Oriol Regàs O Un De La Operación Impala

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Vicenç
Presentats
Entrades: 189
Membre des de: dt. nov. 18, 2008 6:51 pm
Ubicació: Eivissa

Oriol Regàs O Un De La Operación Impala

Entrada Autor: Vicenç » dv. març 18, 2011 10:31 pm

Buenas!!!!

Com haureu vist ahir ens va deixar l'Oriol Regàs, conegut per la Gauche Divine, el Bocaccio, el Up&Down, el Via Véneto i d'altres. Però en Regàs també va ser motorista. Precisament va ser un dels membres de la coneguda com Operación Impala que en 1962 es van creuar Africa de punta a punta per demostrar la solidesa d'una moto que encara no era al mercat i que per aquella gesta es va anomenar Impala... us sona, no????

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Val a dir que en Regàs també va participar en proves de velocitat i de resistència. Per acabar només vull posar la referència que fa d'ell en Jose Maria Alguersuari al seu blog...
EL ÍDOLO

Oriol Regas era un piloto que ni era el más rápido, ni seguramente el que tenía el estilo más depurado. Pero ha sido siempre mi referente, el que mejor encajaba en mi concepción de la moto y por el que he sentido desde joven una gran admiración.
Irse cada fin de semana a Ginebra y estar el lunes en el trabajo con una Impala durante mucho tiempo no es ninguna tontería, y menos con las carreteras de 1964. Aunque el motivo fuese ver a su novia, que vivía allí.
Oriol fabricó, entre otras cosas, carenados de motos -¡se ven todavía en muchas Impala por Barcelona- y se inventó Bocaccio -una boite que marcó un antes y un después en la vida nocturna barcelonesa.
Venir de Honk Kong a Barcelona en un junco (el barquito se llamaba “Rubia”) no es tampoco otra bagatela. Es y era una señora aventura.
Atravesar África desde Ciudad del Cabo hasta Barcelona con un grupo de 5 entusiastas motoristas a lomos de unos prototipos de Impala 175 es una machada difícilmente repetible hoy en día. (Operación Impala). Te pelan, seguro.
Probablemente junto con José Sánchez, uno de los más sufridos pilotos -Guzzi y Bultaco-, es el piloto que más rallys de los “gordos” ha ganado. Tal era la seguridad que transmitía encima de la moto, que ya podía ocurrir el fin del mundo, que él siempre llegaba a tiempo a su control horario.
Recuerdo el final de un Rally de Invierno que acababa en el Montseny -otra montaña emblemática-. Era una edición muy dura y con muchos abandonos, donde hasta Ricardo Pinet, director de la carrera y sobre todo “papá” de todo ese personal, se echaba las manos a la cabeza al ver que a la hora teórica de paso no aparecía por la mesa de control ningún motorista. Estaba claro que las duras condiciones meteorológicas habían causado estragos.
Al cabo de bastantes minutos pudimos escuchar en la lejanía el metálico sonido de una moto de dos tiempos reduciendo y acelerando con pocas contemplaciones:
"peeeeeemmmm, peeemmm, peemm… peeeeeeeeeeemmm, ppeeeeeeeeeeeeeeeeeemmmm"…
Era la Montesa de Oriol. Llegó a la mesa con auténtica flema inglesa y con una moto que parecía salida de un barrizal. Firmó una tarjeta con el mejor tiempo de los escasos pilotos que acabaron.
Cuando ahora paso por allí todavía veo a Pinet trajinando con sus cronos en su mesa plegable y la escuálida figura de un fantástico motorista de Montesa que se acerca para terminar su rally.
Des d'aquí un petit homenatge al motorista.
Salut!!!

Quant surts per fer el viatge cap a Itaca, has de pregar que el camí sigui llarg

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Oriol Regàs O Un De La Operación Impala

Entrada Autor: Randy-650 » ds. març 19, 2011 9:54 am

Bona persona i millor motorista.

Reposi en pau.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » ds. març 19, 2011 10:42 am

Jo recordo perfectament el Bocaccio, el Boira, la enagua, i el recordo a ell, era la època del Celeste del carrer argenteria (amb les servesetes prèvies al Rodri 2000) amb el Sisa per allà, dels Enfants Terribles, la 1800, el sidecar, l'ea3, els esmorzars a la porta del forn del xino, a les 4 o les 5.....eren bons temps a Barcelona.
Alucinamaripili l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. març 19, 2011 10:44 am, en total s’ha editat 1 vegada.

