MARROC 22 Agost 5 Setembre

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Atramuntanat
Presentats
Entrades: 734
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 1:26 pm
Ubicació: Sant Feliu de Guixols - MGM 13254

Re: MARROC 22 Agost 5 Setembre, T'apuntes??

Entrada Autor: Atramuntanat » ds. jul. 17, 2010 9:33 am

[quote user="Ra-mon" post="128229"]

SI arribeu a Mirleft baixeu un tros més avall seguins l carretera i abans de Sidi Ifni hi ha LEGZIRA, és molt bonic !

Imatge
[/quote]

...llons que's ben parit aixo! ja he anotat el güaypoint per l'octubre quan vagi fins allà! gracies Ra-Amon !!! :mrgreen:
Erg Chebbi - Merzouga

Imatge

Bayerische Motoren Werke R 1200 GS Ifigenia

SISCOLT
Presentats
Entrades: 113
Membre des de: dc. març 12, 2008 7:08 pm
Ubicació: CERVERA - LLEIDA

Entrada Autor: SISCOLT » dc. jul. 21, 2010 6:21 pm

Hola a tots/es,os passo enllaç del buque EXCELSIOR de grande navi veloci (juer m'ha sorprés gratament)

PASQUAL, prenc nota de Mirleft, però amb lo be que es comporta la "jefa" li tinc que buscar hotelets amb piscina, :lol: ja hi haurà més vegades per reduir despesses :mrgreen:

Com arribarem a Tanger a la tarda, ja farem nit, i sortirem de bon matí cap a Fes, que et sembla de anar cap a Fes passant per Chefchauen??

Gràcies per avançat
Un amic es aquell/a que et coneix molt bé i tot i així, t'estima. :ksss

SISCOLT
Presentats

Re: MARROC 22 Agost 5 Setembre

Entrada Autor: SISCOLT » dj. ago. 12, 2010 1:06 am

Hola a tots/es,
Per els que voleu fer una ruteta pel Marroc us recomano aquest blog, sencillament bonissim
http://viajarpormarruecos.blogspot.com/ ... to_17.html

Salut

Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Entrada Autor: Eva » dj. ago. 12, 2010 1:54 pm

[quote user="SISCOLT" post="131508"]Hola a tots/es,
Per els que voleu fer una ruteta pel Marroc us recomano aquest blog, sencillament bonissim
http://viajarpormarruecos.blogspot.com/ ... to_17.html

Salut[/quote]

Moltes gracies per l´enllaç.
Val la pena llegir-lo .

Que esteu molt nerviossos per marxar ???
Ja ho teniu tot preparat ?????

Ja falten molts pocs dies :tremolant :tremolant :kiss

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Entrada Autor: Pasqual » dj. ago. 12, 2010 2:11 pm

[quote user="SISCOLT" post="128895"]Hola a tots/es,os passo enllaç del buque EXCELSIOR de grande navi veloci (juer m'ha sorprés gratament)

PASQUAL, prenc nota de Mirleft, però amb lo be que es comporta la "jefa" li tinc que buscar hotelets amb piscina, :lol: ja hi haurà més vegades per reduir despesses :mrgreen:

Com arribarem a Tanger a la tarda, ja farem nit, i sortirem de bon matí cap a Fes, que et sembla de anar cap a Fes passant per Chefchauen??

Gràcies per avançat[/quote]

La ruta Tànger Fes es pot fer perfectament amb un matí, així que tindreu temps d'anar a Chefchauen i inclús temps per visitar Volubilis (tant impressionant com Cartago a Tunis). Si teniu temps (i ganes) aprofiteu per anar a Moulay Idriss (una de les ciutat santes del Marroc), sobretot al capvespre o a la nit.

Què tingueu molt bon viatge i esperem les fotos i la crònica

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dj. ago. 12, 2010 3:27 pm

[quote user="Pasqual" post="131550"][quote user="SISCOLT" post="128895"]Hola a tots/es,os passo enllaç del buque EXCELSIOR de grande navi veloci (juer m'ha sorprés gratament)

Gràcies per avançat[/quote]

La ruta Tànger Fes es pot fer perfectament amb un matí, així que tindreu temps d'anar a Chefchauen i inclús temps per visitar Volubilis (tant impressionant com Cartago a Tunis). Si teniu temps (i ganes) aprofiteu per anar a Moulay Idriss (una de les ciutat santes del Marroc), sobretot al capvespre o a la nit.

