Com Treure Taques De Quitrà?
Moderador: Airald
- Pasqual
- Presentats
- Entrades: 2080
- Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
- Ubicació: Garrotxa
Com Treure Taques De Quitrà?
No se si aquest és el lloc adequat per fer la pregunta. En tot cas podeu moure-ho on sigui pertinent.
Context: "anavem enxufats per una carretera asturiana, quasi de fosc, quan de sobte al sortir d'un revol, sense cap avís prèvi, ni banderetes, ni "morenos" ni cartells (nà de nà) ens trobem un camió repartint quitrà a tot l'ample de la carretera. No un senyor amb manguera, no. Un camió com els que aboquen el suc de le granjes als camps repartint el quitrà de costat a costat de carretera. NO deixava ni 1 metre sense cobrir-ho de negre fumejant :enfadat Evidentment hi vam caure de quatre potes i amb la sensació de que els pneumàtics s'anaven desfent, que si posaves el peu a terra la bota es desfaria i et cremaries els dits. Vam passar com vam poder deixant les roderes per sempre més al Pics d'Europa"
Resultat: " tot el carenat, les defendes, els cilindres, els protectors de les rodes, el tub d'escapament, l'amortidor de darrera i no se quantes coses més plenes (però PLENES) de trocets de quitrà enganxats" (podeu veure una foto a la crònica que fa en Siono de "Cap de Creus a Fisterra). :wall
Ara la pregunta: "Com dimonis es treu el quitrà?. De les parts metaliques ho he anat fent amb gasolina, però dels plàstics no en tinc ni p... idea. Ho he provat a un lloc discret i el quitrà m'ha marxat...però la pintura també..."
Algún expert sap com s'ha de fer? Un cervesa al cafè del meu poble a qui m'ho digui
Context: "anavem enxufats per una carretera asturiana, quasi de fosc, quan de sobte al sortir d'un revol, sense cap avís prèvi, ni banderetes, ni "morenos" ni cartells (nà de nà) ens trobem un camió repartint quitrà a tot l'ample de la carretera. No un senyor amb manguera, no. Un camió com els que aboquen el suc de le granjes als camps repartint el quitrà de costat a costat de carretera. NO deixava ni 1 metre sense cobrir-ho de negre fumejant :enfadat Evidentment hi vam caure de quatre potes i amb la sensació de que els pneumàtics s'anaven desfent, que si posaves el peu a terra la bota es desfaria i et cremaries els dits. Vam passar com vam poder deixant les roderes per sempre més al Pics d'Europa"
Resultat: " tot el carenat, les defendes, els cilindres, els protectors de les rodes, el tub d'escapament, l'amortidor de darrera i no se quantes coses més plenes (però PLENES) de trocets de quitrà enganxats" (podeu veure una foto a la crònica que fa en Siono de "Cap de Creus a Fisterra). :wall
Ara la pregunta: "Com dimonis es treu el quitrà?. De les parts metaliques ho he anat fent amb gasolina, però dels plàstics no en tinc ni p... idea. Ho he provat a un lloc discret i el quitrà m'ha marxat...però la pintura també..."
Algún expert sap com s'ha de fer? Un cervesa al cafè del meu poble a qui m'ho digui
- Ra-mon
- Presentats
- Entrades: 5102
- Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
- Ubicació: Vic - Osona
