Legal O Il•legal?

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Jomila
Presentats
Entrades: 355
Membre des de: dl. set. 07, 2009 11:44 am
Ubicació: Rubi

Legal O Il•legal?

Entrada Autor: Jomila » dt. oct. 13, 2009 10:42 am

Voldria saber la vostra opinió sobre un tema cada cop mes freqüent a les vies rapides. Tres carrils, el carril de la dreta ningú, el carril del mig casi ningú i el carril de l’esquerra ple. Si decidim circular per el carril de la dreta a la velocitat màxima de la via; el que farem serà : Adelantament indegut per el carril de la dreta o serà circular correctament per el carril dret?

Salut

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Legal O Il•legal?

Entrada Autor: Randy-650 » dt. oct. 13, 2009 11:19 am

Adelantament indegut. No ha facis perquè ja fa molt de temps que Trànsit multa per això. :enfadat I crec que al fòrum n'hi han varis que han rebut la recepta a casa per aquest tema.

Jo abans sempre acostumava -per autopasta- a anar per la dreta adelantant a tot Déu. Ara ja no, em fico a l'esquerra i faig llums i cláxon (encara que no em sentin :mrgreen: ).
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Vendetta
Presentats
Entrades: 2529
Membre des de: dv. gen. 12, 2007 1:27 pm

Entrada Autor: Vendetta » dt. oct. 13, 2009 1:39 pm

Jo crec que si multessin als cotxes que son adelantats per la dreta actualment, aniria molt millor la cosa i tema resolt.

El causant és el que es mantè per l'esquerra. Ja s'espavilarien a no deixar-se adelantar per la dreta

:mrgreen:

Oscson
Presentats
Entrades: 55
Membre des de: dv. juny 26, 2009 3:53 pm
Ubicació: Sta Eulalia de Ronçana

Entrada Autor: Oscson » dt. oct. 13, 2009 6:38 pm

Jo el que faig quan veig això,( de vegades) es col·locar-me al carril dret, proper al voral per si algun il·luminat decideix tancar-me, els faig una miradeta del pal, (Ja et val nen), això si, tampoc paso follat, d'aquesta manera si algun "power ranger" em veies per devant, li diria que jo no he adelantat, si no que el turisme en veure el cotxe patrulla ha frenat :D :D :D :D, si et veuen per darrere, doncs directament treus el carnet per que et grapin el 2 points :D :D

I si, es veritat, es il·legal,

Ens estarem tornant anglesos :roll: :roll:

Oscar
Presentats
Entrades: 1616
Membre des de: dt. jul. 17, 2007 8:45 pm
Ubicació: montroig de Segarra

Entrada Autor: Oscar » dt. oct. 13, 2009 6:55 pm

Doncs jo com sempre malament.Adelantant per la dreta i miradeta
de "perdonavides" al paio del cotxe,no tinc remei :halfcry
Que gran aquest de Bilbao

Imatge

Oscson
Presentats
Entrades: 55
Membre des de: dv. juny 26, 2009 3:53 pm
Ubicació: Sta Eulalia de Ronçana

Entrada Autor: Oscson » dt. oct. 13, 2009 7:17 pm

Company, qui no ha comes mai infraccions ???, jo cada mati 7 AM, entro per la meridiana pel carril BUS, està prohibit i si t'enganxen et fracturen, pero preferixo paga 30€, a que em tiri al terra un del 300 cotxes amb lleganyes que circulen amb l'empanada :???:

ARBE
Presentats
Entrades: 1893
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana

Entrada Autor: ARBE » dt. oct. 13, 2009 7:25 pm

a la sortida a Navarra vam fer uns quants d'aquests avançaments per la dreta, perquè hi havia casos flagrants i és que t'acaben la paciència.

també me n'he adonat que si hi ha 3 carrils i et trobes el cas més comú, sense gaire trànsit que aglú va relaxat pel mig, si canvies desde la dreta fins al 3er carril i llavors un cop avançat tornes al carril de la dreta malgrat anar força més ràpid, en general reaccionen i canvien de carril, clar que sempre hi ha quin no s'entera ni que li cridis a l'orella.

