L’objectiu principal de la marca aquest any es posar a punt al màxim al nova moto, per atacar amb força la nova temporada. Tot i això, els pilots de la marca catalana es troben molt motivats i esperen pòster donar algun ensurt als pilots capdavanters d’aquesta espectacular especialitat.

Com a companyia catalana innovadora i emprenedora, OSSA ha triat un emplaçament emblemàtic de Barcelona per a la presentació del seu equip oficial. Així, a la font “màgica” de Montjuïc, l’equip OSSA ha volgut deixar patent la seva il•lusió i aposta pel retorn de la marca del trèvol a la competició. Les escales de les fonts han contemplat les evolucions del pilot català, molt acoblat a la moto però que hagués desitjat mes temps per poder preparar el seu debut en competició amb la nova moto. Per sort, el mundial outdoor no comença fins al maig i tindran temps per poder-se adaptar home i màquina a les exigents zones del campionat.

Al mundial absolut, l’encarregat serà en Jeroni Fajardo, de 25 anys i que es va estrenar al mundial amb 16 anys. En el 2010, Fajardo ha aconseguit el cinquè lloc en la classificació del Campionat del Món Indoor. En la temporada anterior va aconseguir la segona posició en el Campionat d’Espanya de trial Outdoor, la tercera en la modalitat d’Indoor i el quart lloc en el Campionat del Món d’Outdoor.
Per la seva banda, Mireia Conde ha estat campiona del món 2010 per equips en l’últim Trial de les Nacions celebrat a Polònia revalidant així un títol que ja va aconseguir en el 2008. Actualment es troba entre les 6 primeres pilots femenines del Campionat Mundial. Amb 18 anys, Conde practica el trial des dels 8 i competeix des dels 12. Ha estat dues vegades subcampiona d’Espanya (2008-2009) i tres vegades campiona de Catalunya (2007-2008 i 2010). El seu fitxatge per OSSA suposa un impuls definitiu a la seva carrera esportiva.

La moto que pilotaran no serà molt diferent de les TR 280i de serie que OSSA ja està produint a la seva fàbrica de Girona. Es tracte d’una moto molt lleugera, que a les competicions outdoor pesarà 66 Kg. (segons especifica el reglament de la FIM) però que podrà arribar als 62 Kg. a les proves de modalitat indoor ja que en aquesta competició no hi ha cap restricció en quant al pes. Per a la competició, el motor no requereix cap retoc important donada la lleugeresa de la moto, així doncs, només es delimitarà el número de voltes i variarà la estètica de la competició.
La moto de competició d’OSSA es va presentar el passat mes de novembre al Saló EICMA de Milà. La nova TR 280i ha estat desenvolupada per l’equip d’enginyers i tècnics d’OSSA. A més del seu pes, la nova moto d’OSSA incorpora nombroses novetats tècniques com la redistribució de pesos o el seu revolucionari sistema d’alimentació per injecció del motor de dos temps.
La resta del equip la conformen en Marc Colomer, (que ara fa quatre anys es va retirar del Tral actiu) com a Team Manager de l’equip d’OSSA i compta amb el suport de Dani Oliveras, cap de mecànics, Jordi Dalmau, responsable de logística i Melchor Estorch, assistent del pilot. Formen també part de l’equip de suport de fàbrica del OSSA Racing Team: Cisco Llord, responsable de mecànics d’OSSA Factory, Grego Sánchez, responsable d’injecció i Josep Serra (Xiu), responsable enginyer d’Ossa Factory.
Per asolir aquest important fita, la distribuidora catalana de carburants Petromiralles patrocinarà al equip oficial els propers dos anys, responent a les sinergies i la bona sintonia de les dues companyies.