Què tingueu molt bon viatge i esperem les fotos i la crònica[/quote]

Val la pena que passeu per Chefchauen, segons Google Maps hi ha 320 qms que es fan en 4.5 hores, per cert, a la primavera passada encara no funcionava el Google per poder crear els itineraris ;)
A la carretera nacional fins a Ouazzane hi sol haver força trànsit de cotxes i camions, si en canvi després agafeu la carretera que passa prop del Barrage El Wahda es circula millor i el paissatge és molt agraït, especialment el tros final abans d'arribar a Fes que estava ple de camps de blat i oliveres però no sé com serà el paissatge a l'agost :roll:

SISCOLT
Presentats

Entrada Autor: SISCOLT » dv. ago. 13, 2010 12:41 am

MARETA, doncs si, ja estic dels nervis :tremolant :tremolant tinc unes ganes bojes que arribi el diumenge 22 i la veritat es que si ens ho pàsem la meitat de be que m'ho estic passsant planificant-ho serà massa :razz: estic intentant agafar molta informació,(es una passada :eyes entre els foros de motos, i http://www.tripadvisor.es/ estic disfrutant com un nano :lol: ) porto moltes adreces però l'intenció serà fer com sempre que marxem, cap reserva i allà ons agradi més anirem parant, ja us explicaré la nostra experiencia.
PASQUAL, la previsió es que passarem per Chefchauen i pararem a dormir en FEz, m'estic plantejant de fer 2 nits per poder visitar Fez, Meknès i Volubilis així com Moulay Idriss..
RA-MON, prenc nota, al fina el recorregut previst quedarà així (segur que hi ha canvis d'ultima hora) :D
http://maps.google.es/maps?f=d&source=s ... 331055&z=5

encara no se com funciona això del Maps...
SISCOLT l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. ago. 13, 2010 12:44 am, en total s’ha editat 2 vegades.

Ra-mon
Presentats

Entrada Autor: Ra-mon » dv. ago. 13, 2010 4:54 pm

Siscolt, si algú es dirigeix a tu i et diu salam alekum cal que responguis alekum salam, és la salutació habitual.

Altres paraules útils:

si --- najam
no --- laa
hola --- salam alekum
hola (resposta) --- alekum salan
benvingut --- ahlan
adeu --- maʿa salama
sis-plau --- min faḍlik
gràcies --- shukran
perdoneu --- afwan
ho sento --- asif
com et dius ? --- maa ismuk?
no t'entenc --- ana ma fam
no ho sé --- la aʿrif
tinc gana --- fia joa
---
bon dia --- Saba’a aljer
bona tarda --- Masa’a aljer
bona nit --- esuala jer
---
parleu ... ? --- Hal takala ...
anglès --- Alingli’zia
francès --- Alfrinsia
espanyol --- Alaspania
---
jo --- Ana
tu --- Antà (m), Antia (f)
nosaltres --- Najonu
---
com estàs ? --- Kaifa Halok?
bé --- jamdolila
malament --- aian
---
on està el lavabo ? --- Ain Alhamaan?
quan costa ? --- shal ?
em porta el compte sisplau ? --- El Fatora Min Fadlik
---
pa --- jos
beguda --- Sharab
cafè --- kajua
te --- Shai
suc --- Asir
aigua --- Ma’a
cervesa --- Bira
vi --- falfal
carn --- jam
peix --- jot
aus --- albet
verdures --- Kodrawat
fruita --- Fowaki
patates --- Patatis
amanida --- salata
postres --- Halawia’at
---
si déu vol --- inshalla
déu és el més gran --- Allāhu Akbar

Sagal
Presentats
Entrades: 5673
Membre des de: dj. ago. 09, 2007 8:23 pm
Ubicació: Calldetenes - Osona

Entrada Autor: Sagal » dv. ago. 13, 2010 4:58 pm

[quote user="Ra-mon" post="131708"]
---
si déu vol --- inshalla
déu és el més gran --- Allāhu Akbar[/quote]

Ja deia jo que foties una mica cara de moro :D :D :D :D :D
ImatgeImatge

Ra-mon
Presentats

Entrada Autor: Ra-mon » dv. ago. 13, 2010 5:14 pm

[quote user="Sagal" post="131709"][quote user="Ra-mon" post="131708"]
---
si déu vol --- inshalla
déu és el més gran --- Allāhu Akbar[/quote]

