COMPREU UNA GS 1200 AMB DSTC I S´ACABARÁ EL CAURE ????

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

COMPREU UNA GS 1200 AMB DSTC I S´ACABARÁ EL CAURE ????

Entrada Autor: Llagasta » dj. feb. 08, 2007 7:48 pm

Control de tracción para motos de serie

La marca de Munich siempre ha destacado por las innovaciones tecnológicas en materia de seguridad que incorpora en sus motos

BMW ya fueron los primeros en aplicar el ABS a las motos siendo la K100 de 1988 la primera moto en utilizarlo de serie. Tras el ABS, y otros muchos avances, BMW ha desarrollado un sistema de control de tracción similar al que se utiliza en los las motos del Campeonato del Mundo de MotoGP y que ya incorporan algunos de sus modelos.

Este nuevo sistema denominado ASC –Automatic Stability Control– evita que los modelos más potentes sufran pérdidas de agarre en el tren trasero debido a fuertes aceleraciones, pavimentos húmedos o deslizantes o, en el caso del último que lo incorpora, el R 1200 GS, por la falta de agarre en caminos fuera de carretera. De esta manera se minimiza la tendencia de la moto a sobrevirar y por tanto, se reduce considerablemente el riesgo de caídas.

El sistema funciona basándose en la tecnología utilizada para el sistema de frenada ABS que detecta el movimiento de las ruedas. Cuando el sistema percibe que la rueda trasera gira a mayor velocidad que la delantera, la centralita reduce el par del motor actuando sobre el sistema de inyección llegando a cortar por completo el suministro de combustible si fuera necesario.

BMW presentará este novedoso sistema aplicado a la última versión de la R 1200 GS el próximo cinco de febrero.

Lo que no se, es si eso será positivo en campo. Si detecta que patina, reduce la potencia en la rueda???. Supongo que funcionará pero...

Un saludo.
Yago

QUE US SEMBLA AL FINAL TOTS AMB TAT :twisted:
Imatge

Xavitiger
Presentats
Entrades: 833
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:08 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)

Entrada Autor: Xavitiger » dj. feb. 08, 2007 8:47 pm

Particularment, crec que s'està perdent el gust de conduir una moto.
Ja sé que em direu que tots aquest avenços es fan per la nostra seguretat i tal, i tal...
Però la veritat, a mi m'agrada anar en moto, a mi m'agrada conduir una moto...
Però si ja només falta que instalin un parell de rodetes a l'estil de les bicis de les criatures, i que es pleguin i es despleguin segons les circumstàncies!!!
NO DEIXIS PER DEMÀ EL QUE PUGUIS FER AVUI!!!
SOCI AMM Nº 5951
Imatge

Javihospitalet
Presentats
Entrades: 757
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:39 am
Ubicació: l'Hospitalet de l'Infant

Entrada Autor: Javihospitalet » dj. feb. 08, 2007 9:36 pm

Xavi, si avui en dia et compras un coupe SLK, per mes potencia que tinguis no podràs cremar els pneumàtics perque el control de tracció no t'ho permet. totes aquestes coses ho fan per la nostra seguretat, m'agradaba mes l'antiga manera de fer les coses, com doblegar amb el fre de mà i moltes coses mes.....

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dj. feb. 08, 2007 9:39 pm

Exacte anem mica en mica cap un automatisme total que per el 90% de la gent ja esta be.
Pero el 10% que valorem altres coses :twisted: :twisted:
Ex ...moltes coses

Xavitiger
Presentats
Entrades: 833
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:08 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)

Entrada Autor: Xavitiger » dj. feb. 08, 2007 10:08 pm

JAVIHOSPITALET ha escrit:... m'agradaba mes l'antiga manera de fer les coses, com doblegar amb el fre de mà i moltes coses mes.....
És el que penso!!!
Steelman ha escrit:Exacte anem mica en mica cap un automatisme total que per el 90% de la gent ja esta be.
Pero el 10% que valorem altres coses :twisted: :twisted:
Està clar que totes aquestes coses es fan en benefici de la seguretat, però a l'hora ens porten a aquest automatisme que comentes, que d'altre manera es pot interpretar com una pèrdua d'habilitat a l'hora de conduir.
És a dir...cada cop podem conduir més malament, ja que la màquineta de turno corretgirà els nostres errors!!!
NO DEIXIS PER DEMÀ EL QUE PUGUIS FER AVUI!!!
SOCI AMM Nº 5951
Imatge

QSC
Presentats
Entrades: 1304
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 am
Ubicació: >>> Jordi i Júlia <<< (Sabadell)

Entrada Autor: QSC » dj. feb. 08, 2007 10:21 pm

Homee... teniu part de raó , peròooooo... penseu en les motos que portem nosaltres, res a veure amb les de fa 30 anys.
No hi han avantatges envers aquelles motos???? i no gaudim de les nostres motos, tan o mes que els nostres pares amb aquells "trastos"????
Pot ser el nostres fills diran el mateix quant portin motos amb ABS, ASC, TMW, PTAL i PTIL combinats a l'hora.