Un cop no fa gaire vaig veure un minireportatge a la tele, van posar uns comptadors telemètrics a un pont d'autopista, i comptava el trànsit a cada carril, era increïble que el central i l'esquerra s'enduien un percentatge molt més alt que el de la dreta. Els srs. agents de trànsit reconeixien que era una molt mala praxis, que t'obliga a una maniobra molt arrisaca canviar de carril dos cops seguits i després uns altres dos cops, i van afegir que ara per ara multaven al que avançava per la dreta enlloc del que circula malament, perquè sino haurien de multar a gairebé tothom :enfadat
-----------

Jomila
Presentats
Membre des de: dl. set. 07, 2009 11:44 am
Ubicació: Rubi

Entrada Autor: Jomila » dt. oct. 13, 2009 7:29 pm

Segons el codi s'ha de circular per la dreta, llavors si jo circulo per la dreta a velocitat permesa no estic fent cap infraccio, en aquest cas son els tarats que circulen per els altres carrils a menys velocitat i per sort ja se de dos casos que els mossos han multat per no circular per la dreta.

Salut

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dc. oct. 14, 2009 1:46 am

Holaaaaa,

La excusa barata de que no els multen per que haurien de multar a tothom: NO ME LA CREC!!!

Esta clar que falta la voluntat institucional, no se per quin motiu, de no acabar amb aquesta mala costum. Potser tenen por de que els totxos que condueixen així es per que no en saben i potser si els obliguen a fer-ho be podrien augmentar els índex de sinistrebilitat que tant ha costat rebaixar, gràcies a la gran quantitat de multes que posen per excés de velocitat.

:enfadat :enfadat :enfadat
Sort,

Ride
Presentats
Entrades: 2669
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:46 am
Ubicació: Castellnou de Bages

Entrada Autor: Ride » dv. oct. 16, 2009 3:47 pm

En una autopista de 3 carrils si aneu a la velocitat permesa 120, no es necesari anar fins a l'esquerra de tot per adelantar ;)

XaviTwin
Presentats
Membre des de: dc. abr. 23, 2008 10:27 pm

Entrada Autor: XaviTwin » dv. oct. 16, 2009 11:37 pm

A la pg de la dgt ia un test

http://www.dgt.es/revista/test/test7.html

surt el tema del """ avançament """, com podeu comprova una cosa es """ avançament """ i una altre """ arrabassament """ , les e encertat a lo que es refereix avançament i arrabassament però e errat en 2 :(, ( el remolc, i la descàrrega del camió).

...V...
cor V-Twin

Albert
Presentats

Entrada Autor: Albert » dv. oct. 16, 2009 11:48 pm

Holaaaa,

Està be, jo suposo que en fallaré mes de dues, ja el faré en un altra moment, doncs nos precisament curt!!

:???: ;) :cool:
Sort,

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » ds. oct. 17, 2009 8:53 am

El tema dels que van per el mig a les vies rapides de mes de dos carrils es superior a mi.
Els que alguna vegada m´han acompanyat per autopista ho hauran vist :(

No entenc com no poden anar per alla on toca!! Si pogues pararia a cada cotxe i els hi intentaria explicar...
De moment llums i botzina a cada cotxe que avanço aixi. Alguns quant els pito i faig llums ho entenen...altres encara m'insulten!

Pero el mes fort es que en un dinar familiar a casa meva....TOTES LES MEVES GERMANES deien que anaven per el mig.
sabeu quina excusa em varen donar???
- No et costa tant canviar de carril i possar-te al rapid per avançar no?

CLAR , CANVIAR DE CARRIL PER POSARTE ON ET TOCA , EN CANVI SI QUE COSTA NO??
Aquell dia no vaig marxar de la taula per la natalia que em va dir que ho deixes estar :(
Ex ...moltes coses

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dg. oct. 18, 2009 10:26 pm

hola a tots.
el problema d'aixo es que la gent no deu saber llegir,als panells informatius del'autovia o l'autopista,van dient,si us plau circuli per la seva dreta i ningu no fa ni cas,ells pel mitg o per l'esquerra del tot i si els pasas per la dreta t'arreglan.
Imatge

Albert
Presentats

Entrada Autor: Albert » dl. oct. 19, 2009 8:43 pm

Holaaaa,

[quote user="kpeps" post="93558"]hola a tots.
el problema d'aixo es que la gent no deu saber llegir,als panells informatius del'autovia o l'autopista,van dient,si us plau circuli per la seva dreta i ningu no fa ni cas,ells pel mitg o per l'esquerra del tot i si els pasas per la dreta t'arreglan.[/quote]

ERROR!!!!