Ja deia jo que foties una mica cara de moro :D :D :D :D :D[/quote]

Sagal, per si t'interessa més informació de viatges al Marroc, he trobat un estudi egodocumental força interessant de Francesc Espinet i Burunat (Universitat Autònoma de Barcelona) titulat "Viatges de catalans al món arabomusulmà o catalans en terra de moros. Un inventari provisional fins el 2006", si vols ja te'l passaré ;)

Hi ha un apartat on explica el possible orígen de la parula moro, l'enganxo aquí sota encara que sigui una mica llarg:

"Terra de moros". "Món arabomusulmà". Utilitzo aquestes dues etiquetes com a sinònimes.
La primera tindria un aire popular i tradicional, tot essent alhora "políticament incorrecta". La
segona seria acadèmica i "políticament correcta". Totes dues són, però, prou imprecises i
questionables. M'explico.
"Arabomusulmà", mot compost amplament utilitzat, podria ben bé entendre ́s com a àrab i
alhora musulmà (excloent els àrabs no musulmans i els musulmans no àrabs), mentre que la
meva intenció en utilitzar-lo és que englobi els seus dos components, de manera que es referiria
alhora a tot allò àrab (ètnia i llengua) i a tot allò musulmà (religió); cal, però, tenir ben clar que
no tots els àrabs són musulmans (n'hi ha de cristians de ben diferents doctrines, des de catòlics
fins a coptes; el Líban és de població àrab, però al segle XX al voltant d’un 50% ha estat
cristiana, encara que en lent descens) i que la majoria de musulmans no són precisament àrabs
(des d'amazics al Nord d'Àfrica, fins a uigurs al Xinjiang, dins de Xina, per donar un parell
d'exemples ben allunyats geogràficament; els estats amb més presència musulmana són
Pakistan i Indonèsia, on no hi ha àrabs).
110
"Terra de moros". D'antuvi políticament incorrecte, això de moro, sembla. Només un parell
d'objeccions, però.
Primera: la paraula moro (maurus) és la denominació que segurament es donaven a sí
mateixos a meitats del primer mileni abans de l'era actual els habitants amazics de l'Àfrica
Menor central i occidental (fonamentalment, les terres de l'actual Marroc i de la major part de
l'actual Algèria)3, que formaren el regne de Mauritània, conquerit per l'Imperi romà i dividit en
distintes províncies, que conservaren el nom genèric de Mauritània (amb diversos adjectius com
ara Tingitana, Sitifense, Secunda, Prima, Caesariana), fins a ser ocupades pels àrabs musulmans
a finals del segle VII. Aquests mauri formaren el gros del contingent militar que, dirigit per
àrabs musulmans, arribà a la Península Ibèrica a començaments del segle VIII, s'hi instal.là i la
batejà amb el nom d’al-Andalus. Els cristians del nord d'aquesta península continuaren donant
el nom de maures, moros, als habitants d'al-Andalus. I, generalitzant, als musulmans. El nom,
en l'escenari d'una querella religiosa generalitzada entre cristians i musulmans a la Mediterrània,
adquirí un matís despectiu en ser utilitzat pels cristians. El conservà posteriorment i fins i tot
l'augmentà durant l'edat moderna en l'escenari de la pirateria barbaresca, s'intensificà durant els
segles XIX i XX en el marc de les guerres del Marroc entre espanyols i marroquins, no fou gens
ben considerat (el nom) per l'antifranquisme, que l'associà a la "guàrdia mora" de Franco, i ha
passat a ser proscrit per la societat benpensant en temps d'immigracions del sud, per a ser
substituït pel de magribí (discutirem aquest terme més avall). D'altra banda, de manera ben
curiosa Mauritània és la denominació d'un estat creat com a conseqüència de la
descolonització de l'Àfrica occidental francesa el 1960, estat situat molt al sud de les terres més
pròpies dels mauri d'ara fa dos milenis i escaig.
Segona: a les Filipines meridionals el grup independentista musulmà del que hem sentit a
parlar tant aquests darrers anys s'autoanomena precisament "Moro National Liberation
Front"4. Encara que hereus dels comerciants àrabs musulmans establerts a la zona abans de
l'arribada dels espanyols, en l'actualitat aquests "moros" poc tenen d'àrab i són fonamentalment
membres musulmans d'ètnies autòctones sense cap relació amb una ascendència nordafricana.
Per què aquest nom, doncs? Perquè és el qualificatiu que els conqueridors espanyols donaren
als musulmans filipins com a sinònim de musulmà, amb una connotació despectiva usual a
l'època; ells, els moros, no obstant això, s'han apropiat el nom en positiu, tot reivindicant-lo.

