Ruta per el Pirineu Frances

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Ruta per el Pirineu Frances

Entrada Autor: Steelman » dl. nov. 23, 2009 5:24 pm

Amb la Natalia diumenge varem voler anar a fer una ruta que teniem pendent de fa dos setmanes, pero que la neu ens va fer aplaçar fins aquest diumenge.

La ruta va ser per aquesta zona...
Imatge

La nostsra idea pero no era fer aquesta ruta, si no entrar per el col de Pradel cap a la Fajole, pero aqust coll, com el pailheres, estan tancats per una estacio d´esqui :(..
Pero no ens avançem.
Varem sortir a les 7.30 de Reus i a les 9.15 ja estavem esmorzant a Andorra despres de casi tot el viatge amb plujim i/o boira.

A Andorra com sempre vam desestimar la opcio del túnel per pujar al port d´envalira. Aquest cop encara estava una mica enfarinat de les nevadetes de fa quinze dies.
Imatge

Imatge

Al baixar ens va sorpendre i molt la duana francesa. Hi havia retencions, miraven cada vehicle i demanaven les documentacions de casi tots els que creuaven la duana, en ambdues direccions!!
Bé varem continuar fins al conegut Ax-les-Thermes. Des d´alli comença l´ascensio al precios port de Pailheres.

Pero no era el nostre objectiu, el nostre objectiu son les Gorgues de Rébenty, i s´hi accedeixen per el Col de Pradel o el de Chioula.
La nostre intencio era pujar-hi per el de Chioula, pero estava "ferme" com el de Pailheres, aixi que varem anar per el Pla B, cap al de Chioula.
La carretera que puja fins aquest coll es força divertida, un coll curt pero bonic ;)
Imatge

Imatge

Un cop a dalt no podia faltar la foto de rigor de "coronació de port". Encara que no ho sembli soc jo el de la foto ;)
Imatge

Despres d´aqui va venir lo millor de la ruta!!! Poca estona despres de coronar aquest port ens hem de serparar per una carretera molt estreta, que passa per "Foret de la Niave".PRECIOS
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Quant s´acaba la zona boscosa a l´alçada del poblet de Niort de Sault, veiem per on hauriem baixat per el coll de Pradel (i hem de tornar per fer-ho), pero nosaltres varem continuar direccio a les gorgues que el riu Rèbenty ha format.
Aixi que passat abans del poble de Joucou, trobem una part d´aquestes gorgues (la resta estan baixant Pradel) i vosaltre mateixos ;)

Imatge

Imatge

Imatge

Despres d´aixo, la carretera es fa mes ample i el ritme pot pujar una mica, de totes maneres. Tant aquest tros com el que hem fet fins ara des de Ax-les-Thermes es per fer a un ritme mitja i disfrutar del paissatge.

Aquesta carretera va a parar a Axat, on per la "famosa" D118 anem tornat cap a casa nostra passant per llocs tant preciosos com les Gorgues de Sant George
Imatge

Imatge

D´aqui passat per Formigues, matamala...fins que abans d´arribar a Monlluis varem intentar pujar fins a Les Boulloses (al peu de l´ascensio al Carlit) a dinar. Pero estava tancat a mig cami aixi que en una zona de picnic al costat del riu (un entorn paradisiac) ens varem treure el fugonet i ens varem posar a dinar.
Imatge

Imatge

Imatge

D´aqui varem baixar fins a MOnlluis que esta al costat i varem passejar per l´interor d´aquesta villa fortificada per Vauban.
A nosaltres ens va agradar, pero despres de veure la ciutadella tambe de Vauban a Briançon, preferim l´altre.
Imatge

Ah, aqui hi ha el forn solar mes gran d´europa, que va fer construir Lluis XIV
Imatge

Imatge

I ja esta, una volteta per el Pirineu Frances d´uns 700km's que varem disfrutar i molt
A mes estic content per que feia dies que no anava a gust a la moto no anava fi, anava molt mes lent del que vaig normalment,i amb aquseta sortideta he recuperat sensacions ;)

PD: hi ha alguna foto mes (no gaires) a al picassa
Ex ...moltes coses

Sergi3
Presentats
Entrades: 1454
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 6:55 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Ruta Per El Pirineu Frances

Entrada Autor: Sergi3 » dl. nov. 23, 2009 6:13 pm

Deu ni do amb la "volteta" ;)
bones fotos, es una zona mol xula

Salut!

Itaca
Presentats
Entrades: 683
Membre des de: dt. gen. 01, 2008 8:34 pm
Ubicació: l'empordanet

Entrada Autor: Itaca » dl. nov. 23, 2009 6:13 pm

Caram, veig que no vàreu pas perdre el temps.
Una part de la ruta ja la conec però hi ha algun tram que l'hauré de posar a les rutes pendents...
una més :tremolant

Un dinar al mig de la natura i amb fogonet...no us esteu de res.

