La Dordonya.

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
ArdnaS
Presentats
Entrades: 620
Membre des de: dg. maig 11, 2008 11:57 pm
Ubicació: Girona

La Dordonya.

Entrada Autor: ArdnaS » dc. ago. 25, 2010 9:18 pm

LA DORDONYA

Per on començar, és complicat. Personalment és una de les zones de França que més m’agraden. “Mototurísticament” parlant és perfecte; bones carreteres, millors paisatges, pobles amb encant i una gastronomia immillorable. Encara que si només tenim en compte la qüestió de conducció de la moto, hauríem de ser realistes i dir que tècnicament n’hi poden haver de millors.

De tot el que es pot demanar, o millor dit, de tot el que jo demano, alhora de fer un viatge és el que hi he pogut trobar a la Dordonya. Com ja us he dit: bones carreteres, bon menjar, bones cases rurals amb una gent d’allò més hospitalària, uns paisatges amb els seus rius, boscos, castells, esglésies, pobles i ciutats, tot amb una harmonia i un sentit comú impressionants.

Imatge

Dordoña Périgord es divideix en quatre zones o colors cadascun d'ells amb la seva diversitat són el Périgord Porpre (Bergerac), el Perigord Negre (Sarlat I la Vall de Vézère), el Perigord Blanc (El Perigueux) I el Perigord Verd (Nontron). Jo només us puc fer cinc cèntims d’allò que he tingut temps per visitar, veure o recórrer, però hi ha tantes que es necessitarien molts i molts dies per fer-ho.

Pel que fa als castells la Dordonya n’està farcit, la peculiaritat és que molts estan molt ben conservats: Château: de Beynac, Bridoire Losse, Bonaguil, Rois Ducs...

http://www.casteland.com/pfr/chateau/aq ... beynac.htm

Aquest és el Château de Beynac, diuen que s’hi han gravat vàries pel.licules, i la veritat és que imposa...

Imatge

Imatge

Peró n’hi ha un que és un pèl especial, és el de Castelnaud-la-Chapelle

Imatge
A peu del riu Dordonya, ja es pot contemplar la magnitud del castell.

Imatge
vista des d’una trinxera.

Imatge
Un els prims tipus d’amerlladora.

Imatge
Aixó no es pot tocar!

Imatge
Fent “pose”

Imatge
Contemplant les vistes.

Imatge
Com aprendre a fer funcionar una catapulta

Imatge

Imatge
La vista del Castell de Beynac des del Castell de Catelnaud.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Veieu que petita que sóc... (la taca vermella)

http://www.castelnaud.com/fr/

Aquest castell és dels mes ben conservats, tant és així que és visitat per escoles de forma continua, la mainada s’ho passa d’allò més be amb les armes, els audiovisuals, les representacions amb actors, les catapultes, les armadures i tota mena d’estris de les diferents èpoques. A part de les vistes espectaculars que s’hi poden veure.

ArdnaS
Presentats

Re: La Dordonya.

Entrada Autor: ArdnaS » dc. ago. 25, 2010 9:18 pm

Pel que fa als jardins no podeu deixar de visitar “Les Jardins de la Marqueyssac” a Vezac. Són immensos i molt macos per passejar-hi però realment molt difícils de fotografiar. Després de fer moltes fotos, no n’hi ha cap que representi realment la seva magnitud i bellesa en si (ja ho diu la frase: els arbres no et deixen veure el bosc). Hi han forces arbres diferents i gran quantitat de plantes; però predomina per sobre de tot EL BOIX. Milers de plantes de boix podades amb formes exquisides.

Imatge

Imatge

Imatge

http://www.marqueyssac.com/

Aquest francesos són molt espavilats i fan un pack amb les entrades, tant el castell com els jadins estan molt aprop i “t’ho venen” en conjunt.

Pel que fa a pobles, n’hi ha tants i tant bonics que no saps per on començar, n’hi ha que sense seber ni quins son ni on son exactament t’en enamores...