Xavier
Presentats
Entrades: 4399
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Entrada Autor: Xavier » dv. ago. 13, 2010 5:14 pm

Hòstia! Jo em pensava que "tinc gana" es deia "JALEM JALEM".

Ra-mon
Presentats

Entrada Autor: Ra-mon » dv. ago. 13, 2010 5:18 pm

[quote user="Xavier" post="131713"]
Hòstia! Jo em pensava que "tinc gana" es deia "JALEM JALEM".[/quote]

Si, abans també ho pensava: " ... jamai jalem ni jalarem, fa mal aquí fa mal allà, airí airò ..."
:b9 :b9 :b9

SISCOLT
Presentats

Entrada Autor: SISCOLT » dv. ago. 13, 2010 8:48 pm

Gràcies RAmon, molt instructiu, ets un crack noi, no habia pensat en això, :eyes

Salut

Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Entrada Autor: Eva » dv. ago. 20, 2010 6:26 pm

Sisco, que tingueu molt bon viatge.

Aqui ens tindreu esperant les fotos i la crónique :kiss

Edelweiss
Presentats
Entrades: 1100
Membre des de: dc. set. 09, 2009 1:11 am
Ubicació: Barcelones

Entrada Autor: Edelweiss » dv. ago. 20, 2010 10:54 pm

Bon viatge en el ferry Imatge

Imatge

i Feliç ruta per ( رحلة آمنة وسعيدة المسار ) Imatge

Esperem el dia a dia de les vostres croniques i mooooooltes fotos...!!! ( نتوقع من يوم لآخر المزمنة الخاصة بك وصورك...!!! ) Imatge
ImatgeImatgeImatge

La felicitat no depèn del que ens pugui passar,
sinó de la forma que percebem el que ens passa...

Atramuntanat
Presentats
Entrades: 734
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 1:26 pm
Ubicació: Sant Feliu de Guixols - MGM 13254

Entrada Autor: Atramuntanat » ds. ago. 21, 2010 9:08 am

[quote user="Ra-mon" post="131712"]

"Terra de moros". "Món arabomusulmà". Utilitzo aquestes dues etiquetes com a sinònimes.
La primera tindria un aire popular i tradicional, tot essent alhora "políticament incorrecta". La
segona seria acadèmica i "políticament correcta". Totes dues són, però, prou imprecises i
questionables. M'explico.
"Arabomusulmà", mot compost amplament utilitzat, podria ben bé entendre ́s com a àrab i
alhora musulmà (excloent els àrabs no musulmans i els musulmans no àrabs), mentre que la
meva intenció en utilitzar-lo és que eng...[/quote]

[quote user="Ra-mon" post="131708"]Siscolt, si algú es dirigeix a tu i et diu salam alekum cal que responguis alekum salam, és la salutació habitual.
...

[/quote]

ets un pou de sabiduria :bow :bow
Atramuntanat l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. ago. 21, 2010 9:09 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Erg Chebbi - Merzouga

Imatge

Bayerische Motoren Werke R 1200 GS Ifigenia

SISCOLT
Presentats

Entrada Autor: SISCOLT » ds. ago. 21, 2010 1:43 pm

MOltes gràcies a tots i totes pels vostres consells i bons desitjos, ja ens veurem a la tornada :tremolant tinc unes ganes............. :lol: :lol:

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » ds. ago. 21, 2010 2:47 pm

Bon viatge!! Procuereu no passar massa calor. :cool:

I esperem que quan torneu ens feu una crònica com cal, no pots decebre als companys que tant t'han ajudat i aconsellat. ;)
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Sagal
Presentats
Entrades: 5673
Membre des de: dj. ago. 09, 2007 8:23 pm
Ubicació: Calldetenes - Osona

Entrada Autor: Sagal » ds. ago. 21, 2010 3:37 pm

Molt bon viatge, esperem la crònica, ok?
ImatgeImatge

Ra-mon
Presentats

Entrada Autor: Ra-mon » ds. ago. 21, 2010 4:34 pm

Que us vagi tot molt bé, companys !

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”