Ah! i com sempre, molt xules les fotos. ;)
I quan creieu que arribeu, sapigueu trobar noves sendes.....http://youtu.be/6Gnde5_8VrI
Imatge

soci AMM nº 6862
BMW F 650 ST - BMW GS1200ADV

GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: GRUM » dl. nov. 23, 2009 6:55 pm

Un lloc ideal, és la zona que vaig estar fent jo fa cosa d'un més i mig. Quan puguis, de cara a primavera no deixis perdre Pradel, el millor de tot és la baixada que també acaba amb una petita gorja i la zona del bosc de la Fajole. Jo ho vaig fer a principis de tardor, però imagino que a la primavera també ha de ser mooolt espectacular.
Ah, per cert, a les Bulloses, quan arribes a dalt sorprèn que tot és molt lleig tenint en compte el camí fet abans, però si aparques i fas alguna de les multiples rutes que hi ha, la cosa millora moltíssim. Nosaltres i vam veure algun cervol i tot.
De fet, tota aquesta zona, per mi, és una de les millors per carreteretes i paisatges, li tinc un apreci especial. :mestre
A mi Montlluís em va decebre, sobretot després d'estar a Vilafranche, en fi, que hi farem.
Bona ruta, si senyor, i bones fotos. :form
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Sagal
Presentats
Entrades: 5673
Membre des de: dj. ago. 09, 2007 8:23 pm
Ubicació: Calldetenes - Osona

Entrada Autor: Sagal » dl. nov. 23, 2009 7:54 pm

Quines fotos i quin reportatge mes guapo.

Gràcies Jordi&Natalia
ImatgeImatge

Pacs47
Presentats
Entrades: 1271
Membre des de: dg. abr. 08, 2007 9:59 pm
Ubicació: manresa

Entrada Autor: Pacs47 » dl. nov. 23, 2009 8:53 pm

bones!!!!!!

merçi, per la cronica i sobre tot per les fotos

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

la veritat es que en lloc de pacs47, tindria que ser pacs15, per que em donguesi temps de intentar fer una part de les rutes que feu

:crys :crys :crys :crys

lo dit, no us caura el sostre de casa a sobre

salut
Pacs47 l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. nov. 23, 2009 8:55 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
SOCI A.M.M. 16284

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Entrada Autor: Pasqual » dl. nov. 23, 2009 9:00 pm

Gracies per compartir la ruta i les fotos.

Sidru
Presentats
Entrades: 490
Membre des de: dl. set. 21, 2009 10:10 pm
Ubicació: Banyoles

Entrada Autor: Sidru » dl. nov. 23, 2009 9:06 pm

Gràcies Steelman,
em sembla molt que la que tinc preparada per aquest diumengue amb la sra. es força igual. Espero que el temps ens respecti una mica.

Salut :ban

Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Entrada Autor: Eva » dl. nov. 23, 2009 10:00 pm

Molt i molt maca la ruta.

Jo vaig fer part d´aquesta ruta a la prévia de la Transpirenaica.

La veritat és que al hivern la ruta guanya i molt per la neu.

Enhorabona per la crónique les fotos :kiss

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Ruta per el Pirineu Frances

Entrada Autor: Albert » dt. nov. 24, 2009 12:23 am

Holaaa,

Molt bona Jordi, com sempre que sortiu a fer una volteta en diumenge veieu totes les coses que jo necessitaria 2 o 3 dies.

Merci per penjar-ho.

:cool: :cool: :cool:

I enhorabona per les bones vibracions recuperades.

:roll:
Sort,

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Ruta per el Pirineu Frances

Entrada Autor: Randy-650 » dt. nov. 24, 2009 12:58 am

La tardor i la primavera, èpoques ideals per fer aquesta senyora volta. :bow

P.D: La foto amb el fogonet a la taula m'ha agradat. :lol: Què veu escalfar?
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Atramuntanat
Presentats
Entrades: 734
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 1:26 pm
Ubicació: Sant Feliu de Guixols - MGM 13254

Entrada Autor: Atramuntanat » dt. nov. 24, 2009 7:44 am

ei molt wapa la ruta, fa temps que tinc ganes d'anar a treure el nas per allà, i un mati d'aquets m'escapare a dfer un tomb quan hagi d'anar a la Junquera, lo que no trobo en el mapa el recorregut que dius, si tens algun track gravat o el nosm de les carreteres em faras un favor :D
Erg Chebbi - Merzouga

Imatge

Bayerische Motoren Werke R 1200 GS Ifigenia

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”