VIATGE A LA TOSCANA….

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
MikelRT
Presentats
Entrades: 784
Membre des de: dj. juny 18, 2009 7:47 pm
Ubicació: Hostalric La Selva

VIATGE A LA TOSCANA….

Entrada Autor: MikelRT » dg. jul. 11, 2010 7:44 pm

ImatgeImatge

Tot va començar fa 25 anys….. en el 85 ens varem casar!!! i aquest any dons tocava celebrar-ho!!!: Celebrem el 25é ANIVERSARI fen un viatge de una setmana a La Toscana.
No acostumats a fer viatges de molts km. la primera i única decisió que no teníem clar va ser: Vaixell o “autopasta”. Finalment un cop valorats els pros i contres la decisió va ser No vaixell, No en una sola tirada (1050 km) i lloguer de casa rural com a base per una zona cèntrica de La Toscana.
26-06-10 Com qualsevol que està a punt de sortir, la nit es fa llarga, ja que l’ il•lusió de sortir dons ens fa aixecar abans d’hora.

Imatge
Tot a punt i sortim a las 7:00 per fer mig camí, o sigui 564 km. La decisió es de fer-ho en dos dies. No som uns grans mototuristes que aguanten el que calgui. Varem decidir fer nit a Menton (a tocar de Mònaco i la frontera amb Itàlia). Com que no son masses km. decidim no fer tanta” autopasta” i aprofitar per conèixer La Camarga de passada.

Imatge
Estanys de La Camarga, Aigües Mortes i Santes Maries...
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
A vegades costa ben poc fer-nos feliços: 15 cèntims mes barata la benzina que a dins l’autopista
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Un cop dinat a Santes Maries, reprenem el cami cap a Menton per fer-hi nit.
MENTON ens sorprèn, ja que varem buscar un ETAP per internet per el tema km i sense saber que ens podíem trobar. El poble de Menton es un poble típic de platja, però conserva el seu casc antic i que ens serveix per fer turisme i quedar-nos a sopar a la fresca i passejar per el passeig prop de mar. Els primer dia ja em tastat el tema calor: pantalons enganxosos a las cames i las botes ens donen un “xup-xup” als peus. (era el primer avis del que ens podíem trobar: molta calor!!!
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

27-06-2010
Imatge

Avui es un dia de menys km., però decidim sortir aviat per visitar PISA abans de dinar i així arribar a la casa rural a mitja tarda.
Imatge
Imatge
Imatge

Arribem a La Toscana i ens dirigim a la casa Rural que hem establer com a base per fer les excursions diàries
Imatge
Imatge
La casa llogada molt correcta i una molt bona ubicació per poder fer els desplaçaments per recórrer La Toscana. De fet, las cases rurals necessiten de dues combinacions: las casa/el seu entorn i els seus propietaris, i per segona any que utilitzem el mon rural, ho hem tornat a encertar!!!
La Casa, amb una terrassa espaiosa rodejada de plantes, arbres y ocells i els propietaris molt atents i agraïts.

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

Aprofitem per fer la primera incursió al poble de San Gimignano (a 1km de la casa)
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
...i es clar; primer gelat que cau.... i ens trobem en que el propietari en sap molt del tema gelats!!!! uhmmmm!!!!
Imatge
Imatge
A l'en demà al mati, la mestressa ens va fer el primer pa de Pesic i per la tarda, el seu home ens portava tota clase de vins fets per ell: vino Santo (moscatell toscanes) o vi de La Toscana (Chianti) o digestiu de “basilico” (alfàbrega) i es clar, la mestressa per no ser menys, un pastisset de crema per acompanyar.
Imatge
Imatge
Imatge

Continuarà....
Imatge
MikelRT l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. jul. 14, 2010 8:06 pm, en total s’ha editat 2 vegades.

MikelRT
Presentats

Re: VIATGE A LA TOSCANA….

