Cop De Gas Al Reduir....
Moderador: Airald
- Airolg
- Presentats
- Entrades: 74
- Membre des de: dj. maig 31, 2007 4:50 pm
- Ubicació: La Plana de vic
Cop De Gas Al Reduir....
Hola, aquesta setmana passada, vaig anar a un curs de kawasaki, de seguretat, que van fer al circuit de castellolí.
Durant la classe teòrica, ens van demanar si al reduir marxes, feiem un cop de gas... i resulta que jo vaig ser l'unic que va dir que no, i a més, com que soc més aviat novell en això d'anar en moto, mai n'havia sentit a parlar. Al ser l'unic que va dir que no, em vaig sentir una mica malament....
PEr això m'agradaria saber si vosaltres ho feu!!
Diuen que serveix per ajudar al canvi, a sincronitzar millor l'engranatge en el moment de reduir.. i que aixi allarguem la vida al canvi....
Aquests dies, ho he estat intentant, però la veritat és que intentar fer tantes coses quan redueixo, frenar, cop de gas a l'hora, embrague i reduir just el moment del cop de gas... gairebé m'hi faig mal!!! jeje
De veritat és imprescindible fer-ho?? o és més un tema de circuit??
a veure que m'hi dieu!! :mestre
Durant la classe teòrica, ens van demanar si al reduir marxes, feiem un cop de gas... i resulta que jo vaig ser l'unic que va dir que no, i a més, com que soc més aviat novell en això d'anar en moto, mai n'havia sentit a parlar. Al ser l'unic que va dir que no, em vaig sentir una mica malament....
PEr això m'agradaria saber si vosaltres ho feu!!
Diuen que serveix per ajudar al canvi, a sincronitzar millor l'engranatge en el moment de reduir.. i que aixi allarguem la vida al canvi....
Aquests dies, ho he estat intentant, però la veritat és que intentar fer tantes coses quan redueixo, frenar, cop de gas a l'hora, embrague i reduir just el moment del cop de gas... gairebé m'hi faig mal!!! jeje
De veritat és imprescindible fer-ho?? o és més un tema de circuit??
a veure que m'hi dieu!! :mestre
F650GS 4ever, VERSYS ara!
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
Re: Cop De Gas Al Reduir....
Jo a vegades si que ho faig. pero no sempre.
Ho faig mes pq no caigui de voltes al reduir que no pas per res mes.
De fet ho faig x instint, no m'ho ha dit mai ningu que ho hagues de fer o no fer
Ho faig mes pq no caigui de voltes al reduir que no pas per res mes.
De fet ho faig x instint, no m'ho ha dit mai ningu que ho hagues de fer o no fer
Ex ...moltes coses
- Edu74
- Presentats
- Entrades: 261
- Membre des de: ds. abr. 18, 2009 8:12 pm
- Ubicació: Vilanna (Gironès)
- Contacta:
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
És imprescindible i a la vegada necessari fer-ho, doncs al reduir marxes puja més de voltes el motor i al donar un copet de gas ajuda a que l'embragatge no actui de cop i ens faci una cosa rara la moto.

- Eva
- Presentats
- Entrades: 10516
- Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
- Ubicació: Torroella de Montgrí
Jo vaig fer fa tres setmanes un curset amb el TAC a Castellolí i ens varen insistir amb el mateix.
Ens varen posar amb grups i en una distancia de 100 m en feien pasar de 100 km i cinquena a primera.
Malgrat costaba molt, una vegada t´hi acostumes va molt bé.
Ens varen posar amb grups i en una distancia de 100 m en feien pasar de 100 km i cinquena a primera.
Malgrat costaba molt, una vegada t´hi acostumes va molt bé.
- Albert
- Presentats
- Entrades: 7280
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
- Ubicació: Tarragona
Holaaaa,
La veritat es que jo no n’estic segur si ho faig sempre o no.
Es segur que ho faig en reduccions importants de velocitat i en marxes curtes, però diria que en conducció normal i quan redueixo marxa per ajustar a la velocitat ja no ho faig.
Antigament era quasi imprescindible fer-ho sempre, per que els pinyons del canvi no rasquessin i així donar-li una vida normal al canvi. Es una tècnica que fins i tot era obligada en els cotxes.
Però des de fa temps, amb els canvis de marxes sincronitzats de l’actualitat ha perdut una mica la seva raó de ser. Ton i que continua sent una bona tècnica i molt recomanable d’utilitzar.
Bé, potser algun mecànic hi podrà posar pegues a la meva opinió, que no es mes que això.

Es segur que ho faig en reduccions importants de velocitat i en marxes curtes, però diria que en conducció normal i quan redueixo marxa per ajustar a la velocitat ja no ho faig.
Antigament era quasi imprescindible fer-ho sempre, per que els pinyons del canvi no rasquessin i així donar-li una vida normal al canvi. Es una tècnica que fins i tot era obligada en els cotxes.