Imatge

La Roche de Gageac
Aquet prescios poble a peu d’un penya-segat va ser ocupat des de la prehistòria, i durant l’edat mitjana va passar a ser un poble de pescadors gràcies al seu port. Ès el poble que es veu a des del jardins de la Marquesa.

Imatge

Castell de Hautefort
Aquest poble queda a uns 50 Km. al nord de Sarlat. Cal dir que el dia que el vàrem visitar feia molt fred i no varem gosar a visitar-lo, tot i que és majestuós. Si hi teniu la sort d’anar-hi a l’estiu, s’hi fan represenacions. Si voleu aprofitar per menjar-hi, a la plaça del poble hi ha un petit i acollidor restaurant “Les Foies Gras d'Erillac” que ho fan molt bé: ànec com no pot ser menys en aquest zona.

Imatge

http://www.chateau-hautefort.com/

Sarlat, si aneu a Sarlat us recomanaria que reserveu una bona estona per visitar-lo. Mentre vas caminant pels seus carres, la plaça, el mercat... sembla que s'hagi aturat el temps i siguis en plena Edat Mitjana.

Si visiteu el seu mercat (sembla que hagués sigut una antiga església) hi trobareu com a molts altres llocs, productes típics de la zona: foie gras, magret d'ànec confitat, oca, tòfones, ceps i nous.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

http://www.sarlat-tourisme.com/

Saint-Cirq-Lapopie
Tot i que és a la Vall del Lot, (molt propera a la Dordonya) la seva bellesa mereix aquest reconeixement. És un poblet recolzat sobre un penya-segat que voreja el riu Lot, amb els seus antics carrers d’artesans, l’església altiva i el que queda del seu castell. Si teniu temps per fer el cim no us defraudarà hi trobareu una de les vistes més maques del riu Lot. I que no dir de la la carretera que s’ha de fer per accedir-hi..., (la que bé de Cajarc i que va fins a Cahors)

Imatge

Imatge

Imatge

http://www.saint-cirqlapopie.com/

Rocamadour
Aquest conjunt d’edificis incrustat a una cinglera rocosa de 120 m d’alçada i per tant entre les cases i esglèsies hi ha uns bons desnivells, i això es nota quan “puges i baixes”.

Té una verge negre (us sona?). També té una església subterrània dedicada a Sant Amador que és la mes antiga del santuari (s. XII).

Imatge

Imatge

Imatge

http://www.rocamadour.com/

Cahors
Tot i que Cahors és una ciutat, val la pena visitar-la. Té un casc antic per poder passejar-hi i menjar-hi. La ciutat està envoltada pel riu Lot i els seus ponts han fet d’ella un baluard inexpugnable, sobretot El Pont Valentrè (que és fortificat)

Imatge
Pont Valentré

Imatge

http://www.tourisme-cahors.com/
ArdnaS l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. ago. 25, 2010 9:23 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

ArdnaS
Presentats

Entrada Autor: ArdnaS » dc. ago. 25, 2010 9:19 pm

Pel que fa a la Prehistòria,
Si us agrada hi estareu encantats sobretot recorrent la Vall de Vezere. Hi podeu trobar els jaciments de Cro-Magnon, Le Moustier, La Madeleine, La Roque Saint-Christophe, Cova del Grand Roc... “És el rovell de l’ou de la prehistòria mundial” (Kel dixit)

Pel que fa al riu Dordonya
Es un dels rius mes macos que he vist: gran, ample. Miris per on el miris, a qualsevol hora, des de qualsevol lloc; La Dordogne és un riu fantàstic.

Imatge

Imatge

Imatge

Pel que fa a menjar
Què us puc dir dels productes i gastronomia del Perigord que mes d'un haurà menjat i ben segur que li haurà encantat? Són tipics els seus plats el.laborats amb “foie gras”, ànec, oca, trufes, castanyes, nous i tot acompanyat d'algun dels seus vins.