Entrada Autor: MikelRT » dg. jul. 11, 2010 7:45 pm

28-06-2010
Imatge

Un cop ben esmorzats i amb fruita recient cullida del arbre pel meu amic Bruno (Amb 76 anys s'enfilaba al arbre per agafar las "pruneles")
Imatge
...el mati el dediquem a visitar Florència amb una visita ràpida veien els seus monuments mes característics. L'idea no es visitar l'interior d'aquets llocs que ben segur val la pena, però entre que hi han cues per tot arreu i que una visita cultural a Florencia necessita molt de temps, varem decidir que Florencia es per visitar en dos dies, o sigui que queda pendent la visita cultural per un cap de setmana de Ryanair!!!!
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge
Un taller fen una escultura
Imatge
i de motos.....a grapats.
Imatge
Imatge
I com a tot arreu, sempre veus quelcom que et fa somriure. Per el que vaig veure, a Florencia, carreguen una camioneta de senyals i les van repartin segons el Mosso de torn!!!!!.....Damiano!!! Avui quina ficarem????
Imatge

Desprès de dinar, toca fer rutes per carreteres interiors, dons això es el que ens agrada: pobles petits i sense transit i a sobre amb vistes espectaculars. (llàstima de la calor....... al migdia ens queia una suor que teníem que parar per refer-nos!!!)
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

29-06-10
Imatge

Un altre recorregut dividit en dues parts: el mati visita de Siena, amb el seu Duomo, els seus carrers del casc antic tancats al tràfic i com no: la Plaça del Campo on fan la festa del palio ( carreres de cavalls entre 10 barris diferents de Siena, del total de 17). Siena es una ciutat petita (molt mes petita que Florencia). Segons diuen, es la ciutat d'Europa amb menys criminalitat i això es degut que la mateixa gent dels barris fan que no sigui possible i això ens permet passejar tranquil•lament per tots els racons. Encara que el Sol torna a caure amb tota la seva intensitat, els seus carrers estrets fa que tinguem moltes ombres.
El casc antic de Siena està enlairat en un turò i de cara al turisme han muntat tot un seguit d’escales mecàniques que son d’agrair (6 trams des del Parking fins al casc antic)
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge
Un dels barris estaba de festa i varem gaudir de una bona comparsa de tambors i molta gent engalanada (cada barri te una bandera que els identifica i es vesteixen amb el seus colors)
Imatge
Aquesta es la Plaça on fan las carreres de cavalls. Per l'exterior de la Plaça es de sorra
Imatge
En canvi el centre de la plaça està totalment adoquinada.
Imatge

Imatge
Un cop visitat Siena, busquem un bar de carretera molt tipic i que vaig descobrir en un blog de La Toscana i que està als peus del poble de Monteriggioni, El lloc en qüestió es diu Bar dell Orsso i es un bar/restaurant de carretera que semble ser que es força famos degut a la gran quantitat de gent que s’anava movent i a diferencia de la resta, sense carta ni preus: la Toscanesa/cambrera comença a recitar ràpidament tot el que tenen i quant acaba ja ni saps que carai a dit ni que carai es el millor per demanar. Solució: Antipasti de primer i Pasta de segon (ho varem encertar incluint el preu!!!)
Imatge
Imatge
Imatge
Per las properes vacances ens tindrem que plentajar uns altres horaris, per que es clar, desprès de dinar i amb la calor que fot, apa somi, agafa la moto i a fer el turiste fent la visita de torn a un altre poble.
Monteriggioni es un poble totalment emmurallat i que a la 2ª guerra mundial, els alemanys i els americans es varen "cardar" (soc de Girona) forces garrotades. El visitem ràpidament ( el Sol ens torna a fer suar de valent!!!)
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge
La tornada cap la casa rural la fem per carreteres interiors, agradables i poc transitades i tot i ser el 3er dia per carreteres italianes, no es que veiem masses animalades dels italians. Aprofito per comentar, que las carreteres interiors estan amb millor estat que las autovies, us ho ben asseguro. El GPS el tenia que encintar per l'autovia per que si no s' em desconnectava, m’entres que a las interiors, perfecta!!!.....
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

..... encara que sempre et sorprens dels invents que no ser si acaben funcionant!!! (si es que funciona, barato segur que si)
Imatge

continuarà....
MikelRT l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. jul. 12, 2010 7:30 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

MikelRT
Presentats

Re: VIATGE A LA TOSCANA….