Llegir si que en saben, però com si no fan cas no passa res, per que li han de fer cas i molestar-se en canviar de carril per anar per el que li correspon?
No cal, massa feina, tot plegat per estalviar-li un canvi de carril a un que va mes rapid!! Ja frenarà si no pot pasar.

:enfadat :enfadat :enfadat
Sort,

Ride
Presentats
Entrades: 2669
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:46 am
Ubicació: Castellnou de Bages

Entrada Autor: Ride » dt. oct. 20, 2009 1:58 pm

Cal puntualitzar que si aneu a més de 120 sou vosaltres els que aneu malament !!!!!!, jo si estic adelantant pel carril de l'equerra i en ve un a 160 que freni i s'esperi....

Vsssss

Gandalfgs
Presentats
Entrades: 403
Membre des de: dt. març 13, 2007 1:05 am
Ubicació: celrà (Girona)

Entrada Autor: Gandalfgs » dt. oct. 20, 2009 4:03 pm

Caram la llogica diu que si jo vaig a 120 pel carril de la dreta ho faig bé, si em trobo algun tarat que va a 110 pel carril de l'esquerra, jo no l'estic adelantant!
La vida és per disfrutar-la, Carpe diem quam minimum credula postero!

Miquelpericas
Presentats
Entrades: 4360
Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Miquelpericas » dv. oct. 23, 2009 11:03 am

Jo també sóc un fan d'anar pel carril de la dreta tant en moto con en cotxe. Si vaig a 120 i hi ha un vehicle més lent que va pel carril del mig, segueixo a la meva velocitat i al meu carril. No té cap sentit que hagi de canviar dos carrils per culpa de gent que no sap el codi de circulació.

Per què la gent circula pel carril del mig? Se'n diu comoditat i vagància. Si vas pel carril del mig, t'estalvies de canviar de carril per avançar als camions. Així que, ja tens molta menys feina. A més a més, com que això d'anar pel mig s'ha convertit en un mal hàbit de circulació, anar per la dreta implica haver de canviar dos carrils per avançar a la gent del mig. Per tant, és un peix que es menja la cua.
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos

GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: GRUM » dv. oct. 23, 2009 11:16 am

Aquí un altre moooolt indignat amb els parasits que van pel carril del mig!!!! :enfaduu :enfadat :enfaduu
Ara això si, jo tinc algún avantatge:
* no circulo gairebé mai per autopasta.
*quan ho faig, com que no m'agrada correr (mai a més de 120km/h), sempre vaig per la dreta i rara vegada haig d'avançar a algú, excepte als camions lents (perquè també n'hi ha molts que van a + de 120).
Un altre tema a tractar seria el de la velocitat, però això ja és més delicat :tremolant :tremolant :tremolant i segur que s'acabaria ferint alguna sensibilitat, així que millor deixar-ho correr ;)
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

arturg
Presentats
Entrades: 16
Membre des de: dv. ago. 21, 2009 7:44 pm
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: arturg » dv. oct. 23, 2009 8:01 pm

Vaja, sembla ser que no sóc l'únic...jo em pensava que ja m'estava fent vell. Quan jo em vaig treure el carnet, em van machacar molt amb això de circular per la dreta, i per autopista vaig permanentment encabronat amb els que circulen pel mig i l'esquerra, i per cert, son 4 canvis de carril si els adelantes i vols tornar a la dreta.
Em pregunto que passaria si tinguèssim autopistes de 6 carrils...per on aniria la gent? Jo per si de cas, faig els 4 canvis per adelantar i així de passada gasto una mica les vores de les gomes, i retardo el quadrament de rodes, pero cabrejat... :enfaduu
Honda CBF 1000, Terrassa

Respon

Torna a “General”