Re: Com Treure Taques De Quitrà?
[quote user="espia" post="83522"]No se si aquest és el lloc adequat per fer la pregunta. En tot cas podeu moure-ho on sigui pertinent.
Algún expert sap com s'ha de fer? Un cervesa al cafè del meu poble a qui m'ho digui[/quote]
De la moto no ho sé però de la roba aquí en parlen.
Altres diuen que amb oli vegetal :lol:
Prova-ho i digues com t'ha anat, fa gràcia saber si la mantega i/o l'oli de cuina poden eliminar el quitrà :eyes
Algún expert sap com s'ha de fer? Un cervesa al cafè del meu poble a qui m'ho digui[/quote]
De la moto no ho sé però de la roba aquí en parlen.
Altres diuen que amb oli vegetal :lol:
Prova-ho i digues com t'ha anat, fa gràcia saber si la mantega i/o l'oli de cuina poden eliminar el quitrà :eyes
- Albert
- Presentats
- Entrades: 7280
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
- Ubicació: Tarragona
Holaaaa,
Ostres ami em va passar una cosa semblant tornant de Huelva, però era en ple dia i estaven asfaltant una banda de la carretera i l’altre la tenien amb el rec asfàltic que hi posen primer, tampoc ho vaig poder evitar de cap manera.
Però per netejar-ho no vaig tenir cap problema, amb aigua i sabó i una esponja. Di en algun lloc no acaba de marxar amb una mica de gasolina.
Ja ens diràs.
:shock: :shock: :evil:
Ostres ami em va passar una cosa semblant tornant de Huelva, però era en ple dia i estaven asfaltant una banda de la carretera i l’altre la tenien amb el rec asfàltic que hi posen primer, tampoc ho vaig poder evitar de cap manera.
Però per netejar-ho no vaig tenir cap problema, amb aigua i sabó i una esponja. Di en algun lloc no acaba de marxar amb una mica de gasolina.
Ja ens diràs.
:shock: :shock: :evil:
Sort,
- joanp55
- Presentats
- Entrades: 498
- Membre des de: dt. oct. 28, 2008 8:52 am
- Ubicació: Vallès Occidental
A Norauto venen un spray especial per treure taques de quitrà sobre la pintura dels cotxes. Jo ho he probat i no es menja la pintura. No recordo la marca i el nom de l'spray, pero no crec que en venguin molta gamma.
Cota 74 (passada a 123 cc.) ; Ducati 500 twin
Honda Transalp 650 ; Honda Pan-European 1100
Ducati ST3 ; BMW R 1200 GS
Honda Transalp 650 ; Honda Pan-European 1100
Ducati ST3 ; BMW R 1200 GS
- Itaca
- Presentats
- Entrades: 683
- Membre des de: dt. gen. 01, 2008 8:34 pm
- Ubicació: l'empordanet
No sé a la meva moto que semblava que no n'hi havia tant, avui ho he provat amb
oli d'oliva i una mica si que el treu i no fa malbé la pintura, però amb el gruix que hi ha
la veritat és que encara en queda molt per treure. :enfaduu
Els productes que aconsellen en algún fòrum, la majoria son dolents per la pintura.
A veure si trobem aquest esprai miraculós. :eyes
oli d'oliva i una mica si que el treu i no fa malbé la pintura, però amb el gruix que hi ha
la veritat és que encara en queda molt per treure. :enfaduu
Els productes que aconsellen en algún fòrum, la majoria son dolents per la pintura.
A veure si trobem aquest esprai miraculós. :eyes
I quan creieu que arribeu, sapigueu trobar noves sendes.....http://youtu.be/6Gnde5_8VrI