Entrada Autor: MikelRT » dg. jul. 11, 2010 7:45 pm

30-06-10
Imatge

Avui anem mes al sud de La Toscana i ja veiem un canvi important: La zona hi ha menys vinya i molt de blat, però tot i així es famós el seu vi.
Imatge

Montepulciano es famós per el seu vi i de fet es on hem vist els preus mes cars. Segons l’ amo de la casa, es el millor d’Italia, en segon lloc els de la zona del CHIANTi i 3er els de la zona de San Gimignano (el seu!!!be, no ens queda cap mes remei que creure el que diu, per que provar-los tots....dons ....va ser que si!!! Be, tots tots...no!!!).
Aprofitem la visita del poble i també una de las bodegues amb degustació i vende de vins i formatges, i es clar, com bon català i turista, dons a catar tot el que faci falta per saber quin tenim que comprar. (bufff quina bufa....)
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Busquem un altre lloc per dinar i que també es recomanat en un bloc i deu ni do el que em va costar trobar. La ruta ens deia que teníem que fer una pista de terra i desprès de fer-la d’anada i tornada, (no el trobàvem) resulta que estava 300 metres mes avall d’on varem començar la pista. :enfadat La moto plena de pols i amb molta gana. El resultat del lloc, dons molt bo, encara que si no agafes el "piatti del giorno" dons surts mes arrisat.
Imatge

Imatge

Pel que fa al menjar en general, dons ens hem alimentat molt be i molt bo (crec que >2kgs). Si deixem a part la pasta que la tenen molt bona, el vi de cullons i pel que fa a las carns, dons tambe las tenen molt bones, vaja, com a la nostre terra!!!
Imatge

Important i a tenir en compte de La Toscana, es que a tots els restaurants disposen d'oli verge a sobre la taula. En aquest cas i la majoria de dies que menjàvem amanida, dons ho acompanyàvem de PA AMB TOMAQUET I UN BON RAIG D'OLI (això si que no te preu!!! i ells no ho saben, je,je,je...)

Imatge
Desprès de dinar i com cada dia.... :enfaduu (quant el Sol escalfa mes), dons aprofitem fer la tornada per noves carreteres interiors amb bon estat i poc transit amb vistes típiques: camps de blat i xiprers i visitant un parell de pobles mes.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Un cop reposats, duxats i amb gana :lol: avui per sopar tocava UNA RODA DE CARRO. (Bonísssssssssssssima!!!)
Imatge

01-07-10
Imatge

Avui es el darrer dia i decidim fer una excursió matinal i a la tarda relax a la casa. Visitem Volterra.
Volterra es un poble amb art etrusc, romà i medieval. Com la majoria dels pobles de La Toscana, també està a sobre de una muntanya (uns 600 metres) i diuen que es pot veure el Mar.... (dons jo encara l’estic buscant!!!!). Las carreteres tornen a ser formidables amb poc transit i amb un entorn mol maco.
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Anem a dinar a San Gimignano i el tornem a visitar, realment es bonic i sobre tot cap al tard quant el sol s’amaga i els turistes ja no hi son.

Imatge

Imatge

Imatge

Aprofitem per està a la terrassa de la casa rural, fer relax i tenir una conversa amb l’amo de la casa, que amb els seus 76 anys i el seu italiano-espagnolo fa que ens entenguem prou be. Ell va viure amb 10 anys la II Guerra Mundial i encara recorda com els alemanys deixaven anar bombes i els americans els feien recular. Ens ho varem pasar molt be i el fet de poder tenir converses mes o menys entenadores amb una persona com en Bruno.... dons et fa sentir com a casa...
Imatge

La tarda nit varem anar a La Birreria, un Bar/restaurant de carretera (a 1km de la cas) especialitzat amb cerveces i carn a la brasa.

Imatge
Una terrasa cullonuda i com no, amb pantalla gran per sopar i veure el mundial a la fresca.

Imatge

Imatge

...un plat de teca a la brasa; una ma a l'ampolla de chianti i un partit de futbol del mundial: mes feliç que un anis....
Imatge

02 i 03707/2010 RETORN A CASA FENT NIT A FRANÇA
Imatge

Igual que l’anada, decidim fer-ho en dues jornades. Aquest cop va ser un IBIS a prop de Cannes, però com no podia ser d’altre manera, teníem que fer un tros de circuit de Montecarlo (no hi havíem estat mai!!!)
De Montecarlo, que puc explicar? Dons a part de MOLTA CALOR i que el tractor bavares va començar a pujar la temperatura entre tants passos de vianants amb pujada, semàfors i molt de turisme, dons poca cosa mes: 20 minuts de passejar amb la moto per el circuit (però al reves del traçat) i cap a l’hotel que no ens aguantem de calor i suò!!!!

