Cop De Gas Al Reduir....

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Terracota
Presentats
Entrades: 799
Membre des de: dl. maig 21, 2007 7:27 pm
Ubicació: Castellar del Valles

Re: Cop De Gas Al Reduir....

Entrada Autor: Terracota » ds. juny 20, 2009 6:16 am

Jo abans ho feia quant conduia camió. Bé més aviat feia el doble embrague que es : embraguar treure la marxa que portes dona cop de gas amb el canvi en punt mort i entrar la marxa al haver revolucionat el motor. I al fer el canvi a marxa més llarga embragues treus marxa i sense cop de gas tornes a embraguar i poses la marxa més llarga. Ara amb els camions moderns ja no cal (be amb els camions dels parcs de bombers voluntaris com el meu encara cal :tremolant ). Però jo entenc que si el canvi estar sincronitzat no caldria donar el cop de gas... però vaja jo de mecànica res de res... ho provare a veure que tal.
“Ní neart go cur le chéile”.
(proverbi irlandes: no hi ha força sense unitat)

Siset
Presentats
Entrades: 213
Membre des de: ds. abr. 26, 2008 1:41 am
Ubicació: La Roca del Vallès

Entrada Autor: Siset » ds. juny 20, 2009 12:10 pm

Jo també ho he fet tota la vida i ara ja es instintiu, però no es el típic doble embragatge del cotxe, es simplement un cop de gas per no deixar que el motor no caigui gaire i que l'enllaç de les marxes sigui més fi.

U-WUS
Presentats
Entrades: 6
Membre des de: dv. juny 19, 2009 10:42 am

Entrada Autor: U-WUS » ds. juny 20, 2009 9:01 pm

[quote user="Albert" post="80577"]Holaaaa,

[quote user="U-WUS" post="80541"]lo hago normalmet, pero quant estic intentant anar rapit, no utilitzo el ambragadge mai. poso el meu peu sobre la palanca de camvi i, quant les revolucions arriban a les corectes, la marxa "autoselecciona". Igual que quant pujo de marxas, arriba a les voltes maximes tallo el gas amb la palanca apretada a dalt i la marxa tambe"autoselecciona".[/quote]

Holaaaa,

No se si acabo d’entendre el concepte d’autoseleccionar.

Jo en conec algun que quan vol anar fort no toca quasi l’embragatge. Per pujar de marxes ho fan directament quan les revolucions del motor arriben al regim que ells ja es coneixen, senzillament pugen la palanca i ja està: marxa mes llarga engranada sense problemes. Per reduir el mateix però avall.
Jo ho he provat algun cop i funciona, però no he aconseguit acostumar-m’hi. També es cert que no vaig tant fort com per haver d’utilitzar aquest sistema.

:-o :-o :smile:[/quote]
De fet no es autoseleccionar, es cambio sense embragatge. Quan tanques el gas, es pot canviar de marxa. Quan acceleres i tanques per a canviar la marxa, no faltes l'embragatge. Quan deceleres, i les revolucions baixen, de vegades tens que obrir el gas una mica, i tancar altra vegada per a seleccionar la marxa mes a baix.
De fet no ho utilitzo per a baixar amb molta frequencia, pero quan accelero, si. Pot ser molt util si l'embragatge no funciona, una vegada he conduit entre Villfranche de la Rouergue i Toulouse (145km amb molts pobles entre si) aixi perque l'embragatge es va trencar.

Deivid
Presentats
Entrades: 965
Membre des de: dg. abr. 01, 2007 10:52 am
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Entrada Autor: Deivid » dc. juny 24, 2009 6:46 pm

Doncs jo també ho he fet sempre instintivament, sense saber si era bó o no... no m'ho havia preguntat mai.

mr.hornet
Presentats
Entrades: 170
Membre des de: dg. jul. 08, 2007 8:55 pm
Ubicació: La Garriga
Contacta:

Entrada Autor: mr.hornet » dc. juny 24, 2009 11:16 pm

Jo també ho vaig apendre en un curs de conducció, encara que sols ho faig servir quant vaig a ganivet, i la moto ho demana. Amb una conducció tranquila no fa falta, encara que farda :b9 :b9 :b9
mr.hornet l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. juny 24, 2009 11:17 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Respon

Torna a “General”