soci AMM nº 6862
BMW F 650 ST - BMW GS1200ADV

soci AMM nº 6862
BMW F 650 ST - BMW GS1200ADV
- Carles
- Presentats
- Entrades: 3743
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm
Bones!!!
A la Deauville se'm van posar unes taques al tub d'escapament i les vaig treure amb alcohol i unes fregues... també cal dir que no era als plàstics, sinò que a la xapa del tub, amb el que no se com anirà l'alcohol a la pintura i enganxines del carenat...
Ja ens explicaras com t'ho has fet!!!
Fins aviat!
A la Deauville se'm van posar unes taques al tub d'escapament i les vaig treure amb alcohol i unes fregues... també cal dir que no era als plàstics, sinò que a la xapa del tub, amb el que no se com anirà l'alcohol a la pintura i enganxines del carenat...
Ja ens explicaras com t'ho has fet!!!
Fins aviat!

- Pafontí
- Presentats
- Entrades: 88
- Membre des de: dj. jul. 26, 2007 10:11 am
- Ubicació: Valls i Capafonts
El que va molt be per treure això el el gasoil, hi ha productes especifics, però amb una mica de gasoil en principi n'has de tenir prou
- Bravo
- Presentats
- Entrades: 985
- Membre des de: ds. abr. 28, 2007 10:47 pm
- Ubicació: Viladecans
Company, oblida't d'sprays, de benzina i demés. Ves a qualsevol supermercat i compra una ampolla d'oli d'oliva. Cal que l'oli sigui com més àcid, millor. Lo ideal és d'1 grau d'acidessa. Empapa bé un drap d'oli i comença. Ja em diràs dels resultats. Això sí, no tinguis cura amb la pintura. És totalment inocu.
- Bichusten
- Presentats
- Entrades: 380
- Membre des de: dt. abr. 28, 2009 5:46 pm
- Ubicació: Girona
Teniu raó amb oli d'oliva
Tenia 1 pam quadrat de quitra en la jaqueta groga y la vaig treure amb oli de Girasol ja que el oli d'oliva era de Extramadura i amb feia recansa :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 .
Despres amb prgrama sintetic rentadora amb 5 esvendides.
i OK.
Els metalls i Fibres també
Tenia 1 pam quadrat de quitra en la jaqueta groga y la vaig treure amb oli de Girasol ja que el oli d'oliva era de Extramadura i amb feia recansa :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 .
Despres amb prgrama sintetic rentadora amb 5 esvendides.
i OK.
Els metalls i Fibres també
- Pasqual
- Presentats
Gràcies a tots. Ara vaig de c.... a la feina, però el dissabte aniré a comprar 5 litres d'oli de Borges.(és la solució que més m'agrada) Si funciona ho podem patentar. Comprem l'oli el possem en ampolletes amb esprai i ho venem com a producte maravellos per les taques de quitrà. Amb una bona propaganda igual fem el primer euro...
- Siono1000
- Presentats
- Entrades: 2573
- Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
- Ubicació: Baix Empordà
Jo encara no m'hi he possat. :martell
Potser aquesta tarda miraré de treure la pols, els mosquits i el quitrà.
Jo no soc masa maniatic hi aniré per la directa, provaré primer de tot el gas-oil.
Ja explicaré si es treu o no, si marxa la pintura o no, si queda tacat o no.
salut.
Potser aquesta tarda miraré de treure la pols, els mosquits i el quitrà.
Jo no soc masa maniatic hi aniré per la directa, provaré primer de tot el gas-oil.
Ja explicaré si es treu o no, si marxa la pintura o no, si queda tacat o no.
salut.
Salut i kilómetres
- SisoRT
- Presentats
- Entrades: 747
- Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm
Si és quitrà amb gasolina (és igual l'octanatge). Si no surt, és que no és quitrà.
Arreveure, :D
Arreveure, :D
SisoRT l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. jul. 15, 2009 7:19 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Pasqual
- Presentats
SiSoRT, és quitrà segur perquè amb gasolina és desfà (però queda un suc fastigòs que també has de treure amb gasolina). Ho he fet al cromats. El problema son els plastics (i fins i tot el seient). De marxa, marxa, però també la pintura del plàstic. Probaria l'esprai del que en parla en JoanST3, però no conec Norauto. Esperaré quen Siono o probi i si no ho probaré amb oli d'oliva de <1º com diu en Bravo.
Ja veurem com queda. Ara està així

Ja veurem com queda. Ara està així

- J@N LINCE
- Presentats
- Entrades: 1106
- Membre des de: dg. gen. 14, 2007 7:40 pm
- Ubicació: TARREGA ( TERRA FERMA )
Als plastics negres, que em sembla que no estan pintats, i als ferros , benzina.
I jo, tenia quitra als plastics de la moto , pintats de gris metalizat, i li vaig fotre amb la benzina,
hem va marxar tot, i no es van fer mal be. A lo millor depen de la pintura de la moto.
P.D: M'ho va recomanar el del concessionari, i quant li vaig transmetre la meva preocupacio per la pintura.
Hem va dir que no li passaria res a la pintura. :roll:
I jo, tenia quitra als plastics de la moto , pintats de gris metalizat, i li vaig fotre amb la benzina,
hem va marxar tot, i no es van fer mal be. A lo millor depen de la pintura de la moto.
P.D: M'ho va recomanar el del concessionari, i quant li vaig transmetre la meva preocupacio per la pintura.
Hem va dir que no li passaria res a la pintura. :roll:
J@N LINCE l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. jul. 28, 2009 7:10 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Amic gracies pel GIF. Es una passada!!!!!