V'sssssssss

Vendetta
Presentats
Entrades: 2529
Membre des de: dv. gen. 12, 2007 1:27 pm

Entrada Autor: Vendetta » dj. feb. 08, 2007 11:02 pm

Però em sembla recordar que l'antiga pan ja portava control de traccio.

La nova ja no , no sè pq, però l'antiga si

valantains
Presentats
Entrades: 72
Membre des de: ds. gen. 13, 2007 12:40 am
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: valantains » dj. feb. 08, 2007 11:22 pm

QSC ha escrit:Homee... teniu part de raó , peròooooo... penseu en les motos que portem nosaltres, res a veure amb les de fa 30 anys.
No hi han avantatges envers aquelles motos???? i no gaudim de les nostres motos, tan o mes que els nostres pares amb aquells "trastos"????
Pot ser el nostres fills diran el mateix quant portin motos amb ABS, ASC, TMW, PTAL i PTIL combinats a l'hora.

V'sssssssss
:b9

Encara us haureu de comprar una Harley per ser "clàssics"

Si varen esperar al Centenari per posar injecció electrònica a la Road King...
Tot això que dieu ho posaran pel Bicentenari...

:b9 :b9 :b9
“Quan el mal ve d’Almansa, a tots alcança”

Steelman
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dv. feb. 09, 2007 7:58 am

QSC ha escrit:Homee... teniu part de raó , peròooooo... penseu en les motos que portem nosaltres, res a veure amb les de fa 30 anys.

V'sssssssss
Home mira't aixi tambe tens raó.

Pero ha arribat un punt, i sobretot més en el mon de l´automocio que uff
No se si heu vist la pelicula de YO ROBOT en que tots els cotxes van programants per un ordinador central i la gent va com si anes al autobus i si algu pose el "cotxe" en modo manual salta una alarma i es recondueix sol fins a la comisiaria més proxima

PD: en aquesta mateixa peli el protagonista porta un MVAGUSTA
Ex ...moltes coses

QSC
Presentats
Entrades: 1304
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 am
Ubicació: >>> Jordi i Júlia <<< (Sabadell)

Entrada Autor: QSC » dv. feb. 09, 2007 10:45 am

Steelman ha escrit:No se si heu vist la pelicula de YO ROBOT en que tots els cotxes van programants per un ordinador central i la gent va com si anes al autobus i si algu pose el "cotxe" en modo manual salta una alarma i es recondueix sol fins a la comisiaria més proxima
No cal anar a buscar extrems homeeee !!

Jo crec que es pot gaudir igual amb una moto que porti ABS, DSTC, airbag ..etc. Però això depèn de cadascú.... jo particularment, per exemple, no em veig amb un canvi seqüencial o automàtic.

Si mes no, es veritat que cada vegada agafa mes cos aquella màxima de.... "tractor amarillo" :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9

V'sssssssssss

Miquelpericas
Presentats
Entrades: 4360
Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Miquelpericas » dv. feb. 09, 2007 12:17 pm

QSC ha escrit:
Steelman ha escrit:No se si heu vist la pelicula de YO ROBOT en que tots els cotxes van programants per un ordinador central i la gent va com si anes al autobus i si algu pose el "cotxe" en modo manual salta una alarma i es recondueix sol fins a la comisiaria més proxima
No cal anar a buscar extrems homeeee !!

Jo crec que es pot gaudir igual amb una moto que porti ABS, DSTC, airbag ..etc. Però això depèn de cadascú.... jo particularment, per exemple, no em veig amb un canvi seqüencial o automàtic.

Si mes no, es veritat que cada vegada agafa mes cos aquella màxima de.... "tractor amarillo" :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9

V'sssssssssss
L'important és que et donin a escollir i que cadascú trii allò que li convingui més. :)
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dv. feb. 09, 2007 2:20 pm

Vendetta ha escrit:Però em sembla recordar que l'antiga pan ja portava control de traccio.

La nova ja no , no sè pq, però l'antiga si
Ai mare.......de quin model parles? de la 1.100????

Aviam si el Joan ens pot treure de dubtes. :shock:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Steelman
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dv. feb. 09, 2007 4:52 pm

SI tens rao.
Les primeres pans 1100 portaven control de traccio s´anomenava
TCS
Ex ...moltes coses

Josey Wales
Presentats
Entrades: 1758
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 3:28 am
Ubicació: Manresa (Bages)

Entrada Autor: Josey Wales » ds. feb. 10, 2007 1:51 am

Hola! Tornant al ASC. Aquest sistema necessita que les dues rodes siguin del mateix diàmetre??? Si no és així, com giran les dues a la mateixa velocitat? Jo és que ara no ho entenc. :shock:
ImatgeUnforgiven

Ride
Presentats
Entrades: 2669
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:46 am
Ubicació: Castellnou de Bages