Però des de fa temps, amb els canvis de marxes sincronitzats de l’actualitat ha perdut una mica la seva raó de ser. Ton i que continua sent una bona tècnica i molt recomanable d’utilitzar.
Bé, potser algun mecànic hi podrà posar pegues a la meva opinió, que no es mes que això.
Sort,
- Storm
- Presentats
- Entrades: 2594
- Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
- Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons
Jo ho faig sempre, des de fa 30 anys. És instintiu
:cerv
:cerv
- Airolg
- Presentats
- Entrades: 74
- Membre des de: dj. maig 31, 2007 4:50 pm
- Ubicació: La Plana de vic
Veig doncs que normalment ho poseu en pràctica....
Ara que ho estic intentant aprendre, em trobo que en el cas de que simplement redueixi una marxa, per adequarla a la velositat que vaig, i no necessito frenar, es fàcil.... El que si em dona problemes, és per exemple si haig de frenar i alhora reduir, com per exemple en un "ceda" o un "stop", aqui al intentar fer el cop de gas mentres freno, ja no ho sincronitzo tant, i de tantes coses que vull fer, a vegades acabo allargant la frenada... :halfcry
crec que es tema de practica i més practica....
El que no tinc clar, és si haig de fer cop de gas, i llavors premer la palanca del canvi.... o be, just quan faig el cop de gas, al mateix temps premer la palanca?? no se si se explicar la diferència....
Per cert, merci per les respostes!!! :mrgreen:
Ara que ho estic intentant aprendre, em trobo que en el cas de que simplement redueixi una marxa, per adequarla a la velositat que vaig, i no necessito frenar, es fàcil.... El que si em dona problemes, és per exemple si haig de frenar i alhora reduir, com per exemple en un "ceda" o un "stop", aqui al intentar fer el cop de gas mentres freno, ja no ho sincronitzo tant, i de tantes coses que vull fer, a vegades acabo allargant la frenada... :halfcry
crec que es tema de practica i més practica....
El que no tinc clar, és si haig de fer cop de gas, i llavors premer la palanca del canvi.... o be, just quan faig el cop de gas, al mateix temps premer la palanca?? no se si se explicar la diferència....
Per cert, merci per les respostes!!! :mrgreen:
F650GS 4ever, VERSYS ara!
- Pafontí
- Presentats
- Entrades: 88
- Membre des de: dj. jul. 26, 2007 10:11 am
- Ubicació: Valls i Capafonts
Jo també o faig.
Sempre ho he fet instintivament, i l'altre dia em preguntava si era bo fer-ho o si era dolent, i ara vec que ho faig bé. :Saltant
Sempre ho he fet instintivament, i l'altre dia em preguntava si era bo fer-ho o si era dolent, i ara vec que ho faig bé. :Saltant
- Bichusten
- Presentats
- Entrades: 380
- Membre des de: dt. abr. 28, 2009 5:46 pm
- Ubicació: Girona
Aconsellable sino tens embragatge antirebot.
Actualmen hi han motos que entenen de emb. antirebot
Actualmen hi han motos que entenen de emb. antirebot
- Sagal
- Presentats
- Entrades: 5673
- Membre des de: dj. ago. 09, 2007 8:23 pm
- Ubicació: Calldetenes - Osona
jo ho faig sempre d'instint, res un petit copet, peró no tenia n'idea que servis per res ho feia per instit, per el so del motor o no sabria dir perquè

- Sharky
- Presentats
- Entrades: 2535
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:05 am
- Ubicació: Vallbona d'Anoia (Barcelona) "Josep Lluis i Soco"
JO sempre ho he fet, per els motius que expliqueu, i sobretot en reduccions fortes.
Salut.
Salut.
PAN EUROPEAN 1300 ST PLATA
-
- Presentats
- Entrades: 145
- Membre des de: dg. juny 08, 2008 10:17 pm
Jo ho faig per instint, segur que m´hi vaig acostumar fa més de vint anys quan agafava la moto freda i donava petits cops de gas per que no es calés amb l´starter posat en ple hivern, amb la llauna de vegades també ho faig.
Salutacions!!!!
Salutacions!!!!
- SisoRT
- Presentats
- Entrades: 747
- Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm
[quote user="Albert" post="80338"]Holaaaa,
[/quote]
Crec que l'Albert ho ha encertat. El canvi de marxes consta d'un eix primari (entrada) i un de secundari (sortida). El cop de gas permet equilibrar la velocitat de rotació d'amdòs eixos i facilitar el desplaçaments de forquilles i pinyonades, en definitiva, fer més suau el canvi de marxa. El que passa és que avui dia els canvis són tan bons que, fent-ho malament, també canvien sense sorolls. Fins i tot les BMW'S canvien bé !!!!!!!