Imatge

Imatge
ArdnaS l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. ago. 25, 2010 9:25 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

ArdnaS
Presentats

Entrada Autor: ArdnaS » dc. ago. 25, 2010 9:19 pm

Bé, companys

Aixó va dedicat a tots els que vulguin anar a la Dordonya ;)

Això no és una crònica, però si que es pot dir que és un recull d'impressions i observacions dels diversos viatges fets per la zona. Els links i les fotos les he anat sel.leccionant per mostrar-vos-la, ja que per visita-la es necessita el seu temps, en una o varies escapades. No hi és tot, ni molt menys, només el que realment em va captivar o vaig tenir la sort de "trobar-m'ho".
ArdnaS l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. ago. 25, 2010 9:35 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dc. ago. 25, 2010 9:40 pm

Que guapo tota aquesta regió, Sandra! :D

Gràcies per ensenyar-nos-ho. :bow
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dc. ago. 25, 2010 9:43 pm

:bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow

Marededeu Sandra, això di que es una crònica ben feta i ben explicada !!!

Moltes gràcies per la feinada que has tingut per explicar-nos-ho.

[quote user="ardnaS" post="133484"]
Saint-Cirq-Lapopie
Tot i que és a la Vall del Lot, (molt propera a la Dordonya) la seva bellesa mereix aquest reconeixement. És un poblet recolzat sobre un penya-segat que voreja el riu Lot, amb els seus antics carrers d’artesans, l’església altiva i el que queda del seu castell. Si teniu temps per fer el cim no us defraudarà hi trobareu una de les vistes més maques del riu Lot. I que no dir de la la carretera que s’ha de fer per accedir-hi..., (la que bé de Cajarc i que va fins a Cahors)
[/quote]

Això de Saint-Cirq-Lapopie em sona.........
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Imatge

Vssssssss
007
Ramon_vfr l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. ago. 25, 2010 10:08 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

MikelRT
Presentats
Entrades: 784
Membre des de: dj. juny 18, 2009 7:47 pm
Ubicació: Hostalric La Selva

Entrada Autor: MikelRT » dc. ago. 25, 2010 10:21 pm

FANTASTICA LA CRONICA i FANTASTICA LA ZONA

Tot i que es molt dificil a vegades poder ensanyar amb fotografia els llocs relacionats amb la natura, ho heu aconseguit. Las fotografies son excelents.

Felicitats i gràcies per explicar-ho :D

Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Entrada Autor: Eva » dc. ago. 25, 2010 10:26 pm

[quote user="MikelRT" post="133502"] FANTASTICA LA CRONICA i FANTASTICA LA ZONA

Tot i que es molt dificil a vegades poder ensanyar amb fotografia els llocs relacionats amb la natura, ho heu aconseguit. Las fotografies son excelents.

Felicitats i gràcies per explicar-ho :D[/quote]

+1

Jb500
Presentats
Entrades: 549
Membre des de: dg. ago. 10, 2008 9:37 am
Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: Jb500 » dj. ago. 26, 2010 12:02 am

holaaa

tinc uns dies al setembre i hem sembla que m'has convençut :-)))

no tindras alguna cosa a veure amb l'oficina de turisme de la france, oi??? :-P

jejeje

v'sss

Xavier
Presentats
Entrades: 4399
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Entrada Autor: Xavier » dj. ago. 26, 2010 12:18 am

Unes fotos excelents amb uns comentaris molt ben fets.
No sé ben bé perquè m'has fet venir tantes ganes d'anar-hi a fer un tomb, els pobles, jardins, paisatges o castells... o pot ser dos plats de foie que que fotíen una pinta...

Gràcies per la crònica.

ArdnaS
Presentats

Entrada Autor: ArdnaS » dj. ago. 26, 2010 8:17 am

[quote user="jb500" post="133513"]holaaa

tinc uns dies al setembre i hem sembla que m'has convençut :-)))

no tindras alguna cosa a veure amb l'oficina de turisme de la france, oi??? :-P

jejeje

v'sss[/quote]

M'en alegro que t'hagi agradat, si hi vas, segur que no t'enpenediras!

