No Circular Amb Vent
Moderador: Airald
- Feisser
- Presentats
- Entrades: 898
- Membre des de: dv. abr. 18, 2008 6:33 am
- Ubicació: Hospitalet de Llobregat
Re: No Circular Amb Vent
[quote user="Steelman" post="95948"]Ara que dius de bruseles...
Aquell dia jo no vaig patir gens ni mica.
Precisament al arribar a la parada on varem descobrir que la teva moto no podia continuar....jo no havia petit i fins i tot vaig comentar que no havia fet tant de vent com em pensava.
Tot i portar el pantallot i les dues maletes d´alumini, ser dos a la moto i tenir el centre de gravetat alt...
Pero justament es aixo...
Quant fa vent crec que portar la contraria al vent es el pitjor que es pot fer... (a part del tema de la velocitat que comentavem)
Vull dir que anar aferrat i amb molta força i garrativat es mes contraproduent que efectiu....[/quote]
Després de anar a la Estrella de Javalambre aquest 24 de gener pasat (suposo que el vareu veure per totes les televisions el que va bufar el vent aquell dia) ja no es el mateix quan en diuen que fot molt de vent, que si ratxes, que bufa i ara deixa de bufar, realment no és el mateix.
Aquell dia jo no vaig patir gens ni mica.
Precisament al arribar a la parada on varem descobrir que la teva moto no podia continuar....jo no havia petit i fins i tot vaig comentar que no havia fet tant de vent com em pensava.
Tot i portar el pantallot i les dues maletes d´alumini, ser dos a la moto i tenir el centre de gravetat alt...
Pero justament es aixo...
Quant fa vent crec que portar la contraria al vent es el pitjor que es pot fer... (a part del tema de la velocitat que comentavem)
Vull dir que anar aferrat i amb molta força i garrativat es mes contraproduent que efectiu....[/quote]
Després de anar a la Estrella de Javalambre aquest 24 de gener pasat (suposo que el vareu veure per totes les televisions el que va bufar el vent aquell dia) ja no es el mateix quan en diuen que fot molt de vent, que si ratxes, que bufa i ara deixa de bufar, realment no és el mateix.
- Siono1000
- Presentats
- Entrades: 2573
- Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
- Ubicació: Baix Empordà
Jo diria que amb vent "normal" s'ha d'estar molt concentrat, però el maxim de relaxat i una mica deixar-te portar. La velocitat la determinaran els camvis de direcció del vent, si és seguit i solsament camvia l'intensitat no te masa problema, et deixes portar una mica i endavant.
Alerta amb els avançaments a camions, que poden portar "sorpreses".
La cosa camvia amb vent molt fort ( però fort de co**ons) i que va alternant les ratxes, aleshores cal disminuir la velocitat fins el punt que ens trobem segurs i amb marge de maniobra per poder rectificar i si cal parar una estona. ;)
Solsament dos cops he tingut d'afluixar exigeradament, un cop anant al Jarama per la zona d'els Monegros i l'altre anat a Javalambre aquest any. A 40 km/h a les rectes:shock: :shock:
Quant el vent és molt fort les motos sense carenats son les millors.
Com tot a la vida, l'experiència ens va ensenyant a comportar-nos adequadament en cada moment. La questió és no jugar-se-la masa i cada persona te la línea de jugar-se-la a diferent lloc. Cada un te el seu.
Salut.
Alerta amb els avançaments a camions, que poden portar "sorpreses".
La cosa camvia amb vent molt fort ( però fort de co**ons) i que va alternant les ratxes, aleshores cal disminuir la velocitat fins el punt que ens trobem segurs i amb marge de maniobra per poder rectificar i si cal parar una estona. ;)
Solsament dos cops he tingut d'afluixar exigeradament, un cop anant al Jarama per la zona d'els Monegros i l'altre anat a Javalambre aquest any. A 40 km/h a les rectes:shock: :shock:
Quant el vent és molt fort les motos sense carenats son les millors.
Com tot a la vida, l'experiència ens va ensenyant a comportar-nos adequadament en cada moment. La questió és no jugar-se-la masa i cada persona te la línea de jugar-se-la a diferent lloc. Cada un te el seu.
Salut.
Salut i kilómetres
- Frstrom
- Presentats
- Entrades: 295
- Membre des de: dl. juny 09, 2008 11:28 pm
- Ubicació: Riells viabrea
Pues jo el pitjor viatge de la meva vida en moto va ser amb vent i va ser a la part dels monegros ,la moto inclinada en plena recta kms i kms , vaig patir de debo, en canvi el company amb una er 5 xino xano,crec que es veritat ho que comenta algu , mentres mes carenat pitjor , fa efecte vela.
vsssssssssssssssssssssssss.
vsssssssssssssssssssssssss.