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

I ja per últim, el DARRER DIA!!! Sortim aviat per aprofitar la fresca i intentar no trobar “embouteillages o buchons” ja que comencen las vacances per molts europeus i que per sort o no?, venen cap a Catalunya o mes avall.... Varem trobar dues grans retencions, però aquí si que es quant dius: jo tinc calor, però no em quedo parat!!!! je,je,je..

Imatge
Imatge

Ja queda poquet per explicar, el cami de tornada es fa feixuc :oops: , es autopasta, fa calor i tens ganes d'arribar a casa i a sobre es Festa Major a Hostalric (crec que a ballar aquesta nit...res de res... ja la ballo a sobre la bavaresa, abrigat de dalt a baix (recomenacions dels jefes del foro... ):mrgreen: amb Sol que espetarnega i fent cami....
Son las dues i estem arriban a la Frontera, la autopasta dona temps per pensar.... això s'acaba..... que trist..... no pot ser.... i de cop i volta :mrgreen: em dic: això es te que celebrar. Tot ha anat be, em disfrutat, em menjat molt be, em rigut, la moto perfecta, la calor (encara en fa mes hores d'ara), i que carai!!!, que celebrem 25 anys de casats!!!! Dons un cop som a prop de Pont de Molins, la bavarese gira a la dreta i fem camí cap al poble de Boadella. Allà hi trobem el restaurant El Trull d’en Francesc, un racó al costat del riu La Muga per llepar-se els dits i a sobre amb un entorn ben bonic i res d’envejar als altres llocs...... Fer 30 km mes, desprès de 450 km i acalorats, dons va valer la pena per celebrar-ho collunadament be.
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

FI

resum:
Un zona recomanable al 100% tant si t'agrada el art medieval, etrusc, romà, com la naturalesa.
Es menja molt be.
Els preus dons son una mica mes elevats que aquí, però tampoc, cap bestiesa.
La benzina, dons si, es mes cara, encara que es fan molta competència entre ells.
Els Toscanesos ...encantadors
I la casa, dons tant la casa com els propietaris, perfecta, una casa senzilla amb uns propietaris amables i senzills, espaiosa, neta i amb possibilitats de llogar-la sencera amb cuina i tot. (només vaig trobar a falta una piscina, però no es pot tenir tot...) Nosaltres només varem llogar una part: una gran habitació de matrimoni, amb bany, tv, taula y una terrassa ben gran. Amb esmorzar inclòs: 50 eur/dia/parella.
Siau!!!
Imatge
MikelRT l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. jul. 14, 2010 8:04 pm, en total s’ha editat 2 vegades.

Ferranga
Presentats
Entrades: 248
Membre des de: dc. jul. 29, 2009 9:57 pm
Ubicació: Sant Julia de Ramis (Girona)

Re: VIATGE A LA TOSCANA…. (en Construcciò)

Entrada Autor: Ferranga » dg. jul. 11, 2010 9:43 pm

Moltes felicitats per el vostre aniversari !!!!

Kel
Presentats
Entrades: 3513
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

Entrada Autor: Kel » dl. jul. 12, 2010 12:17 am

Continua la crònica és prou maca i Felicitats pel 25è Aniversari

Mikel, m'interessa aquesta adreça a la Toscana ;)

"Hoy por tí, mañana por mí" que diuen
Kel l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. jul. 12, 2010 12:18 am, en total s’ha editat 2 vegades.
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................

Gearbox
Presentats
Entrades: 1591
Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
Ubicació: Castellolí

Entrada Autor: Gearbox » dl. jul. 12, 2010 9:07 am

Felicitats per l'aniversari, el viatge i la crònica !!!
BMW K75 RT (en venda)
BMW R1200 RT

Malauradament no ens adonem del que tenim fins que ho perdem...

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Entrada Autor: Pasqual » dl. jul. 12, 2010 10:27 am

Quina sort poder fer el viatge desprès de 25 anys! És per celebrar-ho!

FELICITATS!

