Ruta per el Alt Ariege en Solitari

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Ruta per el Alt Ariege en Solitari

Entrada Autor: Steelman » dv. maig 28, 2010 1:33 pm

Ahir es varen juntar els astres.
Jo tenia festa, la Natalia tenia tot el dia ocupat. Si aixo hi sumem tenir la Varadero al garatge amb ganes de km's doncs..... el resultat es un dia ESPECTACULAR.

Feia dies que tenia entre cella i cella la zona del Alt Ariege, pero per una cosa o un altre sempre acababa fent altres zones.
Ahir vaig sortir de casa amb el ferm desitg d´aconseguir-ho, i amb un altre repte, fer-ho sense GPS

La ruta total que vaig fer al dia d´ahir va ser aquesta
Imatge

Pero amb aquest mapa general no es veu gairebe la zona "interessant" de la ruta, per aixo us poso el mapa a detall ;) (si feu click al mapa s´obrira en tamany més gran)
Imatge

Vaig sortir de casa ben aviat, per arribar a Andorra a Esmozar.
A Andorra omplo els diposit de Gasolina (s´ha d'aprofitar la diferencia de preu), esmorzo i cap al Port d´Envalira , que encara hi queda un bon tou de neu
Imatge

Baixo per la divertida carretera que recorrer el curs del Riu Ariege, en direccio a Ax-Les-Thermes.
Aquest zona es coneguda, per quant anem cap a Pailheres.

Pero a Aix-lesThermes, tiro cap al nord-oest, en direcció a Tarrascon (important poblacio, en temes d´arqueologia i espeologia, ja que al seu voltant hi ha moltes coves i restes prehistoriques, de fet hi ha el Parc de la Prehistoria)

Abans d´arribar aquesta poblaciò, per una aborrida nacional, em desvio per la D8 en direcció a Vicdessos, la carretera aqui ja es mes divertida, i a mida que vaig fent km's es mes estreta, mes boscosa i mes bonica!
A partir de Vicdessos, la carretera es converteix gairebe en una pista forestal asfaltada, concretament passat Auzat, arribo al fi (o inici) de la vall, on hi ha aquest espectacular salt d´aigua.
Imatge

Aqui començo a disfrutar de veritat, tot sol enmig d´aquest espectacle de la natura i aquests paratges...
Tot esta verd, humit, hi haigua per tot arreu i les carreteres són de les que a mi m´agraden
Imatge

Des d´aquest punt la carretera s´enfila de mala manera, si algun ciclista va per aquesta zona, patira de valent, pero les vistes que ens trobem a dalt mereixen la pena.
HI ha el embassament de Soulcem, on s´enmirallen els emblanquinats cims de Canalbonne (2914m),Montcalmc (3078),Rouge(2902),...que fan frontera amb Catalunya.
Imatge

A tot arreu hi ha grans salts d´aigua, i la carretera que discorrer al costat del embassament es molt maca!
ImatgeImatge

Les fotografies no fan honor al que es veu alla, com que la carretera mora alli, he de baixar per on he vingut fins a Vicdessos, on agafo la preciosa D18.
Aquesta carretera em fa passar per els millors llocs de la ruta d´ahir. Discorre completament per el Foret de Suc et Sentenac, on al ser primavera , epoca de desgel, doncs en cada cantonada hi ha un salt d´aigua com aquest.
Imatge

Per si aixo no fos prou, mireu i jutjeu vosaltres mateixos.
ImatgeImatge
Imatge

Durant bona part de l´ascensio, la carretera es estreta, molt hombrivola,..pero als últims km's la carretera es fa mes ampla, menys arbres hi es pot anar "per feina", mentres es tenen unes vistes de tot el Forent de Suc et sentenac..impagables
Ah, per aquesta carrertara es puja el Port de lers(1517)
Imatge