- Heavy1987
- Presentats
- Entrades: 370
- Membre des de: dl. feb. 23, 2009 12:02 pm
jo mi vaig trobar amb aixo, el mateix dia que dius que veiem de cheste, u vaig passar fatal, a sobre portava la moto amb les tres maletes i sobre la maleta del mig porta una bossa enorme.... una passada lo que pot arribar a fer el vent.
- Topota89
- Presentats
- Entrades: 64
- Membre des de: ds. feb. 14, 2009 4:10 pm
Doncs bé companys,
el cap de setmana de 8 jo vaig fer la escapada a carcassone amb un altre company, anavem esl dos amb les respectives parelles...i vam passar de tot...a veure si em passen les fotografíes i les penjo, realitzant una petita crònica de tot el que ens va succeir.
el tema del vent, va ser una constant, de pujada i de baixada, ... duiem a les nostres parelles ( i perdó per l'expressió) KGDS!!!...cal dir q el meu company que no havia conduit mai en vent, tmb stava força espantat..jo per sort...una miketa d'experiència, o com a mínim saber q és conduir amb vent..crec q al viatge a Bruxelles en vaig aprendre una mica...o cm a mínim saber qés.
recordo que, en una de les parades que vam fer per descansar, ja de baixada, el company em va comentar que conduia millor anant a 110-120 q no a 80 km/h...i jo li vaig fer referència a una idea, conclussió o pensament (acertat o equivocat) que li havia dit abans de partir...en funcío de cada vent i cada moto hi ha una velocitat on et sent més cómode (dintre de l'evident adversitat).
quan ens vam trobar amb ratxes, a més del fort vent, jo vaig actuar de la següent manera, no sé si és correcte, però em va anar força b, deixava anar gas, deixava fer a la moto (controlant una miketa)...cm si es tractes...imagineu...a la platja, a l'aigua, el moviment de l'aigua per les oles i nosaltres flotan que tenim un va i bé, dons el mateix, i en pic afluixava la ratxa de vent...cop de gas suau, fins retrobar la trajectòria correcte!..ara sí, amb el cos ben aixecat, sense encongir-se...nu se...si algú no hi esta d'acord...estic plenament dispossat a rebre algun consell...sempre va bé!
Salut!
:D :D :D
el cap de setmana de 8 jo vaig fer la escapada a carcassone amb un altre company, anavem esl dos amb les respectives parelles...i vam passar de tot...a veure si em passen les fotografíes i les penjo, realitzant una petita crònica de tot el que ens va succeir.
el tema del vent, va ser una constant, de pujada i de baixada, ... duiem a les nostres parelles ( i perdó per l'expressió) KGDS!!!...cal dir q el meu company que no havia conduit mai en vent, tmb stava força espantat..jo per sort...una miketa d'experiència, o com a mínim saber q és conduir amb vent..crec q al viatge a Bruxelles en vaig aprendre una mica...o cm a mínim saber qés.
recordo que, en una de les parades que vam fer per descansar, ja de baixada, el company em va comentar que conduia millor anant a 110-120 q no a 80 km/h...i jo li vaig fer referència a una idea, conclussió o pensament (acertat o equivocat) que li havia dit abans de partir...en funcío de cada vent i cada moto hi ha una velocitat on et sent més cómode (dintre de l'evident adversitat).
quan ens vam trobar amb ratxes, a més del fort vent, jo vaig actuar de la següent manera, no sé si és correcte, però em va anar força b, deixava anar gas, deixava fer a la moto (controlant una miketa)...cm si es tractes...imagineu...a la platja, a l'aigua, el moviment de l'aigua per les oles i nosaltres flotan que tenim un va i bé, dons el mateix, i en pic afluixava la ratxa de vent...cop de gas suau, fins retrobar la trajectòria correcte!..ara sí, amb el cos ben aixecat, sense encongir-se...nu se...si algú no hi esta d'acord...estic plenament dispossat a rebre algun consell...sempre va bé!
Salut!
:D :D :D
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
Bones
el que comentes de "deixar-se" fer per el vent es el que volia explicar l´altre dia i no sabia com i crec que amb el paralelisme que has posat amb les onades del mar..l´has encertat de PLE.
Aquesta es una manera mes comoda, relaxada i segura de portar la moto amb el vent....
amb tot com comentava en siono ...si les rafagues de vent son tant fortes que fins i tot a peu costaria de mantenir-se dret...aleshores ja es diferent
el que comentes de "deixar-se" fer per el vent es el que volia explicar l´altre dia i no sabia com i crec que amb el paralelisme que has posat amb les onades del mar..l´has encertat de PLE.
