Una Mica D'Off-Road

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Angel
Presentats
Entrades: 1284
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 pm
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Una Mica D'Off-Road

Entrada Autor: Angel » dt. juny 02, 2009 9:42 pm

Off-Road

Sant Jaume - Castellot de Marmellar - Torrelles de Foix

El divendres 29 de Maig aprofitant que em van donar festa a la feina, (si, allò que en diuen E.R.E i que esta tant de moda), em vaig prendre la llibertat de anar a fer una mica de Off-Road per la comarca.
Aquesta vegada m’havia proposat arribar al Castell de Marmellar des de Sant Jaume dels Domenys, i acabar a Torrelles de foix, tot per pistes. El propòsit va ser gairebé un èxit ja que no tota la ruta va estar sense trepitjar l’asfalt tal com pretenia.
Nomes d’entrada vaig haver d’aplicar l’article Nº1 del Off-Road davant d’un petit contratemps.

Article nº1de L’Off-Road:
-Un Off-Road no s’atura davant de la adversitat en el camí. Dona mitja volta i continua.

La ruta prevista inicialment era aquesta,

Imatge

A l’alçada del Puig de La Cogulla es on vaig trobat el primer i únic entrebanc.

Imatge

No faltava gaire per arribar a la urbanització de la Talaia però aquí va ser on una pendent una mica forta amb terra i pedra suelta, i agreujat per una roda sense tac, em van fer desistir de tirar mes endavant.
En aquesta pendent la roda del darrera va començar a patinar fins que la moto va anar perdent embranzida i vaig quedar parat gaire be al final de la pendent. intentava reprendre-la però era inútil, la roda del darrera es posava a patinar tot i ser respectuós amb l’embragatge, però al final acabava per calar-se.
L’embragatge patia lo seu i la flaire a cremat començava a ser insoportable, la suor m’envaïa sota la jaqueta, els pantalons, i el casc, i les forces ja començaven minvar, finalment un acaba per parlar sol:

- Epss!!, “no fotis el burru que vas sol!!”.
- Aquesta moto te la primera massa llarga!!.
- Si es que vaig amb unes rodes que no toquen per aquest terreny!!.
- Casun la...!!.

En aquest instant es quan toca aplicar l’article Nº1 de l’Off-Road.

Com he trobat a faltar unes bones rodes de tacs!!.

Imatge

Imatge

Val, d’acord!!.
Randy, no em renyis!!
Ja ho se!, mes que una roda mixta sembla una eslic. Ha estat una imprudència provocada per les ganes de anar amb moto. De fet, pensava trobar un terra mes compacte i menys pedra.

Com que soc un home tossut, aquest mínim entrebanc no em va fer desdir del meu objectiu, així que vaig decidir reprendre la ruta en la urbanització de la Talaia tornant a la carretera i passant per Cal Sumoi.

A partir d’aquí tot va estar oli amb un llum.
Vaig arribar al Castellot de Marmellar sense cap mes dificultat, fins hi tot vaig fer unes fotos mes.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Com podreu observar, tot i que derruït, esta mes ben conservat que el Castellot de Castellví de la Marca.

Ja nomes quedava arribar a les Dous de Torrelles de foix.

Imatge

Ara nomes quedaven pistes faciletes que estan arreglades de fa poc, les pendents mes suaus i menys pedra però el terra seguia sent gens compactat, semblava que el camí estes llaurat i es feia difícil portar una traçada mes o menys recta. Malgrat això, cap problema.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Dues horetes força distretes i una espineta clavada per no haver pogut superar aquella pendent. Allà la vaig deixar esperant-me, hi tornaré!.

Això es tot.

Angel.
Angel l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. juny 02, 2009 9:43 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Salutacions moteres.

Itaca
Presentats
Entrades: 683
Membre des de: dt. gen. 01, 2008 8:34 pm
Ubicació: l'empordanet

Re: Una Mica D'Off-Road

Entrada Autor: Itaca » dt. juny 02, 2009 10:06 pm

Quin home més agoserat, mira que anar a fer Off-road amb aquestes rodes.... :mestre
De tota manera veig que vàres disfrutar força!!!
I potser també vàres provar el TTmaps? :wink:
Moltes felicitats per la ruta...ah! i unes fotos molt xules. :cerv :cerv
I quan creieu que arribeu, sapigueu trobar noves sendes.....http://youtu.be/6Gnde5_8VrI
Imatge

soci AMM nº 6862
BMW F 650 ST - BMW GS1200ADV

Kel
Presentats
Entrades: 3513
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

Entrada Autor: Kel » dt. juny 02, 2009 10:24 pm

Angel, Tot sol, fantàstic, quins nassos que tens ...