A dalt del Port, hi ha aquesta placa en honor a Jean Piquemal
Imatge

Com us deia, aquest tram es un dels més bonics de la ruta, just començar a baixar el port, per la carena de la serra (molt bonic), ens desviem a l'esquerra cap al Col de Agnes.
Entre els dos...l'Estang de Agnes
Imatge

La pujada aquest coll, es moooolt bonica,revirada i rapideta.
En aquest coll no vaig poder foto al cartell. HI havia un bus escolar davant.
Imatge

pero si foto a la baixada!
Imatge

La baixada , llarguissima i preciosa (es te una perspectiva de la vall increible), ens porta fins a Aulus-les-bains.
Des d´aquesta poblacio hi ha dos opcions, seguir la Vall d'Ustou, o la de Garbet.
Vaig escollir la primera ja que aquesta em permetia pujar al coll de Latrape (1100)
Imatge

Al baixar per aquesta carretera, seguint tota la estona el curs d´un riu, vaig anar veient alguns desviaments "interessants" per altres vegades, pero ja començava a fer-se tard (les 3 de la tarda) i encara em faltava per arribar a Catalunya!
Aixi que vaig anar prenent nota mentalment, i vaig seguir per la D37 fins a Seix,on vaig agafar la D17.
Aquesta carretera es un regal!!!!! Es un autentica passada i ens porta fins al COl de Core (1395) on vaig dinar els entrepans que portava de casa
ImatgeImatge

Imatge

Imatge

A la baixada vaig voler anar a visitar el Llac de Bethmale, pero la carretera es convertia en cami, i el tems estava molt humit, amb el que vaig pensar que igual m´estaria posant en problemes i vaig donar mitja- volta i vaig continuar cap al Col del Portet d'Aspet.
Imatge

Imatge

Despres d´aquest, i molt encadenats cap al de Mentes. Aquest coll es moooolt maco la pujada des de Aspet.
ImatgeImatge

La baixada en direcció a St.Beat, es un port a la valenciana (tot ple de paelles)

De St.Beat ja directe a la Vall d´Aran. Vaig sortir per el Túnel, i com que no havia fet gaires colls, vaig fer el de Creu de Perves, i el de comiols.

Aixi que resumint la sortida en números.
707km's + 10 colls de montanya= 1 Dia perfecte

Ah, baixat del embassament de Saulcem, vaig tenir una aparicio!! Al mig d´una paella em va aterrar (a uns 200m) un helicopter, va deixar una persona i va tornar a marxar!!

ALl picassa he deixat alguna foto més.
http://picasaweb.google.com/jordi.granados/Ariege
Ex ...moltes coses

Feisser
Presentats
Entrades: 898
Membre des de: dv. abr. 18, 2008 6:33 am
Ubicació: Hospitalet de Llobregat

Re: Ruta Per El Alt Ariege En Solitari

Entrada Autor: Feisser » dv. maig 28, 2010 2:20 pm

Gràcies Jordi per comtartir-ho amb nosaltres, quina enveja, es una zona pendent per a mí, ja su vaig fe saber a Grum quan i va marxar cap al Haut-Couserans, en fí de moment en conformaré amb las vostres crònicas i la informació que es pot trovar per internet, com per ejemple les panoramicas del 360Cities Enllaç

Gearbox
Presentats
Entrades: 1591
Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
Ubicació: Castellolí

Entrada Autor: Gearbox » dv. maig 28, 2010 3:08 pm

Felicitats per la ruta, Jordi... i millor encara en dia feiner !!.
BMW K75 RT (en venda)
BMW R1200 RT

Malauradament no ens adonem del que tenim fins que ho perdem...