Esperem la continuació de la crònica

GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: GRUM » dl. jul. 12, 2010 10:35 am

Un gran regal, si senyor!!! Moltes felicitats als dos!
M'agrada la vostra crònica i el vostre "estil". ;)
Per cert, un dubte, m'ha semblat que portes muntat un seient de Bagster i tot i així em sembla veure que portes algún tipus de suplement extra, és el famós airhawk (coixí d'aire) oalgún altre tipus d'artilugi o vaig equivocat...
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Oscar
Presentats
Entrades: 1616
Membre des de: dt. jul. 17, 2007 8:45 pm
Ubicació: montroig de Segarra

Entrada Autor: Oscar » dl. jul. 12, 2010 1:36 pm

Moltes felicitats pel viatge,aviam si agafo exemple.La veritat és que
fa temps que el tinc en ment,però sempre per una cosa o una altra
no s´ha pogut fer.Felicitats i quan em decideixi ja et demanarè consell :mrgreen:
Que gran aquest de Bilbao

Imatge

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dl. jul. 12, 2010 2:08 pm

Felicitats pel viatge i pel vint-i-cinquè aniversari! :bow

Veig que sempre les encertes les cases rurals. Aquesta també me l'apunto. :D
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

ArdnaS
Presentats
Entrades: 620
Membre des de: dg. maig 11, 2008 11:57 pm
Ubicació: Girona

Entrada Autor: ArdnaS » dl. jul. 12, 2010 6:32 pm

En primer lloc: moltes felicitats parella pel 25è aniversàri!

En segon lloc: no ens feu patir gaire per la crònica, alguns hi estem moooolt interessats! ;)

Coes
Presentats
Entrades: 1158
Membre des de: dj. ago. 28, 2008 6:06 pm
Ubicació: Arenys de Mar
Contacta:

Entrada Autor: Coes » dl. jul. 12, 2010 7:09 pm

Moltes felicitats, un viatge molt, pro que molt xulo ;)
Coes l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. jul. 12, 2010 7:10 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Panotxa
Presentats
Entrades: 1308
Membre des de: dg. juny 01, 2008 8:29 pm
Ubicació: Banyoles

Entrada Autor: Panotxa » dl. jul. 12, 2010 8:56 pm

Miquel!

Continua, continua, no paris que ja estic enganxa't!

Un viatge molt guapo, la Toscana impressionant i el menjar espectacular ...espero amb impaciència el desenllaç.

Salut! ;)

Cabirol
Presentats
Entrades: 1784
Membre des de: dj. jul. 16, 2009 11:01 pm
Ubicació: Roda de Ter (Osona)

Entrada Autor: Cabirol » dl. jul. 12, 2010 10:39 pm

MOLTES FELICITATS PER EL VOSTRE 25è ANIVERSARI, ENHORABONA PER AQUET VIATJE TANT FANTASTIC , estem esperam que segui amb la cronica

PEPI600
Presentats
Entrades: 2364
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Entrada Autor: PEPI600 » dl. jul. 12, 2010 10:42 pm

No paris home, continua que està molt interessant la crónica.

Per cert enhorabona pels 25 anys
Imatge Imatge

Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dl. jul. 12, 2010 10:44 pm

Moltes felicitats !!!

i gràcies per la acurada crònica :D

Vsssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dl. jul. 12, 2010 11:14 pm

FELICITATS PELS 25 ANYS!!!!

Avui dia té molt de mèrit.

I quines fotos més guapes, esperem la continuació.

PAT
Presentats
Entrades: 76
Membre des de: dg. jul. 04, 2010 7:41 pm
Ubicació: Vilanova i la Geltrú

Entrada Autor: PAT » dl. jul. 12, 2010 11:15 pm

MOLTES FELICITATS PEL 25è ANIVERSARI!!

El viatge: impressionant!!

Jo no he estat a Itàlia i la veritat, és que només de pensar en la calor que fa a l'estiu, fa una mandra... i més en moto!

Però amb aquesta crònica, donen ganes de fer maleta i marxar!!

Volem el pròxim capítol!!!
Un buen libro es como un buen viaje, se empieza con inquietud y se termina con melancolía.

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dt. jul. 13, 2010 9:16 am

FELICITATS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Una bon viatge cap a la Toscana, m'ha portat molts records de l´adolescencia quant hi vaig anar amb 15 anys amb l'escola!!!!
Esperem la continuacio!!!
Ex ...moltes coses

Brum-brum
Presentats
Entrades: 446
Membre des de: dc. des. 03, 2008 10:33 am
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Brum-brum » dt. jul. 13, 2010 3:40 pm

Moltes felicitats i a continuar pujant la cronica
[align=center]Imatge[/align]
[align=center]Objectiu: Dolimiten! - Objectiu: Grossglockner![/align]

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”