Fotografies En HDR

Espai per humor i altres temes

Moderador: Airald

Respon
Steelman
Presentats
Entrades: 14817
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Fotografies En HDR

Entrada Autor: Steelman » dl. ago. 23, 2010 1:55 am

6ET la última foto que has posat m´agrada molt!!!
Aquest és el HDR que a mi m´agrada.

En el meu Flickr, tinc un contacte agregat d´un noi que fa moltes fotos d´aquest tipus.
Edificis i pobles empedrats amb HDR i els resultats son espectaculars.

Són les fotos d´en Marti Coma
Per exemple...
Imatge

PD:6ET=SISET ;)
Ex ...moltes coses

Sagal
Presentats
Entrades: 5673
Membre des de: dj. ago. 09, 2007 8:23 pm
Ubicació: Calldetenes - Osona

Entrada Autor: Sagal » dl. ago. 23, 2010 5:57 am

[quote user="Edelweiss" post="133082"][quote user="Sagal" post="132600"]Osti Carme tot el matí que estic amb la pàgina de dzoom molt interessant[/quote]

Apa aqui teniu la vostra GW en HDR (que consti que es podria millorar) ;)

Imatge[/quote]

Està molt guapa i les fotos d'en Siset una passada, gràcies per explicar-nos aquest sistema que la veritat el veig molt interessant
ImatgeImatge

Miquelpericas
Presentats
Entrades: 4360
Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Miquelpericas » dl. ago. 23, 2010 12:11 pm

Segons Nikon, la Coolpix P100 permet de generar una foto en HDR mitjançant dues exposicions. No sé què tal deu anar...
Toma de imágenes HDR (High Dynamic Range): combina dos exposiciones diferentes de la misma escena para crear una imagen con un rango de detalle tonal que no se podría capturar con un solo disparo.
font: http://www.nikon.es/es_ES/products/prod ... ID=9710117
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos

Edelweiss
Presentats
Entrades: 1100
Membre des de: dc. set. 09, 2009 1:11 am
Ubicació: Barcelones

Entrada Autor: Edelweiss » dl. ago. 23, 2010 5:06 pm

Acabo de donar un cop d'ull a l'enllaç de la Nikon Coolpix P100.. (ostres seria interessant veure el resultat de les fotos, amb aquesta funciò que porta per generar una foto en Hdr amb tan sols dues exposicions...! ). ;)
ImatgeImatgeImatge

La felicitat no depèn del que ens pugui passar,
sinó de la forma que percebem el que ens passa...

Steelman
Presentats
Entrades: 14817
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dl. ago. 23, 2010 5:16 pm

Amb el Iphone tambe hi ha un programa que mitjançant dos exposicions et fa una composicio HDR..
He fet dos fotos de les vistes que tinc des de la finestra de casa, ara que hi ha molta llum.
En aquesta primera, la zona clara es veu més o menys bé, pero les zones fosques s´han perdut.
Imatge
En la segona es veuen clarament tant les zones clares com fosques. Esta fet amb l´aplicacio HDR PRO,disponible per el Iphone.
Imatge

No són cap meravella, pero amb aplicacions com aqustes es pot millorar la pessima camara de fotos que porta el telefon.
Ex ...moltes coses

Miquelpericas
Presentats
Entrades: 4360
Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Miquelpericas » dl. ago. 23, 2010 5:37 pm

Doncs queda força bé, jordi. :D
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos

Sagal
Presentats

Entrada Autor: Sagal » dt. ago. 24, 2010 9:22 am

Osti, ara he agafat una foto tirada en RAW i el obrir-la s'obre amb el Bridge, suposo que per fer la foto amb HDR tens que jugar amb les icones de la dreta que et dona el RAW, oi? algú ho sap
ImatgeImatge

Edelweiss
Presentats

Entrada Autor: Edelweiss » dc. ago. 25, 2010 1:25 am

Ostres moltes gràcies Steelman...! :razz: m'ho acabo de descarregar, no està malament (he fet dos probes de flors a casa, pero aqui no es veu gaire l'efecte... demà probare als exteriors...!).