Coes
Presentats
Entrades: 1158
Membre des de: dj. ago. 28, 2008 6:06 pm
Ubicació: Arenys de Mar
Contacta:

Entrada Autor: Coes » dv. maig 28, 2010 3:29 pm

Quina Xulada de ruta, merci per les fotos i comentaris

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dv. maig 28, 2010 5:23 pm

Molt bona ruta Jordi ,i molt maques les fotos.
Preguntas...................Vas fer Guzet Neige ????
Vas pujar a Plateau de Beille ??
Si la resposta es NO ,ja tens excusa per tornar hi
La foto al Col de Latrape la va fer el ciclista ????
Al Portet d`Aspet es on es va matar Fabio Casartelli,campió olimpic a Barcelona 92 en ciclisme en ruta,hi ha un monolit que ho recorda.
I a Col de Menté es on Luis Ocaña va perdre el Tour de 1971 despres de una castanya descomunal amb un descens suicida amb pluje infernal i a sobre quan semblava recuperarse l`hi va caure al damunt en Joop Zooetemelk,abandonament de Tour i facil guanyador Eddy Mercks.
Perdó per aquest guinyos ciclistas,pero em porta molts records.... :oops: :oops: :oops:
STELVIO 00 l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. maig 28, 2010 5:30 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
ImatgeImatgeImatge

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dv. maig 28, 2010 5:29 pm

[quote user="STELVIO 00" post="121619"]Molt bona ruta Jordi ,i molt maques les fotos.
Preguntas...................Vas fer Guzet Neige ????
Vas pujar a Plateau de Beille ??
Si la resposta es NO ,ja tens excusa per tornar hi[/quote]

es el que m´anava apuntant mentalment per fer un altre vegada.
Veia moltes coses per al voltant i ....

A mes vaig voler anar sense el GPS. El GPS es molt practic pero quant t´hi acostumes no saps viure snse ell i volia desintoxicar-me
Al anar sense el GPS, no sabia quant de temps disposava, al final vaig arribar 1h mes tard del que tenia permis
Ex ...moltes coses

GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: GRUM » dv. maig 28, 2010 6:08 pm

Què haig de dir, jo vaig estar un parell de dies voltant per la zona (i una mica més) i és senzillament genial!!!
Tot i que la D-8 el tram de Tarascon fins a Aulus-les-bains, quan hi vaig anar jo, estava tallat per una allau de neu impressionant, així que ho tenia a pendents per aquest setembre, ara veient les fotos, tinc clar que no m'ho puc perdre :eyes
Pel que fa al GPS, jo com que no en tinc, no m'haig de desintoxicar... encara vaig amb mapes de paper :mrgreen:
Jo vaig dormir una nit a l'Auberge les deux velos, un lloc curiós regentat per una parella de belgues que han voltat per tot el món. Quan vivien a Belgica, treballaven 9 mesos l'any per poder viatjar els altres 3, i això ho varen fer diversos anys. Tot i que l'alberg no és "d'última generació", en Marc i l'Elna, vam estar parlant una barreja de castellà-francès-anglès molt curiosa i divertida. De fet, tots dos tenen carnet de moto i moto pròpia, Elna una CBR600 i Marc una ZZR1100, em sembla recordar.
En fi, una gran regió que espero tornar a visitar així que la feina m'ho permeti, i aquest cop, si hi ha sort, potser ho faré acompanyat.
Gràcies per les fotos i crònica Steelman ;)
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Leclerk
Presentats
Entrades: 631
Membre des de: dt. abr. 17, 2007 4:17 pm
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: Leclerk » dv. maig 28, 2010 6:25 pm

Quin dia més ben aprofitat !!

Preciosa la zona.
Vaig passar-hi l'any passat fent una ràpida transpirenaica, a l'Abril, i també vaig encadenar Portet d'Aspet amb el de Menté camí de Vielha.

Pero la resta de ports francesos que anomenes no els conec i m'ho apunto per una propera.

Gràcies per compartir-ho.

Salut.

Frank
Presentats
Entrades: 2259
Membre des de: ds. gen. 13, 2007 10:52 pm
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Frank » dv. maig 28, 2010 6:38 pm

Osti, que be que t'ho passes Jordi :D
[align=center]
La meva terra, Catalunya.
La meva parla, el català.
La meva dansa, la sardana.
El meu desitg, la llibertat.

