Miro el radar meteorològic i veig que al Nord hi plou. O sigui que anirem cap al Sud (una mica a desgrat).
Enfilo des de Castellolí cap a Carme i Santa Maria de Miralles, amb la intenció de seguir cap a Querol. Un cop a les Quatre Carreteres, canvio de parer i trenco a la dreta cap a Santa Coloma de Queralt. Aquesta és una carretera ràpida, amb forces revolts enllaçats i amb bon ferm. Comencem bé.
El dia és rúfol, com diumenge passat, amb bona temperatura però amb forces nuvolades fosques, que em fan temer que m'hauré de posar el trajo d'aigua.
Arribo a Santa Coloma i tiro avall cap a Montblanc. A l'arribar a Les Piles, la moto fa revolada i agafa la carretera de Conesa. Casum l'os pedrer... no anavem a Montblanc ??
Revolts amb carretera estreta, però amb un asfalt correcte i sense gens de trànsit.
Arribo a Conesa, i em paro a veure el poble, el pont, la muralla, l'esglèsia...

Miro el mapa i veig una carretereta que mena fins a Forès. El mapa la pinta discontínua... així que pregunto a una vilatana, que anava a missa, si s'hi pot anar bé amb cotxe. Em diu que està asfaltada, però que hi han molts sots fets pel trànsit de camions de gran tonatge que hi vàren passar al construïr el "maleït" parc eòlic (paraules textuals).
Com que no hi he estat mai, l'agafo. Encara no havia fet dos quilòmetres que m'enrecordo d'en Ra-mon i en Panotxa amb les seves Kas ADV, ja que desapareix l'asfalt i es converteix en camí de terra. Al cap de dos revolts torna l'asfalt i després més terra...asfalt / terra / asfalt / terra.
Així anem fins a Forès.

Em sobta la dimensió del poble (es prou gran) i la seva ubicació, a dalt d'una serralada, des d'on es divisa tota la plana.
M'enfilo fins dalt, per una carretera amb molt millor estat. La vista des de dalt, en un dia clar, ha de ser espectacular. Llàstima que avui el dia és enlletat.

Tiro avall cap a Solivella i Blancafort fins a l'Espluga de Francolí, per girar a la dreta cap a Senan i Els Omells fins arribar a Maldá. Disfruto de la carretera, sense trànsit i amb un bon grapat de revolts.

De Maldà agafo cap a Nàlec, Guimerà, Vallfogona de Riucorb (poble famós pel seu Rector), Llorac, Rauric i Santa Coloma, amb una carretera magnífica. Revolts entrellaçats, amb bona visibilitat, asfalt nou (en molts trams) i sense trànsit !!!!
De Santa Coloma cap a Igualada pels Plans de Farran, i cap a Castellolí, que m'esperen a dinar.
En total uns 170 Km, amb poc més de tres hores, incloent les parades.
Arribo a casa amb una rialla d'orella a orella, que només la Dolors en sap el motiu... se m'acosta i em diu: Què...? ha anat bé, oi ??? :mrgreen:
Aquest és el track, amb google maps: http://maps.google.es/maps?f=d&source=s ... 77533&z=10