR a les asseguradores les assistències a lesionats de tràfic. Els supòsits que no estiguin contemplats en aquest conveni, com per exemple el cas del conductor de moto quan solament intervé un vehicle, NO signifiquen que l'assistència l'hagi de pagar el lesionat, simplement vol dir QUE EL SISTEMA DE SALUT NO POT COBRAR A L'ASSEGURADORA PER AIXÒ, pel que ho assumeix la Seguretat Social com qualsevol assistència sanitària d'una malaltia comuna.
En resum: Tenint segur, un lesionat MAI pagarà una assistència sanitària per accident de tràfic, si és assistit en centres sanitaris adherits a aquests convenis (100% del sistema públic de salut i aprox. el 80% de la sanitat privada).
Part 2: Assegurances d'accidents integrants de les pòlisses d'actuacions.
El normal és que les asseguradores incloguin en el paquet de cobertures una pòlissa d'accidents per als ocupants del vehicle o solament per al conductor, que inclou assistència sanitària, un capital per mort i altre per invalidesa permanent.
Aquestes pòlisses, a part de les cobertures per mort i invalidesa, que és obvi el que cobrixen, tenen una garantia per assistència sanitària que varia en la seva quantia segons la companyia. Aquesta cobertura es refereix a despeses derivades d'una assistència privada al lesionat. Exemple: a conseqüència d'un accident se't trenca el *menisco, pel que per a practicar-te una *artroscopia el *INSALUD et dóna data per al 2027. El lesionat pot manar a passeig a la seguretat social i anar-se a un hospital privat, que li operarà en 15 dies, i després passar la factura a l'asseguradora, que pagarà fins al límit que tingui contractat.
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Encara ho fa força bé, oi?
Fico això al traductor:
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Parte 1: Los convenios de Asistencia sanitaria.
Allá por 1999, se firmaron unos convenios entre la patronal de los seguros (UNESPA), el Consorcio de compensación de seguros y diferentes entes públicos y privados que prestan asistencia sanitaria a lesionados en accidentes de tráfico. Hasta el momento de firmar esos convenios, lasasistencias sanitarias las pagaba la aseguradora del causante del siniestro, pero claro, no siempre la culpabilidad estaba definida, y eso hacía que la lista de facturas pendientes de cobro de los hospitales fuesekilométrica, y los gastos judiciales para reclamarlas fueran impresionantes.
Pues bien, con la idea de evitar todo este grandioso desastre, se firmaron los convenios, que básicamente y como norma general establecen 2 supuestos:
1) Cuando interviene 1 único vehículo, la compañía aseguradora paga las asistencias de los ocupantes, a excepción del conductor cuando el vehículo sea un ciclomotor, moto o asimilable (cuadriciclos, etc…)
2) Cuando intervienen 2 o más vehículos, cada aseguradora asume los gastos de los ocupantes de su vehículo, incluidos conductores de motos, etc…
En el caso de peatones, la asistencia la paga la compañía del vehículo causante material de las lesiones.
El consorcio es igual que cualquier compañía, pero asume el pago cuando el vehículo no tiene seguro, es robado, o está asegurado directamente en él.
Ahora, la explicación:
Estos convenios, como he dicho, son firmados por Entidades de seguros, Consorcio y Hospitales, y establecen los supuestos en los que los servicios sanitarios PUEDEN COBRAR a las aseguradoras las asistencias a lesionados de tráfico. Los supuestos que no estén contemplados en este convenio, como por ejemplo el caso del conductor de moto cuando solo interviene un vehículo, NO significan que la asistencia la tenga que pagar el lesionado, simplemente quiere decir QUE EL SISTEMA DE SALUD NO PUEDE COBRAR A LA ASEGURADORA POR ELLO, por lo que lo asume la Seguridad Social como cualquier asistencia sanitaria de una enfermedad común.
En resumen: Teniendo seguro, un lesionado NUNCA pagará una asistencia sanitaria por accidente de tráfico, si es asistido en centros sanitarios adheridos a estos convenios (100% del sistema público de salud y aprox. el 80% de la sanidad privada).
Parte 2: Seguros de accidentes integrantes de las pólizas de autos.
Lo normal es que las aseguradoras incluyan en el paquete de coberturas una póliza de accidentes para los ocupantes del vehículo o solamente para el conductor, que incluye asistencia sanitaria, un capital por muerte y otro por invalidez permanente.