Trencant totes les lleis de lògica i del seny, amb rodes que no son aptes pels camins que fas, sense cap mena de companyia; nomes l'afany de descobrir mon. Ets el meu heroi.

Merci. He pensat que tornaré a fer alguna sortida trail val la pena deixar-se les celles i l'embrague en alguna pujada perduda. Demanaré permís a la Sandra crec que una 650 pot ser força manejable

Xavi-Gs
Presentats
Entrades: 662
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 1:59 pm
Ubicació: Almenar

Entrada Autor: Xavi-Gs » dt. juny 02, 2009 10:33 pm

Bones!!!

Quina ruteta mes xula!!! a veure quan en montem una.... pero en cap de setmana, que de moment encara terballem....

Quan e vist la teva roda, m'ha portat records d'un que tambe va anar a fer pistes amb poca roda... :roll:

Ens veiem
Hi ha tres classes d'homes, els que saben comptar i els que no. Homer Simpson

Imatge

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dt. juny 02, 2009 11:39 pm

Àngel, home!!! La norma nº 2 de l'OFF-ROAD és desinflar una mica els pneumàtics, portar-los màxim a 1'5 kg. :Disparant Guanyaràs moooolt en tracció. Tú, com a bon biciclista, agafes la manxa de la bici, i au, inflant i desinflant.

Per cert, molt bona ruta, i més fent-la solet. :eyes

P.D: No vas trovar a faltar la KTM del teu germanet? :mrgreen:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Angel
Presentats

Entrada Autor: Angel » dt. juny 02, 2009 11:50 pm

[quote user="Itaca" post="78911"]Quin home més agoserat, mira que anar a fer Off-road amb aquestes rodes.... :mestre
De tota manera veig que vàres disfrutar força!!!
I potser també vàres provar el TTmaps? :wink:
Moltes felicitats per la ruta...ah! i unes fotos molt xules. :cerv :cerv[/quote]

La veritat es que si que vaig disfrutar, ja començava a portar una bona temporada sense aixafar terra. Es allò que diuen, "La cabra siempre tira al monte".
El TTmaps funciona, de manera especial però funciona. Si et fa falta una mica d’explicació sobre el tema ja tens els meus telèfons que et vaig donar per privat.
Celebro que t'agradin les fotos. :-D

[quote user="kel" post="78911"]
Angel, Tot sol, fantàstic, quins nassos que tens ...

Trencant totes les lleis de lògica i del seny, amb rodes que no son aptes pels camins que fas, sense cap mena de companyia; nomes l'afany de descobrir mon. Ets el meu heroi.

Merci. He pensat que tornaré a fer alguna sortida trail val la pena deixar-se les celles i l'embrague en alguna pujada perduda. Demanaré permís a la Sandra crec que una 650 pot ser força manejable [/quote]

Ja veus que no fa falta anar gaire lluny per descobrir mon.
Lo de fer Off amb una 650 es una molt bona idea, no se que en pensarà la Sandra. :mrgreen:

[quote user="xavistrom" post="78911"]

Bones!!!

Quina ruteta mes xula!!! a veure quan en montem una.... pero en cap de setmana, que de moment encara terballem....

Quan e vist la teva roda, m'ha portat records d'un que tambe va anar a fer pistes amb poca roda...

Ens veiem
[/quote]

Jo també me’n recordo d'aquell dia que vam baixar del coll de Pal a la Massela per les pistes d’esquí, (aclaro que no hi havia neu), però tu el mes valent baixant amb roda de carretera. Ja no soc l’únic sonat. :wink:
Salutacions moteres.

Angel
Presentats

Entrada Autor: Angel » dc. juny 03, 2009 12:06 am

[quote user="Randy-650" post="78925"]Àngel, home!!! La norma nº 2 de l'OFF-ROAD és desinflar una mica els pneumàtics, portar-los màxim a 1'5 kg. :Disparant Guanyaràs moooolt en tracció. Tú, com a bon biciclista, agafes la manxa de la bici, i au, inflant i desinflant.

