Pista Sanaüja-Solsona

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Pista Sanaüja-Solsona

Entrada Autor: GRUM » dv. des. 11, 2009 11:44 am

Aquest dimarts, aprofitant que semblava que ja estava una mica recuperat del maleït costipat vaig voler sortir a fer la volteta.
Feia molts dies que no pujava a la Cabreta i no tenia massa temps, doncs a les 11h havia de ser a casa de nou. Així que a les 7 de peus a terra, esmorzar, omplir dipòsit i a les 8:00h en marxa.
Dies enrera vam anar al poble de Sanaüja, que poseeïx aquell encant especial dels pobles de la Segarra, i tot marxant, em va semblar intuïr que la carretereta seguia, així que vam continuar cap a dins al poble i, efectivament, la ctra. segueix en direcció a Solsona.
La ctra. en qüestió, la 149a va resultar ser tot un descobriment per mi. Una ctra estreta i sinuosa que circula entre les dues poblacions tot atravessant una petita zona muntanyosa, en fi, una preciositat. Sort d'anar enllaunats, ja que estava plovent i molt tapat. Des del cotxe vaig veure una pista de terra que semblava que transcorria paralela a la ctra durant un tram.
Doncs dimarts vaig anar a treure'm el neguit de saber on anava la pista. Així que vaig anar tot seguit fins a Sanaüja, allà vaig esmorzar al Rest. la Mallola, que queda a peu de carretera a ma esquerra just passat el trencall que entra dins el poble. L'esmorzar boníssim, crec que hi hauré d'anar algun dia a dinar ja que fa molt bona pinta :eyes
Sortitnt, atravesso la carretera i entro dins el poble, com que ja el conec enfilo directament la 149a fins arribar al trencall de la pista. La boira comença a fer-se espessa, em sembla que sera una matinal complicadeta. Trobo la pista, desconecto ABS i som-hi, en poc tros començo a no veure absolutament res, la boira es cada cop més espessa. Paro al poblet (2cases) de Sallent, on hi ha una esglessia que estan restaurant i mitja torre. La cosa es complica, ara ja tinc feines a seguir la pista i no sortir al marge, moltissima boira i mooolt humida, vaig ben moll i no m'hi veig.
Suposo que el paisatge devia ser molt guapo, però no n'estic segur, no el podia veure. Per moments tenia la sensació d'estar perdut, ja que no tinc GPS, no hi havia indicadors i no tenia cap referent visual que em permetés veure si anava endavant o donava voltes.
Vaig passar per un poble al qual hauré de tornar, St. Climenç de Pinell, ja que semblava preciós...
Finalment arribo a de nou a la 149a, a un lloc familiar que reconec de seguida, buff, si més no ja sé on soc. Segueixo cap a Solsona.
Llei de Murphy, arribo a Solsona, desapareix la boira i fot un matí espectacular! :enfaduu :enfaduu
En fi, ja és tard, així que no paro ni a fer el cafetó per refer-me, directa cap a casa que porto el fred a dins els ossos i ja vaig tard.
La pista, per sort era molt fàcil, apte fins i tot per PANS :twisted:
En fi, hi hauré de tornar amb millor temps i més temps :mrgreen:
Aquí les 4 fotos que vaig poder fer,
fotos
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Pista Sanaüja-Solsona

Entrada Autor: Steelman » dv. des. 11, 2009 12:32 pm

Ja són casualitats...
Aquest mati estava mirant mapes com molt sovint i estava mirant la zona que comentes i he vist exactament aquesta carretera i estava ja mirant al calendari quin dia tenia per anar-la a investigar!
Ex ...moltes coses

Pafontí
Presentats
Entrades: 88
Membre des de: dj. jul. 26, 2007 10:11 am
Ubicació: Valls i Capafonts

Entrada Autor: Pafontí » dv. des. 11, 2009 12:37 pm

Aquestes sortides son les que m'agraden a mi, anar a donar un tomet, descobrir, passant per carretera i pistes.

molt bona ruta

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dv. des. 11, 2009 12:40 pm

Al Street view es pot veure la carretererata com es...
Ex ...moltes coses

GRUM
Presentats

Entrada Autor: GRUM » dv. des. 11, 2009 12:57 pm

Per poc que pogueu no us la perdeu. Al llarg de la mateixa hi ha alguns racons a visitar, jo, de moment, no he pogut inspeccionar a fons, però si us aneu fixant amb els diferents trencalls, hi ha cosetes interessants com algun poblet, ermita i un magnífic arbre monumental, el Pi Viladric, em sembla recordar. Per cert, al poble de Sant Climenç s'hi arriba per carretera asfaltada i semblava força interessant... :roll:
L'altre dia li comentava a Oscar, que li queda aprop, i em va dir que tampoc coneixia i abans d'ahir ja em va enviar un privat dient que l'havia anat a provar i li havia agradat força.
Per cert, Steelman, si vas per la zona avisa que potser et puc fer alguna altra aportació...
En fi, si hi aneu ja fareu crònica.

Sagal
Presentats
Entrades: 5673
Membre des de: dj. ago. 09, 2007 8:23 pm
Ubicació: Calldetenes - Osona

Entrada Autor: Sagal » dv. des. 11, 2009 1:41 pm

Osti tu també, ets dels que no pares, eh, vas fent sortidetes que dius tu, però guapes. Vinga a veure si t'animes i agafes una camara i ens vas posant fotos també, així veiem una mica els paissatges. Vinga gràcies
ImatgeImatge

Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Entrada Autor: Eva » dv. des. 11, 2009 3:18 pm

Cabreta.... gracies per la crónique .
Vinga que et milloris :kiss

Oscar
Presentats
Entrades: 1616
Membre des de: dt. jul. 17, 2007 8:45 pm
Ubicació: montroig de Segarra

Entrada Autor: Oscar » dv. des. 11, 2009 4:23 pm

Be senyors com ha dit en Cabreta vaig anar a inspeccionar la carretera,vaig
anar fins a Solsona i vaig tornar.La veritat és que la carretera és molt guapa per
fer-la amb bon temps.Jo vaig pasar abans d´ahir i estava molt mullada,avui impossible
vissibilitat cero.I desde Sanauja pots seguir direcciò Guissona un altre tros molt
divertit i sense tràfic.Vosaltre aneu dient que jo ja anirè per xafardejar :mrgreen: .Jo
com és normal vaig fer tot el camí per l´asfalt,pistes? :tremolant no gràcies.
Que gran aquest de Bilbao

Imatge

GRUM
Presentats

Entrada Autor: GRUM » dv. des. 11, 2009 4:41 pm

Si voleu una mica més d'informació, en aquest altre enllaç trobareu les fotos del poble de Sanaüja i una mica de la carretera, tot i que feia mal dia us en podreu fer una millor idea.

fotos de Sanaüja

Fins la propera
PD: a la foto no s'aprecia, pero us juro que els croisants son de mida Castellar de N'hug, és a dir, gegants, i n'hi havia un de xocolataaaaaa...

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm

Entrada Autor: Kpeps » dv. des. 11, 2009 5:09 pm

hola Cabreta.
aquestes excursions on trobes un bon cami i millors vistas son els que fan aficio.
es que no paras,eh!!!!!!
Imatge

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”