Aquesta es una manera mes comoda, relaxada i segura de portar la moto amb el vent....
amb tot com comentava en siono ...si les rafagues de vent son tant fortes que fins i tot a peu costaria de mantenir-se dret...aleshores ja es diferent
Ex ...moltes coses
- Frstrom
- Presentats
- Entrades: 295
- Membre des de: dl. juny 09, 2008 11:28 pm
- Ubicació: Riells viabrea
Jo estic d ´acord amb tu , vaig mes segur amb el cos aixecat que encongit, i aixo de deixar anar el gas cuant et be un cop tambe ho faig.
vsssssssssssssssssssssssssssss.
vsssssssssssssssssssssssssssss.
- Jeppy
- Presentats
- Entrades: 1288
- Membre des de: dt. gen. 16, 2007 10:50 am
- Ubicació: Begur
Topota, ho has descrit maravellosament: deixar-te portar com per les onades del mar. Abans d'anar a Brussel.les, jo no havia conduit mai amb un vent tant fort. Em va costar arribar a La Jonquera perque anava molt poc a poc i pensava que no sería capaç de fer gaires kms. més. Els companys em van dir que el millor era donar gas i agafar una velocitat per entrar bé en el vent i va funcionar des de primer moment. En la fila, anava tercer, darrera d'en George i l'Albert, i quan veia que ells torcíen , jo em preparava per fer el mateix. També vaig apendre a deixar-me portar per el vent fins equilibrar la moto. De totes maneres, penso que es important saber les previsions de vent i decidir si fas la ruta o et quedes a casa o en algun lloc fins que passi el pitjor. Unes hores més, malgrat l'endemà hagis d'anar a treballar, son millor que tenir un ensurt per la carretera. Sobretot quan no tens massa experiència en vent.
" LA MARCA DEL ESCLAU, ES PARLAR LA LLENGUA DEL SEU AMO" (Tàcit)
- Topota89
- Presentats
- Entrades: 64
- Membre des de: ds. feb. 14, 2009 4:10 pm
JEPPY...q bònic t'ha quedat això de: "deixar-te portar com per les onades del mar"
jejejejejejejeje
jejejejejejejeje
- Feisser
- Presentats
- Entrades: 898
- Membre des de: dv. abr. 18, 2008 6:33 am
- Ubicació: Hospitalet de Llobregat
Be water, my fiend Enllaç
- Gearbox
- Presentats
- Entrades: 1591
- Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
- Ubicació: Castellolí
Acabo de llegir aquest post i una cosa m'ha sobtat.
N'hi ha que dieu que és millor anar amb el cos aixecat que no pas més integrat a la moto.
Jo, les vegades que m'ha tocat conduïr amb vent, sempre m'he notat més còmode una mica encogit dins la canal d'aire que fa la cúpula que massa dret.
Crec que com menys superfície exposada al vent millor, no ??
N'hi ha que dieu que és millor anar amb el cos aixecat que no pas més integrat a la moto.
Jo, les vegades que m'ha tocat conduïr amb vent, sempre m'he notat més còmode una mica encogit dins la canal d'aire que fa la cúpula que massa dret.
Crec que com menys superfície exposada al vent millor, no ??
- Llagasta
- Presentats
- Entrades: 3270
- Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
- Ubicació: Vallès Occidental
[quote user="Gearbox" post="108133"]Acabo de llegir aquest post i una cosa m'ha sobtat.
Crec que com menys superfície exposada al vent millor, no ??[/quote]
No, el que passa sovint es que al anar una mica ajupit i amorrat al manillar, costa més que et pujint els dallonses fins dalt. :mrgreen:
No, el que passa sovint es que al anar una mica ajupit i amorrat al manillar, costa més que et pujint els dallonses fins dalt. :mrgreen:

- Storm
- Presentats
- Entrades: 2594
- Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
- Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons
[quote user="Gs12 red" post="108155"][quote user="Gearbox" post="108133"]Acabo de llegir aquest post i una cosa m'ha sobtat.
No, el que passa sovint es que al anar una mica ajupit i amorrat al manillar, costa més que et pujint els dallonses fins dalt. :mrgreen:[/quote]
Tu ja estàs per agafar la moto, bandidu!!! :b9 :b9 :form :form
No, el que passa sovint es que al anar una mica ajupit i amorrat al manillar, costa més que et pujint els dallonses fins dalt. :mrgreen:[/quote]
Tu ja estàs per agafar la moto, bandidu!!! :b9 :b9 :form :form
- Gearbox
- Presentats
- Entrades: 1591
- Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
- Ubicació: Castellolí
[quote user="Gs12 red" post="108155"]...No, el que passa sovint es que al anar una mica ajupit i amorrat al manillar, costa més que et pujint els dallonses fins dalt. :mrgreen:[/quote]
Ha ha ha... bona aquesta !!! :b9 :b9
Veig que malgrat la comvalescència no perdem el bon humor... això és bò !!! :razz:
Ha ha ha... bona aquesta !!! :b9 :b9
Veig que malgrat la comvalescència no perdem el bon humor... això és bò !!! :razz: