No Circular Amb Vent

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Oscson
Presentats
Entrades: 55
Membre des de: dv. juny 26, 2009 3:53 pm
Ubicació: Sta Eulalia de Ronçana

No Circular Amb Vent

Entrada Autor: Oscson » dt. nov. 10, 2009 9:46 pm

Com a curiositat, aquest cap de setmana del 8/11/09, hem estat a Castelló en una concentració de 4x4, la curiositat, es que diumenge de tornada i coincidint amb una carrera a Cheste, mentre tornàvem per l'autopasta cap a casa, ens bellugava el vent de cantó a cantó, com si fóssim una caixa de galetes, i això tenint en comte que el Toyota pesa si no recordo malament 2800kg, això es el que va fer evident, que cada 5km anéssim trobant motos tirades pels vorals o mitgeres de la via, gent per terra, gent plorant, gent queixant-es d'algun cop lleu, un autèntic desastre .

STV
Presentats
Entrades: 2424
Membre des de: dl. oct. 26, 2009 4:05 pm
Ubicació: SANT FOST DE CAMPCENTELLES * ESTEVE

Re: No Circular Amb Vent

Entrada Autor: STV » dt. nov. 10, 2009 10:13 pm

Sens dubte crec que és el nostre pitjor enemic.

Logic és no sortir de ruta amb forts vents, el problema sorgeix quan apareix al llarg d'un viatge.

Salutacions.
URBI ET ORBI. I Jesús digué els seus deixebles: "JUDEA IS NOT ROMA". Paraula de adéu .

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dt. nov. 10, 2009 11:26 pm

A nosaltres ens va passar dissabte anant a Prades, potser no va ser tant exagerat....però ens feia anar de cantó.

Oscson
Presentats

Entrada Autor: Oscson » dt. nov. 10, 2009 11:43 pm

No, no, jo no parlo de anar de cantó, eren ratxes impresionants, en una vencinera que varem parar a posar vencina, es va moure tot el sostre de la vencinera, es mes, faltaben lames d'alumini del sostre que habien volat, realment varen ser 50km sortits d'una peli yanke

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Entrada Autor: Pasqual » dt. nov. 10, 2009 11:49 pm

Aprofito el tema per preguntar als experts que en pensen: Amb molt de vent amb ratxes fortes, què és millor? Reduir la velocitat o augmentarla? :eyes

Geroni
Presentats
Entrades: 3203
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 12:57 pm
Ubicació: Juneda -Lleida--Jesus i Elvira

Entrada Autor: Geroni » dt. nov. 10, 2009 11:56 pm

Jo d`espert,no en tinc res,pero crec que es clar que com mes depresa vas,meins control de la moto i si hi a cap imprevist,al anar a poc a poc,tens mes temps per reaccionar. :roll: :roll:
El mon s`está quedant sense GENIS:Einstein es vá morir,Beethoven es vá quedar sord i a MI,ja em comença a fer mal el cap.
Fa dos setmanes que vaig començar a fer dieta .Ja he perdut 14 dies.

Oscson
Presentats

Entrada Autor: Oscson » dt. nov. 10, 2009 11:57 pm

Directament para en un lloc a raser si no vols caure :D :D :D

Crec que la resposta es LENT, per que en el cas que t'agafi una ratxa forta , hauras recorregut menys distancia descontrolada es a dir, mes aviat podras corretgir la trajectoria, si pots.

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Entrada Autor: Pasqual » dc. nov. 11, 2009 7:34 am

Deixeu-me que faci d'advocat del diable. A més velocitat, més control de la moto, més ràpid de recuperar la trajectòria bona, més estable i menys moviment lateral de la moto. O no? :???:

Jomila
Presentats
Entrades: 355
Membre des de: dl. set. 07, 2009 11:44 am
Ubicació: Rubi

Entrada Autor: Jomila » dc. nov. 11, 2009 7:38 am

[quote user="Espia" post="95903"]Deixeu-me que faci d'advocat del diable. A més velocitat, més control de la moto, més ràpid de recuperar la trajectòria bona, més estable i menys moviment lateral de la moto. O no? :???:[/quote]

Jo crec q tens raó, tot i q es molt més arriscat.

Oscson
Presentats

Entrada Autor: Oscson » dc. nov. 11, 2009 8:26 am

Crec que no es el mateix, vent fort, que les ratxes aquelles del tarragones que tomben rulots, si t'agafa una ratxa, estas perdut per que no recuperes ni controles res de res, per tant si vas mes lent l'ostia es mes petita o si has de frenar en cas d'emergencia, millor 10 metres que 100 metres.
Oscson l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. nov. 11, 2009 12:54 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dc. nov. 11, 2009 9:52 am

[quote user="Espia" post="95903"]Deixeu-me que faci d'advocat del diable. A més velocitat, més control de la moto, més ràpid de recuperar la trajectòria bona, més estable i menys moviment lateral de la moto. O no? :???:[/quote]

Exacte. A més velocitat, més massa llençada. O sigui, més dificil de descontrolar.

Parlant del vent de Xeste, ahir estava parlant amb un xicot que va anar-hi amb la seva R, i em comentava que la G.C. va tenir retinguts a l'autop€sta con unes 250 motos i no els deixaven circular. Així els van tenir unes dues hores, fins que al final amb un Patrol de la G.C. al davant amb els pirulos encesos i un altre al darrera van fer un comboi "controlat". Això sí, a 80 km/h i els peatges a pagar-los. :enfaduu
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dc. nov. 11, 2009 10:26 am

Jo he patait moltes vegades ratxes de vent fortes.
Sense anar mes lluny una vegada als monegros ratxes de mes de 100km/h a ZGZ arbers caiguts per tot arreu.

Al Camp de Tarragona (com a l´emporda) sempre fa molt de vent....aixi que 4 o 5 diesa al mes..fa vent moderat o fort.

En TOTS els viatges a europa , hem tingut la mala sort de trobar-nos molt de bent de Girona fins a Narbona...

Doncs aixo que encara que a priori es perillos ...quant mes rapid vas mes força te la moto respecta el vent.
El fotut es quant arribes a peatges, retencions,radars,......que aleshores has de frenar i la moto es un descontrol :(

A mi el vent no m´agrada gens pero amb el temps veus que la conduccio amb vent es totalment diferent.

PD: Recordeu el dia que varem pujar al Moncaro? El dia anterior havien tingut ratxes de 163km/h alla dalt!!
Ex ...moltes coses

Feisser
Presentats
Entrades: 898
Membre des de: dv. abr. 18, 2008 6:33 am
Ubicació: Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: Feisser » dc. nov. 11, 2009 10:50 am

Penso que depèn molt de la experiència que així tingut cadascú, en el meu cas al començament sempre que viatjava amb colla i fotia vent en despenjava i en quedava endarrerit, a força de insistir el vas agafen el “tranquillo” sobre tot tècniques defensives per quan ve un cop de vent el saber contrarestar la força que et ve pel costat i mantenir la moto pel seu lloc, la qüestió de la velocitat també te que veure amb la experiència, quant més, més velocitat, jo en trobo més segur a 100 que a 60 per posar un cas, això sí quan bufa de valent i estàs viatgen la aturades per descansar es multipliquen per tres.

Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Entrada Autor: Eva » dc. nov. 11, 2009 11:01 am

Amb molt de vent lateral amb ratxes he aprés a agafar-me a la moto com si fos una lapa i el que faig ( com puc) és contrarrestar el vent amb el cos. Intento també sobre asfalt anar a velocitats superiors a 100 e inferiors a 120.
Aixó sí.... acabo triplement cansada - i aixó no son pas coses de l´edat ;) -.

Oscar
Presentats
Entrades: 1616
Membre des de: dt. jul. 17, 2007 8:45 pm
Ubicació: montroig de Segarra

Entrada Autor: Oscar » dc. nov. 11, 2009 2:42 pm

Nois per desgràcia he patit un parell d´episodis molt perillosos amb el tema
del vent.Em fa autèntic pànic.Un any tornant de Xest les motos anaven caient
i vam haver de parar 7 hores darrrera un mur unes 30 motos sense poder
continuar.Un altre any anant a Jerez,anavem 2 sobre la moto i ens va enganxar
de ruta,sense cap lloc on amagar-se,vaig haver de fer de cavallet de la moto
amb la meva cama en marxa,per no tumbar a terra,un malson.Crec que l´unic que
pots fer és apretar el cul e intentar fer el que puguis,i el tema velocitat,quan les ràfagues
es tallen i tornen,poc hi ha per fer,no val la pena jugar-se la.
Que gran aquest de Bilbao

Imatge

Sergibuda
Presentats
Entrades: 2075
Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: Sergibuda » dc. nov. 11, 2009 4:50 pm

Quan vaig intentar arribar a Brussel·les vaig poder comprovar com ajuda contra el vent no portar carenat ni pantalla, portar una moto que pesa uns 400 Kg, tenir un centre de gravetat baix i pesar més que un elefant, doncs hi havia companys patint (i força), mentre que jo únicament m'estava cansant més del compte. Això sí, en altres circumstàncies, el vent m'ha mogut de lloc més d'un cop.
sergibuda

they called me an accident

JoanF
Presentats
Entrades: 4333
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 6:31 pm
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: JoanF » dc. nov. 11, 2009 4:56 pm

Jo no més he patit el vent una vegada en la meva vida. Entre Narbona i Carcassona. Tenia que anar per la ratlla del mig. Quant paraba la bufada en fotia contra direcció, i quant bufafa de debó gairebé em fotia a la cuneta. Vaig patir molt. No hem va agradar gens l'experiència.

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dc. nov. 11, 2009 4:57 pm

Ara que dius de bruseles...
Aquell dia jo no vaig patir gens ni mica.
Precisament al arribar a la parada on varem descobrir que la teva moto no podia continuar....jo no havia petit i fins i tot vaig comentar que no havia fet tant de vent com em pensava.

Tot i portar el pantallot i les dues maletes d´alumini, ser dos a la moto i tenir el centre de gravetat alt...

Pero justament es aixo...
Quant fa vent crec que portar la contraria al vent es el pitjor que es pot fer... (a part del tema de la velocitat que comentavem)

Vull dir que anar aferrat i amb molta força i garrativat es mes contraproduent que efectiu....
Ex ...moltes coses

Sergibuda
Presentats
Entrades: 2075
Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: Sergibuda » dc. nov. 11, 2009 5:08 pm

Jo vaig circular una estona darrera del Ramon i la seva K100 i ell se les veia i se les desitjava per poder circular, de fet al final el vaig passar perquè encara li feia més nosa que res.
sergibuda

they called me an accident

ARBE
Presentats
Entrades: 1893
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana

Entrada Autor: ARBE » dc. nov. 11, 2009 6:32 pm

Doncs jo matissaria que no és el mateix un vent de collons constant que ratxes, o cops de vent.

En el primer cas, de vent constant, més o menys compenses amb inclinació, i es fa extrany anar amb la moto tumbada i mantenir una trajectòria recta, això ho recordo el cop més intens a menorca amb tramuntana.
Important arraparse a la moto per formar un conjunt el més compacte possible i evitar les turbulències entre la pantalla i nosaltres, que fa efectes mol extranys.
No necessàriament cal anar més lent, sino que intuitivament trobes una velocitat adequada, on l'aerodinàmica pròpia n oes deixa interferir tant pel vent.

Un altre tema són els cops de vent malparits i sobtats, que en alguns casos han fet caure avions en el moment d'aterrar o enlairarse. L'altre dia a la C16 vaig veure un ultralleuger prop de Manresa que li va anar de mitja avemaria estabellarse contra el terra, feia un viratge aprop de terra a poca velocitat (estar prop del terra i anar poc a poc és el més perillós que hi ha quan es vola), i va entrar en pèrdua i encara ara no entenc com la va poder recuperar, li va anar de molt poc, uns minuts després vaig veure formarse un remolí espectacular de pols i terra...

Un vent així mel vaig trobar al perelló quan anava al curs d'aras de los olmos, lateral i sobtat, a cops, i vaig optar per posarme a rebuf d'un trailer enorme, a 80 km/h, ven enganxat al cul i amb la vista fixada a la llum de fre, i em va oferir un globus de protecció aerodinàmica força bo, tampoc no pots aturarte enmig de l'autopista.

Us diré que allà on feiem el curs no vam poder dormir pràcticament del soroll del vent, una bona colla de motos van aparéixer caigudes a terra a l'endemà (i parlem de GS's 1200 i 800 !!!) i vam haver de fer bona part del curs, equilibris i demés amb el putu vent... una murga.
-----------

Respon

Torna a “General”