Imatge
Edelweiss l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. ago. 25, 2010 2:57 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
ImatgeImatgeImatge

Edelweiss
Presentats

Entrada Autor: Edelweiss » dc. ago. 25, 2010 1:41 am

Osti,
ara he agafat una foto tirada en RAW i el obrir-la s'obre amb el Bridge,
suposo que per fer la foto amb HDR tens que jugar amb les icones de la dreta que et dona el RAW, oi? algú ho sap

Jo no les faig en Raw doncs m'ocupa molta memoria al pc i a mes despres per veure-les tinc mes problemes, aixi que les faig a la qualitat FINE (que tambe es de molta qualitat) i despres a la camera sel.lecciono M per fer-las manual i el "horquillado" per fer la sequencia de les 3 fotos seguides, això si, es molt important que no es mogui la càmera i fins i tot si vols que et surtin sense problemes, si tens un tripod i un disparador automàtic millor que millor...

A veure si en fas algunes per Sarlat (sobre tot els edificis de pedre surten expectaculars...). ;)
ImatgeImatgeImatge

Sagal
Presentats

Entrada Autor: Sagal » dc. ago. 25, 2010 5:45 am

Osti,
ara he agafat una foto tirada en RAW i el obrir-la s'obre amb el Bridge,
suposo que per fer la foto amb HDR tens que jugar amb les icones de la dreta que et dona el RAW, oi? algú ho sap

Jo no les faig en Raw doncs m'ocupa molta memoria al pc i a mes despres per veure-les tinc mes problemes, aixi que les faig a la qualitat FINE (que tambe es de molta qualitat) i despres a la camera sel.lecciono M per fer-las manual i el "horquillado" per fer la sequencia de les 3 fotos seguides, això si, es molt important que no es mogui la càmera i fins i tot si vols que et surtin sense problemes, si tens un tripod i un disparador automàtic millor que millor...

A veure si en fas algunes per Sarlat (sobre tot els edificis de pedre surten expectaculars...). ;)
El que passa és que jo sempre tiro amb RAW, peró ja faré una prova a Sarlat, veig que haig de posar el disparador de rafaga per lo que interpreto i tirar-ne tres i fer la foto amb la millor qualitat possible i fer-ne 3.
Bé quant torni faré la prova si no surt, ja vindràs a fer un cafe, ;)
ImatgeImatge

Siset
Presentats
Entrades: 213
Membre des de: ds. abr. 26, 2008 1:41 am
Ubicació: La Roca del Vallès

Entrada Autor: Siset » dc. ago. 25, 2010 10:18 am

Osti, suposo que per fer la foto amb HDR tens que jugar amb les icones de la dreta que et dona el RAW, oi? algú ho sap

El que passa és que jo sempre tiro amb RAW, peró ja faré una prova a Sarlat, veig que haig de posar el disparador de rafaga per lo que interpreto i tirar-ne tres i fer la foto amb la millor qualitat possible i fer-ne 3.
Sí, has de tirar en rafaga i en modo manual i posar el modo forquilla perquè la càmera automàticament et faci una sobrexposició i subexposició de la foto que tu previament has centrat en exposició.
Ja sigui en RAW o en qualsevol altre qualitat, es tracta de que agafis al menys 3 fotos del mateix motiu, una de molt clara (el que habitualment es diu "sobreexposada") per agafar els detalls de les parts fosques, unaltre de centrada, i unaltre de fosca (subexposada) per agafar els detalls de les parts clares. L'ordre no es important.
Els softwares d'HDR crec que poden tractar més de 3 fotos, però jo no ho he utilitzat perque si sense tripode, tal com diu la Carme, ja es dificil agafar 3 fotos sense moures, més de 3 deu ser impossible.
Espero que et serveixi l'explicació, si et cal res més ja ho dirás. Que vagi bé.

Edelweiss
Presentats

Entrada Autor: Edelweiss » dc. ago. 25, 2010 1:50 pm

Osti, suposo que per fer la foto amb HDR tens que jugar amb les icones de la dreta que et dona el RAW, oi? algú ho sap

La veritat es que en RAW encare et surtirà millor, i si, has de posar el disparador de rafaga (veig que en Siset ha fet una bona explicaciò de com fer-les).