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » ds. març 19, 2011 11:57 am

[quote user="Alucinamaripili" post="162376"]Jo recordo perfectament el Bocaccio, el Boira, la enagua, i el recordo a ell, era la època del Celeste del carrer argenteria (amb les servesetes prèvies al Rodri 2000) amb el Sisa per allà, dels Enfants Terribles, la 1800, el sidecar, l'ea3, els esmorzars a la porta del forn del xino, a les 4 o les 5.....eren bons temps a Barcelona.[/quote]

I la Teresa Gimpera :eyes :eyes era un crack aquest paio !!!!
D.E.P.
STELVIO 00 l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. març 22, 2011 3:29 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
ImatgeImatgeImatge

Prony
Presentats
Entrades: 3106
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Entrada Autor: Prony » ds. març 19, 2011 5:43 pm

Quan era petit, el meu germà gran em va parlar molt de la "Operació Impala". Es un dels primers llibres "de gent gran" que recordo haver llegit i encara el llegeixo algunes vegades. Al final me'l coneixeré de memòria. Sempre m'he preguntat com es possible dur el seu tren de vida, basat en l'oci i el passar-s'ho be. Era d'aquelles persones que feia el que volia quan volia i tot li va sortir be. També crec que part del seu èxit es va basar en la seva discreció respecte el que veia i el que sentia.

Descansi en pau.

Coes
Presentats
Entrades: 1158
Membre des de: dj. ago. 28, 2008 6:06 pm
Ubicació: Arenys de Mar
Contacta:

Entrada Autor: Coes » ds. març 19, 2011 6:04 pm

[quote user="Alucinamaripili" post="162376"]Jo recordo perfectament el Bocaccio, el Boira, la enagua, i el recordo a ell, era la època del Celeste del carrer argenteria (amb les servesetes prèvies al Rodri 2000) amb el Sisa per allà, dels Enfants Terribles, la 1800, el sidecar, l'ea3, els esmorzars a la porta del forn del xino, a les 4 o les 5.....eren bons temps a Barcelona.[/quote]
Golfu :sado i el STELVIO 00 també
Coes l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. març 19, 2011 6:06 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Perebi
Presentats
Entrades: 717
Membre des de: dl. feb. 07, 2011 11:39 pm
Ubicació: Sant Andreu del Palomar

Entrada Autor: Perebi » dg. març 20, 2011 4:14 pm

I Tuset Street i el Gaslight, i el Balalaika, i el Pushkin, (ai el Pushkin :halfcry aquesta setmana he acomplert un dels meus somnis de joventut) i els principis de Don Chufo, Metamorfosis, Can Melich, Zacarias.......... si senyor, encara que soni a vell, que ja ho soc, eren bons temps a Barcelona i molts d'aquests locals havien begut de la època de la Gauche Divine, que no era de gauches, he, he, quina jeta que tenien els paios.
DEP Oriol Regàs.

Prony
Presentats
Entrades: 3106
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Entrada Autor: Prony » dt. març 22, 2011 10:41 am

Jo duia bambes paredes amb velcro i mai vaig provar d'entrar, era massa "de pagès". Ells s'ho van perdre!!!
Prony l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. març 22, 2011 10:43 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Entrada Autor: Fjodor » dt. març 22, 2011 10:49 am

Hahaha... jo tambe hi havia anat a Don Chufo i a Metamorfosis i a Baccara... per que em quedava prop del cole... però lo meu era el Metro (més tard 666) del carrer LLull, sóc més obscur i sinistre... o Studio 54, o Zeleste, els bons temps (però ja el d'Almogavers)... el d'Argenteria encara era massa peque... i el Limit de Gràcia... el Sidecar (allà he tocat en directe).. bé, he tocat en directe a molts llocs de Bcn, i de Catalunya... però n'hi ha uns quants que deunidó...
També havia anat a l'Enagua... un parell de cops, abans de desapareixer... jo vaig enganxar el finals dels bons temps...
Ara baixo a Bcn a concerts, expos o a fer un volt... però ja no hi viuria ni jartovino... això que tinc la família allà!...

Si, tinc el llibre de l'Impala... uns pioners, si senyor... i amb motos catalanes... encara recordo quan era petit quan feia anar el meu pare a veure curses de motocross a Esplugues (Finestrelles) i A Sant Cugat (Can Rabella), a Gallecs, a El Toll de Collsuspina, al Vallès, a Martorelles... tot eren Cappras, Pursangs, Phantoms... començava a veure alguna Suzuki... alguna Yamaha...

DEP Oriol!

Salut

Perebi
Presentats
Entrades: 717
Membre des de: dl. feb. 07, 2011 11:39 pm
Ubicació: Sant Andreu del Palomar

Entrada Autor: Perebi » dt. març 22, 2011 10:59 am

Ei!! jo vaig tenir una Pursang, he, he. I vaig provar les Montesa Cappra i les Ossa Phantom.
Osti, aquest fil em fa recordar coses en las que no hi pensava des de fa mes de 30 anys. :ban

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Entrada Autor: Fjodor » dt. març 22, 2011 11:07 am

Bé, quan jo vaig començar ja corrien les Derbi campiones d'en Toni Elias Sr. pero se les fotien amb les Cappras encara (Muñoz, Arcarons...) i als trials era ple de Monteses i Ossas grogues... i als enduros hi havien Enduros, SWM, Fantic Caballero... de fet la primera moto que vaig fer caure en un circuit va ser una Derbi TT8 convertida en RC Cross 74 per en Paco Tombas... i com anava!!

Salut!

Respon

Torna a “General”