Busca'm vora la mar, per l'Empordanet - (Castell)
Imatge[/align]

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Entrada Autor: Pasqual » dv. maig 28, 2010 6:43 pm

Ara ets tu que ens fas enveja (de la sana.. :lol: .) Dia feiner i tenir la possibilitat de fer una ruta com aquesta....ufff!

Gràcies per compartirla

Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Entrada Autor: Eva » dv. maig 28, 2010 6:47 pm

[quote user="Espia" post="121632"]Ara ets tu que ens fas enveja (de la sana.. :lol: .) Dia feiner i tenir la possibilitat de fer una ruta com aquesta....ufff!

Gràcies per compartirla[/quote]

+1

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dv. maig 28, 2010 7:29 pm

Jordi, tu tampoc pares mai quiet ;)

Aquestes carreteres son molt maques ... i tant a prop de casa nostre.

Sharky
Presentats
Entrades: 2535
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:05 am
Ubicació: Vallbona d'Anoia (Barcelona) "Josep Lluis i Soco"

Entrada Autor: Sharky » dv. maig 28, 2010 7:32 pm

Gràcies per ensenyar-nos aquests llocs tan bonics, privilegiats els que podeu fer aquestes escapadetes.

Salut.
PAN EUROPEAN 1300 ST PLATA

Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Re: Ruta per el Alt Ariege en Solitari

Entrada Autor: Carles » dv. maig 28, 2010 7:59 pm

Bones!!!

Gran Jordi... GRAN!!! Ets gran... jejeje!! Enhorabona per la ruta, és realment espectacular tot el Pirineu, i tenir-lo tant aprop és tot un privilegi que l'hem de gaudir! A veure quan podem muntar-ne una de grossa!

Fins aviat!
Imatge

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Ruta per el Alt Ariege en Solitari

Entrada Autor: Albert » ds. maig 29, 2010 1:01 am

Holaaaa,

Molt bona sortida Jordi, i com dius un dia ben aprofitat per unes carreteres fermes de veritat.

Et va renyar gaire la Natàlia?

:roll: :roll: ;)
Sort,

Panotxa
Presentats
Entrades: 1308
Membre des de: dg. juny 01, 2008 8:29 pm
Ubicació: Banyoles

Entrada Autor: Panotxa » ds. maig 29, 2010 7:02 am

Jordi, una ruta espectacular per fer-la en un dia.

Gracies per compartir-ho, la pobre "Moreneta" quin tute que li fots.

+1,+2,+3... :lol: :lol: :lol:

Salut! ;)

Jeppy
Presentats
Entrades: 1288
Membre des de: dt. gen. 16, 2007 10:50 am
Ubicació: Begur

Entrada Autor: Jeppy » ds. maig 29, 2010 11:05 am

Gràcies, Jordi. Aquesta me la apunto per fer-la amb la Rosa Mª.
" LA MARCA DEL ESCLAU, ES PARLAR LA LLENGUA DEL SEU AMO" (Tàcit)

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » ds. maig 29, 2010 11:48 am

Hosti quina ruteta més guapa!!!

Merci per les fotos.

Segur que el de l'helicòpter anava a menjar paella, jo també faria el que fos per una paella.

Fazer i Nina
Presentats
Entrades: 425
Membre des de: dv. juny 12, 2009 8:43 am
Ubicació: Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Fazer i Nina » dt. juny 01, 2010 2:31 pm

Flipo amb las vostres rutes!!
¿de donde sacais tantos Cols :eyes ? .....!!!

GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: GRUM » dt. juny 01, 2010 5:38 pm

És que aquests de Mototurisme ténen un "hort" propi on planten els "cols" :b9 :b9 :b9 :b9 :martell
Ho sento, no ho he pogut evitar :oops:
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”