Apa ! a veure com et surten per Sarlat, ja ens diràs, i quansevol aclaraciò que necessitis i et pugui ajudar ja saps... ;)
ImatgeImatgeImatge

Edelweiss
Presentats

Entrada Autor: Edelweiss » dc. ago. 25, 2010 1:57 pm

Be, avui com havia de fer unes gestions per Barcelona, he fet amb el programa d'HDR de l'iPhone una dins del parc de l'Escola Insdustrial, i altres del Parc de costat de casa i quedan millor que de normal...! Gràcies per l'informaciò Steelman ;)
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Edelweiss l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. ago. 25, 2010 2:58 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
ImatgeImatgeImatge

Siset
Presentats
Entrades: 213
Membre des de: ds. abr. 26, 2008 1:41 am
Ubicació: La Roca del Vallès

Entrada Autor: Siset » ds. ago. 28, 2010 6:39 pm

http://www.dpreview.com/news/1008/10082 ... fexpro.asp

Més noticies d'aquest tema, al final totes les fotos del futur seran HDR.

Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Entrada Autor: Eva » ds. ago. 28, 2010 6:52 pm

Jo tiro en RAW i no puc fer HDR ???

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dg. ago. 29, 2010 10:59 am

fa dies que em vaig llegint aquest post,suposso que es te que fer la foto i despres manegar-la amb algun programa informatic,oi? o la camara per exemple la coolpix P100 ja la fa directament una foto tant xula? no en tinc ni ideia de manipular fotos per aixo ho demano. ;) ;)
Imatge

Edelweiss
Presentats

Entrada Autor: Edelweiss » dg. ago. 29, 2010 12:15 pm

I tant que si Eva..., en Raw es la millor forma per fer fotos HDR d'imatges en moviment...

Et passo l'enllaç del TUTORIAL per fer HDR a partir d'un sol RAW, aqui s'informa pas a pas com fer-ho Imatge Imatge
ImatgeImatgeImatge

Edelweiss
Presentats

Entrada Autor: Edelweiss » dg. ago. 29, 2010 1:49 pm

suposso que es te que fer la foto i despres manegar-la amb algun programa informatic,oi? o la camara per exemple la coolpix P100 ja la fa directament una foto tant xula?
[/quote]

Hola Kpeps !

Doncs es veu que si, que aquesta càmera que dius la Coolpix P100 fa una directament (fa dos fotos i la processa) al mateix que amb l'Iphone...

He visitat la web de Nikon Enllaç Nikon caracteristiques COOLPIX P100 i el tutorial de les caracterìstiques d'aquesta càmera i sembla que està força be...! (a en Miquel Pericas sembla que tambè l'agradaba).

[youtube]p-yRrSSXRRc[/youtube]

Jo tinc la Nikon D70S i el que faig es possar en modo manual la càmera i en ràfaga faig 3 fotos (s'ha de possar el modo forquilla i aixì la càmera fa les 3 fotos automàticament, en la que agafa els detalls de les parts fosques, normal i un altre subexposada en la que agafa les parts mes clares de l'imatge... despres tot es descarrega al pc i amb el programa que tinc de Photomatix passo la foto a HDR (pero tambe es pod fer amb Photoshop),

Aqui trobareu uns articles molt interessants per traballar amb aquesta tècnica de l'HDR...:

1 - L'Impressionant tècnica HDR (High Dynamic Range)

2 . 8 Consells clau per fer fotos HDR expectaculars

3 - Com aconseguir fotos HDR amb el programa PHOTOMATIX

4 - Guia HDR per fer-les amb PHOTOSHOP

5 - Un altre programa per fer HDR (el ARTIZEN HDR)

6 . I aquet Software Lliure per fer HDR es diu (Qtpfsgui) que permet diferents formats fins i tot RAW

7 - Aqui trovareun una bona referencia de fotografía HDR (d'un artista dels Hrd's)

Espero que aviat ens enganxis la teva primera HDR...!

Imatge
Edelweiss l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. ago. 29, 2010 2:03 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
ImatgeImatgeImatge

Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Entrada Autor: Eva » dg. ago. 29, 2010 5:10 pm

I tant que si Eva..., en Raw es la millor forma per fer fotos HDR d'imatges en moviment...

Et passo l'enllaç del TUTORIAL per fer HDR a partir d'un sol RAW, aqui s'informa pas a pas com fer-ho Imatge Imatge
Carme, moltes gracies ;)

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dg. ago. 29, 2010 8:02 pm

moltes gracies per l'informacio Carme ,em sembla que firare aquesta maquina ja que a part te un objectiu que amb 26x auments ha de ser total i la maquina no es gaire voluminosa per lo que a mi que no soc entes em pot anar mes que be.
Imatge

Respon

Torna a “Cerveseta”