I no, no tinc res a veure amb l'oficina de turisme, peró ja et dic que si jo parles françes ja els hi demanaria feina ja :mrgreen:

ArdnaS
Presentats

Entrada Autor: ArdnaS » dj. ago. 26, 2010 8:26 am

[quote user="Xavier" post="133516"]Unes fotos excelents amb uns comentaris molt ben fets.
No sé ben bé perquè m'has fet venir tantes ganes d'anar-hi a fer un tomb, els pobles, jardins, paisatges o castells... o pot ser dos plats de foie que que fotíen una pinta...

Gràcies per la crònica.[/quote]

T'he de confessar una cosa: el meu plat preferit és l'ànec, és indiferent de la manera que estigui cuinat o manipulat i amb que estigui acompanyat, seguit es clar de la xocolata negra. Però bé, pensa que aquesta és la zona reina per excel.lència del foie. Tu saps el que m'ha costat triat les fotos d'aquests plats? Si teniu la sort d'anar-hi proveu-los, a cap lloc t'ho serveixen igual, ni el cuinen igual, però a tot arreu està bo ;)

Digamjordi
Presentats
Entrades: 884
Membre des de: dg. nov. 02, 2008 10:51 am
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Digamjordi » dj. ago. 26, 2010 8:40 am

Gracies per la cronica
Compartir la carretera

Guixmo
Presentats
Entrades: 398
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 7:41 pm
Ubicació: Osona

Entrada Autor: Guixmo » dj. ago. 26, 2010 8:49 am

collons Sandra m'has fet ganes d'anar-ho a veure!
Si d'aixo no en dius crònica , com en serà uuna de veritat!!! :cerv

Frank
Presentats
Entrades: 2259
Membre des de: ds. gen. 13, 2007 10:52 pm
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Frank » dj. ago. 26, 2010 10:37 am

Ooooooohhh... Sandra
Ens has deixat ben bocabadats !!!!!

Quina crònica i quines fotos més maques.
Si ho veuen els d'aquelles terres, et demanaran que dirigeixis la seva Oficina de Turisme.

Moltes gràcies per haver-ho compartit amb nosaltres.

PS.- Ops. ara me'n adono que en jb500 també ha posat "algo" sobre l'Oficina de Turisme.
m'ha temptat esborrar el meu comentari, però he decidit deixar-ho perquè vegis que és veritat
el que opinem sobre la teva crònica i fotos, apa !
Frank l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. ago. 26, 2010 10:47 am, en total s’ha editat 2 vegades.
[align=center]
La meva terra, Catalunya.
La meva parla, el català.
La meva dansa, la sardana.
El meu desitg, la llibertat.

Busca'm vora la mar, per l'Empordanet - (Castell)
Imatge[/align]

Vendetta
Presentats
Entrades: 2529
Membre des de: dv. gen. 12, 2007 1:27 pm

Entrada Autor: Vendetta » dj. ago. 26, 2010 1:18 pm

Vaja trobadors esteu fets.

Molt xules les fotos i les zones.

Kel
Presentats
Entrades: 3513
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
Contacta:

Entrada Autor: Kel » dj. ago. 26, 2010 9:26 pm

Ostres Sandra, ara entenc el que feies ;)
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................

Sagal
Presentats
Entrades: 5673
Membre des de: dj. ago. 09, 2007 8:23 pm
Ubicació: Calldetenes - Osona

Entrada Autor: Sagal » ds. ago. 28, 2010 8:12 pm

Osti Sandra, després de veure aquesta crònica, em sembla que no en faré pas jo, quin nivell
ImatgeImatge

Kel
Presentats
Entrades: 3513
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
Contacta:

Entrada Autor: Kel » dc. set. 01, 2010 8:37 pm

Per ajudar a pujar-llegir el fil ;)
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................

PEPI600
Presentats
Entrades: 2364
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Entrada Autor: PEPI600 » dc. set. 01, 2010 9:19 pm

Ja l´havia llegit, el que passa que no havia escrit res.

AIXÓ ES UNA CRÓNICA EN MAJUSCULES !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Els elements justos per fer- te l´idea de la zona, informació interessant, ben redactat i il.lustrat amb les fotos.

Moltes gracies

PD: no m´importaria fer una escapada per la recerca de nous aires per la cooperativa :mrgreen: :mrgreen:
Imatge Imatge

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”