Estas pólizas, aparte de las coberturas por muerte e invalidez, que es obvio lo que cubren, tienen una garantía por asistencia sanitaria que varía en su cuantía según la compañía. Esta cobertura se refiere a gastos derivados de una asistencia privada al lesionado. Ejemplo: a consecuencia de un accidente se te rompe el menisco, por lo que para practicarte una artroscopia el INSALUD te da fecha para el 2027. El lesionado puede mandar a paseo a la seguridad social e irse a un hospital privado, que le operará en 15 días, y luego pasar la factura a la aseguradora, que pagará hasta el límite que tenga contratado.
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I surt això:
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Part 1: Els convenis d'Assistència sanitària.
Allà per 1999, es van signar uns convenis entre la patronal de les assegurances (*UNESPA), el Consorci de compensació d'assegurances i diferents ens públics i privats que presten assistència sanitària a lesionats en accidents de tràfic. Fins al moment de signar aquests convenis, les assistències sanitàries les pagava l'asseguradora del causant del sinistre, però clar, no sempre la culpabilitat estava definida, i això feia que la llista de factures pendents de cobrament dels hospitals fos *kilométrica, i les despeses judicials per a reclamar-les fossin impressionants.
Doncs bé, amb la idea d'evitar tot aquest grandiós desastre, es van signar els convenis, que bàsicament i com norma general estableixen 2 supòsits:
1) Quan intervé 1 únic vehicle, la companyia asseguradora paga les assistències dels ocupants, a excepció del conductor quan el vehicle sigui un *ciclomotor, moto o assimilable (*cuadriciclos, *etc…)
2) Quan intervenen 2 o més vehicles, cada asseguradora assumeix les despeses dels ocupants del seu vehicle, inclosos conductors de motos, etc…
En el cas de vianants, l'assistència la paga la companyia del vehicle causant material de les lesions.
El consorci és igual que qualsevol companyia, però assumeix el pagament quan el vehicle no té segur, és robat, o està assegurat directament en ell.
Ara, l'explicació:
Aquests convenis, com he dit, són signats per Entitats d'assegurances, Consorci i Hospitals, i estableixen els supòsits en els quals els serveis sanitaris PODEN COBRAR a les asseguradores les assistències a lesionats de tràfic. Els supòsits que no estiguin contemplats en aquest conveni, com per exemple el cas del conductor de moto quan solament intervé un vehicle, NO signifiquen que l'assistència l'hagi de pagar el lesionat, simplement vol dir QUE EL SISTEMA DE SALUT NO POT COBRAR A L'ASSEGURADORA PER AIXÒ, pel que ho assumeix la Seguretat Social com qualsevol assistència sanitària d'una malaltia comuna.
En resum: Tenint segur, un lesionat MAI pagarà una assistència sanitària per accident de tràfic, si és assistit en centres sanitaris adherits a aquests convenis (100% del sistema públic de salut i aprox. el 80% de la sanitat privada).
Part 2: Assegurances d'accidents integrants de les pòlisses d'actuacions.
El normal és que les asseguradores incloguin en el paquet de cobertures una pòlissa d'accidents per als ocupants del vehicle o solament per al conductor, que inclou assistència sanitària, un capital per mort i altre per invalidesa permanent.
Aquestes pòlisses, a part de les cobertures per mort i invalidesa, que és obvi el que cobrixen, tenen una garantia per assistència sanitària que varia en la seva quantia segons la companyia. Aquesta cobertura es refereix a despeses derivades d'una assistència privada al lesionat. Exemple: a conseqüència d'un accident se't trenca el *menisco, pel que per a practicar-te una *artroscopia el *INSALUD et dóna data per al 2027. El lesionat pot manar a passeig a la seguretat social i anar-se a un hospital privat, que li operarà en 15 dies, i després passar la factura a l'asseguradora, que pagarà fins al límit que tingui contractat.
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Encara ho fa força bé, oi?


- Pere
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- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:16 am
- Ubicació: Lliçà d'amunt
- Randy-650
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- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
- Josey Wales
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- Membre des de: dt. gen. 09, 2007 3:28 am
- Ubicació: Manresa (Bages)
- Randy-650
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- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Josey Wales ha escrit: Això del InterNostrum d'on el treus? :D
Mira-ho aqui:
http://www.internostrum.com/

