Jo tenia festa, la Natalia tenia tot el dia ocupat. Si aixo hi sumem tenir la Varadero al garatge amb ganes de km's doncs..... el resultat es un dia ESPECTACULAR.
Feia dies que tenia entre cella i cella la zona del Alt Ariege, pero per una cosa o un altre sempre acababa fent altres zones.
Ahir vaig sortir de casa amb el ferm desitg d´aconseguir-ho, i amb un altre repte, fer-ho sense GPS
La ruta total que vaig fer al dia d´ahir va ser aquesta

Pero amb aquest mapa general no es veu gairebe la zona "interessant" de la ruta, per aixo us poso el mapa a detall ;) (si feu click al mapa s´obrira en tamany més gran)

Vaig sortir de casa ben aviat, per arribar a Andorra a Esmozar.
A Andorra omplo els diposit de Gasolina (s´ha d'aprofitar la diferencia de preu), esmorzo i cap al Port d´Envalira , que encara hi queda un bon tou de neu

Baixo per la divertida carretera que recorrer el curs del Riu Ariege, en direccio a Ax-Les-Thermes.
Aquest zona es coneguda, per quant anem cap a Pailheres.
Pero a Aix-lesThermes, tiro cap al nord-oest, en direcció a Tarrascon (important poblacio, en temes d´arqueologia i espeologia, ja que al seu voltant hi ha moltes coves i restes prehistoriques, de fet hi ha el Parc de la Prehistoria)
Abans d´arribar aquesta poblaciò, per una aborrida nacional, em desvio per la D8 en direcció a Vicdessos, la carretera aqui ja es mes divertida, i a mida que vaig fent km's es mes estreta, mes boscosa i mes bonica!
A partir de Vicdessos, la carretera es converteix gairebe en una pista forestal asfaltada, concretament passat Auzat, arribo al fi (o inici) de la vall, on hi ha aquest espectacular salt d´aigua.

Aqui començo a disfrutar de veritat, tot sol enmig d´aquest espectacle de la natura i aquests paratges...
Tot esta verd, humit, hi haigua per tot arreu i les carreteres són de les que a mi m´agraden

Des d´aquest punt la carretera s´enfila de mala manera, si algun ciclista va per aquesta zona, patira de valent, pero les vistes que ens trobem a dalt mereixen la pena.
HI ha el embassament de Soulcem, on s´enmirallen els emblanquinats cims de Canalbonne (2914m),Montcalmc (3078),Rouge(2902),...que fan frontera amb Catalunya.

A tot arreu hi ha grans salts d´aigua, i la carretera que discorrer al costat del embassament es molt maca!

Les fotografies no fan honor al que es veu alla, com que la carretera mora alli, he de baixar per on he vingut fins a Vicdessos, on agafo la preciosa D18.
Aquesta carretera em fa passar per els millors llocs de la ruta d´ahir. Discorre completament per el Foret de Suc et Sentenac, on al ser primavera , epoca de desgel, doncs en cada cantonada hi ha un salt d´aigua com aquest.

Per si aixo no fos prou, mireu i jutjeu vosaltres mateixos.

Durant bona part de l´ascensio, la carretera es estreta, molt hombrivola,..pero als últims km's la carretera es fa mes ampla, menys arbres hi es pot anar "per feina", mentres es tenen unes vistes de tot el Forent de Suc et sentenac..impagables
Ah, per aquesta carrertara es puja el Port de lers(1517)

A dalt del Port, hi ha aquesta placa en honor a Jean Piquemal

Com us deia, aquest tram es un dels més bonics de la ruta, just començar a baixar el port, per la carena de la serra (molt bonic), ens desviem a l'esquerra cap al Col de Agnes.
Entre els dos...l'Estang de Agnes

La pujada aquest coll, es moooolt bonica,revirada i rapideta.
En aquest coll no vaig poder foto al cartell. HI havia un bus escolar davant.

pero si foto a la baixada!

La baixada , llarguissima i preciosa (es te una perspectiva de la vall increible), ens porta fins a Aulus-les-bains.
Des d´aquesta poblacio hi ha dos opcions, seguir la Vall d'Ustou, o la de Garbet.
Vaig escollir la primera ja que aquesta em permetia pujar al coll de Latrape (1100)

Al baixar per aquesta carretera, seguint tota la estona el curs d´un riu, vaig anar veient alguns desviaments "interessants" per altres vegades, pero ja començava a fer-se tard (les 3 de la tarda) i encara em faltava per arribar a Catalunya!
Aixi que vaig anar prenent nota mentalment, i vaig seguir per la D37 fins a Seix,on vaig agafar la D17.
Aquesta carretera es un regal!!!!! Es un autentica passada i ens porta fins al COl de Core (1395) on vaig dinar els entrepans que portava de casa

A la baixada vaig voler anar a visitar el Llac de Bethmale, pero la carretera es convertia en cami, i el tems estava molt humit, amb el que vaig pensar que igual m´estaria posant en problemes i vaig donar mitja- volta i vaig continuar cap al Col del Portet d'Aspet.

Despres d´aquest, i molt encadenats cap al de Mentes. Aquest coll es moooolt maco la pujada des de Aspet.

La baixada en direcció a St.Beat, es un port a la valenciana (tot ple de paelles)
De St.Beat ja directe a la Vall d´Aran. Vaig sortir per el Túnel, i com que no havia fet gaires colls, vaig fer el de Creu de Perves, i el de comiols.
Aixi que resumint la sortida en números.
707km's + 10 colls de montanya= 1 Dia perfecte
Ah, baixat del embassament de Saulcem, vaig tenir una aparicio!! Al mig d´una paella em va aterrar (a uns 200m) un helicopter, va deixar una persona i va tornar a marxar!!
ALl picassa he deixat alguna foto més.
http://picasaweb.google.com/jordi.granados/Ariege