Crec que l'Albert ho ha encertat. El canvi de marxes consta d'un eix primari (entrada) i un de secundari (sortida). El cop de gas permet equilibrar la velocitat de rotació d'amdòs eixos i facilitar el desplaçaments de forquilles i pinyonades, en definitiva, fer més suau el canvi de marxa. El que passa és que avui dia els canvis són tan bons que, fent-ho malament, també canvien sense sorolls. Fins i tot les BMW'S canvien bé !!!!!!!
- Albert G
- Presentats
- Entrades: 870
- Membre des de: dl. nov. 10, 2008 1:29 pm
- Contacta:
[quote user="SisoRT" post="80395"][quote user="Albert" post="80338"]Holaaaa,
[/quote]
[/quote]
+1, totalment d'acord!!!
+1, totalment d'acord!!!
Caure jo? .....jo m'abaixo de la moto com amb dóna la gana!!!
- jordi__99
- Presentats
- Entrades: 283
- Membre des de: dv. feb. 02, 2007 9:07 pm
Jo no em cap ficaria gaire. Es una tecnica per reduccions fortes per cuidar el canvi i evitar els punts mort magics. Si portes la moto com cal el canvi et durara el mateix fent cop de gas com si no
Si mires qualsevol video de Ruben Xaus a Youtube veuras com ho fa
Si mires qualsevol video de Ruben Xaus a Youtube veuras com ho fa
- joanp55
- Presentats
- Entrades: 498
- Membre des de: dt. oct. 28, 2008 8:52 am
- Ubicació: Vallès Occidental
Jo també ho faig instintivament, i amb totes les motos que he tingut. Sobretot quan vaig fort :mrgreen: :mrgreen:
joanp55 l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. juny 18, 2009 11:19 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Cota 74 (passada a 123 cc.) ; Ducati 500 twin
Honda Transalp 650 ; Honda Pan-European 1100
Ducati ST3 ; BMW R 1200 GS
Honda Transalp 650 ; Honda Pan-European 1100
Ducati ST3 ; BMW R 1200 GS
- Ramon_vfr
- Presentats
- Entrades: 6889
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
- Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
- Contacta:
[quote user="Albert" post="80338"]Holaaaa,
[/quote]
Jo estic amb l'Albert.
Amb les motos d'avui en dia no cal donar cap cop de gas per reduir. :cerv :cerv
Vsssss
007
Jo estic amb l'Albert.
Amb les motos d'avui en dia no cal donar cap cop de gas per reduir. :cerv :cerv
Vsssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep
- U-WUS
- Presentats
- Entrades: 6
- Membre des de: dv. juny 19, 2009 10:42 am
lo hago normalmet, pero quant estic intentant anar rapit, no utilitzo el ambragadge mai. poso el meu peu sobre la palanca de camvi i, quant les revolucions arriban a les corectes, la marxa "autoselecciona". Igual que quant pujo de marxas, arriba a les voltes maximes tallo el gas amb la palanca apretada a dalt i la marxa tambe"autoselecciona".
- Albert
- Presentats
- Entrades: 7280
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
- Ubicació: Tarragona
Holaaaa,
[quote user="U-WUS" post="80541"]lo hago normalmet, pero quant estic intentant anar rapit, no utilitzo el ambragadge mai. poso el meu peu sobre la palanca de camvi i, quant les revolucions arriban a les corectes, la marxa "autoselecciona". Igual que quant pujo de marxas, arriba a les voltes maximes tallo el gas amb la palanca apretada a dalt i la marxa tambe"autoselecciona".[/quote]
Holaaaa,
No se si acabo d’entendre el concepte d’autoseleccionar.
Jo en conec algun que quan vol anar fort no toca quasi l’embragatge. Per pujar de marxes ho fan directament quan les revolucions del motor arriben al regim que ells ja es coneixen, senzillament pugen la palanca i ja està: marxa mes llarga engranada sense problemes. Per reduir el mateix però avall.
Jo ho he provat algun cop i funciona, però no he aconseguit acostumar-m’hi. També es cert que no vaig tant fort com per haver d’utilitzar aquest sistema.
:-o :-o
[quote user="U-WUS" post="80541"]lo hago normalmet, pero quant estic intentant anar rapit, no utilitzo el ambragadge mai. poso el meu peu sobre la palanca de camvi i, quant les revolucions arriban a les corectes, la marxa "autoselecciona". Igual que quant pujo de marxas, arriba a les voltes maximes tallo el gas amb la palanca apretada a dalt i la marxa tambe"autoselecciona".[/quote]
Holaaaa,
No se si acabo d’entendre el concepte d’autoseleccionar.
Jo en conec algun que quan vol anar fort no toca quasi l’embragatge. Per pujar de marxes ho fan directament quan les revolucions del motor arriben al regim que ells ja es coneixen, senzillament pugen la palanca i ja està: marxa mes llarga engranada sense problemes. Per reduir el mateix però avall.
Jo ho he provat algun cop i funciona, però no he aconseguit acostumar-m’hi. També es cert que no vaig tant fort com per haver d’utilitzar aquest sistema.
:-o :-o
Sort,