- Pasqual
- Presentats
No se si els plàstics son pintats o no, però ho vaig provar i em va quedar descolorit. No m'atreveixo a fer-ho. Un company m'ha dit que una solució seria desmonatr tota la peça i posar-la en benzina, així no es notaria el canvi de color....(no li faig cas, és garrotxí..) ;)
- Albert
- Presentats
Holaaaa,
[quote user="espia" post="85714"]No se si els plàstics son pintats o no, però ho vaig provar i em va quedar descolorit. No m'atreveixo a fer-ho. Un company m'ha dit que una solució seria desmonatr tota la peça i posar-la en benzina, així no es notaria el canvi de color....(no li faig cas, és garrotxí..) ;)[/quote]
Potser es que son plàstics de mala qualitat. Normalment la benzina no fa malbé mai la pintura en les motos, però potser n’hi ha que son mes delicades!!!
:666 :666 :666
[quote user="espia" post="85714"]No se si els plàstics son pintats o no, però ho vaig provar i em va quedar descolorit. No m'atreveixo a fer-ho. Un company m'ha dit que una solució seria desmonatr tota la peça i posar-la en benzina, així no es notaria el canvi de color....(no li faig cas, és garrotxí..) ;)[/quote]
Potser es que son plàstics de mala qualitat. Normalment la benzina no fa malbé mai la pintura en les motos, però potser n’hi ha que son mes delicades!!!
:666 :666 :666
Sort,
- J@N LINCE
- Presentats
- Entrades: 1106
- Membre des de: dg. gen. 14, 2007 7:40 pm
- Ubicació: TARREGA ( TERRA FERMA )
[quote user="Albert" post="86177"]Holaaaa,
:666 :666 :666[/quote]
Albert et dono tota la rao, per que?
Per que el del concessionari hem va dir: Si la benzina afectes a la pintura de la moto,
que passaria amb tot el voltant del tap del diposit, doncs sempre cau una mica, o molt, de benzina.
I lo que es al meu diposit, que era de metall pintat, kawa z750, estaba com el primer dia,
i ara el de la V'strom també.
Pero, si el company a notat, que li afecte a la pintura de la seva moto, doncs proba amb un altre sistema,
i a veure si ho pots treure. ;)
:666 :666 :666[/quote]
Albert et dono tota la rao, per que?
Per que el del concessionari hem va dir: Si la benzina afectes a la pintura de la moto,
que passaria amb tot el voltant del tap del diposit, doncs sempre cau una mica, o molt, de benzina.
I lo que es al meu diposit, que era de metall pintat, kawa z750, estaba com el primer dia,
i ara el de la V'strom també.
Pero, si el company a notat, que li afecte a la pintura de la seva moto, doncs proba amb un altre sistema,
i a veure si ho pots treure. ;)
Amic gracies pel GIF. Es una passada!!!!!

- Pasqual
- Presentats
Desprès de molt preguntar i d'escoltar els vostres consells he trobat un "expert" mecànic que m'explica el perquè els plàstics de la meva moto son tan ca.... és veritat que la gasolina no fa malbé el plàstic (i menys els metalls) però si que és menja la capa superficial de la pintura i la deixa mate. Si mireu al voltant del dipòsit d'un cotxe amb una quants any, qausi sempre es veu a contrallum una brillantor diferent a la part de sota de la boca del dipòsit que la part superior. els tipics regalims de gasolina
Ja estava molt preocupat amb la qualitat dels plàstics BMW (al preu que van haurien de ser d'or). Ara aquest company m'ha promés un esprai "antigravilla" que aparentment no afecta la pintura. Serà el de Norauto?
La propera setmana us sabrem...
Ja estava molt preocupat amb la qualitat dels plàstics BMW (al preu que van haurien de ser d'or). Ara aquest company m'ha promés un esprai "antigravilla" que aparentment no afecta la pintura. Serà el de Norauto?
La propera setmana us sabrem...
- Albert
- Presentats
Holaaaa,
Es igual si es el de Norauto o del Carrefour, mentre vagi be. Ja ens ho explicaras.
:roll: :roll: :roll:
Es igual si es el de Norauto o del Carrefour, mentre vagi be. Ja ens ho explicaras.
:roll: :roll: :roll:
Sort,
- Pasqual
- Presentats
Ja ho se que no soc molt ràpid i en això de netejar la moto encara menys, però per fí!!!! ja la tinc neta. L'últim consell va ser gasolina diluida al 50% i netejar a corre cuita amb molta d'aigua. No em vaig atrevir a provar-ho. L'esprai miraculós és un "limpia alquitrán" de la casa Krafft. Ja va be, però més be i més econòmic (8.5€ enfront de 2.5€) ha estat un netejador de pastilles de frens i embrague. Ma de Sant. Perfecte i ràpid. Quan pugui us possaré alguna foto. Això si, quantitat de draps negres. Més negres que la V-Storm més negre que els ous d'en Machin. (Perdona company que no recordi el teu nom) :jump :jump