Entrada Autor: Ride » ds. feb. 10, 2007 1:56 am

Josey Wales ha escrit:Hola! Tornant al ASC. Aquest sistema necessita que les dues rodes siguin del mateix diàmetre??? Si no és així, com giran les dues a la mateixa velocitat? Jo és que ara no ho entenc. :shock:

Un mecanic de manteniment com tu !!! es que les maquines de l'empresa no ho porten !!!!!!!!!! jajajajajajajajajaj

Josey Wales
Presentats
Entrades: 1758
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 3:28 am
Ubicació: Manresa (Bages)

Entrada Autor: Josey Wales » ds. feb. 10, 2007 2:08 am

Ride ha escrit:Un mecànic com tu !!! és que les màquines de l'empresa no ho porten??
Doncs no en porten de rodes les màquines. :lol: Però hi ha el diàmetre de la roda de davant, que en les trail sol ser més gran, i això vol dir que haurà de còrrer menys voltes per anar a la mateixa velocitat que la roda del darrera que sol ser més petita. Ai ves, ara ja ho veig!! :P :P :P La velocitat és la mateixa però depenent del diàmetre donaran més o menys voltes les rodes!!
ImatgeUnforgiven

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dj. feb. 15, 2007 12:47 pm

Josey Wales ha escrit:
Ride ha escrit:Un mecànic com tu !!! és que les màquines de l'empresa no ho porten??
Doncs no en porten de rodes les màquines. :lol: Però hi ha el diàmetre de la roda de davant, que en les trail sol ser més gran, i això vol dir que haurà de còrrer menys voltes per anar a la mateixa velocitat que la roda del darrera que sol ser més petita. Ai ves, ara ja ho veig!! :P :P :P La velocitat és la mateixa però depenent del diàmetre donaran més o menys voltes les rodes!!
?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

ES QUE EL CONTROL DE TRACCIÓ ACTUA NOMÉS A LA RODA DEL DARRERE :?
actua "com un ABS al revés" :roll: però nomès a la roda del darrere que es la motriu.
Imatge

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dj. feb. 15, 2007 8:40 pm

Holaaaa,
gs12 red ha escrit: ES QUE EL CONTROL DE TRACCIÓ ACTUA NOMÉS A LA RODA DEL DARRERE :?
actua "com un ABS al revés" :roll: però nomès a la roda del darrere que es la motriu.
Ja hi estic d'acord que nomes actui sobre la roda del darrera, però per saber si perd tracció o no, ha de comparar le velocitat amb la del davant, o si no: amb que compara i com decideix actuar??

D'altra banda el diametre de la roda no influeix. No es compara el numero de voltes que dona cada roda, si no la velocitat real de cada una de ellas, com en un ABS de qualsevol moto que pugui tenir diferent diametre de llanta.

Només es una opinió, reconec que no soc un expert en el tema.

:wink: :wink: :wink:
Sort,

Angel
Presentats
Entrades: 1284
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 pm
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Entrada Autor: Angel » dj. feb. 15, 2007 10:09 pm

COMPREU UNA GS 1200 AMB DSTC I S´ACABARÁ EL CAURE. Realment hi ha algú que s’ho cregui?.

Bé, diguem-ho correctament:
COMPREU UNA GS 1200 AMB DSTC I CAUREU MENYS. Em refereixo a les caigudes en parat, sortides de carretera, etc. On no crec que serveixi el sistema DSTC.
No us alarmeu, sempre he estat a favor de qualsevol mesura per incrementar la seguretat en qualsevol tema.

Alguns estan en contra de tanta tecnologia, però el que realment compta, es que en un moment en el que es pugui tenir un error en la conducció, on les conseqüències podrien ser fatals, ens pugui salvar d’elles.
D’acord que la tecnologia costa diners, diners que poden semblar mal gastats sempre que no acabis caient, clar.

Salutacions.
Salutacions moteres.

J@N LINCE
Presentats
Entrades: 1106
Membre des de: dg. gen. 14, 2007 7:40 pm
Ubicació: TARREGA ( TERRA FERMA )

Re: COMPREU UNA GS 1200 AMB DSTC I S´ACABARÁ EL CAURE ????

Entrada Autor: J@N LINCE » dv. feb. 16, 2007 11:48 pm

gs12 red ha escrit:Control de tracción para motos de serie

Lo que no se, es si eso será positivo en campo. Si detecta que patina, reduce la potencia en la rueda???. Supongo que funcionará pero...

QUE US SEMBLA AL FINAL TOTS AMB TAT :twisted:
Segons una revista del sector,d`aquesta semana , que a probat aquest sistema.
A les BMW TRAIL tens la opció de un boto per conducció normal o "OFF-ROAD". I diu la mateixa revista que el sistema ASC funciona conjuntament i es necesari tindrel el "ABS" doncs es a traves del ABS que en treu les dades el nou sistema de traccio; I l`han trobat força be aquest nou sistema. :wink:
Amic gracies pel GIF. Es una passada!!!!!
Imatge

Respon

Torna a “General”