Per cert, molt bona ruta, i més fent-la solet. :eyes

P.D: No vas trovar a faltar la KTM del teu germanet? :mrgreen:[/quote]

M'has pillat, portava la roda amb pressió de carretera, però no vaig voler treure pressió perquè desprès havia de tornar a casa (per carretera), i no pas pel camí mes curt.
Estic pensant en comprar un compressor de butxaca que he vist en alguna botiga d’Internet, ara no recordo quina, i variar la pressió de les rodes insitu. :roll:

La KTM del meu germà no en te ni per començar amb aquesta ruta. :wink:
Salutacions moteres.

Danielot
Presentats
Entrades: 641
Membre des de: ds. oct. 11, 2008 8:56 am
Ubicació: Lleida, terra ferma.

Entrada Autor: Danielot » dc. juny 03, 2009 6:26 am

Una ruteta molt entretinguda....
Rodar en moto es lo meu

Edu74
Presentats
Entrades: 261
Membre des de: ds. abr. 18, 2009 8:12 pm
Ubicació: Vilanna (Gironès)
Contacta:

Entrada Autor: Edu74 » dc. juny 03, 2009 12:08 pm

[quote user="Kel" post="78914"]Angel, Tot sol, fantàstic, quins nassos que tens ...

Merci. He pensat que tornaré a fer alguna sortida trail val la pena deixar-se les celles i l'embrague en alguna pujada perduda. Demanaré permís a la Sandra crec que una 650 pot ser força manejable[/quote]

Kel, si ho fas i no vols anar sol, avisa'm. :wink:
Edu74 l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. juny 03, 2009 12:09 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
100% NOVELL :eyes
BMW G 650 GS :lol:

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dc. juny 03, 2009 12:30 pm

Hola Àngel:

No els hi fagis cas a aquesta colla de " senyoritus " ... Fas ben fet de fer algun caminet de tant en tant amb la GS.

A vegades davant del dubte a una pujada, val més la pena pujar una mica envel.lat , que pujar poc aq poc que es quan la roda patina

Molta gent es quedaria acollonida fins a on es pot arribar amb una Gs, tampoc calen massa els neumatics de tacos si no es que hi ha molt de fang.

PS.- Àngel: no savia la teva " afecció " a fer camins, de tant en tant es necessari :P aviam quan n´orginitzem alguna...... :form :form :form :form
Imatge

Kel
Presentats
Entrades: 3513
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

Entrada Autor: Kel » dc. juny 03, 2009 12:43 pm

[quote user="Edu74" post="78940"][quote user="Kel" post="78914"]Angel, Tot sol, fantàstic, quins nassos que tens ...

Merci. He pensat que tornaré a fer alguna sortida trail val la pena deixar-se les celles i l'embrague en alguna pujada perduda. Demanaré permís a la Sandra crec que una 650 pot ser força manejable[/quote]

Kel, si ho fas i no vols anar sol, avisa'm. :wink:[/quote]

Eduard, fet algun dissabte d'aquest que la Sandra vagi de compres

Angel el que diu l'Albert de fotre gas a les pujades és el correcte amb gas es soluciones moltes i moltes coses a la vida :form
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dc. juny 03, 2009 1:06 pm

quina ruta mes xula
a veure si la proxima tinc festa i podem fer-la plegats ,)

Jo sol no m'atreveixo amb la varadero
Ex ...moltes coses

Siono1000
Presentats
Entrades: 2573
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Siono1000 » dc. juny 03, 2009 1:52 pm

Una moolt bona sortida per posar aprova tant el pilot com la moto. :D

Segur que vares tornar a casa suau xaiet. de tant en tant un s'ha de posar a prova per notar que encara esta viu. :Saltant

Salut.
Salut i kilómetres

Edu74
Presentats
Entrades: 261
Membre des de: ds. abr. 18, 2009 8:12 pm
Ubicació: Vilanna (Gironès)
Contacta:

Entrada Autor: Edu74 » dc. juny 03, 2009 7:23 pm

Kel va escriure:
Eduard, fet algun dissabte d'aquest que la Sandra vagi de compres

Ok, jo normalment en dissabte, m'ho puc combinar, i les "GT's", encara mes. :-D
Edu74 l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. juny 03, 2009 7:25 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
100% NOVELL :eyes
BMW G 650 GS :lol:

Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dc. juny 03, 2009 9:36 pm

Àngel, ets un crack

:bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow

[smiley smilie=1 fontcolor=000000 shadowcolor=000000 shieldshadow=1]ANGEL - EL CRACK OFF-ROAD[/smiley]

Vsssssss
007
Ramon_vfr l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. juny 03, 2009 9:37 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Angel
Presentats

Entrada Autor: Angel » dc. juny 03, 2009 11:13 pm

[quote user="Danielot" post="78930"]Una ruteta molt entretinguda....[/quote]

Je Je.. I tan que si!!. :)

[quote user="Gs12red" post="78930"] Hola Àngel:

No els hi fagis cas a aquesta colla de " senyoritus " ... Fas ben fet de fer algun caminet de tant en tant amb la GS.

A vegades davant del dubte a una pujada, val més la pena pujar una mica envel.lat , que pujar poc aq poc que es quan la roda patina

Molta gent es quedaria acollonida fins a on es pot arribar amb una Gs, tampoc calen massa els neumatics de tacos si no es que hi ha molt de fang.

PS.- Àngel: no savia la teva " afecció " a fer camins, de tant en tant es necessari aviam quan n´orginitzem alguna...... [/quote]

Albert,
Ja saps que la gracia de les nostres motos trail es la seva polivalència i capacitat de poder anar relativament be tan per asfalt com per camins, així que quan veig un camí apte per passar amb la Gs, m'hi poso, desprès em trobo am el que em trobo.:?

Dons no estaria gens malament organitzar alguna escapadeta Off. :-D

[quote user="Steelman" post="78930"] quina ruta mes xula
a veure si la pròxima tinc festa i podem fer-la plegats ,)

Jo sol no m'atreveixo amb la varadero [/quote]

Et recordo que encara en tenim una de pendent. :wink:

[quote user="Siono1000" post="78930"] Una moolt bona sortida per posar aprova tant el pilot com la moto.

Segur que vares tornar a casa suau xaiet. de tant en tant un s'ha de posar a prova per notar que encara esta viu.

Salut.[/quote]

Efectivament Joan, vaig arribar a casa suau, suat, cansat, i viu. :b9

[quote user="James Bond" post="78930"] Àngel, ets un crack

Vsssssss
007[/quote]

Val, val!!, no n'hi ha per tan. :oops:
Angel l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. juny 07, 2009 1:02 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Salutacions moteres.

Atramuntanat
Presentats
Entrades: 734
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 1:26 pm
Ubicació: Sant Feliu de Guixols - MGM 13254

Entrada Autor: Atramuntanat » ds. juny 06, 2009 6:05 pm

jo m'he fet un fart de fer off amb mixtos, ..home si que irien be uns taquets alguna vegada, pero ves que no m'hauria perdut llocs interesants si hagues decidit que sense tacos no trepitjo lo marró!! jejeje :martell

per cert, quina cartografia utilitzes amb el gps?
Erg Chebbi - Merzouga

Imatge

Bayerische Motoren Werke R 1200 GS Ifigenia

Angel
Presentats

Entrada Autor: Angel » dg. juny 07, 2009 1:51 am

jo m'he fet un fart de fer off amb mixtos, ..home si que irien be uns taquets alguna vegada, pero ves que no m'hauria perdut llocs interesants si hagues decidit que sense tacos no trepitjo lo marró!! jejeje :martell
Penso el mateix.

per cert, quina cartografia utilitzes amb el gps?
Hauràs pogut observar que el track mostrat està visualitzat amb el programa Compe land. Visualitzat i elaborat.
Em vaig voler fer el track, tot i sabent l’existència dels camins, amb aquest programa i sobre els mapes del ICC a escala 1:5000.
Si parlem de la cartografia del GPS, t'haig de dir que tinc el Rider v1 el qual nomes es un navegador porta a porta, però en aquest cas el meu te instal•lada l’aplicació TTmaps que es la que em permet seguir el track amb un format de ruta *.gpx.
Els mapes? Uns mapes Alpina a escala 1:50000 trobats a la xarxa, a molt bon preu :wink: , i editats per tal els entengués aquesta aplicació del TomTom.

Una abraçada Francesc.
Salutacions moteres.

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”