Per on començar, és complicat. Personalment és una de les zones de França que més m’agraden. “Mototurísticament” parlant és perfecte; bones carreteres, millors paisatges, pobles amb encant i una gastronomia immillorable. Encara que si només tenim en compte la qüestió de conducció de la moto, hauríem de ser realistes i dir que tècnicament n’hi poden haver de millors.
De tot el que es pot demanar, o millor dit, de tot el que jo demano, alhora de fer un viatge és el que hi he pogut trobar a la Dordonya. Com ja us he dit: bones carreteres, bon menjar, bones cases rurals amb una gent d’allò més hospitalària, uns paisatges amb els seus rius, boscos, castells, esglésies, pobles i ciutats, tot amb una harmonia i un sentit comú impressionants.

Dordoña Périgord es divideix en quatre zones o colors cadascun d'ells amb la seva diversitat són el Périgord Porpre (Bergerac), el Perigord Negre (Sarlat I la Vall de Vézère), el Perigord Blanc (El Perigueux) I el Perigord Verd (Nontron). Jo només us puc fer cinc cèntims d’allò que he tingut temps per visitar, veure o recórrer, però hi ha tantes que es necessitarien molts i molts dies per fer-ho.
Pel que fa als castells la Dordonya n’està farcit, la peculiaritat és que molts estan molt ben conservats: Château: de Beynac, Bridoire Losse, Bonaguil, Rois Ducs...
http://www.casteland.com/pfr/chateau/aq ... beynac.htm
Aquest és el Château de Beynac, diuen que s’hi han gravat vàries pel.licules, i la veritat és que imposa...

Peró n’hi ha un que és un pèl especial, és el de Castelnaud-la-Chapelle

A peu del riu Dordonya, ja es pot contemplar la magnitud del castell.

vista des d’una trinxera.

Un els prims tipus d’amerlladora.

Aixó no es pot tocar!

Fent “pose”

Contemplant les vistes.

Com aprendre a fer funcionar una catapulta

La vista del Castell de Beynac des del Castell de Catelnaud.

Veieu que petita que sóc... (la taca vermella)
http://www.castelnaud.com/fr/
Aquest castell és dels mes ben conservats, tant és així que és visitat per escoles de forma continua, la mainada s’ho passa d’allò més be amb les armes, els audiovisuals, les representacions amb actors, les catapultes, les armadures i tota mena d’estris de les diferents èpoques. A part de les vistes espectaculars que s’hi poden veure.